victor_xtz 42 #1 Публикувано 11 Октомври, 2012 (Редактирано) Първо да уточня, темата е оригинално от полски форум и в последствие пусната в civinfo.com. Тъйкато обаче е съответно на полски/развален английски и реших да го пусна на български с мои снимки и опит, че наистина може да си спестим доста кинти. Реално проблемът е следния: Ел огледалата след определен момент почват бавно да се прибират, с времето отказват да се прибират докрай и накарая изобщо спират да работят. При мен го докарах до момента, че дясното се прибира наполовина и реших да действам. 1ви вариант - Цена 300лв В сервиза казаха, че не може да се отремонтира и трябва да се смени цялото огледало - около 300лв ако не се лъжа. 2ри вариант - Цена 80лв С малко ровене открих, че има бюлетин от Хонда UK, за проблема и се сменя shut off устройство. Серийният номер е “76209-SMG-E01", може да се поръча и струва около 70-80лв, като питах преди няколко седмици. Това е най-бързия и лесен вариант. 3ти вариант - Цена 1 лев. В това shut off устройство има предпазител, който има определен цикъл на живот. След време се пуква/изгаря (както се вижда после на снимките) и не функционира. Техническите данни са 300 mA 72V MF-R030 MULTIFUSE D=7.4mm (BOU) RoHS и може да се намери из магазините за ел. части. Аз си го поръчах, че нямаха налични и дойде след 1 седмица. 1бр струва 90ст. Нужни инструменти - 3-4 прави отверки, предпазител, силикон на пръчка (непровеждащ електричество - 0.25лв от магазина) и малко сръчност с поялника. Отнема общо около 1-2 часа. Първото което трябва да се направи е да се разглоби огледалото. 1) Поставяте стъклото в най-крайна вътрешна позиция (виждате си само колата в него) и подпъхвате с пръсти в отвора. Самото стъкло се държи на пластмасови щипки. Внимателно почвате да дърпате към себе си и след всяко изщракване подпъхвате по-навътре. Така изгледжа отделено стъклото. Може да се извадят двете бели пластмаси които държат жиците закрепени за него, но трябва да се внимава, че са доста чупливи, а металните "обувки" в тях обикновено заяждат. 2) Следващата стъпка е да се премахне капака на самото огледало (този в който е вграден мигача). Той се държи на 4 щипки. 3 от тях са видими (оградени в червено) и една е скрита. Това става с пъхането на по 2 прави отверки в горните две за да се освободи захвата. За долната дясна се полза само една отверка. След като трите са освободени внимателно се издърпва капака навън, за да се освободи и последната щипка. Просто не трябва да се насилва много, за да не се счупи. Маха се конектора към странични мигач и вече виждаме самият shut off (прекъсвач?). 3) за изваждането на самият прекъсвач аз използвах отверка, но може и нещо не толкова твърдо. Подпъхва се между него и пластмасата която го държи, натиска се наляво и същевременно се дърпа. Аз се поозорих с това малко, че е доста стегнато. На следващата снимка се вижда как е почернял и се е напукал предпазителя. А ето го и новият: 4) След това просто откачаме прекъсвача от двете букси държащи го за огледалото. 5) За да заменим изгорелият предпазител с нов е нужно да се изстърже малко в смолата около него, колкото да може да се запои новата горна част. Няма смисъл да се дълбае надолу да се сменя целия, защото то вече си е хванато към нужните части. Отрязва се само жълтата част до края на изолатора. След това се отрязват част от крачетата на новият предпазител и се запояват за старите. Залива се със смола - задължително да е тип който не провежда електричество и сме почти готови 6) По обратният ред се сглобява всичко и вече трябва да имате прибиращо се странично огледало. Като резултат при мен, дясното огледало вече се прибира бързо,чевръсто и плътно. Всъщност ми направи впечатление, че вече се прибира по-бързо от лявото. Явно и то е на път. Добре, че купих два предпазителя. В крайна сметка ако не ви се занимава или просто нещата се оплескат трагично ползвате вариант две и за 80 кинта сте готови Редактирано 11 Октомври, 2012 от victor_xtz 3 14 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mаrto 42 #2 Отговорено 11 Октомври, 2012 (Редактирано) Браво Викторе , мноо яко DIYИмах същия проблем с дясното огледало от януари на 8-мата.Четох го това от Сивинфо, говорих юли месец с Бултрако , когато сменях масла филтри и те казаха , че проблема е механичен.......... и не се покрива от удължената гаранция Симтомите при мен бяха същите , само едно допълнение когато ги датварям дясното стига до половината на хода , когато след това дам на контакт се прибира докрай...Това ми е бил единствения сериозен бъг за 4 години.Предполагам това ще е проблем за бъдещия собственик.... Редактирано 11 Октомври, 2012 от mаrto Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
victor_xtz 42 #3 Отговорено 11 Октомври, 2012 (Редактирано) Да Марто, същата работа и при мен ама ми се виждаше, че го мъча все едно и ме хвана страх да не си отиде електромоторчето. Иначе и в Юбико не знаеха, че може да се оправи или да се смени прекъсвача.Единствено забравих да спомена за смолата. Нужно е да се разтопи и обикновено се ползва пистолет, за да се постави. Аз тъй като нямам просто жертвах една метална лъжичка и нагрях малка част в нея. Бързо се изсипва около предпазителя, че стяга за отрицателно време. При мен стана малко мърляво както се вижда на снимката, но си е на 100% функционално. Редактирано 11 Октомври, 2012 от victor_xtz Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JunkieXL 25 #4 Отговорено 11 Октомври, 2012 Страхотно инфо, ще бъде от полза на много собственици на 8 ген.Аз имам проблем също с дясното странично огледало, но при мен изобщо няма признаци да се мести когато включа прибирането, също така играе за разлика от лявото. Имам предвид, че когато карам по неравен път се мести нагоре надолу, и като го пипам с ръка също играе самото огледало със пластмасите, сякаш е счупено там където се захваща към основата на вратата и се чува много гадно тропане. Смятам че нещо е счупено вътре в него, защото лявото ми е здраво захванато и изобщо няма такива проблеми.Също така не мога ръчно да го прибера? По принцип трябва ли да мога ръчно да ги прибирам, когато имам функция за автоматично прибиране.За най-голямо съжаление няма кой да го погледне, защото в Бултрако веднага заключиха, че е счупено и е за подмяна, а почти на никой майстор не му се занимава със странично огледало.Колата ми е така от предишния собственик и незнам счупено ли е или само е отказало, но това че не е стабилно захванато ме кара да мисля че е напъвано и се е счупило нещо вътре в него.Ако някой има съвет какво да направя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
divak 7 #5 Отговорено 14 Октомври, 2012 Здравейте,Аз имам същият проблем със лявото огледало.Бихте ли ми казали от каде мога да си купя тези предпазители ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
victor_xtz 42 #6 Отговорено 15 Октомври, 2012 Здравей,както вече е споменато, продават се в повечето магазините за ел. части. Може да нямат налични в самия магазин, но може да се поръча. Аз лично мойте ги взех от едно малко магазинче близо до пазара на Красно село след 1 седмица изчакване на поръчката. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tsurko 39 #7 Отговорено 15 Октомври, 2012 Поздравления за темата! Наистина много полезно (макар да не съм собственика на модела). Единствено забравих да спомена за смолата. Нужно е да се разтопи и обикновено се ползва пистолет, за да се постави. Аз тъй като нямам просто жертвах една метална лъжичка и нагрях малка част в нея. Бързо се изсипва около предпазителя, че стяга за отрицателно време. При мен стана малко мърляво както се вижда на снимката, но си е на 100% функционално.Само да вметна и аз нещо - в по-големите магазини има доста бюджетни пистолетчета и ако няма да се ползват често - вършат работа. Имам предвид, че е нужно доста сила за да нанесе силикона, но пък предполагам ще стане по-прецизно. За съжалене не си спомням колко пари дадох за моя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pld1912 0 #8 Отговорено 24 Август, 2013 Наистина полезна тема, получи се с лекота Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
starman 0 #9 Отговорено 7 Декември, 2013 Колеги някой може ли да каже магазин в София, откъдето да си купя предпазител, за да си поправя огледалото, че едното не се прибира? В интернет намерих 60 V, но не и 72 V. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
divak 7 #10 Отговорено 2 Януари, 2014 Има ги в Комет и Пулсатор. Аз си взех от Комет, ако си на зор казвай. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
palu 2 #11 Отговорено 2 Януари, 2014 (Редактирано) JunkieXL - нещо ти е счупено в огледалото, отвори и ще видиш какво, може и да може да се залепи и да не ти се налага да купуваш ново огледало, все пак едно качествено лепило е 20-тина лева, а ново огледало е към 300 starman - аз сложих 60в не 72 и вече месеци работи безотказно, аз всеки път го прибирам като сложа колата в гаража Редактирано 2 Януари, 2014 от palu Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
starman 0 #12 Отговорено 8 Януари, 2014 Има ги в Комет и Пулсатор. Аз си взех от Комет, ако си на зор казвай.Благодаря за предложението. Видях, че ги има в Комет и ще поръчам онлайн. Не бях сигурен, че 60 V става, но щом колегите казват, че става, ще се пробвам :)/> Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
savamane 0 #13 Отговорено 2 Ноември, 2014 Колеги, аз съм от категорията "две леви ръце" и такива фини операции изобщо не ми се отдават. Някой колега от София/Пловдив и региона би ли се навил да ми помогне с операцията, пък почерпката след това от мен? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
joo 15 #14 Отговорено 26 Август, 2015 Как е точното наименование на този елемент, защото се съмнявам да е предпазител - като функция може да предпазва, но по дефаулт не се казва така, има ли някакъв номер, модел, колко е оригинала 60V или 72V зашото не съм го разглобил още а искам да го купя преди това и не знам как д аим го кажа на тези от магазина Мерси Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xaxo 87 #15 Отговорено 26 Август, 2015 Аз в нета го открих като Polyswitch X72 XF030. Търсих из магазините в София и Варна и никъде не намерих точно този елемент. Всички се опитват да ми продадът други номерации с обяснението, че нищо нямало да стане и как били напълно заменими. Цените им са около 1,20 лв. В никакъв случай не съм за 1-ия лев, но щом оригиналното е с тези паматерти ми се ще да сложа същото. И така, поръчах на едно приятелче от UK няколко такива елемента и ги очаквам да пристигнат до седмица, две ... Ако на някой му трябва и не намира по магазините да знаете, че със сигурност ще имам повече от един брой. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
joo 15 #16 Отговорено 26 Август, 2015 Аз лично бих искал два, като ти ги заплатя, ако имаш налични, пиши Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #17 Отговорено 26 Август, 2015 Вижте темата за централното заключване на Сивик 6. Там се ползват същите елементи. Ремонтът е безплатен, на мястото на елемента, се поставя мост. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xaxo 87 #18 Отговорено 26 Август, 2015 С мост не си товари нещо по веригата, моторчето най-вероятно? И при неспиране на подаване на напрежение примерно да изгори? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
joo 15 #19 Отговорено 26 Август, 2015 (Редактирано) След доста четене ровене и т.н. Се установява следното, както колегата ХАХО написа, че номера е Polyswitch X72 XF030, но след търсене в нета този номер е заменен с този RXEF030, който с енамира по-лесно в интернет. Производителя е: TE CONNECTIVITY / RAYCHEM Как действа: това в основата си е предпазител за това се среща и като RESETTABLE FUSE или POLYSWITCH, когато се повиши ток или напрежението (не съм сигурен кое) елемента спира да работи и прекъсва веригата и от таам спира огледалото в дадените позиции. Ако се взима от Англия е този елемент: http://uk.rs-online.com/web/p/resettable-wire-ended-fuses/5176613/?searchTerm=RXEF03 Ако се взима от eBay е този: http://www.ebay.co.uk/itm/5-X-POLYSWITCH-RADIAL-0-3A-Part-RXEF030-/350819442378?hash=item51ae77deca В БГ за сега го намерих само в Comet.bg с оригиналния му номер "RXEF030", на този линк: http://store.comet.bg/CatalogueFarnell/Product/2274988/ Но след разговор с консултант от тази фимра се разбра, че го нямат, но имат 60V-ия с номер от тяхната базза данни "MF-R030, на този линк: http://store.comet.bg/Catalogue/Product/25746/ Големия въпрос е ако се сложи 60V дали ще работи, имаше хора, които са го направили така, но четох в civinfo.com че на някои огледалата при отваряне се отварят повече от необходимото, но не съм сигурен, че заради тези 60V Нека някой запознат с електроника и този да каже. Редактирано 26 Август, 2015 от joo Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #20 Отговорено 26 Август, 2015 Нищо не се товари по веригата. Предпазител, е силно казано. Това е един обикновен терморезистор, с повишаващ коефициент на съпротивлението, при повишаване на тока. Наименованието му е - позистор. Той би се задействал, ако по някаква причина, електромоторчето започне да консумира по голям ток от предвиденото ( това се случва обикновено при късо между намотките на ротора) , така започва плавното нарастване на съпротивлението му, както и нарастване на температурата му. Известен е още и като самовъзстановяем предпазител, защото след като изстине, си възвръща работната температура, съответно съпротивление. Елемента е напълно ненужен и един най обикновен мост, решава проблема. Някой пък в другите теми имаше проблем със откл/закл. на багажника - проблема е абсолютно същият и е предизвикан в основата си, да отидете и да хвърлите една шапка пари, за нова част! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #21 Отговорено 26 Август, 2015 С мост не си товари нещо по веригата, моторчето най-вероятно? И при неспиране на подаване на напрежение примерно да изгори? В такива случаи, се ползва предпазител със стопяема жичка, при всички положения, моторчето си има такъв. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
joo 15 #22 Отговорено 26 Август, 2015 Какви излиза, че ако се даде на късо няма да има проблем и всички ще работи? И този елемент е сложрн само за да пази моторчето? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #23 Отговорено 26 Август, 2015 Сложен е, да създава главоболия, иначе да, не само че може, но и е по добре без него. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
joo 15 #24 Отговорено 26 Август, 2015 Ок мерси само не разбрах да ги окъсявам ли крачетата или само да го премахнаи да не са на късо? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xaxo 87 #25 Отговорено 26 Август, 2015 Добре де, аз понеже не разбирам ще питам пак. Ок, че е безпллезен елемента и това че моторчето си има собствен предпазител (това не съм го проучвал, потвърждавал от друго място, приемам го от казаното от колегите). Но дори и така, не е ли първо много по-лесно (работа за може би 10 мин.), второ по-евтино (1 - 1.20 лв), да си имаш работа с този polyswitch, от колкото да ровиш, разглобяваш, ремонтираш моторчета, пък недай си боже да няма собствен предпазител?? Не разубеждавам никой, не ме разбирайте погрешно, давайте ги на късо. Просто се чудя аз как да действам и въпреки прочетеното, с ограничените ми ел познания, сякъш клоня към замяната на елемента. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #26 Отговорено 27 Август, 2015 Слага се мост, т.е окъсява се на мястото на елемента. Предпазител има задължително, но неговата функция не е да пази моторчето, а окабеляването от запалване, при повреда в моторчето. Разбира се, ако си намерите подходящ елемент, може да се монтира, но намирането е доста трудно. Ако се стигне до дефектиране на ел моторчето, то този "термопредпазител" ще ограничи тока постепенно, до 0. Ако липсва, ще изгори "бушона" и пак ще се предпази инсталацията, затова казвам, че е безсмислено да се монтира. При дефект в ел моторчето и при двата случая, ще си търсите ново. Всеки да си преценява сам. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xaxo 87 #27 Отговорено 5 Септември, 2015 (Редактирано) Смених си елемента. Въпреки че не беше нито черен или напукан, огледалото не се прибираше изцяло. Сега си работи много добре. Качвам снимки на оригиналното и елемента с който го подмених. Всичко е china по тая кола... Имам резервни polyswitch-ове. Редактирано 5 Септември, 2015 от xaxo Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legal 44 #28 Отговорено 5 Септември, 2015 От къде поръчвате частите? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xaxo 87 #29 Отговорено 5 Септември, 2015 Поръчах си на приятел от Англия определена бройка и ми ги изпрати. Както писах по-горе, в магазини в София и Варна не успях да намеря точно този polyswitch. С други параметри да, но не същите като на оригинала. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
joo 15 #30 Отговорено 14 Септември, 2015 (Редактирано) Здравейте, Днес получих от Англия следните елементи, но като се зачетох номерацията е друга, а в сайта им пишеше точно нужния елемент RXEF030: http://export.rsdelivers.com/product/te-connectivity/rxef030/te-connectivity-03a-radial-leaded-pcb-mount-resettable-fuse-72-v/5176613.aspx Но парт номера от тяхната система съвпада с номера на пликчето, но има разлики в буквите под Х30 Дали ще е безопасно да ги сложа, да не са наистина друг модел, тези от сайта са много трудни за комункация. Редактирано 14 Септември, 2015 от joo Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xaxo 87 #31 Отговорено 14 Септември, 2015 Аз до колкото разбрах от разни електричари, докато търсих елемента в България, точно първото (горното) число е волтажа. А с това х30.. излиза че е 30V, a в сайта си са писали 72V , колкото трябва да бъде и оригиналния. Отделно и на долния ред, не мога да го видя добре от снимките, но ми се струва, че не пише XF 030. Изглежда като че ли това не е твоя елемент, но знае ли човек... Едва ли ще се случи нещо фрапантно ако ги сложиш, при положение, че и на късо казаха че ще работи. Най-много да горят често/бързо, заради по-слабите параметри, ако напечатаното на елемента е истина. Sent from my LG-H815 using Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #32 Отговорено 14 Септември, 2015 Нищо няма да стане ако не е точният модел. Най много, да не сработи моторчето. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #33 Отговорено 14 Септември, 2015 На такъв елемент ,това би трябвало да е пробивното му напрежение,тоест колкото по-високо толкова по-добре .Той по принцип работи като ограничава тока ,не напрежението .Тука от значение е съпротивлението при 0 ампера и при работния ток на мотора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lyubobo 9 #34 Отговорено 30 Януари, 2016 (Редактирано) Здравейте колеги! От скоро и аз съм горд водач на Сивик 2007-ма с не-прибиращи се странични огледала . Прочетох всички мнения тук (а и не само), но искам да попитам преди да съм се захванал с ремонтирането, дали в моя случай ще имам резултат, а той е следния: огледалата не се прибират при единично натискане на копчето, а трябва да го задържам - когато просто го натисна и пусна се чуват механизмите за секунда и огледалата тръгват (за колкото съм задържал натиснато копчето) и се връщат веднага в изходна позиция щом го пусна. Дори когато задържам копчето, лявото огледало има нужда от малко помощ, за да се прибере и в момента, в който пусна копчето и двете огледала се отварят до нормалното крайно положение... Дали подмятана на гореспоменатата част (или окъсяването й) на лявото огледало ще ми решат проблема и със подадения сигнал и с прибирането на огледалата? Благодаря Редактирано 30 Януари, 2016 от lyubobo Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xaxo 87 #35 Отговорено 30 Януари, 2016 Самия факт, че лявото се нуждае от помощ за да се прибере насочва към този елемент. Интересно е, че когато проучвах за това, покрай моята, никъде не срещнах мнения да са се връщали в нормална позиция. Обикновено или не тръгват или тръгват но не се сгъват на цяло. Според мен има доста голяма вероятност проблема ти да се реши със смяната на polyswitch-овете. Другото са кабели и моторче, което или ще работи или не. Процедурата е бърза и евтина, нищо не ти пречи да пробваш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lyubobo 9 #36 Отговорено 30 Януари, 2016 Звучи ми логично ще пробвам да сменя и на двете огледала направо, колкото се може по-скоро бтв дали имаш още такива чудесии или си ги разпродал вече (видях по-горе, че си се запасил) и ако имаш кога и как ще е удобно да обменим ресурси? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xaxo 87 #37 Отговорено 30 Януари, 2016 Звучи ми логично ще пробвам да сменя и на двете огледала направо, колкото се може по-скоро бтв дали имаш още такива чудесии или си ги разпродал вече (видях по-горе, че си се запасил) и ако имаш кога и как ще е удобно да обменим ресурси? Изпратих ти ЛС. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
joo 15 #38 Отговорено 31 Януари, 2016 (Редактирано) Кажете марка силикон, с който изолирате около суитча, нали трабвало да не провежда електричество. В youtube има видео как се отварят капаците на огледалата, но мен си ме е страх, ако някой е пресен в тази област да спдоели с две думи. 10х Редактирано 31 Януари, 2016 от joo Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xaxo 87 #39 Отговорено 31 Януари, 2016 Аз използвах обикновен силикон за последващото замазване и вече 4-5 месеца няма дали на късо вериги а си ги ползвам редовно. А за отварянето ползвах точно метода от youtube с издърпването на вън. Брутално изглежда, но при мен излязоха без да има счупени щипки, времето беше топло обаче. Иначе другия вариант е с махането на огледалото, но аз не го предпочетох. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lyubobo 9 #40 Отговорено 31 Януари, 2016 Добър вечер! Днес, благодарение на колегата хахо, си смених polyswitch-овете и на двете огледала. След като смених първо това на "проблемното" огледало и то започна да се прибира нормално, установих че и дясното огледало не е много наред. В крайна сметка сега и двете огледала се прибират успешно, бързо и до край, само остана проблема с това, че не се прибират при еднократно натискане на бутона, а се налага да задържам копчето докато не се приберат и когато го пусна - веднага се отварят отново (освен ако не съм изключил от контакт). Благодарности на хахо! п.с. ако някой има или е имал подобен проблем като моя, с не-прибирането на огледалата при еднократно кратко натискане на копчето и го е решил някак, моля да сподели как. Благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове