Jump to content
victor_xtz

Как да си ремонтираме страничното ел. прибиращо се огледало

Recommended Posts

Браво Викторе , мноо яко DIYИмах същия проблем с дясното огледало от януари на 8-мата.Четох го това от Сивинфо, говорих юли месец с Бултрако , когато сменях масла филтри и те казаха , че проблема е механичен.......... и не се покрива от удължената гаранция :)Симтомите при мен бяха същите , само едно допълнение когато ги датварям дясното стига до половината на хода , когато след това дам на контакт се прибира докрай...Това ми е бил единствения сериозен бъг за 4 години.Предполагам това ще е проблем за бъдещия собственик....

Редактирано от mаrto

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да Марто, същата работа и при мен ама ми се виждаше, че го мъча все едно и ме хвана страх да не си отиде електромоторчето. Иначе и в Юбико не знаеха, че може да се оправи или да се смени прекъсвача.Единствено забравих да спомена за смолата. Нужно е да се разтопи и обикновено се ползва пистолет, за да се постави. Аз тъй като нямам просто жертвах една метална лъжичка и нагрях малка част в нея. Бързо се изсипва около предпазителя, че стяга за отрицателно време. При мен стана малко мърляво както се вижда на снимката, но си е на 100% функционално.

Редактирано от victor_xtz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Страхотно инфо, ще бъде от полза на много собственици на 8 ген.Аз имам проблем също с дясното странично огледало, но при мен изобщо няма признаци да се мести когато включа прибирането, също така играе за разлика от лявото. Имам предвид, че когато карам по неравен път се мести нагоре надолу, и като го пипам с ръка също играе самото огледало със пластмасите, сякаш е счупено там където се захваща към основата на вратата и се чува много гадно тропане. Смятам че нещо е счупено вътре в него, защото лявото ми е здраво захванато и изобщо няма такива проблеми.Също така не мога ръчно да го прибера? По принцип трябва ли да мога ръчно да ги прибирам, когато имам функция за автоматично прибиране.За най-голямо съжаление няма кой да го погледне, защото в Бултрако веднага заключиха, че е счупено и е за подмяна, а почти на никой майстор не му се занимава със странично огледало.Колата ми е така от предишния собственик и незнам счупено ли е или само е отказало, но това че не е стабилно захванато ме кара да мисля че е напъвано и се е счупило нещо вътре в него.Ако някой има съвет какво да направя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,Аз имам същият проблем със лявото огледало.Бихте ли ми казали от каде мога да си купя тези предпазители ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,както вече е споменато, продават се в повечето магазините за ел. части. Може да нямат налични в самия магазин, но може да се поръча. Аз лично мойте ги взех от едно малко магазинче близо до пазара на Красно село след 1 седмица изчакване на поръчката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления за темата! Наистина много полезно (макар да не съм собственика на модела).

Единствено забравих да спомена за смолата. Нужно е да се разтопи и обикновено се ползва пистолет, за да се постави. Аз тъй като нямам просто жертвах една метална лъжичка и нагрях малка част в нея. Бързо се изсипва около предпазителя, че стяга за отрицателно време. При мен стана малко мърляво както се вижда на снимката, но си е на 100% функционално.

Само да вметна и аз нещо - в по-големите магазини има доста бюджетни пистолетчета и ако няма да се ползват често - вършат работа. Имам предвид, че е нужно доста сила за да нанесе силикона, но пък предполагам ще стане по-прецизно. За съжалене не си спомням колко пари дадох за моя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина полезна тема, получи се с лекота :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги някой може ли да каже магазин в София, откъдето да си купя предпазител, за да си поправя огледалото, че едното не се прибира? В интернет намерих 60 V, но не и 72 V.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ги в Комет и Пулсатор. Аз си взех от Комет, ако си на зор казвай.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

JunkieXL - нещо ти е счупено в огледалото, отвори и ще видиш какво, може и да може да се залепи и да не ти се налага да купуваш ново огледало, все пак едно качествено лепило е 20-тина лева, а ново огледало е към 300

 

 

 

 

 

 

starman - аз сложих 60в не 72 и вече месеци работи безотказно, аз всеки път го прибирам като сложа колата в гаража

Редактирано от palu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ги в Комет и Пулсатор. Аз си взех от Комет, ако си на зор казвай.

Благодаря за предложението. Видях, че ги има в Комет и ще поръчам онлайн. Не бях сигурен, че 60 V става, но щом колегите казват, че става, ще се пробвам :)/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, аз съм от категорията "две леви ръце" и такива фини операции изобщо не ми се отдават. Някой колега от София/Пловдив и региона би ли се навил да ми помогне с операцията, пък почерпката след това от мен?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как е точното наименование на този елемент, защото се съмнявам да е предпазител - като функция може да предпазва, но по дефаулт не се казва така, има ли някакъв номер, модел, колко е оригинала 60V или 72V

 

зашото не съм го разглобил още а искам да го купя преди това и не знам как д аим го кажа на тези от магазина

 

 

Мерси

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз в нета го открих като Polyswitch X72 XF030. Търсих из магазините в София и Варна и никъде не намерих точно този елемент. Всички се опитват да ми продадът други номерации с обяснението, че нищо нямало да стане и как били напълно заменими. Цените им са около 1,20 лв. В никакъв случай не съм за 1-ия лев, но щом оригиналното е с тези паматерти ми се ще да сложа същото.

И така, поръчах на едно приятелче от UK няколко такива елемента и ги очаквам да пристигнат до седмица, две ...

Ако на някой му трябва и не намира по магазините да знаете, че със сигурност ще имам повече от един брой.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично бих искал два, като ти ги заплатя, ако имаш налични, пиши

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вижте темата за централното заключване на Сивик 6. Там се ползват същите елементи. Ремонтът е безплатен, на мястото на елемента, се поставя мост.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С мост не си товари нещо по веригата, моторчето най-вероятно? И при неспиране на подаване на напрежение примерно да изгори?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След доста четене ровене и т.н.

 

Се установява следното, както колегата ХАХО написа, че номера е Polyswitch X72 XF030, но след търсене в нета този номер е заменен с този RXEF030, който с енамира по-лесно в интернет.

Производителя е: TE CONNECTIVITY / RAYCHEM

 

Как действа: това в основата си е предпазител за това се среща и като RESETTABLE FUSE или POLYSWITCH, когато се повиши ток или напрежението (не съм сигурен кое) елемента спира да работи и прекъсва веригата и от таам спира огледалото в дадените позиции.

 

Ако се взима от Англия е този елемент:

http://uk.rs-online.com/web/p/resettable-wire-ended-fuses/5176613/?searchTerm=RXEF03

 

Ако се взима от eBay е този:

http://www.ebay.co.uk/itm/5-X-POLYSWITCH-RADIAL-0-3A-Part-RXEF030-/350819442378?hash=item51ae77deca

 

В БГ за сега го намерих само в Comet.bg с оригиналния му номер "RXEF030", на този линк:

http://store.comet.bg/CatalogueFarnell/Product/2274988/

 

Но след разговор с консултант от тази фимра се разбра, че го нямат, но имат 60V-ия с номер от тяхната базза данни "MF-R030, на този линк:

http://store.comet.bg/Catalogue/Product/25746/

 

 

Големия въпрос е ако се сложи 60V дали ще работи, имаше хора, които са го направили така, но четох в civinfo.com че на някои огледалата при отваряне се отварят повече от необходимото, но не съм сигурен, че заради тези 60V

 

Нека някой запознат с електроника и този да каже.

Редактирано от joo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не се товари по веригата. Предпазител, е силно казано. Това е един обикновен терморезистор, с повишаващ коефициент на съпротивлението, при повишаване на тока. Наименованието му е - позистор. Той би се задействал, ако по някаква причина, електромоторчето започне да консумира по голям ток от предвиденото ( това се случва обикновено при късо между намотките на ротора) , така започва плавното нарастване на съпротивлението му, както и нарастване на температурата му. Известен е още и като самовъзстановяем предпазител, защото след като изстине, си възвръща работната температура, съответно съпротивление. Елемента е напълно ненужен и един най обикновен мост, решава проблема. Някой пък в другите теми имаше проблем със откл/закл. на багажника - проблема е абсолютно същият и е предизвикан в основата си, да отидете и да хвърлите една шапка пари, за нова част!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С мост не си товари нещо по веригата, моторчето най-вероятно? И при неспиране на подаване на напрежение примерно да изгори?

В такива случаи, се ползва предпазител със стопяема жичка, при всички положения, моторчето си има такъв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви излиза, че ако се даде на късо няма да има проблем и всички ще работи?

 

И този елемент е сложрн само за да пази моторчето?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложен е, да създава главоболия, иначе да, не само че може, но и е по добре без него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок мерси само не разбрах да ги окъсявам ли крачетата или само да го премахнаи да не са на късо?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, аз понеже не разбирам ще питам пак. Ок, че е безпллезен елемента и това че моторчето си има собствен предпазител (това не съм го проучвал, потвърждавал от друго място, приемам го от казаното от колегите). Но дори и така, не е ли първо много по-лесно (работа за може би 10 мин.), второ по-евтино (1 - 1.20 лв), да си имаш работа с този polyswitch, от колкото да ровиш, разглобяваш, ремонтираш моторчета, пък недай си боже да няма собствен предпазител??

Не разубеждавам никой, не ме разбирайте погрешно, давайте ги на късо. Просто се чудя аз как да действам и въпреки прочетеното, с ограничените ми ел познания, сякъш клоня към замяната на елемента.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слага се мост, т.е окъсява се на мястото на елемента. Предпазител има задължително, но неговата функция не е да пази моторчето, а окабеляването от запалване, при повреда в моторчето. Разбира се, ако си намерите подходящ елемент, може да се монтира, но намирането е доста трудно. Ако се стигне до дефектиране на ел моторчето, то този "термопредпазител" ще ограничи тока постепенно, до 0. Ако липсва, ще изгори "бушона" и пак ще се предпази инсталацията, затова казвам, че е безсмислено да се монтира. При дефект в ел моторчето и при двата случая, ще си търсите ново. Всеки да си преценява сам.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених си елемента. Въпреки че не беше нито черен или напукан, огледалото не се прибираше изцяло. Сега си работи много добре.

Качвам снимки на оригиналното и елемента с който го подмених.

Всичко е china по тая кола...

Имам резервни polyswitch-ове.

post-32703-1441458149,48.jpg

post-32703-1441458215,57.jpg

post-32703-1441458230,08.jpg

post-32703-1441458235,77.jpg

Редактирано от xaxo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От къде поръчвате частите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поръчах си на приятел от Англия определена бройка и ми ги изпрати. Както писах по-горе, в магазини в София и Варна не успях да намеря точно този polyswitch. С други параметри да, но не същите като на оригинала.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Днес получих от Англия следните елементи, но като се зачетох номерацията е друга, а в сайта им пишеше точно нужния елемент RXEF030:

 

http://export.rsdelivers.com/product/te-connectivity/rxef030/te-connectivity-03a-radial-leaded-pcb-mount-resettable-fuse-72-v/5176613.aspx

 

Но парт номера от тяхната система съвпада с номера на пликчето, но има разлики в буквите под Х30

 

Дали ще е безопасно да ги сложа, да не са наистина друг модел, тези от сайта са много трудни за комункация.

 

 

2rrl200.jpg

Редактирано от joo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз до колкото разбрах от разни електричари, докато търсих елемента в България, точно първото (горното) число е волтажа. А с това х30.. излиза че е 30V, a в сайта си са писали 72V , колкото трябва да бъде и оригиналния. Отделно и на долния ред, не мога да го видя добре от снимките, но ми се струва, че не пише XF 030.

Изглежда като че ли това не е твоя елемент, но знае ли човек... Едва ли ще се случи нещо фрапантно ако ги сложиш, при положение, че и на късо казаха че ще работи. Най-много да горят често/бързо, заради по-слабите параметри, ако напечатаното на елемента е истина.

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо няма да стане ако не е точният модел. Най много, да не сработи моторчето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На такъв елемент ,това би трябвало да е пробивното му напрежение,тоест колкото по-високо толкова по-добре .Той по принцип работи като ограничава тока ,не напрежението .Тука от значение е съпротивлението при 0 ампера и при работния ток на мотора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги! От скоро и аз съм горд водач на Сивик 2007-ма с не-прибиращи се странични огледала :) . Прочетох всички мнения тук (а и не само), но искам да попитам преди да съм се захванал с ремонтирането, дали в моя случай ще имам резултат, а той е следния: огледалата не се прибират при единично натискане на копчето, а трябва да го задържам - когато просто го натисна и пусна се чуват механизмите за секунда и огледалата тръгват (за колкото съм задържал натиснато копчето) и се връщат веднага в изходна позиция щом го пусна. Дори когато задържам копчето, лявото огледало има нужда от малко помощ, за да се прибере и в момента, в който пусна копчето и двете огледала се отварят до нормалното крайно положение... Дали подмятана на гореспоменатата част (или окъсяването й) на лявото огледало ще ми решат проблема и със подадения сигнал и с прибирането на огледалата? Благодаря :)

Редактирано от lyubobo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Самия факт, че лявото се нуждае от помощ за да се прибере насочва към този елемент. Интересно е, че когато проучвах за това, покрай моята, никъде не срещнах мнения да са се връщали в нормална позиция. Обикновено или не тръгват или тръгват но не се сгъват на цяло.

Според мен има доста голяма вероятност проблема ти да се реши със смяната на polyswitch-овете. Другото са кабели и моторче, което или ще работи или не. Процедурата е бърза и евтина, нищо не ти пречи да пробваш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Звучи ми логично :) ще пробвам да сменя и на двете огледала направо, колкото се може по-скоро :) бтв дали имаш още такива чудесии или си ги разпродал вече (видях по-горе, че си се запасил) и ако имаш кога и как ще е удобно да обменим ресурси?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Звучи ми логично :) ще пробвам да сменя и на двете огледала направо, колкото се може по-скоро :) бтв дали имаш още такива чудесии или си ги разпродал вече (видях по-горе, че си се запасил) и ако имаш кога и как ще е удобно да обменим ресурси?

 

Изпратих ти ЛС.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кажете марка силикон, с който изолирате около суитча, нали трабвало да не провежда електричество.

 

В youtube има видео как се отварят капаците на огледалата, но мен си ме е страх, ако някой е пресен в тази област да спдоели с две думи.

 

10х

Редактирано от joo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз използвах обикновен силикон за последващото замазване и вече 4-5 месеца няма дали на късо вериги :) а си ги ползвам редовно.

 

А за отварянето ползвах точно метода от youtube с издърпването на вън. Брутално изглежда, но при мен излязоха без да има счупени щипки, времето беше топло обаче. Иначе другия вариант е с махането на огледалото, но аз не го предпочетох.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добър вечер! Днес, благодарение на колегата хахо, си смених polyswitch-овете и на двете огледала. След като смених първо това на "проблемното" огледало и то започна да се прибира нормално, установих че и дясното огледало не е много наред. В крайна сметка сега и двете огледала се прибират успешно, бързо и до край, само остана проблема с това, че не се прибират при еднократно натискане на бутона, а се налага да задържам копчето докато не се приберат и когато го пусна - веднага се отварят отново (освен ако не съм изключил от контакт). Благодарности на хахо!  :punk:  :punk:  :punk:

п.с. ако някой има или е имал подобен проблем като моя, с не-прибирането на огледалата при еднократно кратко натискане на копчето и го е решил някак, моля да сподели как. Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...