Jump to content
a.aleksandrov

Колко градуса трябва да бъде въздуха като излизаза от въздухопроводите

Recommended Posts

Някой знае ли колко градуса е нормалната тепература на въздуха, който излиза от въздухопроводите при включен климатик, защото днес нещо ми се видя бавничко разхлаждането в колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

При мен беше около 17 или 7 не съм сигурен... мерихме го точно след профилактика на климатика :)

Редактирано от icesonic

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля , че трябва да е от 5 до 7 градуса колега.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята на 7 градуса изключва климатика на 9 го пуска, тва с не много прецизен термометър, и миналото лято, това лято не съм мерил, ааа много е важно и външна темп, при замерването ми вън беше 30 градуса, а копчето на вентилатора на средата. При всички случаи трябва да е под 10 градуса, а маи наи добре е когато мин е 4 макс е 7 тва го знам от един мастор на климатици ма дали за всички коли се отнася незнам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите, още утре в обедните часове ще замеря да видя какво показва :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Замери че и на мен ми е интересно кво показват другите, аз тея дни също ще го замеря с по хубав и точен термометър

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направих замерване с електронен мултицет. Поставих датчика за температурата на централния отвор (точно над CD-то), клапите настроих да духат само към купето (крайно ляво положение на копчето), а копчето на вентилатора сложих в средата, като вкарваше въздух отвън, а не да върти само вътре в купето. И ето ги и резултатите :) В движение градусите падаха до 7 и после се качваха до 14 и пак обратно до 7, това се дължи на включването и изключването на климатика предполагам. Когато колата работеше на едно място градусите през повечето време стояха в интервала (10-14). Замерих и на страничните въздухопроводи и там температурата беше малко по-висока (9-14). Пробвах да увелича степента на вентилатора и при това положение градусите също бяха по-високи отколкото преди (9-14). Ако някой има нещо по-различно да сподели :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

1.При първа степен на вентилатора, регулатор на най-студено, "духалки" (клапи) само горе от таблото, 2500 об/мин, измерване на средната конзола, 5см сондата в нея - между 4 и 8 градуса. При мен при 25 градуса околна на сянка: 2 градуса!2.При температура над 27 градуса - само вътрешна циркулация! Просто на компресора в противен случай му се взима здравето! Като се увеличава степента на вентилатора температурата на изходящия въздух се увеличава.3.Най-добре да си вземете един "готварски" термометър с твърда сонда. Аз имам два електронни с гъвкави сонди и се получават грешки от порядъка на 4-5 градуса, ако се нагъне сондата или се допре до метал.

Редактирано от gena_bs

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравей,това колко градуса ще е въздуха излизащ от въздуховодите зависи от доста параметри и не може да се приеме за константа, трябва да е толкова примерно или значи имаш проблем. За добре работещ климатик се приема този, който постига разлика от10 - 15 градуса по Целзий спрямо външната околна температура. Условията при които трябва да се постига тази разлика са вентилатор усилен на максимална степен и положението на клапата управляваща входа на въздушния поток трябва да е в положение да постъпва въздух отвън, а не да върти само в купето.

Редактирано от ijp_cor

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте колеги, днес и аз направих малко измервания на потока от въздух от климатика. Измерването е с електронен мултиметър посредством външна термо-сонда в централния въздуховод, циркулация на въздух само в купето. Температура на околната среда - 28-30 градуса. Ето ги и резултатите: При включен климатик :blink: (автомобила е на място 2000-2300 оборота), регулатор на оборотите на вентилатора на средно положение, - от 9 до 14 градуса. При регулатор на оборотите на вентилатора на максимална степен 10 - 14 градуса (автомобила е на място 2000-2300 оборота). При движение с около 80км/ч. - 2300 - 2500 оборота, регулатор на оборотите на вентилатора на средно положение, - от 6 до 11 градуса. При движение с около 80км/ч. - 2300 - 2500 оборота, регулатор на оборотите на вентилатора на максимална степен 7 - 13 градуса. При регулатор на оборотите на вентилатора на средно положение, от 9 до 14 градуса (автомобила е на място 700-750 оборота). При регулатор на оборотите на вентилатора на максимална степен от 10 - 15 градуса (автомобила е на място 700-750 оборота). Забравих да спомена :D, че джипката ми е Honda CR-V RD1 B20B3 128hp 1998. Няколко съвета от мен - винаги включвайте климатика при ниски обороти 700-900 и го изключвайте при същите (запазват се шайбата и лагерите на компресора и системата за зацепване), след като го изключите, оставете вентилатора да работи 2-3мин. за да премахне конденза и влагата по въздуховодите и поленовия филтър. Така ще си спестите неприятната миризма на влага. Сменяйте поленовия филтър на не повече от 10000км. Това също влияе на температурите във купето и е важно за качеството на въздуха в купето. Съветите ги давам от личен опит с желание да помогна, ако мога, не да споря с някого.:D

Редактирано от mirovas

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво колега, перфектно инфо, само ти се чудя как има нерви да напишеш това : "регулатор на оборотите на вентилатора" 5-6 пъти :D

тея дни и аз ще замеря моя при някои различни условия с по точен термометър.

За включването на климатика, в интерес на истината и аз винаги го включвам на празен ход като е колата, само се чудя що го правя, при положение че тои като работи по време на движение с каквито и да е обороти на мотора постоянно се включва и изключва, та явно е предвиден да издържа на такъв режим. И все пка го включвам на празен ход, ако някои може да обясни има ли разлика между тва включване и сработването му през няколко минути по време на движение ще съм му благодарен. Щото аз си го усещам кога тръгва и кога спира, с термометъра е още по показателно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, проверих в ауто дата как се замерва температурата на въздуха от климатика, но нямаше информация за ЦРВ. Това е за Акорд 1.8 1999г, предполагам метода е същия. Компресор denso - компресор sanden

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи общо взето сме в нормите :) аз си мислех че е малко слабичък, ама то пък и да е някъв да се чудиш де да го врътнеш че да не те обледи, така поне в колата става приятна за пътуване температура и не се налага постоянни корекции на вентилатора и посоката на духане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-хубавото е, че вентилатора не е само с 4 степени като на повечето автомобили, а може да се регулира плавно силата му.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешиш, най-хубавтото е че е Хонда :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няколко съвета от мен - винаги включвайте климатика при ниски обороти 700-900 и го изключвайте при същите (запазват се шайбата и лагерите на компресора и системата за зацепване)

Хубав съвет ама какво да правим като в движение компресора се вкл. и изкл. Не можем да предвиждаме кога ще се включи за да освободим от скорост. Та в тая връзка тоя съвет може да се пренебрегне.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същото съм го чувал и аз само , че до около 3000 :) Не е нужно чак да спираме за да пускаме климатика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Начи идеята е при пускането компресора да се развърти с възможно по ниска скорост за да може маслото да го омаже, когато веднъж включен вече не му пречело че спира и тръгва през няколко секунди. Общо взето това е идеята за опазване на компресора при първоначално включване. Все едно да запалиш двигателя с 2000-3000 оборота :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Така си го представях аз ама и така ми го обясниха масторичарите дет ми доляха малко климатика на ланчата, казаха че дори по новите модерни компресори били направени да се развъртат плавно независимо при кви обороти се пускат.

Редактирано от Слави CR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не знам що пиша тука ,но може скоро да си взема джипка и следя темите 4х4 на кръст :).Понеже се водя майсторче от 5 години на автоклиматици да ви дам данните на системата пък вий си коментирайте.Температура на изпарение на фреона на празен ход 3 градуса.Под празен ход се разбира:800-1000 об.минвентилатора усилен максималнорециркулацията пусната прозорците затворениколата на сянка.(в противен случай цвета има значение)време за теста 5 мин.Темперетурна разлика (външен/вътрешен въздух)имерена на въздуховодите 20 градусаАко не ги постигне тия 20 градуса на празен ход,а ги постигне на обороти-примерно 1500-2500,говорим за недостатъчно фреон или износен компресор(недостатъчно масло) в някакви граници.Ако в движение се подобряват нещата говорим за замърсен преден радиаторАвтомобилите със склонност към замръзване на фреона са с зацапан изпарител-шума ,листа кал пред поленовия филтър или без филтърПрепоръчително kоличеството фреон за CRV-1 лява дорекция 650-700 грама,дясна 600-650 грама.Препоръчително количество масло 140 мл.Фреона е евтин,маслото е скъпо.Майсторлъка при зареждане е да се настрои правилното количество фреон,за да се докара правилната температура на изпарение за конкретния автомобил.Обикновено за целта се се зарежда по-малко фреон.Автоматите за зареждане в 90% от случаите бъркат,освен ако колегата зад пулта не го мързи да донастрои системата.На хондите се монтират извратени компресори с ресурс над ресурса на колата при правилно обслужване и редовна смяна на маслото.По-добро климатизиране имат винаги светлите цветове.Никога ама никога не трябва да се оставя системата без фреон по някакви причини-било то финансови или челен удар.Самата специфика на системата и фреоноразтворимото масло,при горните ситуации води ди липса на масло и наличие на влага в системата.От там дефектира компресор ,ТРВ и дехидратор.За Слави:Новите компресори са постоянно зацепени и нямат механичен съединител.Коляновия вал на компресора дефакто винаги се върти с оборотите на двигателя разделени на предавателното число от шайби.Регулирането на налягането става електронно с байпас клапан.За старите компресори няма значение при колко оборота се включва климатика/компресора.Горните факти са само за ваша информация!Не са реклама и не си търся клиенти ,а и взимам много скъпо!Данните са на производителя,а опита си е от практиката.П.П Возенето на жени в колата е съпроводенно с отделянето на косми,които по незнайни причини според производителя влизат в дренажната тръба на казанчето на изпарителя и я запушват.Диагностиката на тоя феномен е чупка в кръста и оглед за изтичащ конденз под колата при работещ климатик....Надявам се да не съм ви досадил с подробности!

Редактирано от Markony
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бранко::thumbs1::worthy: Какво ли ще е ако знаеш що пишеш ^_^

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бранко::thumbs1::worthy: Какво ли ще е ако знаеш що пишеш ^_^

Ем надявам се скоро да наредя до Диското и HRV,ма нащи търговци са се побъркали.Трябва ми само още 5 см просвет,даже се замислям да лифтна сивика ма ще заприлича на.....голям Голф :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бранко::thumbs1::worthy: Какво ли ще е ако знаеш що пишеш ^_^

Ем надявам се скоро да наредя до Диското и HRV,ма нащи търговци са се побъркали.Трябва ми само още 5 см просвет,даже се замислям да лифтна сивика ма ще заприлича на.....голям Голф :)
Наскоро си купих HR-V и мога да го похваля с 2 ръце :) Малко не ми харесва возията (късата база се клатушка доста от неравностите на пътя), но се свиква. Информацията която си дал за климатиците е чудесна. Имаш едно "Благодаря!" от мен.Не съжалявам и за миг относно покупката :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам що пиша тука ,но може скоро да си взема джипка и следя темите 4х4 на кръст :).Понеже се водя майсторче от 5 години на автоклиматици да ви дам данните на системата пък вий си коментирайте.Температура на изпарение на фреона на празен ход 3 градуса.Под празен ход се разбира:

800-1000 об.мин

вентилатора усилен максимално

рециркулацията пусната

прозорците затворени

колата на сянка.(в противен случай цвета има значение)

време за теста 5 мин.

 

Темперетурна разлика (външен/вътрешен въздух)имерена на въздуховодите 20 градуса

 

Ако не ги постигне тия 20 градуса на празен ход,а ги постигне на обороти-примерно 1500-2500,говорим за недостатъчно фреон или износен компресор(недостатъчно масло) в някакви граници.

 

Ако в движение се подобряват нещата говорим за замърсен преден радиатор

 

Автомобилите със склонност към замръзване на фреона са с зацапан изпарител-шума ,листа кал пред поленовия филтър или без филтър

 

Препоръчително kоличеството фреон за CRV-1 лява дорекция 650-700 грама,дясна 600-650 грама.

Препоръчително количество масло 140 мл.

 

Фреона е евтин,маслото е скъпо.

 

Майсторлъка при зареждане е да се настрои правилното количество фреон,за да се докара правилната температура на изпарение за конкретния автомобил.Обикновено за целта се се зарежда по-малко фреон.Автоматите за зареждане в 90% от случаите бъркат,освен ако колегата зад пулта не го мързи да донастрои системата.

 

На хондите се монтират извратени компресори с ресурс над ресурса на колата при правилно обслужване и редовна смяна на маслото.По-добро климатизиране имат винаги светлите цветове.

 

Никога ама никога не трябва да се оставя системата без фреон по някакви причини-било то финансови или челен удар.

Самата специфика на системата и фреоноразтворимото масло,при горните ситуации води ди липса на масло и наличие на влага в системата.От там дефектира компресор ,ТРВ и дехидратор.

 

За Слави:Новите компресори са постоянно зацепени и нямат механичен съединител.Коляновия вал на компресора дефакто винаги се върти с оборотите на двигателя разделени на предавателното число от шайби.Регулирането на налягането става електронно с байпас клапан.

 

За старите компресори няма значение при колко оборота се включва климатика/компресора.

 

Горните факти са само за ваша информация!Не са реклама и не си търся клиенти ,а и взимам много скъпо!

Данните са на производителя,а опита си е от практиката.

 

П.П Возенето на жени в колата е съпроводенно с отделянето на косми,които по незнайни причини според производителя влизат в дренажната тръба на казанчето на изпарителя и я запушват.

 

Диагностиката на тоя феномен е чупка в кръста и оглед за изтичащ конденз под колата при работещ климатик....

 

Надявам се да не съм ви досадил с подробности!

 

Браво за инфото. За такива като мен дето се ровят навсякаде по колите си, това си е ценна информация, Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да попитам тук за моя климатик. Преди 2 години долу-горе смених компресора на климатика ( беше строшен ) Сложения в момента е съвместин а не оригиналния защото за него ми искаха 2200 лева без шайба без нищо. Сложиха ми го в сервиз в Пловдив където уж карат гаранционните хонди да им ремонтират климатиците ( не го споменавам да не би да е проблем ) . Самото монтиране не е проблем но за почистване и пълнене на системата си изискваше своето. Както и да е - Тръгна климатика охлаждаше много, въздуха все едно беше мокър обаче спря да върви колата. Все едно натисках спирачка като се включваше компресора. Тогава си мислих, че нещо не се е разработил и е нормално а и от сервиза ми казаха така. След известно време на измъчено каране се пооправи взе да не дава толкова зор на колата и си помислих сигурно вече си е " направил мястото ". Така до ония ден когато отидох да ми проверят климатика. Духаше си студено още но бяха минали над 2 години пък съм чувал, че трябва да се проверява постоянно. Включи машината човека попита ме каква е колата и годината и я настрои. Оказа се че имало останало 280 грама и напълни 650. Всичко супер обаче пак взе да не върви колата. Пак взе да се усеща кога включва и изключва компресора- направо мъка да се кара. Та въпроса ми е възможно ли е от съвместимия компресор да не събира толкова фреон вече или някакъв друг е проблема ? Защото колкото и зор да дава на колата тоя климатик не мисля че е нормално да спира почти. Направо ми идва да развия нещо и да изпусна малко фреон :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,прочети ми внимателно поста,че ме караш да се самоцитирам.Посочил съм проблема човек>машина.За другото...за 2200 можеше цяло ЦРВ да вземем,за тебе компресора ...за мен купето.При правилна настройка като не се стремим да докараме климатика да работи в режим фризер се отнема 10-15 коня мощност.Ако се постарая мога да взема и 30 коня ,но вътре ще вали скреж.Това са общи приказки.В частния случай -твоя ,може би има малка разлика в диаметъра на шайбите на компресорите.Та на празен ход почти няма значение какъв е компресора,но на 3500,там където се кара има значение всичко-кондензатор,вентилатор,даже на коя степен си пуснал перката вътре.Препоръката ми е да се закачат часовници и да постоят известно време на колата ,като се ръчка до 2-3500 оборота.Налягането става високо и запъва моторетката.Тогава почват духалките да духат и радиаторите да охлаждат.В уравнението влизат и спойлери ,фарове за мъгла монтирани на бронята изобщо всичко пречещо на вятъра.Ролбар съм махал даже ,че пречи на въздуха.Най последно- ясно ти е че имаш теч.Който ще донастрои системата автоматично.Като ти хареса вървежа и хладното,провери някъде наляганията и ги запомни,отстранете теча и зареди с толкова колкото да докара тия налягания.Като измерванията се правят при еднакви външни условия....Задължително сменете филтър дехидратор,ако не е сменян.Монтирай една мрежа -комарник пред радиаторите ,ако излизаш извън асфалта от време на време.Изобщо пак се отвлякох...но В общия случай е казано,че климатика трябва да постигне за 5 мин 20 градуса температурна разлика.Лично аз си настройвам хондата на 15 градуса за 15 мин.При външни 40 вътре 25 се понася.Така харча по-малко гориво и изпреварвам без да изключвам климатика.Това се постига само с едни 300 грама фреон и 120 мл. масло/Сивик/.Демек почти си бил там :)Поздрави!П.П.Фреон и масло се сменят на 3 години.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съвета, ще го последвам до дума :worthy:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

П.П.Фреон и масло се сменят на 3 години.Здравей, колега!не разбрах как точно се сменя маслото в системта? Трябва да я разглобя цялата и да източа маслото от всички компоненти ли?И какво му става на фреона, че да трябва да се сменя на 3 години?Поздрави!

Редактирано от ijp_cor

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като компоненти ги слагаме отделно.Като част от системата ги разглеждаме заедно.В смисъл в покой маслото се утаява в детайлите ,но при работа си се разтваря в фреона и си циркулира в системата.В покой няма как да извадиш маслото,освен от компресора през пробката на картера и на кондензатора от долната тръбичка ако е на кота нула.По време на работа фреона се прекарва през маслоотделител в машината за рециклиране на фреон и се отделя.Фреона се рециклира като се прекарва през 2-3 филтъра и дехидратора и може да се върне в системата.Естествено с ново масло.Дюпонт препоръчва няколко цикъла на рециклиране,китайците мълчат по въпроса.Разликата между нов фреон и рециклиран е 2-3 градуса,най много до 5.това като краен резултат от работата на климатика.Не мога да отговоря защо се сменя..не съм химик,за мен разликата е само температура на изпарение.Предполагам ,че влагата оказва трайни въздействия върху качествата на фреона.Иначе маслото видимо има парцали се като източи.То си е и високо хигроскопично и много чувствително на влага.Всички тия операции не са посилни за ентусиаста и се правят в специализираните сервизи.Независимо от това ,ако си ФЕН,може да си "източиш" всичко като при работещ климатик натиснеш игличката на високото налягане.С това ще нарушиш 2-3 закона,но те са за нас,не за потребителите :).Това беше в кръга на шегата естествено.Знаете ,че всичко под налягане всичко е взривоопасно,а фреона е и химически опасен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...