Jump to content
alex.blagoev

Подмяна на спирачна течност HR-V

Recommended Posts

Здравейте колеги!Преди няколко седмици станах собственик на Хонда Hr-v.Всичко е чудесно,направих някои регулировки и машинката заработи добре.Имам обаче един въпрос свързан със спирачките.Почти сигурно е,че ще се наложи смяна на спирачната течност,а това неминуемо ще доведе до течове от спирачните апарати и помпата.В тази връзка питам,някой в София и респективно в България прави ли гумички за спирачки и въобще това има ли го като резервна част или се налага смяна цилиндърчета и помпа.Благодаря предварително и ЛЕК ПЪТ!

Редактирано от alex.blagoev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,след подмяната на спирачна течност може да протече нещо, но не е задължително да се случи.Хонда продават оригинални ремонтни комплекти за спирачни апарати и ремонтни комплекти за спирачни помпи, а ако няма такива - цели помпи.По-точна информация може да се види по номер на рамата на колата.Добре дошъл в клуба.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Добре,заварил!!!Опита ми е горчив в това отношение.Винаги ми се е случвало да прокапе.Благодаря за информацията,значи има ремонтни комплекти,защото ако няма...скъпичко ще излезе.

Редактирано от Izanagi
ненужен цитат

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам с какво ти е бил опита, ама верваи ми няма да прокапе :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е точно така.Хондата е корава машина, но при мен се случи следното:Смених течността, не прокапа от никъде, но започнаха да пропускат гумичките на помпата и педала ми започна да потъва на светофарите като стоя на място.Старата течност явно вече е била по-гъста и като сложих новата се получи това.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като купих колата подмених всичките масла,както и течностите за хидравликата и съединителя,но майстора ме предупреди,че заради ABS-а ще е проблемно при спирачките и направи "освежаване"..... :blink: .....със спринцовка изсмука спирачната течност(леко мътна) от казанчето и наля нова(Motul)..... :bg:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Стига сте вярвали на "майстори" бе хора, има ръководство, четете. Щом цялата кола си сглобих сам по него значи има нещо вярно. А мотор за сефте разглобявах. Не съм търсил за кола с ABS, моята няма, но си има процедура в ръководството със сигурност.

Редактирано от Izanagi
зачистен офтопик

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми и без това бях решил да подменям течноста на хидравликата с HONDA PSF(предишните две зими с Motul-а си беше ок,но тази при студовете сутрин шумеше),та направо тоя път ще сменя и цялата спирачна течност.........както и майстора.......:thumbs2:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да се вмъкна и аз за спирачната течност... когато не се сменя дълго време, започва да яде гумичките както и да корозира метала, защото с времето поглъща влага. За това често се случква задните апарати да блокират...В момента в които разпечаташ опаковката на спирачната течност, тя започва да си поема влага и има годност около две години. Не е лошо човек да почете информация, и не е нужно да си рали състезател за да ти пука за собствената сигурност.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега Vex, ако си сменяваш спирачната течност и през два месеца дали гумичките ти,ще ти изкарат 20години? Запомнете, че те се скапват /разяждат/ от некачествена спирачна течност и от чисто механично износване!!! Eдно време преди демокрацията,имаше такива майстори /Настев,Киселинчев и др./ където правеха гумички за всички коли,защото нямаше откъде да се намерят резервни /просто имаше малко западни и японски коли/,но мисля ,че вече е отживелица техния бизнес. Вече има всичко и не се разправяй с простотии, а си купи един нов ремонтен размер гумички и буталца, смени ги и си карай колата!

Редактирано от Izanagi
зачистен офтопик

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново!Подмяната на спирачната течност не е само източване на старата и наливане на нова.При дълга експлоатация,се събират всякакви утайки,които обазуват гъст уплътняващ клей между цилиндърчетата и буталцата и се създава впечатление,че всичко е наред,но при екстремно спиране е напълно възможно системата да извърши коварно предателство и колата да не спре.Със спринцовка може да се изтегли само част от течността и то единствено от казанчето,но в системата нищо не се променя.При смяна се извършва промивка с чист спирт,след това се сменят гумичките,обезвъздушава се и чак тогава можем да говорим за надеждни спирачки.При тази операция,марката на колата не е от значение...каквото и да си въобразяваме.Затова питах къде и дали мога да си намеря комплект гумички.Ако ми посочите магазин,ще съм много благодарен.Съжалявам,че вчера не се включих в коментара,но администратора е дал право само на две мнения,а аз вчера ги изразходвах.Благодаря и лек път!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леле, спирт,разглобяване, смяна на оригиналните гумички с ментаци, и тва всичко за душевно удовлетворение докато след няколко месеца не текне като леика щото не се знае кои къде и от какво е правил гумичките :) НЕ, мерси от такава профилактика :) Аз като отворя книгата на колата и като видя що неща са изброени за правене и профилактика на определн период време , ми то аз само с нея тряя се занимавам, тряя да и стана роб, нещо сме си объркали функциите маи :) Чесно не те съветвам да разглобиш изряднат ати спирачна система и да смениш гумичките освен ако не си на 1000% сигурен че новите са оригинални "Хонда" японски от цеха не от склада в Япония :)Виж ако толкова ти се занимава с профилактика може да отвориш всички маншончета по предницата да промиеш старата грес да наслагаш нова и да затвориш. Ако ти е мерак може да направиш същото и с греста в каретата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно съгласен със Слави CR-V. Нещо което работи - не се пипа Публикувано изображение Караме стари коли и ако трябва да се вглеждаме във всичко което се пише по дебелите книги, трябва тия коли да ги бракуваме, предадем за скраб или най-малкото продадем, а всъщност това вече е сторено от западно европейците - ние караме тяхната потенциална купчина вторични суровини, караме коли втори живот.

Така че като съвет който мога да дам от същия опит е, щом колата спира добре и няма проблеми (визирам течове, задържане на буталца) по-добре да не се занимава човек да сменя спир. течност, само защото така е чул, че трябва да се прави на всеки 2 години или 60 000км (да хубаво е да се прави, но е хубаво да се карат и нови коли, а не 15+ годишни и е хубаво да се кара из хубави пътища, а не из дупки и лунен пейзаж). Пък всеки носи глава на раменете и може да прави каквото иска.Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:D :D :D :D :D:rolleyes::blink: Не знаете,колко сте прави!!!Не само съм го чул,аз знам,че трябва да се направи,щото карам кола от няколко десетки години.Въпроса е що да се занимавам,като си имам и друга работа.Ще видим...ако някога,в някой щастлив ден имам път до Япония,може и да си взема оригинални гумички.Вижте,ако се появи проблем,това е друг въпрос.Е,за днес си изчерпах лимита за писане.Вие сте наред!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къв лимит бре кви 5 лева, и лимит ли има? аз си пишем, те си трият като прекалим :D Еиии олекна ми да ти кажа че няма да си разпърчатосаш колата за няма нищо и после и троен лимит няма ти стигне да задаваш въпроси с проблеми по спирачната система :) Караи си хондака и не се занимаваи със смяна, ако не си открил някои от гореизброените причини в темата за смениш течноста :)Виж да си регулираш клапани също е полезна задача ако не си го правил а и далеч по приятна :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега- Izanagi, нямам нищо против да редактираш както мойта, така твойта и на Слави публикации,само не ми трий обръщението към alex.blagoev, че няма да разбере че се отнася за него, а пък е и по-възпитано с обръщение! И да попитам : някой знае ли, докато колите са в гаранция /примерно 5г. или 150х.км./ като ходи в сервиза за обслужване ,дали са му сменявали цялата спирачна течност, или само са му я проверявали и евентуално доливали? Ама да пишат,само запознати колеги с нови гаранциони коли, а не такива дето чули-недучули..., че ми е много интересно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравей колега. При последното обслужване /на третата година/ ми предложиха да ми сменят спирачната течност. Аз обаче отказах, защото колата е на малко километри пък и ме достраша да не ми разбутат перфектните спирачки.

Редактирано от Izanagi
ненужен цитат

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега 100%, че няма да текне, това да не е някоя европейска лейка, досега на всичките си Хонди (а те са били 5 до сега), сам сменял спирачна течност и никога не са текли, течноста се сменя като консуматив, на километри или на години, аз лично през година,има сервизи който правят и промивка на системата и наливат нова под налягане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених цялата течност 2 пъти като първият беше за промивка общо взето.Не е текнало нищо повече от година.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...