Jump to content
PESHO OT MARS

Проблем със спирачките

Recommended Posts

Може ли някой да ми даде насоки за решаване на проблем със спирачките.Проблема се изразява в неравномерност на спирачното усилие. Т.е. задните гуми започват да спират преди предните, резултата е че малко да има хлъзгаво/мокро/песачливо и аз тръгвам с вратите напред все едно съм раздавал геройски на ръчната. Отваряха отзад/отпред апаратите и няма видими причини за това. Този Сивик има ли регулатор на спирачното усилие ("кантарче") което евентуално да е свършило курса. Характерното е че леви десни гуми нямам проблем, само и единствено отзад отпред. Ако съм на хубава и чиста настилка не се усеща.Благодаря предварително

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега и аз съм забелязал същото. Колата която карам е като твоята. Зимата като имаше сняг, натискам спирачките и колата тръгваше яко с вратите или на ляво или на дясно. Ади като си карам в града и реша да се лигавя ОК ама като тръгна на дълъг път седя постоянно на тръни. И аз се чудя дали има такова кантарче. На старата ми кола (ауди 80) махнахме кантарчето ама няма проблеми и в снега да е, като натисна спирачките си хващат повече предните колела и няма такива занасяници. Дано колегите да споделят дали си е така или е някакъв проблем това :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравих да спомена ако не е станало ясно че колата е без ABS.Единственото което ми идва на акъла, моите майстори казаха че задните накладки им се видяли почти нови. Та си мисля ако взема та сменя дискове и накладки отпред дали леко няма да се подобри положенеито.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма "кантарче", има разпределител на спирачното усилие / предни - задни / - няма ли го - спира като при вас. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

къде се намира тая джаджа, къде да я търсим :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В двигателни оксек зад всмукателния колектор двете тръбички от сервото отиват в клапана и от там се разпределят за 4-те колелета.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аха видях го :)е то значи няма начин да нямаме такъв разпределител на спирачното усилие.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен кантар няма... тоя разпределител що ще го барате... Само да питам как те изпреварва задницата при положение, че първо ти спират задните колела(назад ли караш)? Просто не сте свикнали с колата според мен аз карам същата и проблема ви по - скоро може да е кофти гуми :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Гумите са гадни (в смисъл DOT05) Вредщайн зимни но са ЕДНАКВИ. Т.е. не би трябвало да е това причината. Резултата е че карайки с около 60-80 км/ч на прав път на който видите проблемен участък например непочистен и пипнете спирачката (не говоря за натискане, всеки кадърен шофьор може с внимание да дозира спирачното усилие) и сте се завъртяли като пумпал. Поне на 2-3 пъти ми се изправяха космите в ушите от такова политане на задницата. На една нормална кола и да тръгнат да и се хлъзгат гумите запазва посоката а тук имаме склонност към завъртане. И не е само на една страна просто зависи накъде лекинко сте насочили волана, правя това уточнение за да е ясно че спирачното усилие и на двете задни гуми е еднакво а не само едното да прави мизерията.Ще погледна регулатора, Но какво предствлява той и подлежи ли на регулиране или на механична повреда която да предизвика тези симптоми. При "кантарчето" е ясно като се прецака че просто е клеясало. Но тук като гледам няма движещи се части. Евентуално вътре някакви клапани да има?

Редактирано от PESHO OT MARS

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А не може ли просто да задържа някой спирачен апарат и от там да идва проблема ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

в смисъл как да задържа колега, да не сработва ли?Когато не е натисната спирачката няма проблеми и всички колелета се въртят свободно.Ако някой апарат задържаше то колата щеше да дърпа на една страна а да не говорим при наличието на сняг и лед какво ще става :)

Редактирано от HellBull

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре а когато натиснеш спирачките сигурен ли си , че спирачното усилие е еднакво ? Т.е ако примерно на лява гума зацепва добре а на дясна не ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

еми мисля си че е еднакво понеже примерно единия път като натисна спирачките колата тръгва надясно, следващия път наляво, а ако едното държеше повече от другото щеше само в едната посока да се върти колата. Тези дни ще видя дали няма да ме пуснат на валяците на техническите прегледи само така да проверим спирачките че чак август месец ми изтича технически.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А кога за последно е сменяна спирачната течност и са обслужвани спирачните апарати?Равномерно ли спира или на тласъци откъм някое от колелата? Проверихте ли спирачните бутала на апаратите и цилиндърчетата?"Кантарчето" разпределя спирачното усилие според натоварването на колата. В нормално състояние (до 3 човека без багаж) обикновено е 60% предна и 40% задна ос.Това са общи проблеми, от които съм си патил. Не познавам конкретната модификация.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А кога за последно е сменяна спирачната течност и са обслужвани спирачните апарати?Равномерно ли спира или на тласъци откъм някое от колелата? Проверихте ли спирачните бутала на апаратите и цилиндърчетата?"Кантарчето" разпределя спирачното усилие според натоварването на колата. В нормално състояние (до 3 човека без багаж) обикновено е 60% предна и 40% задна ос.Това са общи проблеми, от които съм си патил. Не познавам конкретната модификация.

Разберете, че за разпределителя няма значение дали е 1 или 10 човека в колата (НЯМА НИЩО ОБЩО С КАНТАРНО УСТРОЙСТВО)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аре де, обясни им...сигурно никой не чете, а само пише. :P

Ако някоя / примерно Тази / тема беше довършена, щеше да има повече яснота, някъде. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

dual proportioning valve някъде му гледах и разреза, но не можах да намеря снимката.Подобен е на калапана на худравличната помпа за регулиране на налягане.Регулира налягането между предните и задните колелета според това колко силно се натиска педала на спирачката, а не според това колко хора има в колата.Ако се прецака тази джаджа може задните колелета да блокират по-рано заради малкото килограми отзад, но може и да е друга причината за проблема на колегите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата зима и аз бях така на няколко пъти с вратите напред та даже веднъж с багажника на Цариградско. Проблема е, че предницата спира по бързо и по тежка и задницата се опитва да я изпревари(поне според мен де). Съвсем наскоро минавах технически преглед и спирачките ми са супер според човека които ги проверяваше. Разликата в колата от миналата година е, че тогава бях с 11 годишни гуми отзад и 5-6 годишни отпред, след това някой недоброжелател ми направи услугата да среже 2 от тях. За тази зима си взех новички-4 и нямам такива проблеми(подхлъзва се малко но само на много кофти настилка - лед).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето малко нагледно за принципа на действие ..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз разбирам от коли и ми е ясно още от схемата която колегата постна че няма кантар а само разпределител. Като гледам обаче той е и малоумен тип т.е. няма датчик на него и не изпълнява поне една от функциите описани във филмчето по-горе. Предполагам прави обаче другите две и респективно е свършило курса и трябва да се търси ново.Имам снимка на регулатора на моята кола но не мога да я кача. Мисля че проблема е ясен но трябва да намеря един такъв регулатор и да пробвам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето малко нагледно за принципа на действие ..

My linkАй и това :D че то май е този на нашите хонди по 2.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах същия проблем, но с друга марка кола оказа се, че предните накладки са некачествени и след смяна та им и всичко се оправи ,колата небеше същата. Преди това сменях помпа, серво, спирачна течност,вакуум помпа и ефекта беше хула.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намерих си един регулатор и мисля да го купя. Оригиналния в Бултрако е 202 евро.Ако бяха накладки и при по сериозно натискане на педала нямаше да задържат предните гуми. Продължавам да си мисля че просто нищо не лимитира усилието на задните спирачни апарати.Има и още нещо доколкто разбирам от клипчетата при сериозно спиране реално клапана започва да се задейства като ограничава спирачното усилие отзад. А пък аз си мисля че е редно да е обратното. Логиката ми е че при леко спиране са ти важни предните колела а отзад да няма много спирачно усилие за да не се получава това като при мен (завъртане на колата). А при сериозно спиране да е навсякъде защото и предните и задните са натиснати докрай или полу блокирани със всички рискове от това.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако са палени накладките пак може да се получи така

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намерих си един регулатор и мисля да го купя. Оригиналния в Бултрако е 202 евро.Ако бяха накладки и при по сериозно натискане на педала нямаше да задържат предните гуми. Продължавам да си мисля че просто нищо не лимитира усилието на задните спирачни апарати.Има и още нещо доколкто разбирам от клипчетата при сериозно спиране реално клапана започва да се задейства като ограничава спирачното усилие отзад. А пък аз си мисля че е редно да е обратното. Логиката ми е че при леко спиране са ти важни предните колела а отзад да няма много спирачно усилие за да не се получава това като при мен (завъртане на колата). А при сериозно спиране да е навсякъде защото и предните и задните са натиснати докрай или полу блокирани със всички рискове от това.

Обаче при сериозно спиране тежеста отива напред, а задницата олеква и то доста.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако са палени накладките пак може да се получи така

Вчера проверих и предните дискове и наклдки са в отлично състояние, следващата седмица все пак ще пробвам с другия регулатор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега после пиши какви са резултатите с него :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И аз имам някакъв проблем със спирачките, който едва ли е същият като този на започналият тази тема.

За да не отварям нова, реших да пиша тук. И тъй...

 

Колата е D14A4 японка, хечбег, производство 1998 г. с ABS. Карам я от края на 2007 г. Миналата година се появи този проблем. При скорост над 40 км./ч. и при по-голямо спирачно усилие (не аварийно спиране с участие на ABS, но и не съвсем плавно спиране) колата тресе. Вибрациите се усещат много ясно на волана, а и от пътника до шофьора. Ходих на майстор. Диагнозата - криви дискове. Смених ги. Сложих нови дискове Брембо (за 90 лв. единия) и нови накладки (комплект 40 лв.). Майсторът провери и барабаните отзад. Регулира ги нещо там. Проблемът изчезна. От 2-3 месеца се появи отново със същата сила. Стилът ми на каране е такъв, че много рядко пипам спирачката, баирите ги спускам изцяло на скорост и т.н., т.е. далеч съм от мисълта, че може да съм "нагрял дисковете до червено" и след това минавайки през някоя локва да съм им е*ал мамата...

 

Любопитно ми е да чуя коментари по въпроса. Не мога да си играя на смяна на дискове и накладки през половин година, защото не съм състезател. Спирачната течност никога не е сменяна, защото ми казаха, че пипне ли се и започват течове отвсякъде.

Съмнява ме, че проблемът е в самите спирачни апарати, които са довели до повторното изкривяване на дисковете или пък нещо с ABS... Знам ли?!

Редактирано от ivoto

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми е вибрирал волана от заминали тампони на носачите, а преди това същата работа от кормилни накрайници, но при по рязко спиране.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, да се включа и аз, тази зима 2 пъти ми се случи същата като вашите ситуации, колата се движи направо с не висока скорост 40-60 км/ч при натискане на спирачките (не за аварйиино спиране, но не и съвсем леко) задницата тръгва и в двата случая беше заледено. Сега като чета темата ми се струва, че няма как на толкова коли да са ни дефектирали джаджите за разпределение на спирачното усилие, може би просто тия Сивици така спират :) Предните ми накладки са за смяна като ги сменя, ще я тествам някъде на мокро да видим дали ще се промени нещо.Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, да се включа и аз, тази зима 2 пъти ми се случи същата като вашите ситуации, колата се движи направо с не висока скорост 40-60 км/ч при натискане на спирачките (не за аварйиино спиране, но не и съвсем леко) задницата тръгва и в двата случая беше заледено. Сега като чета темата ми се струва, че няма как на толкова коли да са ни дефектирали джаджите за разпределение на спирачното усилие, може би просто тия Сивици така спират :) Предните ми накладки са за смяна като ги сменя, ще я тествам някъде на мокро да видим дали ще се промени нещо.Поздрави

Доста си прав! Тоя клапан се задействал чак при по-силно натискане на спирачките, което няма как да стане на лед. И моя сивик поднася, но аз спирам на скорост и по-отдалеч. Проблем ще е ако поднесе на сух асфалт при 120км/ч.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,почти на всички коли спирачното усилие е по-голямо на предните колела,точно за това да не изпреварва задницата предницата.Винаги предните накладки се износват по-бързо от задните! В този ред на мисли, предполагам ,че на колегата нещо му куца, в предния спирателен кръг на системата.Всичките догатки за проблема които сте изброили: гуми, накладки,дискове,разпределител са правилни, но искам да ви обърна внимание и на някои други. 1.Спирачна помпа- състоянието на гумичките и износването на работната част на самата помпа.Представете си калпави, па макар и нови гумички,в съчетание с износена сп.помпа в работната част,за предния кръг, които не могат да направят правилното налягане,/спирачната течтост минава около тях/,какво се получава? 2.Разбит някой елемент по окачването на колата, от едната страна, примерно: тампони втулки на носача,шарнир, ст.щанга,омекнала пружина амортесьор и т.н. при рязко натискане на спирачката-какво се получава? Има и още догадки ама другия път, обаче не може да ме убедите че всичките ви коли са така фабрично дефектни-все пак ЯПОНЕЦ го е мислил! П.П.-Винаги накрая за проблема излиза нещо дребно, но просто трябва да го открием!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И аз имам някакъв проблем със спирачките, който едва ли е същият като този на започналият тази тема.

За да не отварям нова, реших да пиша тук. И тъй...

 

Колата е D14A4 японка, хечбег, производство 1998 г. с ABS. Карам я от края на 2007 г. Миналата година се появи този проблем. При скорост над 40 км./ч. и при по-голямо спирачно усилие (не аварийно спиране с участие на ABS, но и не съвсем плавно спиране) колата тресе. Вибрациите се усещат много ясно на волана, а и от пътника до шофьора. Ходих на майстор. Диагнозата - криви дискове. Смених ги. Сложих нови дискове Брембо (за 90 лв. единия) и нови накладки (комплект 40 лв.). Майсторът провери и барабаните отзад. Регулира ги нещо там. Проблемът изчезна. От 2-3 месеца се появи отново със същата сила. Стилът ми на каране е такъв, че много рядко пипам спирачката, баирите ги спускам изцяло на скорост и т.н., т.е. далеч съм от мисълта, че може да съм "нагрял дисковете до червено" и след това минавайки през някоя локва да съм им е*ал мамата...

 

Любопитно ми е да чуя коментари по въпроса. Не мога да си играя на смяна на дискове и накладки през половин година, защото не съм състезател. Спирачната течност никога не е сменяна, защото ми казаха, че пипне ли се и започват течове отвсякъде.

Съмнява ме, че проблемът е в самите спирачни апарати, които са довели до повторното изкривяване на дисковете или пък нещо с ABS... Знам ли?!

 

Има вариант да си си купил или некачествени дискове или накладки болкуци. И аз съм с брембо, ама с накладки Кашияма.

Течност се сменява и то много успешно. Почваш от най-отдалеченото колело от шофера/задно дясно/. Слагаш си на щуцера едно маркуче от типа за риби за въздух. Другия край на маркуча в едно бурканче. Отваряте тченоста на спирачките и палте колата/за по-лесно/. После почвате продцедура по обезвъздушаване. Доливате своевременно, докато не изкарате чиста течност от щуцера. Повтаряте продцедурата на другите колела и сте готови за тест. Между другото от кофти течност се получава подобен проблем. Така си мислех, че съм прегреял спирачките след едно мини планинско частно парти, но се оправи после.

 

п.п. Живота на течността е около 2 години. При проблем със спирачките от странен характер се почва с нея. ;) Това не го вярвах и аз, но като изкарахме с колегата старата течност припаднах- буза с парчета ръжда!!!

Редактирано от barsi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

emicha1Вярно, че са два кръга, но не са на преден и заден мост, а са на кръст, а не знам дали си гледал клипчето което постнах, но там е обяснено точно как работят тези регулатори и като се замислиш и схващаш идеята на ЯПОНЕЦА ;)п.п. Ако искате допълнително обеждение за кръговете и обезвъздушаването което не е като на скапан голф с радост ще пусна линк.

Редактирано от jokera

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега дай да го видим това клипче за обезвъздушаването.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
My linkMy linkНе е клип, а сервизната документация.1-задно дясно2-предно ляво3-задно ляво4-предно дясно Редактирано от jokera

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен,проблема е в предните спирачки,не в регулатора.Просто не държат добре.Остава,ти да разбереш защо.Колегите са изредили възможните причини.За други не се сещам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

joker, прав си, писмена грешка просто исках да обърна внимание на предните колела,и сп. помпа.Но и така добре измислено от Японеца -ако едно от предните колела задържа по-рано или повече от другото,пак може да се получи същото. Не ми се вярва, като са били нови тези коли, да са спирали така.:unsure:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да новото си е ново (ако е и служебно :D ), но аз лично предпочитам да си карам старичката 5-та ген. и да си блъскам главата от време на време от колкото новите еднодневки ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...