Jump to content
kokodaf

Съвети за безопасно шофиране

Recommended Posts

7. При движение в колона не правете излишни опити за изпреварване - те няма да ви осигурят съществено придвижване напред. Далеч по-безопасно е да поддържате скоростта на колоната, движейки се на подходяща дистанция, която не притеснява колегата ви пред вас. Това е една от най-рисковите ситуации на пътя. Жалко, че много хора не си дават сметка, че дори и да изпреварят 5 коли в колоната, няма да спечелят никакво време, а са рискували прекалено много...(особено безсмъртните с черни БМВта, Q7, CLS, AMG и т.н.)
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Гледайте колите около вас и предвиждайте реакциите им - Още нямам такива способности но кой знае..Истината е някаде там! :) Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледайте колите около вас и предвиждайте реакциите им - Още нямам такива способности но кой знае..Истината е някаде там! :)

 

Правилно, много е хитро да не гледаш колата непосредствено пред теб, а колата пред нея, 2-3-4 коли напред. Така си изграждаш по-ясна картинка за случващото се в трафика. Като забележиш, че 2-3 коли пред теб става нещо, не е нужно да чакаш реакцията на този пред теб и тогава да стоплиш, че нещо се случва. Печелиш 1-2 секунди, които в рискова ситуация може да се окажат много важни за предприемане на съответните действия.
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

9. При интензивно градско движение и образували се колони, за да не предизвикате задръстване, дори да имате зелен сигнал, не навлизайте в кръстовището, ако платното напред е заето от автомобили.

Това тук почти не се спазва, а в щатите пишат актове...Важно е да се спазва!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много са правилни тези неща и са всичките верни, но докато не се осъзнае факта, че шофирането на автомобил от всеки е най-опасното нещо в ежедневието ни, всякакви лозунги, апели и кампании са обречени само на усилия от страна на организаторите, а редовият участник в движението си казва "абе мене ли ще ме учите кво да правя, аз си знам най-добре"Дано има ефект, дано намалеят трагедиите по пътищата!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не разчитайте на предимството като дясно стоящ, също и като въртите в кръгово, където обикновено сте с предимство пред влизащите.Не си бичете музиката,глухите са опасни шофьори. Очилата с широка плътна рамка ,правят периферното зрение като на кон с капаци.Не бъзикайте нещо в купето по време на движение,много бързо кривваш в насрещното или канавката.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих добавил още 2 неща:- Винаги използвайте мигачи. Нека другите знаят накъде сте тръгнали и какво ще правите.- При движение в колона спазвайте дистанция и намалявайте отрано. Колкото по-рано притиснете педала на спирачката толкова по-рано ви светват стоповете, които предизвикват вниманието на водача отзад. Колкото повече време и диснация му оставите толкова по-малко вероятно е да ви удари.- При резки спирания с висока скорост, включете авариините, ако сте последна кола.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

- При тръгване от светофар не ускорявайте рязко и до 200км/ч. - има голям шанс следващия светофар да е червен, а Ви да трябва да спрете на него. Последвалите Ви коли ще трябва да намалят преди светофара, когато е можело просто докато ускоряват той да светне в зелено.- Когато видите, че светофара пред Вас свети в червено, пуснете газта или изключете от скорост - няма никакъв смисъл да продължавате да натискате газта, спирайки за 2сек. на светофара, и тръгвайки отново. - Не изпреварвайте цялата колона, чакаща на светофара, за да се наредите първи на колоната, предреждайки всички чакащи. Има възможност изнервен от такива тарикати водач да излезне от колата си, и да Ви приложи всичките си години тренировки в областта на някой силов спорт!

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един стар шофьор ми даде много ценен съвет преди време- да не си ползвам предимството на всяка цена, че търпението е най-голямото оръжие на шофьора, според мен това е абсолютно вярно, като видиш нервак пред / зад теб му дай път, или се отдалечи от него, така си гарантираш спокойствие и сигурност!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

TG fan,И на мен ми го дадоха този съвет и от както го практикувам за мен карането на кола стана удоволстие ;)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Бих добавил и Щом те е настигнал значи ще те изпревари и няма да те забави.И често срешаното като ви изпреварват камиони или бусове повечето са ограничени на 90км/ч не ускоряваите.

Редактирано от mitko vtec

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шофирането и секса са двете най-лесни неща в света, но и най-опасни. Но нито едното нито другото са детска игра. Аз също гледам да съм спокоен и само да изпитвам удоволствие от шофирането. Съветите са безценни, не защото ги четем в момента без пари, а защото може да спасят човешки животи. Поздрави и желая на всички само приятни моменти зад волана и в леглото. :lol:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Каквото и да си пишем тук , всичко си опира до практика в крайна сметка.Не може да правиш по 4000-5000км. в годината и да си "опитен" шофьор.Както и пак казвам , че не съм съгласен с това "Гледайте колите около вас и предвиждайте реакциите им".Ако човек можеше да предвиди русата мацка на къде ще поеме или чичкото на 80 години с москвича всичко щеше да бъде прекрасно.Повече практика и то в голям град с натоварено движение.Тези съвети са като теорията и практиката само където има хора на теория идеални а на практика цял живот не могат да свикнат.

Редактирано от Mkilla
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много съгласен с предния пост, но с едно условие - многото практика при градски условия в голям град, с натоварено движение, не помага при извънградско шофиране. Личното ми наблюдение сочи, че строго градските шофери хич ги няма навън, особено по планински пътища и най-вече на сняг. Истината винаги е в правилната преценка на условията, пътната обстановка, състоянието на автомобила /при нашите 10+ годишни особено важи/ и на последно място субективните умения на шофьора - на последно място, защото гробищата са пълни с "добри" шофьори. Лека вечер на всички, поздрави и никакви аварии с Хондищата :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Пък аз съветвам всички Варненски най вече и извън ДобричкиПубликувано изображение мноо да внимават като карат като джигити демонстративно и незачитайки никви правила и други коли из Добрич щото .............................Публикувано изображение

Спестявам ти няколко години затвор за публична писмена заплаха ....

Редактирано от kokodaf
обиден тон и нападки

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много силно изказване... С крайно неподходящ за форум език.. особено от добрички шофьор... толкова сме ви яли попарата във Варна, че сте последните, които могат да се оплакват. Може да не ми отговаряш - знам, че ще ми разбиеш главата, ако ме видиш някъде. :DМалко се задъхах докато ти прочета мнението без препинателни знаци, но предвид манталитета, който демонстрираш - предполагам е нормално. ;)

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Кои сте вие дето сте ни яли попарата във ВарнаПубликувано изображение?Като видите толбухински номер и все едно каруца виждате и никакви правила за движение не признавате!ВарненскитеПубликувано изображение във Добрич не признават нито светофари ,нито правила никакви-карат си все едно че са сами из къра някъде и по телефона си лафят без притеснение,щото без него са големи шофьори че с него на кво се правят не знам!От едно време още се знае че вашите катаджии като видеха толбухински номер и се заяждаха за най-малкото нещо до откат-тъй че не дей ми ги разправа ти тея ;)

Публикувано изображение7. Теми или съобщения с безсмислен, обиден, заядлив и нападателен характер към участник във форума са забранени и ще бъдат редактирани и/или изтривани моментално. При многократно правене на тази грешка участникът се изключва! За същото вече си наказван еднократно ..

Не мога да разбера обаче защо вместо да опишеш случка или да дадеш съвет - правиш обобщаващи констатации . С каквато мярка мериш другите - с такава разрешаваш да мерят и теб ...

Временно колегата няма да може да отговаря ...

Редактирано от kokodaf
обиден тон
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Митак, не ги разбираш тези работи. Това е един вид съвет за безопасно шофиране... Сменяй регистрацията или ще ти счупят кокалите :lol: Аз ако така се връзвах на безкрайните келеши от цяла България значи трябва да си отворя месарски магазин и да ги транжирам един по един направо за продажба. Особено съм впечатлен от майсторите на спорта с регистрации РК, КН и М. Моите уважения към свестните хора с такива регистрации, но на моменти имам чувството, че там се обучават пилоти на Ал Кайда. Бъдете разумни и зачитайте ЗДРАВЕТО и ЖИВОТА на хората около вас.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Борко, туй дет си го написал няма нищо общо с истината. Даже предлагам след третата ракия юзърите да нямат право да пишат в форума. С ТХ номер съм обикалял България къде ли не и никога не съм усетил особено отношение заради номера. Важно е задкормилното устройство, приятелю. За две години живеене във Видин с ТХ номер никога не са ме спирали. Само веднъж след Монтана рутинно, бях с изтекла книжка и си ме пуснаха ората. В момента ходя до София два пъти седмично с различни номера и пак не съм забелязал отношение заради номера. Средновековието отдавна свърши, а простаците с къвто и номер да са са си все простаци. Случвало се е от пернишки номер да ми покажат среден пръст при изпреварване, но ми се е случвало по непознати пътища да се залепя зад голф двойка и човека си караше толкова грамотно, че като се засякахме на една бензиностанция го поздравих. Спести ми много време и нерви.Иначе това да предвиждаш реакициите на околните е много вярно и се постига с опит. Можеш да разбереш много неща от погледа, движенията на ръцете, позата при каране, начина на изпреварване, обикновено начинаещите шофери като ги изпреварваш и се дърпат малко в дясно да ти направят път, без да има нужда. В каране в колона си има естествен ритъм и когато той е нарушен значи нещо не е наред, бързо се разбира кое не е наред.Моя инструктор казваше "видиш ли жена давай път, че не я знаеш кво държи в ръцете си", но възрастни шофери повече са ми изправяли косите от жени шофери.

Редактирано от honda symphony

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато срещнеш изнервен шофьор, който те засича, жестикулира неприлично и се опитва да те "прегази" с гневен поглед, вдишай дълбоко и го остави да отмине, без да му обръщаш внимание. Няма абсолютно никакъв смисъл от влизането в спорове на пътя (чрез опасно шофиране, обиди или фул-контакт).Същото важи и при среща с неориентирани сприхави форумни писачи с ниска култура и заядлив тон.

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И най-вече всичко си е до късмет. Попадал съм на много културни и колегиални шофьори, както и на безобразни джигити. Ще разкажа две случки, които наиситна ме изкараха извън нерви и бяха предпоставка за ПТП.

1 - Карам през Витиня и застигам Пасат с ВР регистрация. Явно момчето беше млад водач, защото на правите караше със 120 а на всеки завой намаляше до 60. А аз обичам да си карам с постоянна скорост 100-110 в икономичен режим. Няма да ви казвам това как ме подлуди. Десет пъти му давам десен мигач, да ме пусне да го изпреваря... е не и не и не и на завоя пак 60, правата газ на дизела до 120. Сами се сещате, че на тези къси участъци е адски трудно с натоварен икономик да изпревариш ускоряващ пасат.. В крайна сметка една хубава 2ра до прекъсвач, 3та до 150 и го надминах, но като го е страх да кара по завоите, да ме пусне да си карам като човек и да няма такива ексцесии.. полудях просто.

Втора случка: Карам през същия проход - Витиня с постоянна скорост околу 100 и ме задминава Пасат комби или А4 комби(нещо такова). Човекът си ме изпревари мъжката, както си трябва. Е, след 5 мин го застигам и кара със 70... тътрех се известно време зад него, надминавам го и го гледам как се е изпънал, кара с 1 ръка и си говори по GSM-a с усмивка на лице(сигурно с любимата му). Карам си, след малко пак известният индивид ме надминава, викам си: хубаво, човека си кара бързо, няма лошо. Ха, след 2 минути същата работа, пак го застигам и той си лафи по телефона..

 

ПС: Аз лично не говоря по телефона докато карам. Не защото е забранено и ме е страх да не ме глобят, а защото е опасно.

Сега се сетих за още един ценен съвет: Най-безопасно е да се движите със скоростта на движението или малко(повтарям: малко) над нея.

Пример: Тези които си мислят, че карат много безопасно по магистрала със 70-80, защото "не бързат за никъде" или "ги е страх да карат с повече", в реалност представляват МНОГО по голяма заплаха и предпоставка за ПТП отколкото тези със 120-130км/ч. Ако всички карат с 90, а някой със 70, ми то е ясно, че всички участници трябва да предприемат съответна маневра, а с всяка маневра се увеличава риска от ПТП. Така че, ако трафикът върви със 110, не се страхувайте и се придържайте към трафика :)

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвет : Някой настигнал ли ви е,пуснете го да ви изпревари. Не е нужно да намалявате скоростта или нещо такова , просто си карайте нормално и на правите участъци не изкарвайте пишката да си ги мерите! Понеже на пътя Пловдив-Смолян с лопата да ги ринеш такива , а ме карат да полудявам и да тормозя колата си само като я вкарвам в лютеницата. Аз лично това селско поведение на пътя го ненавиждам и никога не го прилагам. А иначе най-добрия учител е времето и всеки ден,всяка ситуация ни учи. Безгрешни няма и абсолютно всички правим грешки, важното е да имаме късмет и да ни се разминават,защото понякога са фатални (всеки се е разминавал все някога нали така...?)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.Не минавайте на червено а още по-опасно е да минавате на жълто-червено! Не го правете(особено ако правите и ляв завой)!2.Спирайте на пешеходните пътеки!3.Намалете скоростта когато по улицата (или наоколо) има деца!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=2283Не правете това, поне не по общодостъпните пътища.

+1 от мен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...