manch 29 #1 Публикувано 27 Февруари, 2012 Здравейте колеги, обръщам се към колегите с повечко познания за помощ. Имам нужда от помощ за окабеляване за халогени. Общо взето мисля да ги свържа по стандартна схема 1- Предпазител 2-12V от кутията с бушоните, където на това краче което съм харесал има 12V само на запалена кола 3-Ключ 4-Халогени 5-Реле Въпросите са ми 2 бр. Ще стане ли по тази схема? и втория Искам да ги свържа да светят заедно с дългите, но да мога и принудително да си ги пускам от копчето по горната схема, а как ще стане тогава схемата? *причината поради която искам да ги свържа така е, че в 90% от времето си се кара на къси и нямам нужда от халогени, но когато найстина се налага (мъгла и кофти време) да мога да си ги пусна. А в останалото време, на тъмни извън градски пътища да си светкат, когато превключа на дълги. Поздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kokodaf 266 #2 Отговорено 27 Февруари, 2012 Използвай "+" от бутона "фарове за мъгла" от таблото на автомобила /включва задната светлина за мъгла/ , (който се включва само при габарит и светлини) към т.85 на схемата , която си дал . Релето при мен е монтирано непосредствено над халогенните фарове за мъгла пред радиатора . В истинска мъгла забрави дългите - основно на къси с фарове за мъгла или габарит+фарове мъгла.Доста по-приятно е на къси + регулирани халогени . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jokera 10 #3 Отговорено 27 Февруари, 2012 Става да се направи с два диода.My link6 е + от лоста при дълги светлини ако е като на 5та генерация кабела от лосчето е червен със синьо. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
manch 29 #4 Отговорено 28 Февруари, 2012 Мерси колега Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jokera 10 #5 Отговорено 28 Февруари, 2012 Пия бира Релето най-добре го сложи близо до акумулатора и по-далече от вода и 30А бушон. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Marcus 76 #6 Отговорено 1 Март, 2012 Ако не се бъркам 6-та генерация, поне моята, си има инсталация за халогени. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
manch 29 #7 Отговорено 1 Март, 2012 Айде колегата ме вкара в филма. Я кажи каде най-лесно да погледна, долу на бронята съм сигурен че няма нищо евентуално под волана реле и букса за копче ли да търся? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jokera 10 #8 Отговорено 1 Март, 2012 Ако не се бъркам 6-та генерация, поне моята, си има инсталация за халогени.Имаш ли бутон за вкл. на халогени ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Marcus 76 #9 Отговорено 2 Март, 2012 Ами аз имам букса за копче, висяща свободно зад таблото, там където е бутона за габаритите за мъгла, даже ако не се лъжа я сравнявах навремето с някакъв юзър менуал дали наистина е за халогени. Зад предната броня също имах някакви свободни кабели. Така и не съм се задълбочил в търсенето щото пари за халогени все не ми остават, но провери преди да мислиш схеми. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jokera 10 #10 Отговорено 2 Март, 2012 Ами аз имам букса за копче, висяща свободно зад таблото, там където е бутона за габаритите за мъгла, даже ако не се лъжа я сравнявах навремето с някакъв юзър менуал дали наистина е за халогени. Зад предната броня също имах някакви свободни кабели. Така и не съм се задълбочил в търсенето щото пари за халогени все не ми остават, но провери преди да мислиш схеми.Да не да е имала халогени и някой предишен собственик да е сменил бронята и да са ти оставили спомен от екстрите . По авто къщите имат този навик Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Marcus 76 #11 Отговорено 3 Март, 2012 Може и така да е но трябва да са сменили и предната броня, там следи от халогени няма. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rulemaker 130 #12 Отговорено 3 Март, 2012 И на двете ми онди 6ген не съм имал инсталация за халогени. Може да ти е била с удар отпред, и халогените да са били счупени. след това като са сменяли бронята не са им се давали пари и за халогени, щото винаги бързат да продадат "стоката" Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Георги 68 #13 Отговорено 3 Март, 2012 (Редактирано) Здравейте, колеги Ето така изглежда оригиналното копче за халогени на моя сивик купе 6-та ген. Ето и как светят оригиналните халогени Редактирано 3 Март, 2012 от Георги Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Shorty 157 #14 Отговорено 15 Март, 2012 http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=4t6osZ6pT_4Ето клипче как се монтират, на мен ми се вижда бая играчка.Аз съм намислил да слагам но не оригинални, обаче ако е схемата същата, май ще се откажа.И аз да попитам как мога да ги вържа към копчето за задния фар за мъгла? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kokodaf 266 #15 Отговорено 15 Март, 2012 (Редактирано) Начина на монтаж показан на клипчето не разрешава регулиране накъде да светят допълнителните фарове за мъгла . Добрият вариант с самостоятелна конструкция с две степени на свобода - изместване по вертикала и хоризонтала след монтаж . Вързването към съществуващото копче за задния фар за мъгла е лесно - от него вземаш само плюса (+) при включване / замерваш с мултицет , не помня цвета на кабела / , който подаваш и на релето командващо фаровете за мъгла - точка 85 от първата публикувана схема . Сложих си 4 броя на групи по две - самостоятелно се пускат средните и крайните . Средните светят " в точка" , крайните са на "светлинна линия" . При 6 броя влошавам охлаждането и се отказах , макар да се събират точно . А номера на автомобила го ползвам като бленда - да не заслепявам тези отсреща ... Редактирано 17 Март, 2012 от kokodaf добавени снимки Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Shorty 157 #16 Отговорено 23 Март, 2012 Аз днес си взех халогени и ги монтирах, но директно хванах две маси на двата халогена за купето а плюсовете съединих и ги директно за плюса на копчето за задния фар за мъгла и работят.Въпроса е какво може да се случи така и за какво точно служи това реле и откъде да си намеря такова. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dima78 2 #17 Отговорено 11 Април, 2013 Въпросче - англичанката от подписа ми има копче за халогени - къде да търся релето, или кабелите отпред? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Николай Димитров 8 #18 Отговорено 23 Април, 2014 Колеги искам да попитам проблем ли ще е ако сложа същото копче като това за стопа за мъгла,но си го използвам отделно само за халогените? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #19 Отговорено 10 Октомври, 2015 Използвай "+" от бутона "фарове за мъгла" от таблото на автомобила /включва задната светлина за мъгла/ , (който се включва само при габарит и светлини) .... При мен бутона за задната свтлина за мъгла, се включва само при къси светлини. При габарити не реагира - това нормално ли е? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #20 Отговорено 11 Октомври, 2015 Имам още един въпрос - при оригиналната инсталация за фарове за мъгла, в какъв режим могат да се пускат - само при къси, само при габарит, или и при двете? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #21 Отговорено 11 Октомври, 2015 Ето малко полезно инфо, за други зарибени Става въпрос за свързване, със оригинално опроводяване. http://www.handa-accessories.com/civic/civicfoglights.pdf От всичко това разбирам следното: 1. В лявата част на двигателният отсег, от купето ( в близост до кутията с предпазителите) излиза 1 проводник, който в другият си край завършва в предницата в близост до бронята, той пренася + от възела за управление ( бутон + релета), до възела за захранване на самите халогени. Този проводник минава през маншона заедно с друг сноп проводници като и в двата си края има преходна букса. Днес намерих лесно въпросният кабел, тъй че всеки трябва да има стандартно в автомобила си. Казвам това, защото видях доста неща из нета - някои пробиват гуменият маншон за да прекарат такъв отделен кабел, а при мен точно този маншон е винаги мокър, поради не добро уплътняване на предният капак. Така, че това е безсмислено- има си такъв кабел и той е син с червена ивица( или по точно се редуват 2 сини и 2 червени ивици). До колкото става ясно от горното инфо- се разглабя кората около волана, където има достъп до лоста за светлините, там се разединява широката бяла букса, тя е и най голямата като преходник наоколо из всичката плетеница и на така получилите се две части, се свързва допълнителната инсталация, която си е оригинална и допълнително трябва да се издири. До тук инсталацията е разбита на 3 части- опроводяване в купето, опроводяване по бронята до самите фарове и един дълъг проводник от инсталацията в купето, до инсталацията на бронята. В купето инсталацията освен големите бели куплунзи има и един основен +12V, минаващ през хвърчащо гнездо с предпазител 15А, едни +12V за подсветката на бутона, куплунг за свързване на бутона,два куплунга за две релета, едното е ясно че е за халогените, другото още не съм разучил за какво е, но предполагам, че е за основните фарове, или за стопа за мъгла, но за сега не съм разбрал.Последният проводник, е този който се свързва със стърчащата изведена букса на дългият проводник (от броня до купе), както и една клема за маса. Всичко това, представлява един сноп от фабрична окомплектовка. Бих искал да разбера предварително, кога ще ми се задействат халогените, по оригиналната схема, само на къси, или и при само габарити, за да не си играя да свързвам нещата, а да си направя моя си инсталация, използвайки вградения проводник. За мен има много по добро свързване от фабричното, защото при фабричното опроводяване, разхождаме едни +12V по дължина на половината купе, като много по правилно според мен е, да се монтират релетата близо до фаровете, а всичко да се управлява по минуса, от бутона в купето. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #22 Отговорено 13 Октомври, 2015 (Редактирано) Явно ще си пиша сам в тая тема, но поне да остане в полза на някой друг Това което е важно да се допълни е, че подсветката на бутона, отива във 2-ра позиция в гнездото с предпазителите - dash lights или се подава напрежение към гнездото, само когато е активирано осветлението по таблото ( включени къси), ако се подаде към 1 ще свети постоянно, там се подава напрежение директно от акумулатора и се ползва обикновено за монтиране на автоаларма или каквото си решим външно устройство, работещо независимо от това, дали ключа за запалване е пъхнат или на позиция. Това се управлява към друго гнездо - 4. Там се свързва основното захранване на халогените и означението е IG2. След всичката тая теория, остава само да запретна ръкави и да действам, а това ще се случи, след като се пооправи времето. Решил съм да направя и предпазни стъкла за фаровете, изпаднаха ми жълти пластмасови стъкла от дискотечно осветление, които ще са в основата си на капачките които ще се монтират към бронята, а те ще са със формата на правоъгълните гарове за мъгла, които се продават като версия. Капачките ще се изработят от термоустойчива пластмаса и ще се боядисат в оригиналният цвят на колата. Монтажа смятам да е с клипси от неръждавейка, които трябва да си направя .... Редактирано 13 Октомври, 2015 от goldbyrk 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Honda_Z 1497 #23 Отговорено 14 Октомври, 2015 Няма да си сам! Колеги искам да попитам проблем ли ще е ако сложа същото копче като това за стопа за мъгла,но си го използвам отделно само за халогените? Не мисля. Оригиналния бутон за предните фарове за мъгла има позиция вкл/изкл, докато малкото копче за задните фарове за мъгла е от онези, които се натискат само поведнъж (не знам как иначе да го обясня). При мен бутона за задната свтлина за мъгла, се включва само при къси светлини. При габарити не реагира - това нормално ли е? За мен е нормално - на хондите, които съм имал досега е било все така. Имам още един въпрос - при оригиналната инсталация за фарове за мъгла, в какъв режим могат да се пускат - само при къси, само при габарит, или и при двете? И при двете. Говорим за предните фарове за мъгла. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #24 Отговорено 14 Октомври, 2015 (Редактирано) Днес ми се отвори малко свободно време и навързах инсталацията по гореописаният начин. Ситуацията е следната - бутона свети при позиция пуск, само когато сме на габарит, къси, или дълги, а халогените не светят. За да светнат, трябва позицията на ключа да е на контакт, или да работи двигателят. Оказа се, че и двете релета са за халогените и сработват едновременно, просто функционалсността е получена не с 1, а с2 релета, докато при сивиците след 2000г. този възел, е реализиран само с 1 реле и нищо не пречи да се ползва и такава, ако ни се намери от някъде. С това завърших окабеляването в купето и предстои мръсната работа- работа по бронята и вероятно демонтаж, но ще гледам да мина без тая операция, мисля че при повече сръчност и мамата, пак ще стане. Естествено не се стърпях и се вързах под предният капак, с буксата, която очаквах преди това, а клемата за масата, ръчнах в кабела за маса на двигателя, който минава наблизо. Всичко сработи от воле и това ми дава амбиция, да довърша нещата преди настъпването на сезонните мъгли Утре ще опитам да направя някоя и друга снимка, за да не е голословна темата Исках да открия релето на чистачките, че там съм замислил една друга доработка, ползвайки програмируеми релета от голф3, но така и не го открих, чувам го ама не го виждам, но това в друга тема. относно предпазните стъкла на халогените, изкристализира по добра идея, като целта е да се запази оригиналният силует на тези, така че ще изработя метални капачки, които ще се монтират директно за цилиндричната част на фара и ще защитават плътно стъклото от вода и мръсотия, както и камъчета. Редактирано 14 Октомври, 2015 от goldbyrk 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #25 Отговорено 15 Октомври, 2015 Така, навързах днес и инсталацията зад бронята. оказа се супер елементарно и въобще не се налага свалянето и. На предната греда има отвори, в които се тикат клипси, в случая свински опашки с клипси, опасали кабеляка. Моите липсваха няколко, та се наложи да си купя нови. Има отвор за такава клипса и под предният капак, близо до буксата за свръзка. С навряни ръце зад бронята и с опипване, се получи номера. Изрязах и излишната пластмаса от бронята, купих си неръждавейки болтове и шайби за монтажа, че оригиналните са само оксидирани. Ще потърся неръждавейки и за самият фар, че да нямам ядове след време с разглобяването му. Планките за монтаж бяха секънд хенд и леко оръждивяли, та се наложи смъкване на боята с телена четка на голям оборот, грундиране и боядисване с оригиналната боя на колата, просто такава ми се намира, баш черна. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #26 Отговорено 18 Октомври, 2015 В крайна сметка, се получи това: http://postimg.org/image/tzstkcanz/ http://postimg.org/image/mbuzaa9bd/ Остава само да се появи мъгла и да ги настроя по точно като позиция. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове