Jump to content
manch

Окабеляване за фарове за мъгла

Recommended Posts

Здравейте колеги, обръщам се към колегите с повечко познания за помощ. Имам нужда от помощ за окабеляване за халогени. Общо взето мисля да ги свържа по стандартна схема 1- Предпазител 2-12V от кутията с бушоните, където на това краче което съм харесал има 12V само на запалена кола 3-Ключ 4-Халогени 5-Реле

Публикувано изображение

 

Въпросите са ми 2 бр. :)

Ще стане ли по тази схема?

и втория

Искам да ги свържа да светят заедно с дългите, но да мога и принудително да си ги пускам от копчето по горната схема, а как ще стане тогава схемата?

 

*причината поради която искам да ги свържа така е, че в 90% от времето си се кара на къси и нямам нужда от халогени, но когато найстина се налага (мъгла и кофти време) да мога да си ги пусна. А в останалото време, на тъмни извън градски пътища да си светкат, когато превключа на дълги.

 

Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Използвай "+" от бутона "фарове за мъгла" от таблото на автомобила /включва задната светлина за мъгла/ , (който се включва само при габарит и светлини) към т.85 на схемата , която си дал . Релето при мен е монтирано непосредствено над халогенните фарове за мъгла пред радиатора . В истинска мъгла забрави дългите - основно на къси с фарове за мъгла или габарит+фарове мъгла.Доста по-приятно е на къси + регулирани халогени .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става да се направи с два диода.My link6 е + от лоста при дълги светлини ако е като на 5та генерация кабела от лосчето е червен със синьо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пия бира :D Релето най-добре го сложи близо до акумулатора и по-далече от вода и 30А бушон.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не се бъркам 6-та генерация, поне моята, си има инсталация за халогени.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде колегата ме вкара в филма. :) Я кажи каде най-лесно да погледна, долу на бронята съм сигурен че няма нищо евентуално под волана реле и букса за копче ли да търся?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не се бъркам 6-та генерация, поне моята, си има инсталация за халогени.

Имаш ли бутон за вкл. на халогени ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз имам букса за копче, висяща свободно зад таблото, там където е бутона за габаритите за мъгла, даже ако не се лъжа я сравнявах навремето с някакъв юзър менуал дали наистина е за халогени. Зад предната броня също имах някакви свободни кабели. Така и не съм се задълбочил в търсенето щото пари за халогени все не ми остават, но провери преди да мислиш схеми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз имам букса за копче, висяща свободно зад таблото, там където е бутона за габаритите за мъгла, даже ако не се лъжа я сравнявах навремето с някакъв юзър менуал дали наистина е за халогени. Зад предната броня също имах някакви свободни кабели. Така и не съм се задълбочил в търсенето щото пари за халогени все не ми остават, но провери преди да мислиш схеми.

Да не да е имала халогени и някой предишен собственик да е сменил бронята и да са ти оставили спомен от екстрите :rolleyes:. По авто къщите имат този навик :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и така да е но трябва да са сменили и предната броня, там следи от халогени няма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на двете ми онди 6ген не съм имал инсталация за халогени. Може да ти е била с удар отпред, и халогените да са били счупени. след това като са сменяли бронята не са им се давали пари и за халогени, щото винаги бързат да продадат "стоката"

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте, колеги :)

Ето така изглежда оригиналното копче за халогени на моя сивик купе 6-та ген.

 

Публикувано изображение

 

Ето и как светят оригиналните халогени

 

Публикувано изображение

Редактирано от Георги

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=4t6osZ6pT_4Ето клипче как се монтират, на мен ми се вижда бая играчка.Аз съм намислил да слагам но не оригинални, обаче ако е схемата същата, май ще се откажа.И аз да попитам как мога да ги вържа към копчето за задния фар за мъгла?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Начина на монтаж показан на клипчето не разрешава регулиране накъде да светят допълнителните фарове за мъгла . Добрият вариант с самостоятелна конструкция с две степени на свобода - изместване по вертикала и хоризонтала след монтаж .

Вързването към съществуващото копче за задния фар за мъгла е лесно - от него вземаш само плюса (+) при включване / замерваш с мултицет , не помня цвета на кабела / , който подаваш и на релето командващо фаровете за мъгла - точка 85 от първата публикувана схема .

Сложих си 4 броя на групи по две - самостоятелно се пускат средните и крайните .

Средните светят " в точка" , крайните са на "светлинна линия" .

При 6 броя влошавам охлаждането и се отказах , макар да се събират точно .

 

А номера на автомобила го ползвам като бленда - да не заслепявам тези отсреща ...Публикувано изображение

Публикувано изображение

 

 

 

 

 

 

Публикувано изображениеПубликувано изображение

Редактирано от kokodaf
добавени снимки

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз днес си взех халогени и ги монтирах, но директно хванах две маси на двата халогена за купето а плюсовете съединих и ги директно за плюса на копчето за задния фар за мъгла и работят.Въпроса е какво може да се случи така и за какво точно служи това реле и откъде да си намеря такова.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросче - англичанката от подписа ми има копче за халогени - къде да търся релето, или кабелите отпред?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги искам да попитам проблем ли ще е ако сложа същото копче като това за стопа за мъгла,но си го използвам отделно само за халогените?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Използвай "+" от бутона "фарове за мъгла" от таблото на автомобила /включва задната светлина за мъгла/ , (който се включва само при габарит и светлини) ....

При мен бутона за задната свтлина за мъгла, се включва само при къси светлини. При габарити не реагира - това нормално ли е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам още един въпрос - при оригиналната инсталация за фарове за мъгла, в какъв режим могат да се пускат - само при къси, само при габарит, или и при двете?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето малко полезно инфо, за други зарибени:) 

Става въпрос за свързване, със оригинално опроводяване.

http://www.handa-accessories.com/civic/civicfoglights.pdf

 

От всичко това разбирам следното:

1. В лявата част на двигателният отсег, от купето ( в близост до кутията с предпазителите) излиза 1 проводник, който в другият си край завършва в предницата в близост до бронята, той пренася + от възела за управление ( бутон + релета), до възела за захранване на самите халогени. Този проводник минава през маншона заедно с друг сноп проводници като и в двата си края има преходна букса. Днес намерих лесно въпросният кабел, тъй че всеки трябва да има стандартно в автомобила си. Казвам това, защото видях доста неща из нета - някои пробиват гуменият маншон за да прекарат такъв отделен кабел, а при мен точно този маншон е винаги мокър, поради не добро уплътняване на предният капак. Така, че това е безсмислено- има си такъв кабел и той е син с червена ивица( или по точно се редуват 2 сини и 2 червени ивици). 

До колкото става ясно от горното инфо- се разглабя кората около волана, където има достъп до лоста за светлините, там се разединява широката бяла букса, тя е и най голямата като преходник наоколо из всичката плетеница и на така получилите се две части, се свързва допълнителната инсталация, която си е оригинална и допълнително  трябва да се издири. До тук инсталацията е разбита на 3 части- опроводяване в купето, опроводяване по бронята до самите фарове и един дълъг проводник от инсталацията в купето,  до инсталацията на бронята. В купето инсталацията освен големите бели куплунзи има и един основен +12V, минаващ през хвърчащо гнездо с предпазител 15А, едни +12V за подсветката на бутона, куплунг за свързване на бутона,два куплунга за две релета, едното е ясно че е за халогените, другото още не съм разучил за какво е, но предполагам, че е за основните фарове, или за стопа за мъгла, но за сега не съм разбрал.Последният проводник, е този който се свързва със стърчащата изведена букса на дългият проводник  (от броня до купе), както и една клема за маса. Всичко това, представлява един сноп от фабрична окомплектовка. Бих искал да разбера предварително, кога ще ми се задействат халогените, по оригиналната схема, само на къси, или и при само габарити, за да не си играя да свързвам нещата, а да си направя моя си инсталация, използвайки вградения проводник.

За мен има много по добро свързване от фабричното, защото при фабричното опроводяване, разхождаме едни +12V по дължина на половината купе, като много по правилно според мен е, да се монтират релетата близо до фаровете, а всичко да се управлява по минуса, от бутона в купето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно ще си пиша сам в тая тема, но поне да остане в полза на някой друг :)

Това което е важно да се допълни е, че подсветката на бутона, отива във 2-ра позиция в гнездото с предпазителите - dash lights или се подава напрежение към гнездото, само когато е активирано осветлението по таблото ( включени къси), ако се подаде към 1 ще свети постоянно, там се подава напрежение директно от акумулатора и се ползва обикновено за монтиране на автоаларма или каквото си решим външно устройство, работещо независимо от това, дали ключа за запалване е пъхнат или на позиция. Това се управлява към друго гнездо - 4. Там се свързва основното захранване на халогените и означението е IG2. 

След всичката тая теория, остава само да запретна ръкави и да действам, а това ще се случи, след като се пооправи времето. Решил съм да направя и предпазни стъкла за фаровете, изпаднаха ми жълти пластмасови стъкла от дискотечно осветление, които ще са в основата си на капачките които ще се монтират към бронята, а те ще са със формата на правоъгълните гарове за мъгла, които се продават като версия. Капачките ще се изработят от термоустойчива пластмаса и ще се боядисат в оригиналният цвят на колата. Монтажа смятам да е с клипси от неръждавейка, които трябва да си направя .... 

Редактирано от goldbyrk
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да си сам! :)

Колеги искам да попитам проблем ли ще е ако сложа същото копче като това за стопа за мъгла,но си го използвам отделно само за халогените?

Не мисля. Оригиналния бутон за предните фарове за мъгла има позиция вкл/изкл, докато малкото копче за задните фарове за мъгла е от онези, които се натискат само поведнъж (не знам как иначе да го обясня).

 

При мен бутона за задната свтлина за мъгла, се включва само при къси светлини. При габарити не реагира - това нормално ли е?

За мен е нормално - на хондите, които съм имал досега е било все така.

 

Имам още един въпрос - при оригиналната инсталация за фарове за мъгла, в какъв режим могат да се пускат - само при къси, само при габарит, или и при двете?

И при двете. Говорим за предните фарове за мъгла.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес ми се отвори малко свободно време и навързах инсталацията по гореописаният начин. Ситуацията е следната - бутона свети при позиция пуск, само когато сме на габарит, къси, или дълги, а халогените не светят. За да светнат, трябва позицията на ключа да е на контакт, или да работи двигателят. Оказа се, че и двете релета са за халогените и сработват едновременно, просто функционалсността е получена не с 1, а с2 релета, докато при сивиците след 2000г. този възел, е реализиран само с 1 реле и нищо не пречи да се ползва и такава, ако ни се намери от някъде. С това завърших окабеляването в купето и предстои мръсната работа- работа по бронята и вероятно демонтаж, но ще гледам да мина без тая операция, мисля че при повече сръчност и мамата, пак ще стане. :) Естествено не се стърпях и се вързах под предният капак, с буксата, която очаквах преди това, а клемата за масата, ръчнах в кабела за маса на двигателя, който минава наблизо. Всичко сработи от воле и това ми дава амбиция, да  довърша нещата преди настъпването на сезонните мъгли :) Утре ще опитам да направя някоя и друга снимка, за да не е голословна темата :) Исках да открия релето на чистачките, че там съм замислил една друга доработка, ползвайки програмируеми релета от голф3, но така и не го открих, чувам го ама не го виждам, но това в друга тема.

 

относно предпазните стъкла на халогените, изкристализира по добра идея, като целта е да се запази оригиналният силует на тези, така че ще изработя метални капачки, които ще се монтират директно за цилиндричната част на фара и ще защитават плътно стъклото от вода и мръсотия, както и камъчета.

Редактирано от goldbyrk
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, навързах днес и инсталацията зад бронята. оказа се супер елементарно и въобще не се налага свалянето и. На предната греда има отвори, в които се тикат клипси, в случая свински опашки с клипси, опасали кабеляка. Моите липсваха няколко, та се наложи да си купя нови. Има отвор за такава клипса и под предният капак, близо до буксата за свръзка. С навряни ръце зад бронята и с опипване, се получи номера. Изрязах и излишната пластмаса от бронята, купих си неръждавейки болтове и шайби за монтажа, че оригиналните са само оксидирани. Ще потърся неръждавейки и за самият фар, че да нямам ядове след време с разглобяването му. Планките за монтаж бяха секънд хенд и леко оръждивяли, та се наложи смъкване на боята с телена четка на голям оборот, грундиране и боядисване с оригиналната боя на колата, просто такава ми се намира, баш черна.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка, се получи това:

 

http://postimg.org/image/tzstkcanz/

 

http://postimg.org/image/mbuzaa9bd/

 

Остава само да се появи мъгла и да ги настроя по точно като позиция.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...