Jump to content
Barba

Нова Хонда? Не, мерси!

Recommended Posts

Да , и виж какво пише под подчертаното в червено - "само шофьорската въздушна възглавница ще се задейства , ако няма пътуващ до шофьорското място или ако шофьора я е изключил " ;) Т.е. , случая пак е странен , защо се пуска пасажерската въздушна възглавница , след като еку-то е преценило , че удара е слаб и само колата ще спаси шофьора ?! Дефект на системата или извънземна намеса :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е от менюълът за щатите. И през това минах :) Не отговаря обаче на въпроса защо се отваря тогава другата, на пътника, в случай, че там няма никой (това за очертаното). Долният текст липсва в менюъла за коли за Европа. Колите в САЩ са оборудвани с OPDS система, нашите не. Сладкото в случая е, че след като разбрахме за OPDS-а г-н Спасов я кръсти както му звучеше добре, а всъщност името в абревиатурата е съвсем различно. Към ADH-Honda, колата се работи в друг доверен сервиз в момента.

Редактирано от annie

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз предполагам, че не се е задействала шофьорската възглавница, защото тя е имала колан. На пасажерското място колана не е бил поставен, ако колата не е имала датчик дали си седнал на седалката като най-новите коли, е отворила еърбега в случай, че там има човек, но седи без колан.Тази теория трябва да се провери - така ли са колите по дизайн или не, ако не - явно проблема е по-сериозен, но според мен има голяма логика да е така? Според публикувания документ от Player101 НЕ ТРЯБВА да се отвори пасажерската седалка, ако там няма човек (въпроса е как се разбира дали има човек - по колана или датчик в седалката), а и документа е от 2009та - дали важи и за Civic 2007?

Редактирано от Veseliq

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, Tino, пише го, по-надолу също пише, че пасажерската възглавница се лъже от теглото на предмети по седалката(ако има такива), ако нещо я подпира отзад симулирайки натиск и т.н. Въобще секцията за SRS-a е доста обширна, исках да предложа малко техническо инфо на annie, за да потърси отговор на въпросите си, но тя се е запознала вече. :)п.с. Пак казвам, че в удара в който участвах се случи същата "мистика", верно че не беше Хонда

Редактирано от Player101

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата F20A4 e много прав за ситуацията тук.Аз за Балканстар(представителите на Мерцедес) съм чувал, че някакъв клиент със доста скъп Мерцедес търсил накаква част за една екстра на колата нещо като автопилота ама не си спомням името.Та човека питал имате ли това и това и отсреща отговора бил:-Не, но като дойде подходяща кола ще Ви звънна.:o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок, мога да ви покажа нещо интересно:

Публикувано изображениеПубликувано изображение

 

Предполагам забелязвате "front passenger's seat sitting switch"

Редактирано от annie

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя "switch" е много вероятно да е ключа, от който се деактивира въздушната възглавница на пасажера. Има коли в които възд. възглавница на пасажера се изключва ръчно, когато няма датчик за тегло, коjто да засече има ли или не пасажер в седалката. Това се прави oсoбено в случаите, когато се возят деца на предната седалка. Мился, че го има като опция и в повечето двуместни коли или купета 2+2. Конкретния случай е седан, но все пак това е възможен сценарий. И ако е такъв случая и като се вземе предвид, че колан на пасажерското място не е бил закачен, и ако се съди по извадката от ръководството, която пуснаха по нагоре, се създават предпоставки за отваряне на пасажерската възглавница, а наличието на колан на шофьорското място е било достатъчно, за да не се отвори лявата възглавница.

Редактирано от zarrick

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горният менюъл е за колите в САЩ, те имат OPDS, нашите не. OPDS е това, за което говориш (за преценяване дали е дете, дали не, опцията за изключване и т.н).И все пак, дори следейки този американски менюъл - обърнете внимание - там пише за праговете на активиране на възглавницата, в зависимост от колана, но не и ако там няма човек. Описаното и очертаното в менюъла е за случаите, в които НА СЕДАЛКАТА ИМА ЧОВЕК.всъщност... това е информация, която имам от г-н Спасов, та вече не знам.

Редактирано от annie

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако може малко по-голям формат на снимките. :) Т.е. след като нямаш OPDS, пасажерската възглавница е винаги "ON" ? :unsure:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ето линк за снимките https://picasaweb.google.com/115615651998579768994/ruuwwFказват че, след като нямам OPDS то колата не знае там има или не човек. След което обаче се яви този суитч. Също така когато попитах "как така колата не знае, че там има/няма човек, то тя реагира и започва да пиука, за да сложа колана. Значи все пак колата знае там има или няма човек." Отговориха ми "това са различни системи". Излиза, че Хонда са решили 1 път да имат суитч ако има човек да свирка, та той да си сложи колан, но има и още някакъв имагинерен, който да решава дали има човек или не. Малко объркващо. Хем да има 2 суитча, хем да отговарят за различни неща, хем да отговарят за едно и също, хем го има в схемата по рамата, хем не участва в процеса.... аз ли съм луда....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не казвам, че преценя дали е дете или не, а изобщо дали може да отчете наличието на нещо/някой в седалката. Когато няма такъв датчик възглавницата се деактивира ръчно, през останалото време си е активна. Казвам, че ако е такъв случая само колана да оказва влияние дали да се активира или не (примерно: активиране на възглавниците ако има заключен колан - при сблъсък със скорост над 40км/ч; активиране на възглавниците ако няма заключен колан - при сблъсък със скорост над 30км/ч), то ако скоростта ти е била в този интервал, обяснява случилото се. П.С. Сигурна ли си, че хибридът ти е за европейския пазар. Не се заяждам, питам защото хибридите като цяло не бяха популярни в европа преди 2008г. и е възможно да са ги внасяли със спецификации за американския пазар.П.П.С. "Switch" е именно ключ/прекъсвач/превключвател. Ако беше в смисъла на датчик в ръководството щяха да го изпишат "sensor". Именно, зумера ти пиука да си сложиш колана защото възглавницата е активна, а след като е активна, тъй като не е ръчно изключена от въпросния ключ/switch.

Редактирано от zarrick

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нене, не мисля, че се заяждаш. Напротив. Интересно ми е. Ами казано ми беше пак от г-н Спасов, че колата е за европейски пазар.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само за уточнение: Хибридът такъв ли е:

Публикувано изображение

или такъв:

Публикувано изображение

Редактирано от zarrick

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От снимките не става ясно дали едната е продължение на схемата от другата или са две различни версии на SRS-а (US и EU). Според мен е второто. Следа като няма датчици за тегло (OPDS - occupant position detection system), колата не би трябвало да знае дали има човек на седалката или не. Тя ще знае само дали колана е сложен или не, но това не е сигурен знак че някой седи там. В такъв случай остава варианта колата да "предполага", че мястото е заето(по default). Удара е на границата на сработване на SRS-а, ти имаш колан, "пътника" няма. ECU- то решава, че щом ти си с колан, той ти е достатъчен (в този момент) и не активира еърбега. "Пътника" обаче няма колан и тогава единствения начин да му се помогне е еърбег, както и става в случая.Това е само моя версия на случката и няма за цел да защитава никой, никога съм нямал вземане-даване с Бултрако ( и като гледам темата едва ли някога ще имам) , а да намерим логично обяснение на твоя случай, annie :) .

Редактирано от Player101

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само за уточнение: Хибридът такъв ли е:

Публикувано изображение

или такъв:

Публикувано изображение

 

Щом е купен от Бултрако (т.е. модел за Европа) става дума за такава кола:

 

Публикувано изображение

 

... което просто е варианта на колата от втората твоя снимка (колата от втората твоя снимка е същата като от моята, просто лек различен дизайн, за Сев. Америка - това е всичко). А иначе Сивика от първата ти снимка с Сивик 7-а ген, т.е. кола произвеждана до 2005-а година.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Player101 едва ли ситемата е толкова умна че да прецени до колко един има нужда или няма нужда от възглавница. По скоро е нещо опростено като отчитане на скоростта. При дадена скорост се задействат едни системи, при по-висока друга и пр. с предварителни таблици по които да се ръководи системата.Аз намерих ето това, но мисля че е за 8ген Сивик и за това питах какъв е хибрида.http://automobiles.honda.com/certified-used/civic-hybrid/2007/safety.aspxОбърнете внимание че (OPDS) го дават за страничните възглавници, а не за фронталните (отново казвам тази схема може би е за 8ген 2007+ Сивик. Колежката да каже кои модел и е колата, защото за щатите 2007г модела е 8ген, а за европа все още е 7ген, които е без странични възгланици.П.С. ADH знам че е така но говорим за Хибрид, а в Европа го пуснаха по късно 8ген и преди това си предлагаха 7ген. А и колата е купена гаранционна, но не нова от магазина, за това питам да си изясня нещата.П.П.С. Цитат от тук: http://www.consumeraffairs.com/automotive/honda.html :"My daughter was involved in an accident on Saturday, August 27th. She's driving a 2003 Honda Accord 4-door. In the morning, she had a flat tire. So, one of the tires is just a spare tire. On her way home from work that day, she took Highway 54. She spun around, hitting the railings. The four tires blew. The passenger side airbag deployed even without a passenger. The driver side airbag did not deploy" Явно явлението не е уникално за твоята кола и модел.

Редактирано от zarrick

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз говорех за хипотетичен случай когато скоростта на удара е "гранична" за сработването на SRS-a.Едва ли е нужно много "ум" на с-мата за да разбере кога има и няма нужда от еърбег, един "switch" на закопчалката на колана си е напълно достатъчен. Все пак SRS-а е допълваща, а не основна предпазна с-ма, така че при "спорен" случай на удар с-мата да преценява според таблиците за които споменаваш и също да отчита наличието/липсата на сложен колан. :) Нещо като: гранична скорост и без колан - еърбег; гранична скорост и със колан - без еърбег.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз мисля че точно това казах преди няколко поста:

Казвам, че ако е такъв случая само колана да оказва влияние дали да се активира или не (примерно: активиране на възглавниците ако има заключен колан - при сблъсък със скорост над 40км/ч; активиране на възглавниците ако няма заключен колан - при сблъсък със скорост над 30км/ч), то ако скоростта ти е била в този интервал, обяснява случилото се.

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към Player101 - снимките са на една и съща схема, втората снимка е продължение на първата.

Към ADH-Honda моделът е като на снимката, качена от теб.

Според г-н Спасов OPDS означава occupant PRESENCE detection sensor, a не occupant position detection system, което имам на официален документ :) how funny is that. OPDS наистина отговаря за страничните възглавници. Ето защо така и не разбрах, защо ми беше размахван лист с описанието на OPDS, след като това няма никакво отношение към предната възглавница.

 

Така или иначе се радвам, че обсъждаме и това. Защото за мен се избистрят нещата, но за съжаление не от Спасов, който е редно да ми го обясни, а все пак съм му дала прилично количество пари за колата, а от вас.

Редактирано от annie

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко офф, но може да ти е полезно...На лансер 2008 в жабката има ключ, от който може да спреш възглавницатана пасажера. Ключа не е копче, а ключалка, в която се слага ключа за запалването и с въртене спираш и пускаш възглавницата. Предполагам, че на всяка кола с възглавници има такъв ключ, за да спрешвъзглавницата ако поставиш детско столче на предната седалка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко офф, но може да ти е полезно...На лансер 2008 в жабката има ключ, от който може да спреш възглавницатана пасажера. Ключа не е копче, а ключалка, в която се слага ключа за запалването и с въртене спираш и пускаш възглавницата. Предполагам, че на всяка кола с възглавници има такъв ключ, за да спрешвъзглавницата ако поставиш детско столче на предната седалка.

Taкъв 'ключ' съм виждал на ситроен ксара около 2000-та година производство.Беше поставен на таблото странично и е достъпен само когато пасажерската врата е отворена.Нещата като теории се навръзват,само едно нещо не е както трябва.Въздушната възглавница е полезна и оразмерена само когато се ползва предпазния колан.Т.е. ако си без колан възглавницата буквално може да те убие,просто защото не се намираш там където трябва да си.Това е сериозен проблем при по-старите коли,на по-новите точно затова се следи дали има човек или не на седалката.Ако си без колан е много спорно дали възглавницата ще ти помогне или ще ти навреди.Абе филмът е голям и май не е гот да се задълбочава толкова щото колите вече се правят по хронометър.Качеството е занижено и се гледа да се продават и точка.Та може да си е просто често срещан бъг.Относно двете системи,едната за да те накара да си сложиш колан и другата да следи дали има човек на седалката.....Тази 'система' за колана е много проста и съответно тъпа.Нейната функция е само да те дразни.Т.е. нея я бърка че колана не е закопчан.А дали е закопчан и на седалката има някой-хич и не го следи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да се изкажа - точно "Бултрако" ме отказа да си купя Хонда Акорд. Тъй като последно в САЩ карах точно Акорд и бях много доволен, реших и в БГ да си купя такава. Но уви, отношението им [на Бултрако] бе абсолютно безразлично дори грубоватичко, сякаш не искат да вземат парите ми. Та се насочих към Мазда 6, и днес или утре вече ще бъде регистрирана и ще я подкарам. За който се интересува защо предпочетох Мазда 6, прочетете моята тема.А относно инцидента на Ани - желая ти успех! Задействай комисията за защита правата на потребителите, отиди в някой жълт вестник, или дори хвани приятел с "по-така" видео камера да отиде като "журналист" в Бултрако да вземе интервю, и т.н. Както се казва един мъдър герой от Междузвездни Войни - "there are alternatives to fighting".

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво не е точно така системата за колата ;) За да ти пищи , че не си си сложил колана е защото регистрира човек-тежест , който е седнал на седалката и съответно ако не си сложиш колата ще ти надуе главата ;) Пробата е елементарна - в момент на движение или покой се надигаш и спира да пищи . Така , че за мен лично си остава пълна мистерия защо се е пуснала пасажерската възглавница без да има човек на седалката .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ани, внимателно прочетох мненията Ви.Имам въпроси : Кой е застрахователя Ви, колата Ви нова ли е, какъв модел Хонда и клаузите по каското Ви какви са?Благодаря!

Булинс е застрахователят, Honda civic hybrid 2007, закупена е на 25 000 км от Бултрако. За клаузите малко ме объркахте :)
Мила Ани,Ето тук трябва да търсиш проблема с въздушната възглавница. Това че, колата е закупена от Бултрако по никакъв начин неможе да ти гарантира какво се е случвало с колата през тези 25 000 км и в какво състояние е била откупена от предишния собственик, все пак сама разбра как работят бултрако(и много други оторизирани сервизи на други марки в България). Моя съвет е да поискаш от майсторите ти който оправят колата да прегледат цялата система.Всички нови коли вече имат датчици в коланите които казват на ЕЦУто дали е закопчан. Иначе ето какво причинява пуснат айрбег без колан.http://vbox7.com/play:760f0cae

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е купена от Бултрако, те са първи собственик.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При колите взети на лизинг собственик на автомобила се води лизингодателя. Следователно ако някой е взел въпросната кола на лизин от Бултрако то те са собственик на автомобила! Така при БЪЙ БЕК колата си остава на Бултрако и така те са си 1-ви собственик :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен този вариант , колата може да се е карала като служебна и между временно да се е и давала под наем на който падне ;) както е в моя случай с Акорда .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Което е често срещано и с други марки. Присъствал съм на тест-драйв на VW. Имаше 10-на коли, общо взето всичко от Polo до Touareg. Тестовете бяха цял ден, половин град се изреди на вече продадени коли.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен не може така да е конструиран един автомобил, че възглавницата да се отваря без наличието на поставен колан. Иначе пораженията биха били по-големи, отколкото тези, които биха били евентуално предотвратени. Чувал съм за човек с прерязан език точно по този начин-удар, той залитва напред и оттам еърбег-а така го трясва в задглавника, че.... Ключ в жабката на Лансера наистина има и аз съм виждал, но дали има човек на седалката или няма при липса на колан не би трябвало да има значение освен да се спести един брой при ремонта на колата после. Т.е имаш колан-разчиташ на еърбег, нямаш-не!

Редактирано от F20A4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От всичко прочетено, при мен изниква следното-колата вероятно е удряна вече /първите 25000км/и при последвалия ремонт е пропуснат да се сложи някой датчик.Няма друга логика да не се отвори възд.възглавница.Може би Бултрако знаят/или не?/за проблема и за това да се правят на ущипани госпожици.Идва ми в момента да попитам,къде са разположени тези датчици?

Редактирано от svima

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за страничният въпрос, но искам да попитам Ани: какъв е реалният разход на един такъв Сивик Хибрид ? Знам какви са каталожните данни, но винаги ми е било интересно в реални условия каква е в действителност консумацията на гориво (дали наистина се върти около 4-те литра бензин на 100км пробег в градско/извънградско или е недостижим). :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не. Естествено, отбелязвам фактори като климатик, трафик, 1,3 двигател на тези кг, но разход 5 е давала само на извънградско.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

какъв е реалният разход на един такъв Сивик Хибрид ?

15/100 градско, ако е зима и живееш на 3 км от офиса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не. Естествено, отбелязвам фактори като климатик, трафик, 1,3 двигател на тези кг, но разход 5 е давала само на извънградско.

А градско колко е? Ясно ми е, че ден с ден не си прилича и, че има голямо значение от климата (лято-зима) и по колко км. се кара (дали се кара 3км. с едно палене, т.е. не е загряла оптимално или се минава 50км. с един старт), но все пак, горе долу колко?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

малко наизуст но 10-12 зима, 8-9 лято

?????????????????????????????? Леле сериозен разход! Извинявам се за спама ама не се сдържах.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе и малко надолу да е тоя разход излиза че няма никакъв смисъл да кара Хибрид човек.Пълен ташак......Тоя разход го прави на баща ми К24-ката,която е 192 коня.......Тъжно.....Като събереш колата направо я продавай на някой и си вземи истинска Хонда:)Не го казвам като заяждане,а като съвет.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Амчи то и моя прелюд толкова харчи, а като вървеж, да не коментираме...Иво, какво правиме?- Тойота ли? Или немско нещо? Ще взема да си купя един голф накрая....откога си мечтая.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хибридите не се произвеждат главно , за да ти харчи малко колата , а за да има по-малко изгорели газове !!! Това с харченето е търговски трик , нищо повече - но понеже имало ел.двигател и е тръгнало , че харчели по-малко - няма такова нещо :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...