Jump to content
tisho92

Избор на биксенон

Recommended Posts

Дайте съвет, коя цветова гама ще е най-подходяща за колата. Гледам всички слагат 6К и си мислех и аз да слагам толкова. Отидох в един сервиз и ми предложиха 5К и 6К и се чудя кое да си сложа. Разбрах ,че 5к свети бяло с леко жълто, но се виждало по-добре в дъжд и мъгла. А при 6К свети бяло с син отенък ,но не ми го препоръчаха да си го слагам. Също разбрах, че в дъжд нищо не се виждало направо си бил сляп....Вярно ли е това ?. Казвайте какво да правя,ако има някой по-компетентен да каже недостатъците на едното и на другото. И двете са за еднакви пари, а незнам кое да избера :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш ли лупи колега? В дъжд е малко кофти наистина. Имах на англичанката... НО ме накараха да ги махна... не ми дадаха да мина праглед с тях... Скоро май в мобиле четах че трябвало да имаш задължително миене на фаровете(демек пръскалки) трябвало в Оторизиран сервиз да ти ги монтират... Иначе 6 и 8к келвина са най бели даже 8 отива малко син. Успех.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам лупи засега, първо слагам ксенона, един вид подарак ми е :). Иначе в оторизиран сервиз ще ми го слагат, затова няма проблем. Над 6К ги знам какви са, интересува ме главно 5К и 6К,кое е по-удачния избор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега не искам да те разочаровам ,но чух че в БГ щяли да забраняват ксенона ако не е заводски !Колкото по темата 6К свети в синьо и добре ,но при влажно време найстина не е много удачно -губи се малко светлината сякаш я попива влагата (мое мнение) 5К е по добре или 4,3 но там нямам наблюдения !Тук във форума преди около 6м четох такава тема доста добре бяха пояснили нещата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

6к свети бял не син. Имам такъв. 5к е малко по жълт.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колкото е по в жълтия спектър,толкова по добре за мъгла и дъжд.ако си забелязал halogenите на доста коли са жълти или жълтеникави заводски.жълтото минава по добре през мъглата,по накратко казано.сам си избери.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих те посъветвал да избереш температура на цвета като заводските ксенони т.е. 4300к/4100к, ако можеш да намериш. Виджа се по-добре, а и е повече лумени. 5000к също не е зле, но нагоре е безсмислено и е само за "гъзария".Но зависи от ксенона, аз бях чел на пример, че на тъй известните китайски лупи дето се продават всички са 5000к, просто слагат други етикети върху тях.

Редактирано от EmZvr

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако все пак искаш да виждаш нещо на пътя а не да си като пернишки голфаджия не взимаи повече от 5К, на времето като слагах на фиата исках 6 ама нямаше оня вика щи сложа 5, а след 2 дни като получа ела ти сменя крушките. Отидох смени ги и точно след 50 метра се върнах да си взема 5 ците :D . 5000 свети с леко , мн. леко син отенък, а наи добре 4300, с него получаваш максимално добро осветяване. Лично на мен въобще не ми хареса как 6К ми "посинява" маркировката на пътя отделно че не светеха така добре.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам 4300к и 6000к (на лупи), 4300 е по силен повече лумени е ( 6000 както споменаха повечето за газария ,но пак свети много по добре от всяка халогенна крушка).

Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако все пак искаш да виждаш нещо на пътя а не да си като пернишки голфаджия не взимаи повече от 5К, на времето като слагах на фиата исках 6 ама нямаше оня вика щи сложа 5, а след 2 дни като получа ела ти сменя крушките. Отидох смени ги и точно след 50 метра се върнах да си взема 5 ците :D . 5000 свети с леко , мн. леко син отенък, а наи добре 4300, с него получаваш максимално добро осветяване. Лично на мен въобще не ми хареса как 6К ми "посинява" маркировката на пътя отделно че не светеха така добре.

Колега ти с ксенон ли си на ЦР-В-то, защото и аз мисля да слагам на моето и съм се спрял точно на 5К, но не знам дали няма да се разпръсква светлината много като съм с обикновени фарове?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързите отговори колеги, но нека ви питам последно нещо. Примерно си сложа 5К и след време реша 6К всичко ли трябва да се сменя (крушки, запалки...) :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,4300/4100К. С останалите при мокър асфалт се поглъща по-голяма част от светлинния поток на фаровете. Не е само проблема с директно намалената видимост при мъгла, дъжд и сняг.Нямам xenon и не мисля да слагам, но съм ял попарата на халогенни крушки xenon effect Philips Blue Vision (+30% светлина), които по каталог бяха 4000K и светеха бяло, но доста по-зле от обикновените на същата марка при лошо време.Ако още не си решил твърдо за xenon, пробвай халогенните Osram All Season. Светят по-жълто, но поне аз не откривам разлика в осветеността при лошо и хубаво време. Мисля, че вече се предлагат и с +50% светлина (All Season Plus), а са към 11-12лв./бр.Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Колега ти с ксенон ли си на ЦР-В-то, защото и аз мисля да слагам на моето и съм се спрял точно на 5К, но не знам дали няма да се разпръсква светлината много като съм с обикновени фарове?
Не колега, ЦРВ има достатъчно хубави фарове за да му слагам ксенон. Има две причини поради които не сложих ксенон. 1 во - монтаж на още една инсталация от китаски тип + доизкусоряване от мен (задължително слагам реле за паленето на кесенона, при включване за около 10 сек гълта над 10 ампера ток и тва хич не се отразява добре на контактите на ключа), евентуалните проблеми с нея (макар че на предните ми коли съм нямал проблеми)и още заради по високата кола и проблеми с насрещните водачи пък и колкото и добре да са регулирани фаровете.Вмсто ксенон предпочетох да си монтирам ДРЛ модул и да не мисля за фарове ни зиме ни лете, а с ксенон модула не може да бачка по този начин, вече има модул които управлява и ксенон но просо го пуска и спира. За по хубаво светне заложих и на малко по добри крушки, Осрам наит бреикър, верно скъпи са, ама ДРЛ ги пази много, вече две год а да чукна на дърво изгоряла крушка няма, докато по форумите пишеха че особено зимата с вкл. изкл. фарове, горели на 6-9 месеца а едната е 13 кинта. като карам в тъмно не усещам недостиг на светлина и поради тая причина не сложих и ксенон, на фиата ми тои беше просто задължителен щото на тъмно с повече от 90 по магистралата не можех да карам , нищо не се види :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложих си биксенон на 5К да видя как е, пък по-нататък ще видим, може и 6К да сложа.

 

Публикувано изображение

  • Надолу 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно цветовата гама много ме радва, че все повече колеги са наясно относно температурите и дават съвети. Преди не много време, много малко бяха наясно с тези неща. На всички ни е известно, че най-добър баланс между количество светлина и цветова температура имат крушките с 4300 келвина, но много важно е обаче да са от доказан произведител. Много често се лепят различни лепенки на едни и същи продукти.

Аз лично ползвам 4300К на Филипс и определено виждам разлика както във времето, така и във представянето на самата крушка при различни атмосферни условия. Както знаем, ксеноновата крушка старее. При този процес при евтните продукти е нормално да се забелязва промяна на цвета на светене, което е съпроводено със отслабване и намалена видимост. При моите вече може би 2 години постоянна употреба не се наблюдава никаква промяна на цвета или силата на светене. Силно ги препоръчвам на колегите, които карат с фарове с прожектори, да скъпи са доста, но си заслужава.

Към колегата

 

Хубаво колега, че си се погрижил за себе си, а за другите? От тази снимка колега мога да кажа само дано да не се засичаме по пътищата. На фарове с такива разсейки пускам дълги на момента, а те моите дълги не са слаби.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложих си биксенон на 5К да видя как е, пък по-нататък ще видим, може и 6К да сложа.

6 няма да сложиш верваи ми, или ако сложиш ще е за една вечер макс ;) След като си видял как свети 5, 6-ците ще ти се видят като газени лампи в син цвят :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз сьм с 5000к от няколко години. Учудващо че са китайски и излезнаха толкова надежни. Преди бяха на ровера а сега са хондата и наистина много сьм доволен как светят. А за заслепяването не е виновен ксенона или фара че расейва а това че много хора си дигат фаровете защото са силни мятат по на далеч. Аз лично сьм си ги свалил фаровета така че да не им преча колегите като се разминаваме и наистина никой не ми присветква че му преча. Това си е култура и колегиалност но има и нагли едноклетьчни за сьжаление.

Редактирано от mom4i74

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравих да допьлня че е 55вата ксенона а не 30вата .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към колегата

 

Хубаво колега, че си се погрижил за себе си, а за другите? От тази снимка колега мога да кажа само дано да не се засичаме по пътищата. На фарове с такива разсейки пускам дълги на момента, а те моите дълги не са слаби.

 

Много си прав колега, още на излизане от сервиза разбрах, че нещо не е наред. Светеха много силно и навсякъде, дори няколко пича ми пуснаха дълги. Но сега съм ги свалил на долу и мисля, че всичко е наред. При разминаваме с други коли досега, никой не ми е присветнал или пуснал дълги, че му преча. :) Редактирано от tisho92

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е така колега, защото всеки вече кара с китайски ксенон и сам знаеш каква е душата на съвременния българин - примирява се и това е. За това може да не ти присвяткват. Принципно аз съм много критичен към фаровете ми и вообще към позицията ми в обществото. От тази гледна точка се принуждавам да чета много преди да направя каквато и да е корекция по автомобила и не само.

Излишно ми се струва, но май се налага да обясня, че не случайно новите модели автомобили с вградена ксенонова система са с прожектори (не лупи, тотално погрешно е да се наричат така). Ефективността, безопастността и позицията на светлината, която излиза от подобна система не може да се сравнява по никакъв начин със самоделките, китайски тип (комплект за вграждане Н4 например). Причината да го знам не е само четенето, което пък само по себе си е незаменимо, а и личния опит.

И аз като вас съм карал със китайски продукт, макар и скъп с гаранции за много добро качество, но каквото и да правех нямах мира и спокойствие. Аз в последствие осъзнах, че фара просто не е проектиран за такъв източник на светлина. И ДА, фара се проектира и тества доста преди да бъде разрешен за серийно вграждане във автомобил и да се допусне употребата му. Защо "осъзнах", ми защото го знаех, но някакси не ми се вярваше, точно както повечето колеги.

Истината блясва с пълна сила, когато спрете автомобила си пред стена и някой ваш приятел със истински ксенон фарове застане до вас. Тогава единственото нещо, което можете да направите е да замълчите и да осъзнаете какво причинявате на пътя. Ако това не ви накара да си махнете китайчето, то спокойно можете да се провъзгласите за безсмъртни до доказване на противното. А съм чувал, че доказването боли.

 

Не искам да обидя колегите, които карат със подобна система, а по-скоро искам да им помогна да разберат, че има много по-добър начин да постигнете по-добра видимост на пътя, като същевременно съблюдават и някакви мерки за безопастност. Дори отговорност и съпричастност към останалите шофьори като самите вас.

 

Бъдете отговорни уважаеми колеги.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към "Stefan Milev":

На фарове с такива разсейки пускам дълги на момента, а те моите дълги не са слаби.

Не е ли по-добре само да примигнеш, когато фаровете на отсрещния те заслепяват, вместо да си пускате който каквото има и да се заслепявате взаимно?Ами, ако срещу теб е някоя по-неопитна жена с детето си, на която така са й монтирали ксенона в някой сервиз (примерно) и с твойте дълги я накараш да изпусне пътя и да катастрофира? С това ще оправиш ли нещата ?

аз съм много критичен...вообще към позицията ми в обществото

По нищо не личи. Даже доказваш противното!Извини ме за критиката, но помисли малко по-задълбочено...С всичко останало, което си написал съм съгласен.
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

А за заслепяването не е виновен ксенона или фара че расейва а това че...

 

Колега ти определено не искаш да проумееш истината! Ще се опитам да ти го обясня по-нагледно!

Какво става ако монтираш ксенонова крушка в рефлектор проектиран за халогенна :

Публикувано изображение

1. Повече светлина на пътя - да ама само пред автомобила, в далечина няма никой.

2. Рефлектора не може да я насочи и светлината се пръска като "Ботевата чета" - за другите участници в движението се разбрахме, "да са си седели в къщи".

Най-точната дефиниция до момента е "МАЗАЛО".

 

Какво става ако инвестираш 400/500лв. в ксенон система !

Публикувано изображение

1. Повече светлина на пътя - но този път светлината е там където трябва да е, и получаваш така желаната безопасност за теб и другите на пътя (ако случайно решиш да ти пука за другите). Яко а ?

 

И крайния резултат в картинка :

Публикувано изображение

 

Намерете десетте разлики :lol:

 

От Цък.

 

Прочети!

Мнението на колегата kokodaf също!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако се закупи ксенон система(говоря за китайска) примерно с крушки 4000к може ли после ма същата система да се монтират 5, 6 и тн к, или ще работи само с 4000?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш,да си сложиш колкото келвина искаш крушка,също и да сменяш самия вид на крушката, h1,3,4,7 и това само с твоя си баласт,ако ти е 35w си търсиш крушки 35w

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За китаиските ксенони и аз съм съгласен че са боклуци и че не светят както трябва да светят истинските ксенони,но на 70% от сивиците визаирам ЕГ(5 генерация)оригиналните фарове светят колкото на "горския фаса"и ксенона е един вид спасение,въпреки че е китаиски и тем подобни.Аз също карам с "китаец"и карам със свалени фарове за да не заслепявам останалите участници в движението,защото е ужасно някои такъв да те заслепи и да не виждаш на къде отиваш.В отговор на на темата аз с 5К и светлината спрямо 6к е осезаема и в пъти по добра.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...