fshit 3 #1 Публикувано 17 Април, 2011 (Редактирано) С фарове Angel Eyes и ксенон на късите съм и много исках да направя така, че като включа дългите светлини, късите да не угасват. Рових 2-3 дни из разни теми във форума, но не можах да стигна задоволяващ отговор. Някои хора предлагаха да се направи една схема с релета преди фаровете, но тогава изниква проблем - при присветкване ще се включват и късите, заедно с дългите. Затова отворих схемата на фаровете от Manual-а и след един час разглеждане и мислене (все пак не разбирам много от токове) реших следното: Ако свържа кабела на късите, който излиза от лоста за светлините с кабела, който в Канада се ползва за дневни светлини, тогава при включване на фарове късите ще имат ток, независимо дали ще са цъкнати къси или дълги. Недостатъка е, че при включени дълги инсталацията ще понася товара и на двете светлини (къси и дълги). Затова трябва да се постави реле, което да поема захранването на късите при пуснати дълги. Изпълнението е сравнително лесно, дори и за не много разбиращи (като мен). Необходими са ви следните неща: - реле (12 V DC - поне 30 A) - 1,50 м захранващ кабел (по-дебел) - към релето - 50 см от същия кабел - от релето към фаровете - F на буксата - 50 см кабел (по-тънък) - от G изход на буксата към релето - 20-30 см кабел - маса - кабелни обувки Начин на връзване на релето. По инсталацията на автомобила нищо не се реже - кабелите на релето се свързват към тези на буксата, като просто се обели от изолацията около половин сантиметър и се свържат с медна пластинка (или каквото друго намерите). Ако решите да демонтирате направеното, трябва просто да извадите кабелните обувки от релето и инсталацията на автомобила започва да функционира по стария начин. Крайния резултат: Редактирано 17 Април, 2011 от atoma 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Izanagi 389 #2 Отговорено 17 Април, 2011 Супер , точно и на мен ми предстои да го правя този номер.Сега остава да видим как ще го понесе инсталацията.С колко вата ксенон си на късите и колко на дългите ?Аз мисля за 45-55W на късите и 35W на дългите, което е 90W, а има хора си карат спокойно със 100W крушки.Но да не забравяме , че целия ток минава през ключа на волана , не е ли по-добре да се преработи инсталацията и това да остане само управляваща верига с реле?Поздрави за поста. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vasilen_Civic_DOHC 55 #3 Отговорено 17 Април, 2011 С промяна на заглавието ( за да се ориентират колегите по-лесно) е идеална за полезни технически според мен. Нека админите да решат. Поздравления най-вероятно доста хора искат да си направят тази настройка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fshit 3 #4 Отговорено 17 Април, 2011 Относно заглавието - мислех как с няколко думи да стане ясно за какво става въпрос, но това остана. Не става ясно дали питам или предлагам решение и това трябва да се промени.Ксенона ми е 35W и е само на късите - на дългите съм с обикновени халогени. Ползвал съм реле, за да не натоварвам инсталацията и лоста за превключване. Когато се цъкне врътката на фаровете, тя подава сигнал на релето и то пуска захранване на късите. Ако не са пуснати дългите от лоста, тока се разпределя между релето и лостчето за фаровете. Когато се включат дългите тока на късите си тече само по релето (което е със захранване директно от акумулатора), а пък на дългите е от оригиналната инсталация. Така не би трябвало да се натоварва. При присветкване светкат само дългите, а късите не участват въобще. В предишния си пост видях, че съм забравил да напиша, че схемата с червените правоъгълници (третата снимка) е начина на връзване на релето. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
atoma 995 #5 Отговорено 17 Април, 2011 Колега редактирах ти мнението и добавих коментара на снимката за схемата на връзване на релето. Само заглавието да оправим и темата става доста полезна за хора които искат да направят същото като теб.Поздрави. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pep0 90 #6 Отговорено 17 Април, 2011 При мен ксенона и на дългите и на късите е 35 вата, вече 3-4 месеца карам така и няма проблеми с инсталацията. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lelemale13 47 #7 Отговорено 17 Април, 2011 (Редактирано) Ако някой го затруднява гореописания начин ето още един: Пропуснал съм да сложа една стрелка но мисля че се разбира за кой минус става въпрос! кондензатора е за 16 волта или повече. Стойността е в микро фаради, капацитета му е малко наизуст избрана и се слага да няма примигване ако се укаже че има момент в който за части от секундата при превключване угасват и късите и дългите. С едно реле предполагам че няма да е проблем да се захранят и двете крушки(секциите за късите им). Диода е какъвто намерите. Мисля че може и без диода който отива към късите но за всеки случай...(яко кондензатора е голям късите ще загасват с малко закъснение ) Имайте предвид че с релето се повишава напрежението върху крушката особено ако се пусне и минус което е предпоставка за по къс живот на лампата но пък ще свети малко по добре на къси Редактирано 17 Април, 2011 от Ioan Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
krasimir_01 84 #8 Отговорено 18 Април, 2011 На колегата с поста над мен схемата е объркана и е точно обратното,бобината на релето се свързва към управлението каквото и да е то лоста на фаровете или друго копче а силовия контакт на релето който е за 30 или повече апера се връзва общия край към акомулатора а другия край към нормално отворения контакт на релето, каквото е в случая фаровете. А аз съм го направил малко по-различно от клемата за захранване на панела с предпазителите в коша съм изтеглил един кабел пак горе-долу 1.5м дълъг и 4 кв.мм дебел с кабелна обувка към предпазител 10А а от него към общия край на силовия контакт за 30А а другия край на нормално отворения контакт към предпазителите на късите така имам и предпазители 3-но подсигуряване при авария. След това съм вързал минуса на бобината към най-близкия болт около предпазителите а плюса е вързан към 6-ия пин над предпазителите в купето който е в ляво под волана тия пинове са мъжки и пластмасата им приличат на къщички. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
J.N.HONDA 0 #9 Отговорено 20 Април, 2011 Здравейте от скоро имам honda civic и съм нов във форума причината по която пиша е че темата ми е мн полезна но мисля малко да променя свързването за по добра защита на ксенона а именно кабела който влиза във пин f ще го извадя и отива с удължаване към релето защото в противен случай когато щракнем на къси ще имаме + от две места от ключа и от акумолатора и другото което мисля да направя е един бушон след акумолатора преди релето от 5 ампера понеже на ксенона ми дават 3.5 А номинална мошност и 5.6 А максимална и по този начин ако стане нещо ще изгори бушона а не ксенона и благодаря на колегата fshit за темата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
NesTea 96 #10 Отговорено 20 Април, 2011 Много полезна тема, благодаря!Ще помогне на много хора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chopper1969 5 #11 Отговорено 20 Април, 2011 (Редактирано) Просто свържете по един мощен диод 10А между плюса на дългите и плюса на късите, като пропуска в посока от дългите към късите и си решавате проблема. Редактирано 20 Април, 2011 от chopper1969 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
J.N.HONDA 0 #12 Отговорено 20 Април, 2011 (Редактирано) И това може да е решение но ако диода изгори от полупроводник се превръща в проводник и тогава ще светят и на дълги и на къси двете светлини а натоварването пак се овеличава Редактирано 20 Април, 2011 от kytila 8. Ð�е цитирайте човека, който е непоÑ�редÑ�твено преди ваÑ� в Ñ�пиÑ�ъка Ñ� мнениÑ�. Има бутон Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lelemale13 47 #13 Отговорено 20 Април, 2011 И това може да е решение но ако диода изгори от полупроводник се превръща в проводник и тогава ще светят и на дълги и на къси двете светлини а натоварването пак се овеличаваЩе му кажат да не изгаря и готово !!! Сега сериозно най добре е да е шотки диод защото има по малък пат но пак май ще трябва да има охлаждане може с едно болтче за ламарината на колата но трябва и слудена(или каквато намерите) подложка и пластмасово втулка. От едно поизгоряло компютърна захранване може да се намери всичко това, там са в корпус по 2(като транзистор изглеждат) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
J.N.HONDA 0 #14 Отговорено 20 Април, 2011 (Редактирано) Ако някой го затруднява гореописания начин ето още един: Пропуснал съм да сложа една стрелка но мисля че се разбира за кой минус става въпрос! кондензатора е за 16 волта или повече. Стойността е в микро фаради, капацитета му е малко наизуст избрана и се слага да няма примигване ако се укаже че има момент в който за части от секундата при превключване угасват и късите и дългите. С едно реле предполагам че няма да е проблем да се захранят и двете крушки(секциите за късите им). Диода е какъвто намерите. Мисля че може и без диода който отива към късите но за всеки случай...(яко кондензатора е голям късите ще загасват с малко закъснение ) Имайте предвид че с релето се повишава напрежението върху крушката особено ако се пусне и минус което е предпоставка за по къс живот на лампата но пък ще свети малко по добре на къси Искам да попитам + които идва от късите и дългите светлини и минуса който свързваме не карат ли релето да прехвърли + идващ от пин 30 и отиващ към пин 87а да мине към 87 използвам схемата от релето и ако е така значи няма нужда от диодите Редактирано 20 Април, 2011 от J.N.HONDA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fshit 3 #15 Отговорено 21 Април, 2011 мисля малко да променя свързването за по добра защита на ксенона а именно кабела който влиза във пин f ще го извадя и отива с удължаване към релето защото в противен случай когато щракнем на къси ще имаме + от две места от ключа и от акумолатора и другото което мисля да направя е един бушон след акумолатора преди релето от 5 ампера понеже на ксенона ми дават 3.5 А номинална мошност и 5.6 А максимална и по този начин ако стане нещо ще изгори бушона а не ксенона и благодаря на колегата fshit за темата.Няма никакъв проблем ако "+"-а идва от две места, след като източника е един. Все едно "+"-а да върви по 2 кабела, а не по един. Специално се консултирах с хора, които разбират повече от мен по този въпрос, така че ксенона е в безопасност. Освен това ако си погледнал добре първата схема ще си забелязал, че след лоста за фаровете и релето има предпазен бушон за всеки един фар по отделно(оригиналните бушони на инсталацията). В случай, че стане нещо, бушоните ще предпазят фаровете, така че няма за какво да се притесняваш. Намислил съм да сложа един бушон на захранващия кабел на релето, който идва от акумулатора, но ще видя кога ще имам време. Една ксенонова крушка консумира 3.5А, а 2-те Х 3.5А = 7А, защото релето е едно за двете къси светлини и бушона ще е един. До колкото си спомням при самото запалване на една ксенонова крушка консумацията й е 10А за секунда време, така че ще е добре предазителя да е поне 20А. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове