Jump to content
fshit

От фарове H4 към H1

Recommended Posts

Супер , точно и на мен ми предстои да го правя този номер.Сега остава да видим как ще го понесе инсталацията.С колко вата ксенон си на късите и колко на дългите ?Аз мисля за 45-55W на късите и 35W на дългите, което е 90W, а има хора си карат спокойно със 100W крушки.Но да не забравяме , че целия ток минава през ключа на волана , не е ли по-добре да се преработи инсталацията и това да остане само управляваща верига с реле?Поздрави за поста.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С промяна на заглавието ( за да се ориентират колегите по-лесно) е идеална за полезни технически според мен. Нека админите да решат. Поздравления най-вероятно доста хора искат да си направят тази настройка.;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно заглавието - мислех как с няколко думи да стане ясно за какво става въпрос, но това остана. Не става ясно дали питам или предлагам решение и това трябва да се промени.Ксенона ми е 35W и е само на късите - на дългите съм с обикновени халогени. Ползвал съм реле, за да не натоварвам инсталацията и лоста за превключване. Когато се цъкне врътката на фаровете, тя подава сигнал на релето и то пуска захранване на късите. Ако не са пуснати дългите от лоста, тока се разпределя между релето и лостчето за фаровете. Когато се включат дългите тока на късите си тече само по релето (което е със захранване директно от акумулатора), а пък на дългите е от оригиналната инсталация. Така не би трябвало да се натоварва. При присветкване светкат само дългите, а късите не участват въобще. В предишния си пост видях, че съм забравил да напиша, че схемата с червените правоъгълници (третата снимка) е начина на връзване на релето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега редактирах ти мнението и добавих коментара на снимката за схемата на връзване на релето. Само заглавието да оправим и темата става доста полезна за хора които искат да направят същото като теб.Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен ксенона и на дългите и на късите е 35 вата, вече 3-4 месеца карам така и няма проблеми с инсталацията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако някой го затруднява гореописания начин ето още един:

Публикувано изображение

Пропуснал съм да сложа една стрелка но мисля че се разбира за кой минус става въпрос!

 

кондензатора е за 16 волта или повече. Стойността е в микро фаради, капацитета му е малко наизуст избрана и се слага да няма примигване ако се укаже че има момент в който за части от секундата при превключване угасват и късите и дългите. С едно реле предполагам че няма да е проблем да се захранят и двете крушки(секциите за късите им). Диода е какъвто намерите. Мисля че може и без диода който отива към късите но за всеки случай...(яко кондензатора е голям късите ще загасват с малко закъснение :) )

Имайте предвид че с релето се повишава напрежението върху крушката особено ако се пусне и минус което е предпоставка за по къс живот на лампата но пък ще свети малко по добре на къси

Редактирано от Ioan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На колегата с поста над мен схемата е объркана и е точно обратното,бобината на релето се свързва към управлението каквото и да е то лоста на фаровете или друго копче а силовия контакт на релето който е за 30 или повече апера се връзва общия край към акомулатора а другия край към нормално отворения контакт на релето, каквото е в случая фаровете. А аз съм го направил малко по-различно от клемата за захранване на панела с предпазителите в коша съм изтеглил един кабел пак горе-долу 1.5м дълъг и 4 кв.мм дебел с кабелна обувка към предпазител 10А а от него към общия край на силовия контакт за 30А а другия край на нормално отворения контакт към предпазителите на късите така имам и предпазители 3-но подсигуряване при авария. След това съм вързал минуса на бобината към най-близкия болт около предпазителите а плюса е вързан към 6-ия пин над предпазителите в купето който е в ляво под волана тия пинове са мъжки и пластмасата им приличат на къщички.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте от скоро имам honda civic и съм нов във форума причината по която пиша е че темата ми е мн полезна но мисля малко да променя свързването за по добра защита на ксенона а именно кабела който влиза във пин f ще го извадя и отива с удължаване към релето защото в противен случай когато щракнем на къси ще имаме + от две места от ключа и от акумолатора и другото което мисля да направя е един бушон след акумолатора преди релето от 5 ампера понеже на ксенона ми дават 3.5 А номинална мошност и 5.6 А максимална и по този начин ако стане нещо ще изгори бушона а не ксенона и благодаря на колегата fshit за темата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много полезна тема, благодаря!Ще помогне на много хора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто свържете по един мощен диод 10А между плюса на дългите и плюса на късите, като пропуска в посока от дългите към късите и си решавате проблема.

Редактирано от chopper1969

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

И това може да е решение но ако диода изгори от полупроводник се превръща в проводник и тогава ще светят и на дълги и на къси двете светлини а натоварването пак се овеличава Редактирано от kytila
8. �е цитирайте човека, който е непо�ред�твено преди ва� в �пи�ъка � мнени�. Има бутон

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

И това може да е решение но ако диода изгори от полупроводник се превръща в проводник и тогава ще светят и на дълги и на къси двете светлини а натоварването пак се овеличава
Ще му кажат да не изгаря и готово !!! Сега сериозно най добре е да е шотки диод защото има по малък пат но пак май ще трябва да има охлаждане може с едно болтче за ламарината на колата но трябва и слудена(или каквато намерите) подложка и пластмасово втулка. От едно поизгоряло компютърна захранване може да се намери всичко това, там са в корпус по 2(като транзистор изглеждат)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако някой го затруднява гореописания начин ето още един:

Публикувано изображение

Пропуснал съм да сложа една стрелка но мисля че се разбира за кой минус става въпрос!

 

кондензатора е за 16 волта или повече. Стойността е в микро фаради, капацитета му е малко наизуст избрана и се слага да няма примигване ако се укаже че има момент в който за части от секундата при превключване угасват и късите и дългите. С едно реле предполагам че няма да е проблем да се захранят и двете крушки(секциите за късите им). Диода е какъвто намерите. Мисля че може и без диода който отива към късите но за всеки случай...(яко кондензатора е голям късите ще загасват с малко закъснение :dry: )

Имайте предвид че с релето се повишава напрежението върху крушката особено ако се пусне и минус което е предпоставка за по къс живот на лампата но пък ще свети малко по добре на къси

 

Искам да попитам + които идва от късите и дългите светлини и минуса който свързваме не карат ли релето да прехвърли + идващ от пин 30 и отиващ към пин 87а да мине към 87 използвам схемата от релето и ако е така значи няма нужда от диодите Редактирано от J.N.HONDA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мисля малко да променя свързването за по добра защита на ксенона а именно кабела който влиза във пин f ще го извадя и отива с удължаване към релето защото в противен случай когато щракнем на къси ще имаме + от две места от ключа и от акумолатора и другото което мисля да направя е един бушон след акумолатора преди релето от 5 ампера понеже на ксенона ми дават 3.5 А номинална мошност и 5.6 А максимална и по този начин ако стане нещо ще изгори бушона а не ксенона и благодаря на колегата fshit за темата.

Няма никакъв проблем ако "+"-а идва от две места, след като източника е един. Все едно "+"-а да върви по 2 кабела, а не по един. Специално се консултирах с хора, които разбират повече от мен по този въпрос, така че ксенона е в безопасност. Освен това ако си погледнал добре първата схема ще си забелязал, че след лоста за фаровете и релето има предпазен бушон за всеки един фар по отделно(оригиналните бушони на инсталацията). В случай, че стане нещо, бушоните ще предпазят фаровете, така че няма за какво да се притесняваш. Намислил съм да сложа един бушон на захранващия кабел на релето, който идва от акумулатора, но ще видя кога ще имам време. Една ксенонова крушка консумира 3.5А, а 2-те Х 3.5А = 7А, защото релето е едно за двете къси светлини и бушона ще е един. До колкото си спомням при самото запалване на една ксенонова крушка консумацията й е 10А за секунда време, така че ще е добре предазителя да е поне 20А.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...