Jump to content
sl3000

Слабите спирачки на Сивик 5/6 ген

Recommended Posts

От доста време ме мъчи този проблем. По общи наблюдения Сивиците не са надарени с особена спирателна мощ. Нека в тази тема да споделим как сме се преборили с този недостатък. Моята ЕК3 е с дискове с диаметър 262мм и барабани отзад; спиачната помпа е 15/16. От самото начало като купих колата ми направи впечатление слабото действие на спирачките сравнено със служебната кола(Опел Зафира II). В началото се утешавах, че все пак Зафирата е чисто нова и е нормално да е с по-добри спирачки, но след като брат ми си взе Мазда 626(2000г.) вече съм убеден ,че Сивичето не спира много-много. Маздата е с по-малки дискове(259мм) и накладки(евтини ICER) от Сивика, но спира почти като новичката Зафира. По моята кола смених дисковете с Брембо Макс(нарязани), но ефект имаше чак след като сложих накладки EBC Greenstuf. Ефект от смяната на различни задни накладки не се появи.И така- пишете кой как се бори с този проблем; Дали той се проявява и при англичнките?; Знам, че има хора, сменили спирачните апарати и помпи с такива от Прелюд и Интегра-драснете по един ред, но искрено, има ли реален ефект(положителен/отрицателен) от тази интервенция.Надявам се темата да търпи развитие и да е полезна!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съдейки от размера на спирачната ти помпа, смятам че караш седан. :D Направо ме хвърли в оркестъра...помпата ти не е малка, а и спирачките са 262...доколкото разбрах обаче, си правил експерименти да сменяш дискове без да смениш и накладките отначало (или не съм разбрал правилно?) Може ли да дефинираш проблема - колата иска по-голямо усилие върху педала за да спре, или колкото и да натискаш спирането става бавно? :) Задните спирачки проверени ли са? Ако искаш с по-малко усилие да спираш може евентуално да се вземе по-голяма помпа от прелюд заедно със сервото....доколкото знам са напълно съвместими - отвиваш едното и монтираш другото. Като цяло смятам, че размера на помпата ти е добър, и 1 цол може и да е много (освен това разликата между 15/16 и 1 цол е малка. :DМоята кола (вярно е по-лекичка) е с помпа 13/16 и спирачки 262. Наскоро сложих нови дискове Brembo max и нови накладки Ferodo Premier и мога да кажа, че спира супер (въпреки, че отзад е с малките барабани). Купих си помпа 15/16 заедно със сервото от EG VTI и скоро ще бъде монтирано, ще пиша отзиви в темата.p.s. Дано Izanagi се включи, неговите спирачки са доста модифицирани.p.s. 2 При смяната на дисковете и накладките раздвижихте ли водачите и цилиндърчетата, всичко наред ли е там?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Добре,А като се сложи по-голяма помпа и по-добри дискове заради отцъствието на абс в колата няма ли да се задълбочи проблема?Ти натискаш спирачката и заради по-силната помпа гумите блокират по-лесно... Към автора на темата-гумите как са ти? И на двете коли съм с нови и спират чудесно, при положение, че на англишманката ми задните накладки са последен марш... :)п.п.Имам в предвид при стоков автомобил със заводски размер гуми.

Редактирано от barsi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По общи наблюдения Сивиците не са надарени с особена спирателна мощ.

Карал съм и двата модела, твърдението ти е абсолютно невярно.Нито потвърдено с измервания, т.е. субективно мнение.И 5-та и 6-та имат добри спирачки за класа си.Това не са коли за състезания.Разрови се в нета и ми докажи, че зефирата и маздата имат по-добър спирачен път.Ама черно на бяло подкрепено с цифри и тогава говори за слаби спирачки.Ето и малко инфо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Накладки и спирачна течност много голям фактор,ако приемем че апаратите са изправни.С по-голяма спирачна помпа е по-малко усилието към педала на спирачката

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега може би пропускаш нещо много важно- ГУМИТЕ. Без хубави нови гуми каквото и да правиш хубави спирачки няма да имаш.Спомням си служебната скода октавия как не можеше да спира преди, което на моменти ме притесняваше. На скоро я карах пак и то на дълъг път пълна и на два пати щяха да ме ударят отзад но гумите бяха нови и направо кове на място и АБС не се пуска като преди, като чели без причина само да ти пречи, гумите след първата година не са същите да не говорим след втората.Между другото Си спомням като сложих зимните гуми есента как civi-ка ми почна да спира много по добре. Поне на мен изобщо не ми харесва мек педал на спирачките ако това те притеснява то не е никаква предпоставка за по лоши спирачки.

Редактирано от Ioan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги аз имам други наблюдения.карам сивик 5г. купе B15D7.колата си спираше много добре макар че бе на много км.имах голям мерак да мина на задни дискове и голямата изненада дойде след монтажа,когато педала ми потъна повече от половината:):D ....това се дължи препдполагам,че съм със малката си спирачна помпа!предстои ми смяна на цялостната спирачна система така,че който знае как да си направим спирачния път по-къс,да пише!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От линка който съм пуснал.Спирачният път е зависим от:Шофера и опита му.Време за реакция.Обстоятелствата и ситуациите са безкрайно много.Състоянието на спирачната система, помпа, течност, накладки, абси т.н. както колегите по горе са споменали.Сцеплението на гумите с пътя и особенностите на сезона.Състоянието на повърхноста на пътя, вида на Хасвалта, запрашеноста и т.н.Теглото на автомобила.Факторите са много.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Накладки и спирачна течност много голям фактор,ако приемем че апаратите са изправни.С по-голяма спирачна помпа е по-малко усилието към педала на спирачката

:) Много вярно Карам 5 ген. ,отпред е с 262мм, напълно сервизирани спирачни апарати(гумички,буталца)накладки TRW,отзад е с барабани, с нови накладки(незнайна марка :D )колата си спира перфектно.Помпата си е стандартната за Д15Б2.Скоро предстои смяна на спирачната течност. Редактирано от AMD

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

предстои ми смяна на цялостната спирачна система така,че който знае как да си направим спирачния път по-къс,да пише!

Ами ти нали си сменил вече дискове отзад, какво ще сменяш? Трябва ти по-голяма помпа. Идеята е, че колкото по-голям е размера на помпата/буталото, толкова повече течност измества ==> хода на педала е по-къс. Предполагам това си искал да кажеш със спирачен път :)p.s. Размера на помпата определя хода на педала, а от сервото зависи усилието, нужно за натискането му.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз въобще не съм съгласен че сивика е с кофти спирачки. Карал съм доста коли и като се качих на Хонда сивик направо останах очарован. Неведнъж се е случвало да изпадна в критична ситуация и колата си спира, и въпреки че няма абс не ми блокират гумите...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е за коша заглавието е обидно, невярно и подвеждащо! :)

 

Ако влезна в някой форум и напиша че техните коли са със слаби спирачки

колко ли часа ще ме изтърпят?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен колегата не иска да обиди никой, а просто да подобри спирачната система на автомобила си. Дано изложените мнения му дадат правилна насока за действие.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що не написа тогава "Подобрение на спирачната система" колегата? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като пусках темата не съм искал да обидя никого-това би означавало,че обиждам и себе си. При смяната на дисковете смених и накладките, но първоначално бяха EBC Ultimax. Играл съм си и със задните апарати, за да са добре регулирани. Апаратите ми са изправни, а според Ванко от Омбре сервиз си спират нормално за 6ген хеч. Може би впечатлението ми е субективно, защото не е подкрепено с измервания, ясно е, че разликата в гумите не е възможно да бъде измерена. Мисълта ми беше,че при Хондата се изисква повече усилие(по-дълбоко натиснат педал),за да се усети ефект от спирането.За да е задоволено егото на Darius моля модераторите да прекръстят темата на "Какво направихте, за да подобрихте спирачките на вашите Сивици".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съшо така ше помоля Darius да престане да спами.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И според менм, темата е с неправилно заглавие.До автора - какво не ти харесва, в спирачките, на сивика (дефинирай "слаби" спирачки):1. Налага се да натискам, спирачния педал, прекалено силно, за да спра, или колкото и силно да натискам, гумите не могат да блокират.2. Спирачките ми прегряват, при ежедневна употреба, което води до тяхната неефективност.Едит: или нещо различно?

Редактирано от LAMER

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ако дойдеш на някоя седмична/месечна среща в София може да погледнеш колите на колегите и да тествате техните спирачки :) Истината е някъде там :D Но според мен явно имаш нужда от по-голяма помпа със серво :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам 6 ген хеч да сравнение с голфа ми ГТИ Г60 спира зле но и гори два пъти по малко затова продадох голфа :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е за коша заглавието е обидно, невярно и подвеждащо! :)

 

Ако влезна в някой форум и напиша че техните коли са със слаби спирачки

колко ли часа ще ме изтърпят?

 

Е такива като теб са ми най - интересни, кво обидно видя ..кажи от къде си , утре ти докарвам една дърта гондола мазда 626, 93 година , пробваш я и ако продължиш да твърдиш , че сивика има спирачки получаваш писмено извинение пред целия форум.Не само сивика е с лоши спирачки , акорда също спира доста по-зле от японските си аналози..въпросната мазда, митсубиши галант в сивиковия пък клас королата и особенно старлета са с доста по-добри спирачки..Наблюденията ми са все от коли ,които съм карал лично и са били в добро здраве!

п.п - говоря за коли в произведени в периода 93-98 година...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едмундо, колегата от цитата също беше ядосан за спирачките, а виж кво пише:

Малко update на темата. Пробвах колата с няколко брутални спирания при скорост 100, после 120 , ако щете ми вярвайте колата се залепя за пътя, не пуска за секунда АБС и спира за отрицателно време. Е, после мирише яко на запалено феродо, а дисковете направо посиняха, но това е друг въпрос. Смятам, че съм постигнал успех.

 

От Цък.

Имам в работата едно служебно рено меган, което не дава да пипнеш средния педал, щото излизаш през предното стъкло само с докосването...според теб това са спирачки - така ли? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Update:Нови дискове Sparko, спирачна течност RBF-600 на Motul.Нови оригинални накладки от Щатите.Подобрението не е мерено, но на мен ми се струва че го има!

Е такива като теб са ми най - интересни, кво обидно видя ..кажи от къде си , утре ти докарвам една дърта гондола мазда 626, 93 година , пробваш я.....

Давай я гондолата след 26.03. в Бургас, че сега пътувам постоянно!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако при интензивно спиране успяваш да блокираш гумите, респективно да активираш ABS, смятам, че са ти добре спирачките (или са ти зле гумите или пътя няма добро сцепление). Вероятно усещането за не добри спирачки остава от по-големия ход на спирачния педал. Преди да предприемаш каквито и да е "ъпгрейди", да си подмениш спирачната течност (добре е да се подмени някъде където могат да ти обезвъздушат и ABS-a) с хубава такава (препоръчвам оригинална) и да си слошиш хубави накладки (оригиналните са доста добри но и скъпи) и евентуално ако са за смяна дисковете.Аз например си подмених каквото мога по системата като течности, гумички, дискове и накладки по спирачната система (всичко е оригинално Honda без накладките)и си направих експеримент, на хубав асвалт да спирам от 100км/ч до 0км/ч... дори останах изненадан от спирачния път. Сравнявахме с един познат които има BMW 3-ка от същата година и сивика спираше 1-2 метра по рано. Така, че смятам не на всички сивици спирчките са зле :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А малко да поуспокоите темпото и коментарите . ТОВА е технически не бит пазар .Към автора другия път пусни тема с конкретно питане и въпрос за решаване на проблем. не да правите поредната статистика .П.п яд ме че разглобих сивика 5хеч !, и после някои да каже , че няма спирачки .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...