rEsPeCtiVe 148 #1 Публикувано 17 Февруари, 2011 Здравейте,понеже търсих и не намерих това което ми трябва като информация реших да се допитам до вас! Въпроса ми е какво се случва с акумулатора след като не се експлоатира автомобила? За колко време свършва и как да го запазим? Достатъчно ли е в месеца веднъж да се пали колата и да го възбужда! Всякакви съвети и мнения ще са ми в полза... Благодаря :> Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jorko. 74 #2 Отговорено 17 Февруари, 2011 Много зависи колко Ah е акумулатора; каква консумация имаш когато е изгасена колата (примерно някакъв часовник, аларма .....); околната температура. Например лятото може да изкара 2-3 седмици, обаче зимата ако е навън на студа ще се саморазреди по-бързо Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
росенKN 29 #3 Отговорено 17 Февруари, 2011 Ако няма да караш колата наи добре го свали и го дръж някъде на сравнително топло и в никакъв случаи не го оставяи разреден.Поне веднъж в месеца го закачаи на зарядното(ако имаш такова) и проверяваи електролита Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
meto'o 3 #4 Отговорено 17 Февруари, 2011 На топло вкъщи и на всеки 15 дена го изнасяй и пали колата с него, но не е лошо и да поработва след това Ако има възможност и карай по малко. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 641 #5 Отговорено 18 Февруари, 2011 Акум. е единствената част на колата ,която колкото повече я ползваш толкова по добре за нея.Ако не я караш дълго по-добре го дай на познат да кара с него,ще ти направи услуга. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sl3000 24 #6 Отговорено 18 Февруари, 2011 Напълно съм съгласен. Служебното Пежо вече шеста година го караме с оригиналния акумулатор. Колата се кара всеки ден пи минимум 40 км. Предишната ми кола два месеца не я карах и акумулатора напълно умря. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda-fiat 6 #7 Отговорено 18 Февруари, 2011 хора акумулатора се третира като се зареди напълно с гъстота на електролита не по-малко от 1.28 до 1.30.И се остава в сравнително топла стая.Заводско акумулаторите излизат заредени и с гъстота 1.30 и може с години да се търкалят из складове и магазини докато ги купи някой.А след като ги купи слага и пали. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 487 #8 Отговорено 18 Февруари, 2011 Акум. е единствената част на колата ,която колкото повече я ползваш толкова по добре за нея.Ако не я караш дълго по-добре го дай на познат да кара с него,ще ти направи услуга.Абе не се знае ква услуга може да ти направи имам един нов така на 9 месеца умря у приятел, че не му и признаха гаранцията, щото оня клепар не го вързал да седи мирно и тои се лашкал насам натам и се учукал целия, а онея от бош само тва чакат. Така че по добре в къщи на топло с чат пат контролирани заряди и разряди от колкото в на някои чупения голф дето нито зарежда кат хората нито пали кат хората. Само за статистиката, имах един комшия маняк-професор лека му пръст на човека, разбираше от всички, тои имаше от неговата шкода една Искра която съхрани 14 години след това почина , същата тая искра сега я кара брат му на един опел вече 3 год след него, незнам тва като реклама на Искра ли да се тълкува или е гати фена тря си че да опазиш един акумулатор 14 год. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 641 #9 Отговорено 18 Февруари, 2011 Може би има разлика в издръжливоста м/у сухите и тези с електролит.Сегашния ми е сух Бош 4 и я купих колата с напълно изтощен акумулатор.Динамото възбуди ток и 1,5 год.вече е ок,а 9 месеца беше стояла в борса колата преди това.Преди години ми умряха 2 акумулатора с електролит от нередовно каране. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 487 #10 Отговорено 18 Февруари, 2011 Да електролитните в тва отношние са по калпави, на сухите само тва не им храресвам че умират от раз, тая вечер гасиш на сутринта нема никои Е те не че са сухи де, ама нови формули ала бала ниска консумация на вода инак и те са с електролит. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AtsokOld 18 #11 Отговорено 18 Февруари, 2011 Тук е обяснено доста добре:http://www.napravisam.bg/forum/viewtopic.php?f=36&t=31256"За да се отстрани лекото сулфатизиране на плочите, поне веднъж на 6 месеца трябва да се провежда т. нар. тренировъчен цикъл.Акумулаторът се зарежда и след това се включва за разреждане през специално устройство или през консуматор, чиято мощност е такава, че през него протича ток, равен или по-малък от капацитета на батерията. За 55-амперчасова батерия — около 5 ампера. С други думи, ако нямате специално разрядно устройство, към акумулатора може да включите една лампа за фар.Спадането на напрежението на батерията по време на разреждането се следи с волтметър или мултицет. Отначало е много бавно, но стигне ли напрежението до 11,0 волта (дванадесетволтова батерия), то започва бързо да намалява. От този момент напрежението трябва да се следи непрекъснато, тъй като в никакъв случай не бива да се оставя да спадне под минимума 10,5 волта, под който батерията започва да се разрушава. При достигане на тази долна граница устройството или лампата се изключват.След това акумулаторът веднага се зарежда повторни. Ако не се е получил достатъчно добър ефект, например напрежението и гъстотата не са се повдигнали достатъчно, тренировъчният цикъл може да се повтори и потрети." Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rEsPeCtiVe 148 #12 Отговорено 18 Февруари, 2011 Благодаря на всички за информацията! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mom4i74 23 #13 Отговорено 18 Февруари, 2011 (Редактирано) Да споделя и аз какво научих тая вечер за акуомолатори които уж не се обслужват защото са капсаловани. Имам един банер 55А който малко трудно запали тая вечер по причина че именно не си карам прелюда и седи в гаража. Реших да сваля да го зареждам и си викам :добре де ами като почне да кипи и е капсалован кьде ще отиде това нялягане? Отгоре имаше един предпазен капак на щипки който го махнах. Под капака видяк капачки които нестьрчат изобщо за да ги захванеш с нещо и да ги развиеш. Но имаха засеци и ги подхванах с отверката. Оказа се че едната клетка беше почти суха. Долях дестилирана вода и сега се зарежда. Но мисьлта ми беше че необслужваемия акумолатор се оказа обслужваем. Дано да не е трьгнал тоя акумолатор но ме сьмнява щом се е изпарила течноста от едната клетка. Редактирано 18 Февруари, 2011 от mom4i74 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 487 #14 Отговорено 19 Февруари, 2011 Ам да, такива са само че не са имали идея някои да ги обслужва, фабриките от дълголетници фаида нямат Принципно ако акумулатора се кара с кола която не презаражеда и която с едно палене минава поне 20-30 мин, този аку. ще живее достатъчно за да не се наложи да се долее. По ред други причини обаче дори новите технологи с ниска консумация на вода или иначе казано това което е сипано в него като количество е сметнато че ще изкара за целия живот на аку около 5+ години им се налга доливане. Бщата също имаше един Ексаид на опела с оченце необслужваем ама на 5 тата година му махнах капака и 2 от клетките бяха на косъм да останат сухи така изкара още 3 години общо 8 - герои. Аз пък имам излишен един 44 амперов тясен за японка за продан, заради един тъп мастор дет ме прати за нов Аку а се оказа хлабава клема и ся ми седи в къщи та на него му правя такива тренировки заряд разряд че е грехота да го оставя да се скапе Ша зема го пусна в базара за 20-30 лева някои може да му свърши работа ако е на зор. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове