Jump to content
rEsPeCtiVe

Съхранение живота на един акумулатор!

Recommended Posts

Здравейте,понеже търсих и не намерих това което ми трябва като информация реших да се допитам до вас! Въпроса ми е какво се случва с акумулатора след като не се експлоатира автомобила? За колко време свършва и как да го запазим? Достатъчно ли е в месеца веднъж да се пали колата и да го възбужда! Всякакви съвети и мнения ще са ми в полза... :) Благодаря :>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много зависи колко Ah е акумулатора; каква консумация имаш когато е изгасена колата (примерно някакъв часовник, аларма .....); околната температура. Например лятото може да изкара 2-3 седмици, обаче зимата ако е навън на студа ще се саморазреди по-бързо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако няма да караш колата наи добре го свали и го дръж някъде на сравнително топло и в никакъв случаи не го оставяи разреден.Поне веднъж в месеца го закачаи на зарядното(ако имаш такова) и проверяваи електролита

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На топло вкъщи и на всеки 15 дена го изнасяй и пали колата с него, но не е лошо и да поработва след това :) Ако има възможност и карай по малко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акум. е единствената част на колата ,която колкото повече я ползваш толкова по добре за нея.Ако не я караш дълго по-добре го дай на познат да кара с него,ще ти направи услуга.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно съм съгласен. Служебното Пежо вече шеста година го караме с оригиналния акумулатор. Колата се кара всеки ден пи минимум 40 км. Предишната ми кола два месеца не я карах и акумулатора напълно умря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хора акумулатора се третира като се зареди напълно с гъстота на електролита не по-малко от 1.28 до 1.30.И се остава в сравнително топла стая.Заводско акумулаторите излизат заредени и с гъстота 1.30 и може с години да се търкалят из складове и магазини докато ги купи някой.А след като ги купи слага и пали.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акум. е единствената част на колата ,която колкото повече я ползваш толкова по добре за нея.Ако не я караш дълго по-добре го дай на познат да кара с него,ще ти направи услуга.

Абе не се знае ква услуга може да ти направи ;) имам един нов така на 9 месеца умря у приятел, че не му и признаха гаранцията, щото оня клепар не го вързал да седи мирно и тои се лашкал насам натам и се учукал целия, а онея от бош само тва чакат. Така че по добре в къщи на топло с чат пат контролирани заряди и разряди от колкото в на някои чупения голф дето нито зарежда кат хората нито пали кат хората. Само за статистиката, имах един комшия маняк-професор лека му пръст на човека, разбираше от всички, тои имаше от неговата шкода една Искра която съхрани 14 години:) след това почина , същата тая искра сега я кара брат му на един опел вече 3 год след него, незнам тва като реклама на Искра ли да се тълкува или е гати фена тря си че да опазиш един акумулатор 14 год.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би има разлика в издръжливоста м/у сухите и тези с електролит.Сегашния ми е сух Бош 4 и я купих колата с напълно изтощен акумулатор.Динамото възбуди ток и 1,5 год.вече е ок,а 9 месеца беше стояла в борса колата преди това.Преди години ми умряха 2 акумулатора с електролит от нередовно каране.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да електролитните в тва отношние са по калпави, на сухите само тва не им храресвам че умират от раз, тая вечер гасиш на сутринта нема никои :) Е те не че са сухи де, ама нови формули ала бала ниска консумация на вода ;) инак и те са с електролит.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук е обяснено доста добре:http://www.napravisam.bg/forum/viewtopic.php?f=36&t=31256"За да се отстрани лекото сулфатизиране на плочите, поне веднъж на 6 месеца трябва да се провежда т. нар. тренировъчен цикъл.Акумулаторът се зарежда и след това се включва за разреждане през специално устройство или през консуматор, чиято мощност е такава, че през него протича ток, равен или по-малък от капацитета на батерията. За 55-амперчасова батерия — около 5 ампера. С други думи, ако нямате специално разрядно устройство, към акумулатора може да включите една лампа за фар.Спадането на напрежението на батерията по време на разреждането се следи с волтметър или мултицет. Отначало е много бавно, но стигне ли напрежението до 11,0 волта (дванадесетволтова батерия), то започва бързо да намалява. От този момент напрежението трябва да се следи непрекъснато, тъй като в никакъв случай не бива да се оставя да спадне под минимума 10,5 волта, под който батерията започва да се разрушава. При достигане на тази долна граница устройството или лампата се изключват.След това акумулаторът веднага се зарежда повторни. Ако не се е получил достатъчно добър ефект, например напрежението и гъстотата не са се повдигнали достатъчно, тренировъчният цикъл може да се повтори и потрети."

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за информацията!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя и аз какво научих тая вечер за акуомолатори които уж не се обслужват защото са капсаловани. Имам един банер 55А който малко трудно запали тая вечер по причина че именно не си карам прелюда и седи в гаража. Реших да сваля да го зареждам и си викам :добре де ами като почне да кипи и е капсалован кьде ще отиде това нялягане? Отгоре имаше един предпазен капак на щипки който го махнах. Под капака видяк капачки които нестьрчат изобщо за да ги захванеш с нещо и да ги развиеш. Но имаха засеци и ги подхванах с отверката. Оказа се че едната клетка беше почти суха. Долях дестилирана вода и сега се зарежда. Но мисьлта ми беше че необслужваемия акумолатор се оказа обслужваем. Дано да не е трьгнал тоя акумолатор но ме сьмнява щом се е изпарила течноста от едната клетка.

Редактирано от mom4i74

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ам да, такива са :D само че не са имали идея някои да ги обслужва, фабриките от дълголетници фаида нямат :) Принципно ако акумулатора се кара с кола която не презаражеда и която с едно палене минава поне 20-30 мин, този аку. ще живее достатъчно за да не се наложи да се долее. По ред други причини обаче дори новите технологи с ниска консумация на вода или иначе казано това което е сипано в него като количество е сметнато че ще изкара за целия живот на аку около 5+ години им се налга доливане. Бщата също имаше един Ексаид на опела с оченце необслужваем ама на 5 тата година му махнах капака и 2 от клетките бяха на косъм да останат сухи ;) така изкара още 3 години общо 8 - герои. Аз пък имам излишен един 44 амперов тясен за японка за продан, заради един тъп мастор дет ме прати за нов Аку а се оказа хлабава клема и ся ми седи в къщи та на него му правя такива тренировки заряд разряд че е грехота да го оставя да се скапе ;) Ша зема го пусна в базара за 20-30 лева някои може да му свърши работа ако е на зор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...