Jump to content
damianski

Гаранция 5години?

Recommended Posts

Случая е следният, купихме нова хонда с рекламираните 5г. гаранция, всичко ок карам колата , имам попълнени книжки и т.н. Един слънчев ден получавам обаждане от дилъра , имало разяснения относно 5годишната гаранция, тя била с доп условие , заплащало се 750лв еднократно и полуаваш 2години или 50 000км допълнително и така става 5г. или 150 000км.Даже ми предложиха тъй като имаме още една на 2години и на нея да и удължим гаранцията срещу 750лв. Има ли още някой в такава ситуация, явно ще се дават тияя пари ама има ли някой с нова хонда от промоционалите и с каква гаранция я е взел???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Навсякъде се доплаща тази допълнителна гаранция

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А сега, де? Ноември взехме една Хонда от магазина, пак с петгодишна гаранция, но никой не ни е искал допълнително пари. Друг е въпросът, че все още не съм си получил гаранционната карта, но за това вината е също и в мен. Има нещо гнило в тая работа..., ама много .... Що не пишеш до централата в СФ.И още нещо - не считам, че това е "допълнителна" гаранция. Ако разгледаш и анализираш условията се налага извода, че това е основна гаранция, която през годините покрива различни неща.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пичове пише го ясно просто си четете договорите гаранцията е 3 плюс две години

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, да де, но никъде не пише, че за плюс двете години се плаща допълнително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оплачи се в агенция за защита на потребителя :bounce: Ако никъде нищо не си подписвал където да е опоменато , че гаранцията ти е 3+2 години разбираемо , ще ги санкционират или ще ги проверят :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно нормално е и при автомобилите да го въведат това, както при останалите стоки, гаранцията е един вид застраховка и се плаща.... Само дето все още неможе да се купуват без гаранция за по-малко пари. Ама реално по-добре да си платиш за повече години от колкото даси патиш.... То в нашата страна с тия пътища само от шарнири и накраиници ше избиеш гаранцията.... :P:tooth: :tooth:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен това си е чиста минавка. Защото още 2 години ще трябва да посещаваш оторизирания "сервиз" при едни цени на обслужване все едно я купуваш пак тая кола и гаранции никакви че могат да ти я счупят както вече имаме няколко такива примера :P, а натова отгоре и да доплащаш яко а?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обясняват ми че когато я взимах колата точно стартираха промоциите и не били ясни условията,сега вече това го имало направо в договорите. А пък за сервизното обслужване не виждам какво толкова всички се оплакват от високите цени , според мен не е кой знае какво ,ако караш кола за 60х.лв даваш 300за обслужване. Особено ако от това зависи гаранцията на колата ми , не дай си боже за някакво масло и филтри случайно да ми скапе скор. кутия за няколко хиляди и после да я плащам.Имал съм приятели дето от такива акъли са цакали по 15х.лв за ремонти в балканстар. според мен евтиното винаги излиза скъпо. веднъж в годината 300лв се преглъщат, то вярно че не се развалят , ама на предната ми тойота два пъти са ме викали за някакви акции и нищо не се е разваляло ама човек ако знае.........

Редактирано от damianski

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веднъж в годината да сменяваш масло винаги се преживява, а ако трябва да четри или пет пъти. Тогава става малко да го наречем скъпо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е ако карах по 50-60х нямаше да е и тази кола,пък 4 пъти си отива на 60-80х.км което за БГ си е много .моят годишен пробег е 20-30х и колко е по-евтино в обикновен сервиз от 100 до 150лв, но който не му се плаща скъпа поддръжка ,да не я плаща , аз дори и след изтичане на гаранцията съм проодължавал да поддържам колите в офиц. сервизи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е и тази гаранция нее точно сигурна на мене ми я отказаха под претекст че доста неща са сменени гаранционно и това е рисков автомобил !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е ти какво си виновен, че акулата е глуха? Да ти дадат нова кола, която да не посрещат толкова често.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз моя го купих с 5 год. гаранция без да плащам нищо,но е в португалия.не си длъжен да плащаш сега за да си удължиш гаранцията,може да го направиш към края на 3тата година.тези дребни измами май само в БГ минават

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веднъж в годината да сменяваш масло винаги се преживява, а ако трябва да четри или пет пъти. Тогава става малко да го наречем скъпо.

Е колега ти си длъжен да сменяш гаранционно само първите 100 или 150 хиляди км. На дизелов автомобил това е 400лв на обслужване без горивен филтът (20х км), 500лв на обслужване с горивен филтър (40х км). Като сложиш масло от 100лв от Карфура и неоригинални филтри ще спестиш 200лв на ходене, ама ако си дал между 30 и 60 хиляди лева за нов автомобил и тези 200лв те притесняват, работата нещо не е добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам, има предвид, че ако трябва да правиш ТО 4 пъти годишно разликата си е 1000лв - защо да ги даваш ако можеш да слагаш не по-лоши консумативи

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това казвам, ти за 100 000км имаш общо 5 обслужвания на дизел (на 10, 20, 40, 60, 80). За 150 000км имаш още 3 - 100, 120, 140. Това са сумарно 2000лв разлика. При кола която струва между 30 и 60 хиляди лева, за мен това не е кой знае каква разлика. Ти за тия 150 000 при разход 6-7л / 100км си сипал 10 500л гориво или при цена 2.40-2.60, това са над 24 000лв гориво. Да обобщим - въртиш по 60-80 хиляди на година и даваш по 12-13 хиляди за гориво и те притеснява, че 4те обслужвания са ти 1000лв повече от колкото ако си ги правиш с неоригинални консумативи? При бензинов автомобил е същата работа - по-евтини обслужвания, по-висок разход. За газова уредба на нова кола е трудно да говорим.То за това гаранцията изисква оригинално - вярно, всички ние знаем, че има хубави неоригинални масла и консумативи, обаче... Какво би станало ако някой сложи на новата си кола скапан горивен филтър дето в кварталния сервиз са му казали, че е "по-добър и от оригиналния" и запуши дюзи и отиде в Бултрако да му оправят гаранционно прецекания мотор? Или ако както баща ми на стария Пасат сложи измислен маслен филтър за 25лв отдолу и като тръгнал с колата се спукал и му изтекло маслото на светофара та ходих да го дърпам? За това се държи да е оригинално и се пише сервизна книжка, да знаят че колата е поддържана както трябва и всички проблеми навярно идват от техническа неизправност, за която те си носят отговорност.ПП Извинявам се, че се отклоних от темата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Oт бултрако ще му кажат , че те няма как да му изчистят дюзите понеже нямат вана .Ще го пратат да си ги чисти на друго място. Мене така ме пробваха ма не им върза , а за писането във сервизната книжка може доста да поспорим ,всичките ремонти , които са гаранционни не са отбелязани във книжката

Редактирано от Tino

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цена на горивен филтър в Бултрако е 90 лв , за труд + 100 лв ;) При всички положения до 5 години или 150 000 км ще си сменил накладки - предни и задни + 250 лв предни и 200 задни + поне 150 лв за труд ( говоря по спомени , не съм сигурен за цифрите )- за 150 000 км може и два пъти да трябва да се направи тази смяна ;) . Поленов филтър от Бултрако е 80 лв :D + 30 лв за работа . На 100 000 км се сменя антифриз + 60 лв за антифриз Хонда + 30-40 лв за труд . Ако до 5 годни или 150 000 км не ви се е наложило на смените тампони на стабилизираща щанга и биалетки сте късметлии , ако ли не + 16 лв х 4 бр. тампони и 200 лв за труд , биалетки предни по 220 лв бройката и 170 лв задни , сигурно за труд пак поне още 200 лв ;) Ако почна да говора и за други ремонти , които може да се наложат сумите ще скачат още нагоре ;) Понеже колата ще е в гаранция и при настъпване на дефект ще бъде ремонтирано за сметка на сервиза , си сметнете разходи за това , че сте без кола също ;) За съжаление нещата не са само черни и бели , така че за това , че на един е така , всички ще са така :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обясняват ми че когато я взимах колата точно стартираха промоциите и не били ясни условията,сега вече това го имало направо в договорите. А пък за сервизното обслужване не виждам какво толкова всички се оплакват от високите цени , според мен не е кой знае какво ,ако караш кола за 60х.лв даваш 300за обслужване. Особено ако от това зависи гаранцията на колата ми , не дай си боже за някакво масло и филтри случайно да ми скапе скор. кутия за няколко хиляди и после да я плащам.Имал съм приятели дето от такива акъли са цакали по 15х.лв за ремонти в балканстар. според мен евтиното винаги излиза скъпо. веднъж в годината 300лв се преглъщат, то вярно че не се развалят , ама на предната ми тойота два пъти са ме викали за някакви акции и нищо не се е разваляло ама човек ако знае.........

кви 300 на црв - то ми излиза по 500 - 550 лв на обслужване

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Veseliq тези разходи ако има нормална конкуренция при дилърите и вносителите ще бъдат точно толкова колкото във всеки друг сервиз. Като под сервиз разбирам такъв който не се помещава пред блока или в личния гараж. А тук всичко в дилърските и/или официалните сервизи цените за труд са поне двойно на всички останали. А отношението им е повече от идиотско. Тъй като не се борят за клиенти ти длъжен да си им клиент. Тук въпроса не е в това че ще се спестят 0.8% от стойността на кола, а това че не можеш да отидеш в свервиз по избор. От скоро (по спомен от началото на тази година) има директива в Европейския съюз с която това вече не е така. Тоест всеки закупил кола в ЕС може да избере да не си смени маслото в дилърския сервиз, защото не само тук "гаранционния" труд е по-скъп. Не става въпрос за това да се спести от части а да платим нормален труд за извършване на тези дейности.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Al Capone, с идиотското отношение на Бултрако лично съм запознат. Съгласен съм до някаква степен с теб, но и ти ще се съгласиш, че не може какви да е консумативи от кой да е да се слагат. Сервиза трябва да е оторизиран да се занимава с дадена марка. Юбико например са такъв сервиз и до колкото знам, можеш там гаранционно да си обслужваш колата с оригинални консумативи. Защото "неоригинален" е доста свободно понятие.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изрично съм упоменал че коментирам само труда. При еднакви консумативи. И директивата е точно да не е само в дилърски сервиз. Има много други сервизи които работят на достатъчно добро ниво и с достатъчно добре обучени кадри. Тъй като гаранцията трябва да се "покрива" финансово от някъде води до надуване на цената на гаранционния труд. Директивата е точно с цел либерализация на плащанията в гаранциония срок. Да можеш да си обслужиш колата с оригинални консумативи на цена каквато я обслужват ако не е в гаранция т.е. по евтино.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам обаче, че тази директива ще позволи смяната на консумативи в сервизи, които са специално одобрени от вносителя на марката/ите или от централата/ите. Иначе кой би поел гаранцията, ако не вложат качествени консумативи или ако не си свършат работата добре и има последствия? Което пък от своя страна би довело до повишение на цените на труда в тези сервизи и пак да ходиш в представителя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а как ти звучи одобрения от марката сервиз да използва уреди като пръстомер на пример и щом нямат вътромери и микрометр и какъв сервиз са даже има по добре оборудвани гаражи от оторизираните сервизи за справки сашо които ги накара да си купят ключ за да му сменят горивния филтър на одисея и 3 ма се напъваха и пак не успяха на мене ми казаха нали разбираш то на пипане се се усеща дали има надрано във цилиндъра или няма и щом няма видими следи от износване значи няма грижи та да питам аз кой шлаифист хваща елипса на око и пипане и как се мерят бутала със електронен шублер аз личн о вече съм фен на пръстомера новия уред за измерване

Редактирано от Tino
8. �е цитирайте човека, който е непо�ред�твено преди ва� в �пи�ъка � мнени�. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...