Jump to content
Нимрод

Премахване на шибедах

Recommended Posts

Имам нужда от съвет как да си махна шибедаха без да се стига до листа ламарина закрепени с рапидки иска ми се по цивилизовано да го направя. Мерси предварително

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам за каква кола го планираш, и не знам до къде и с колко пари си решил да го направиш, но се сетих за тази тема в К20.орг: http://www.k20a.org/forum/showthread.php?t=50174 . Някои от снимките не са активни но това за покрива се вижда точно. Сменят целия покрив на ЕК3 Сивик. Предполагам другия по евтин и безболезнен вариант е да се оголи тавана отвътре, да се подложат планки за повече здравина и да се постави и завари парче ламарина с подходяща дебелина и извивка. После яко шлаиф, за да се изгладят заваръчните шевове, малко кит и боя и ако всичко е минало както трябва не би трябвало да имаш шибидах вече. :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.Намираш автомобил за части с таван без шибидах.2.Намираш си тенекеджия.3.Същия сваля тапицерията от тавана. 4.Хваща флекса и изрязва необходимото парче/целия таван.5.Сваля тапицерията, механизма на твоя шибидах и въобще всичко от тавана.6.Отново рязане, само че по твоя таван.7.Напасване на изрязаното парче от целия таван върху твоя. 8.Заварки, шлайф, грунд, филер, кит, боя/лак.9.Монтаж на тапицерията от целия таван /с предварително претапициране, ако е различна/.10.Отлични визуални резултати :lol: и плачевни финансови :honda: .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aко смяната не е наложителна, не го прави, ще си докараш излишни ядове.По-евтино е да го подмениш са някой от бракувана кола, ама ти си знаеш!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега виждал съм на един еклипс шибидаха беше премахнат с направен капак от плексиглас.Всичко като релси машинки (излишни тежащи неща, ако това е замисъла) бяха премахнати.Просто парче плексиглас изолиран, уплатнен, залепен.А от долу или взимаш таван от такава без шибидах или си стои стария, нали си има нещо като щора.Това мисля, че е евтин и лесен вариант.Нямаш рязане, заварки, кит боя.

Редактирано от N.Todorov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де,ти караш хонда 400 к.с подготвена само за състезания,където е много важно теглото и си махнал абсолютно всичко, стигнал си максималният минимум от към тегло за твоята кола и си видял възможност в шибедаха.Сега сериозно мислиш ли,че ще усетиш разлика?Не си създавай ядове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

12 кг :) не са малко(при хеч 5 ген)Варианта с плексиглас е наи добрия според мен за момента.

Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От къде може да се купи достатъчно здрав плексиглас, който не изгаря от UV лъчите на слънцето ???? НА 5та генерация нямаха ли прозрачен шибидах че от кога искам...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз се притеснявам дали няма да направи корем плексигласа да овисне навътре иначе определено би било най лесно свалям всичко плексиглас една тапицерия от кола без шибедах и си свиркаш

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че поликарбон се казва материала които ви трябва.(има два вида които се драска и които не се)2-рия е МНОГО скъп (някои които е по запозант да каже...)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Плексигласа се чупи гадно и фърчът осколки .Ко-полиестер е материала .Лично съм ползвал за правене на стъкла.По прави де.Абе нама ли да е по лесно целия лист на тавана да се смени ,ебаси олекотяването кат се наплеска с ламарина и 2кила кит.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

или сменяй целия таван или не се хващай, с ламарина както и да ти го правят ще отиде много кит и ще се нацепи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В този ред на мисли, не е ли по добре да заместиш и стъклата с Ко-полиестер, особенно задните и не подмениш калници и преден капак с тези които произвежда колегата в Ямбол!Драгича вече се похвали с по-лек капак!

или сменяй целия таван или не се хващай, с ламарина както и да ти го правят ще отиде много кит и ще се нацепи.

Зависи от заварките и майсторут!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако държиш да го махнеш на всяка цена мисли по-скоро със запълването на отвора с нещо леко(напр. плексиглас или друго) отколкото заварка.Не е добър вариант,казвам ти го от личен опит. :worthy: Настъпват много деформации.Забрави дори и варианта за смяна на цял таван от някой майстор.Почне ли се със заварки по ламарините,идва и ръждата,въпрос на време.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи от заварките и майсторут!

от майстурут зависи след колко време ще се нацепи, а тва с цепенето си е неизбежно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, не може ли да се разкара само механизмът и да остане така или тежи доста самата ламарина?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В този ред на мисли, не е ли по добре да заместиш и стъклата с Ко-полиестер, особенно задните и не подмениш калници и преден капак с тези които произвежда колегата в Ямбол!Драгича вече се похвали с по-лек капак!

или сменяй целия таван или не се хващай, с ламарина както и да ти го правят ще отиде много кит и ще се нацепи.

Зависи от заварките и майсторут!
калниците на ег и без това са безумно леки няма смисъл,а за капакът е решено чакам колегата да направи калъп и действаме иначе до вариянта с плексигласа съм го обмислял не веднъж просто не съм измислил точно с какъв и как да се захване

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

иначе до вариянта с плексигласа съм го обмислял не веднъж просто не съм измислил точно с какъв и как да се захване

Режеш парче ,ко-полиестер по периферията на отвора .Има едни уплътнения //незнам дали ще ме рзабереш// като старите на ладите на предното стъкло .сиреч да влезне и в канта на ламарината и в 'пвцето' . Ако имаш съмнения че ще тече ,така или иначе ще си разглобил ,мажеш отвътре с силикон .П.п дано си ме разбрал че не всеки път ми се отдават обясненията :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е сменял предно стъкло на жигула ще те разбере :):)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чисто любопитство...някой претеглял ли е шибедаха колко тежи.Целият механизъм с металния покрив

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

12 кг :) не са малко(при хеч 5 ген)

Дори 12 ми се вижда много, дори и с кабелите да е. Нека колегата претегли ако намери време..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 5 ген не знам ама на 4ген е над 20 кила сигурно .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

НА седан 5 ген мисля че беше 18-20 кг. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

повече от 12 са ! наскоро свалихме от една 4ка хеч и тежи ужасно много над 20тина килограма Пък и плюс това никога не го отварям тоя шибедах просто не ми е нужен

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

15кг+ тежи на 5 ген хеч

ето какво представлява гюлето :)

Публикувано изображение

Редактирано от AMD

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги съм се чудел, защо слагат тая гадория...

Ами примерно за хора като мен без клима. :) Страшно си ме кефи моя шибедах на седаня,понеже лятото като го отворя докрай се чувствам като в кабрио :) Или по магистралата лятно време си го отваряш и охлажда без да завихря вътре и не е толкова шумно като при отворен прозорец :D.По въпроса...Колега мен ми идва следното като идея....Сваляш механизма със стъклото,обезкостяваш и сваляш излишното.Оставяш си стъклото(ако е със стъкло въобще) и уплътненията и лепиш само самото стъкло или капак с качествен(примерно термо-устойчив)силикон по уплатненията...Да тежи макс до 5кг заедно с всичко...Лично за мен си е най-чистата работа.Няма рязане,няма кит,няма ръжда. И най-важното за без пари сам ще си го направиш.Каквото и да решиш успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ти май очакваш да сложиш вместо него нещо с нулева тежест:) Може би нещо от стъклопласт ще те направи почти щастлив :). За залепването бих ти препоръчал черен силикон за автомобилни джамове. Може би си забелязал че преди да сложат силикона мажат с праймер(нещо черно и течно). Ако нямаш такова сложи малко силикон и го "втрии" хубаво с пръчка или нещо друго като преди това си обезмаслил хубаво може да ползваш и шкурка. Това ти го казвам от личен опит и накрая слагаш необходимото количество силикон на една от двете повърхности които си обработил по горния начин. Ако не го направиш това все едно си го лепнал с вакумка а ако го направиш можеш да свалиш боята с силикона но не и да ги разделиш. Ако го знаеш това може би ще е полезно за някой друг които го чете.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със същия успех черния силикон се разтваря с кореселин и става течен :) ,и може да се маже /втрива/ .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако мога да помогна с товаhttp://www.signum-plast.com/ploskosti/polikarbonatni-ploskosti.htmlМНОГОСТЕННИ ПОЛИКАРБОНАТНИ ПЛОСКОСТИдебелина от 4мм до 16ммподходящи за употреба при температурен обхват между - 40°Си 120°С. Изключително подходящи са за места с висок риск от градушки и там, където термоизолацията е от особено значение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз моят шибедах,го махнах преди три години,все още не си личи че е имало,няма нацепено или нещо друго.Със сигурност е станало по леко но ако е тежал 15кг,аз съм го заместил с 5кг.Понеже тавана е леко извит по скоро леко объл,ако сложиш нещо,право ще стой като дупка(грозно).Аз исползвах ламарина,изрязах я във точната форма,и понеже е мн тънка и при продължително заваряне се гъне като баница,и направих точкова заварка с аргон(10лв).След това валцовах(огънах мн леко) няколко стоманени пръчки и ги заварих от вътрешната страна за да издуят парчето ламарина и да приеме формата на тавана.Може би ако валцоваш ламарината преди да я завариш няма да има нужда от стоманени пръчки отдолу(Аз навремето не се сетих да валцовам ламарината).Пробвай по този начин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...