Jump to content
georgy

Проблеми с двигател на HR-V

Recommended Posts

Както се казва - изтеглих късата сламка.Купих Хонда ХР-В преди няколко месеца. Много запазена на външен вид, напарво перфектна. Внос от Италия.Минах през два сервиза, един на околовръстното и фирмения на Хонда, дето е до караулката на Ботевградското. И на двете места монтьорите ми викат, ей, късметлия си с тая кола, много добра. Гледаха я уж на някакви компютри, програми - всичко ОК.С един малък проблем - не работи бензиномера.Във фирмения сервиз се опитаха да го оправят, казаха ми че са го направили, но като тръгнах на път се оказа че пак не работи. Викам си - айде, туй да е проблема...Допреди месец, когато ми светна жълтата лампа на таблото със символа на двигателя.Свети и не гасне. Почнах да следя маслото и установих че гори масло.Закарах я във фирмения сервиз, разглобиха двигателя, рекоха че проблемът идвал от повреда в сегментите. Италианците не си сменяли маслото и от това се скапвали сегментите.Смениха ми сегменти, гарнитури, гуми на клапаните... викат - е, вече е ОК.(Бензиномера пак не можаха да го оправят.)Ремонта ми излезе 2000 лева.От тогава съм минал 300 км. и днес лампата на таблото пак светна и не гасне. То е ясно че ще ходя отново във фирмения, щото трябва да има някаква гаранция на тоя ремонт, ама не вярвам да направят нещо по-различно от предните 2 пъти.Такова чудо не съм виждал, деба и скапаните автомобили!18 години карах един Рейсър (ДЕУ), и никога не съм имал проблеми с него, само смяна на консумативи и каране. Нищо друго. С тая Хонда съм постоянно по сервизите, толко ли пък са бъгави тия трошки или пък не мога да попадна на читав човек, дето да я оправи?Споделете надежден сервиз или техник, който да може да поправя тоя тип автомобили.

  • Нагоре 1
  • Надолу 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя,макар че нямах такова желание,това че те карат да се хванеш за палците не означава че автомобила ти е виновен,че си дал толкова пари! :) Проблема може да е бил съвсем незначителен,двигател не се отваря хеи така като ти скимне и от някви които чакат само да се наведеш...2000 лв! за горепосочения ремонт.... ;):) Незнам явно си голям човек,сам можеш да си правиш сметката....така че пак казвам "скапания автомобил" не е виновен! Наи добре си яхни пак Деу-то и си свиркаи...! ПоЗДРАВИ и успех с проблемите..П.П Бих те посъветвал да погледнеш тук и евентуално ако решиш знаеш кво да правиш и може да се обзаложим че ще излезне нещо съвсем различно от посочените до сега неща :D --> http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=12278&st=0&p=355705entry355705

Редактирано от rEsPeCtiVe
  • Нагоре 1
  • Надолу 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав е колегата преди мене, вината си е и твоя, тая лампа кат светне не занчи че мотора е за ремонт ако да има такава иконка на нея :)Ако беше пуснал темата когато ти светна лампата сега можеше нещата да са друго яче. Но сега отиди и нека в тоя сервиз да ти обяснят защо ти взеха 2000 лева за ремонт и как установиха че колата гори масло и какво общо има светкането на лампата с горенето на масло. И след като я угасят отново както са направили и предния път ги попитаи не можеше ли да сторят това тогава а трябваше да те набутат 2 бона, и какво ще им е сега оправданието за светкането на лампта? накрая съм сигурен че ще излезе някоя супер елементарна простотия я датчик я нещо подобно ама те не пропуснаха да ти отрежат главата. Аз съм бесен за теб не знам, ама така е като се сещате за форумите след като стане белята. Хаиде отиваи се разправяи утре и пиши какво е станало. Абе ти сигурен ли си че са ти отваряли двигателя въобще, и че нещо е сменяно по него.Не случаино това е правило номер 2 в подписа ми :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:) Колега първо трябваше да се регистрираш във форума да питаш и да почетеш малко и тогава да тръгваш по сервизите.Можеше да си спестиш доста парички.Сега незнам какъв съвет да ти дам.Или иди при Омбре,или във досегашния сервиз да се разправяш.Продължава ли да гори масло колата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То светването на лампата е просто индикатор. Горенето на масло го установих аз, засичах нивото на маслото и наистина здраво гореше, за около 2000 км два пъти доливах по 1 литър. Сега гледам че не е намаляло нивото, но пък съм минал само 300 км след ремонта....Предполагам, че са сменили сегментите, защото ми бяха оставили в колата една кутия със старите сменени части.Но каквото и да е, според мен не бива след такъв сериозен ремот да индикира проблем. А определено това е индикация за някакъв проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом ти си установил разход на масло съм съгласен. Отиди и виж какво ще ти кажат ако изкарат пак нещо сериозно и скъпо те съветвам да не я оставяш на момента, кажим им примерно че сега по празниците ти трябва и се разберете за след НГ а после ни пиши какво е станало и ако трябва ще потърсиш и консултация от Омбре

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колегите са прави с критикататрябваше първо да питаш после да деиствашако беше се допитал по рано щеше да разбереш че фирмения сервиз,не е твоето мястоконсултираи се и със Сашо/Омбре/-лоне според мен там ще получиш по адекватно мнениеда не говорим че при мен имам цял читав мотор за поне половината от парите които си дал за ремонт

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябваше преди още да си купиш HR V то да се регистрираш тук ;) Супер машинка си е и да си я караш със здраве! Успехи! И весела Нова Година !

Редактирано от goderzi
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за мненията. Проблемът се оказа в катализатора. Загасиха лампата като откачиха акумулатора за 10 сек. Казаха ми засега така да си я карам. Да видим накъде ще тръгне проблема. Може да се оправи, ако е временно запушване от горенето на маслото. Може и да се влоши, ако катализатора си заминава. Казаха ми също така, че тая кола била с 2 ламбда сонди, една преди и една след катализатора. И че ако махна катализатора и го сменя с гърне, това можело да вдигне много разхода на гориво, защото втората сонда щяла да подава невярна информация към компютъра, че сместа е с повече кислород, което пък щяло да кара компютъра да подава повече гориво. Номерът ставал като втората сонда се вкара в някаква допълнителна тръбичка, но трябвало майстор да го направи, някой дето е наясно как се прави и го е правил вече. Но те били оторизиран сервиз и не правели такива неща. А цената на нов катализатор е 2 хил. лева.Та засега така ще я карам.Весели празници на всички и щастлива Нова 2011 година!

Редактирано от georgy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е_ал съм ти и майсторите, ако не могат да установят разход на масло от над литър на 1000км при оглед !

 

Това си е една бутилка на резервоар!

 

След като си разбрал, че са некомпетенти, защо отиде при тях?

И как така им даде 2000лв, без да знаеш какво са ти правили по двигателя?!

 

И изобщо кое не ти е наред в колата? Че ти свети лампата ли? Е не ти ли казаха кода на грешката, заради която светва поне?

Не съм чувал да има грешка "Гори масло" :) ... Може капачката на резервоара да не затягаш... и от това светва...

Опс... сега видях поста ти...

 

Абе човек, как ще дадеш 2 бона на "майстори", които ти чистят грешката със сваляне на акумулатора

Че то има уреди за по 30-40лв вече бе:P

 

Значи същите тия:

Първо ти казват че колата е наред - купуваш я...

После като ти светне check-a ти казват, че двигателя е за основен ремонт и ти вземат тройно.

След това ти казват, че лампата е светнала, защото катализатора е запушен.

Е ти не им ли начупи канчетата бе?

 

Освен това те лъжат, че разхода ще ти се вдигне заради втората ламбда сонда.

При Хонда втората ламбда сонда е само за контрол, дори и лампата да свети, това по никакъв начин не влияе на режима на ECU-то...

И моята е така - махнал съм катализатора и лампата отвреме на време светва, нулирам си я сам.

 

Ама като те гледам к'ва паника си, сигурно вече си приготвил едни 1000лв за да ти оправят и този велик проблем...

Е да си жив и здрав...

Редактирано от TipoMan
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига сте нападали човека колко бил глупав,че се изръсил 2000 бона за основен ремон.Колата е горяла масло добре че го е направил, вярно че и по тънко е можел да мине , ама станалото станало поне ще е сигурен че е с качествени части.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Taka e малко те нападнахме ама това е за добре дошъл да си вземеш поука и друг път да питаш преди да тръгнеш при мастори. Пък и явно кат каза че Хондата била чупена си налял хептен масло в огъня на колегите :) Ама ти вече си знаеш, караи си колата и нема се плашиш, само как може оторизиран сервиз да ти откачи акумулатора и да не ти каже аджеба каква е записаната грешка. Ми то може и ламбдата да се ебава за тва да ти светка. Другия път като ти светне ако ти се занимава отиди да я закачат на диагностика да видят ква е грешката, дори има тактика и сам да си прочетеш кода на грешката само по миганията на лампата, но как точно става ще трябва да попрочетеш във форума. Или колегите да кажат. Така че моя съвет е забрави за тоя сервиз вече ако не искаш да си намразиш колата и да ти режат главата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не знам до колко е за тук, ама да питам, че после да не кажете: що първо не питА :D/> HR-V -то ми гори масло, и то доста предвид пробега от смяната му :blink:/> От както го имам съм навъртял 1000км и маслото е под първата дупчица на щеката :blink:/> Двигателя работи тихо, да не кажа че на място се чудиш запален ли е; видимо няма омасляване по него, като седи на мястото си, не е имало масло отдолу (т.е. да капе), антифриза си е чист; капачката на маслото няма разни бели отлагания; ауспуха седи черен :unsure:/> , не мога да преценя до колко е нормално, понеже другите коли са ни дизеляци. Интересно, че лампата не ми беше светнала, при това ниско ниво :unsure:/> , добре че проверявам от време на време.Маслото е Кастрол Магнатек 10W-40, дали е менте - не знам.Какъв и е пробега не бих се наел да кажа, на таблото пише 144к (сега 145к), това за кола 2001 сигурно само до аптеката веднъж месечно е ходила (дали за презервативи или лекарства, кой ти казва :D/> )Като я запаля, за има няма 5 минути стрелката на температурата отлепя, стой почти на средата (една идея по-долу)Разхода ми се струва голям, дори за менте масло :unsure:/>. Поръчал съм си от сигурен източник същото масло, но взех да се чудя дали има смисъл да пробвам дали ще го гори, или да се ориентирам за сегменти и там съпътстващите ги неща.И друго, ако някой знае доверен, читав и сигурен човек/сервиз Враца/Монтана (или там някъде) ако може да даде едно рамо. Въпреки, че обмислям да се засиля до София при Омбре :unsure:/> За сега друго не се сещам. :rolleyes:/>п.п. да добавя: От ауспуха чернилката е суха, не е някаква мазна на пипане?!?

Редактирано от mohican
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изтече времето за редакция, ако искате слейте и тоя пост към предния.малко копи пейстШантава работа :blink: Взех един литър масло от същото, в тубата от 4л от пълната му смяна, беше останало приблизително половин литър. Та досипах това + 1 литър, запалих двигателя и изчаках да загрее, малко форсиране (отзад по цимента останаха/изплюва някакви сажди ). След това изгасих мотора и половин час е седял в покой, сега отидох да проверя до къде е нивото ами то е над горната граница с почти толкова колкото е разстоянието между мин.-макс. на щеката. По принцип събира 3.3л масло, беше под минимума сутринта като го мерих и предположих, че си е почти без масло.Едно уточнение, сутринта като вадих да видя как е нивото (т.е. когато установих липсата му/разхода) колата си беше седяла от вчера така, не е палена, не знам до колко времето може да му е свило "сърмите" Абе странно ми е как долях 1.5л и отиде доста над максимума. :unsure: И само да питам, това ще му пречи ли, или ще си го "изяде" това излишното така или иначе?!?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като собственик на НРВ от 4 години ще ти кажа, че нивото на маслото в тоя мотор се влияе в голяма степен от разположението на колата, т.е дали е на равно не само предни- задни колела, но и леви -десни. Това което искам да ти кажа, че трябва да си на 100% сигурен че колата е на пълен хоризонтал и студена, т.е. да се е стекло всичкото масло и тогава да си правиш генерални заключения за наличното количество. Просто грешката от неправилно замерване може да стигне едно 20-30 %. Хвърлянето на сажди може да се дължи и на повредена ламбда сонда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По другия въпрос колега, пази си тубата щото може да ти се наложи скоро да доливаш. Често след значително надвишаване на нивото на маслото, както е при теб избиват гарнитури и семеринги и почват течове. Не знам дали ако караш с по-умерени обороти, докато го поизяде може да предотвратиш опасността.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По другия въпрос колега, пази си тубата щото може да ти се наложи скоро да доливаш. Често след значително надвишаване на нивото на маслото, както е при теб избиват гарнитури и семеринги и почват течове. Не знам дали ако караш с по-умерени обороти, докато го поизяде може да предотвратиш опасността.

Ами реших да не си правя експерименти и го източих до малко под максимума.Източеното се събра до горе в литровата бутилка :rolleyes:.А и попадах на информация, че никак не е желателно да е повече от максимума :unsure: .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде пак.Ами оказва се че си го хапва масълцето и туй то. :huh: Тея дни карах бащата на Павел Баня та за 600км (преди да тръгнем не го погледнах, ама да имам 300км + -, че стоя 1 месец за премеждия със спирачките) та на щеката нямаше никой, като се прибрах :blink: Сипах от същото масло 1л и дойде на минимума.Закарах го вчера да източат да видя какво има, та общо източиха малко над 2 литра (без филтъра и не сме го чакали да се изцеди до капка)Как и да го гледам си е много разход на масло. :unsure: Вероятно сегменти, поне на първо четене при тези дето точихме маслото. Снощи така на първо четене говорих с един майстор от Враца. Та той ориентировъчно каза към 1000лв ремонта. Това включва сегменти (не знае цената, ама ги слага към 300 лв, днес ще провери), шлайф на главата и напасване. Като има и доста за разглобяване (понеже била 4х4 :unsure: ) та кардана, скоростната да се отдели, че да може да се свали двигателя.Ясно, че без да се отвори няма как да се каже какво ще излезе. Та ориентировъчно някой правил такава манипулация да сподели за цена, да знам какво ме очаква?!?п.п. Ще видя какво ще ми каже към обяд майстора, че сутринта му пратих рамата и разни данни на колата, че с тия 300лв за сегменти ме :blink: стресира, аз така из нета намирам разни по 120-150лв.п.п.2 Каза, че ако съм му бил звъннал преди ден-два бил имал перфектен мотор за 500лв оборудван и проверен, ама го продали :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Като има и доста за разглобяване (понеже била 4х4 Публикувано изображение ) та кардана, скоростната да се отдели, че да може да се свали двигателя.

...

 

Публикувано изображение Кой е майстора, щото мотор се сваля еднакво, независимо колко точила теглят?!? ;)/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

... Като има и доста за разглобяване (понеже била 4х4 Публикувано изображение ) та кардана, скоростната да се отдели, че да може да се свали двигателя.

...

 

Публикувано изображение Кой е майстора, щото мотор се сваля еднакво, независимо колко точила теглят?!? ;)/>/>

 

Ами няма как да ти го кажа/обясня, то и аз го знам от мъжа на сестра ми, по принцип бил много читав. Как и да е, аз също се позачудих какво като е 4х4, един кардан разлика от кола с предно.

 

Ще видим, като начало ще взема да обиколя тук там за мнение и диагностика, пък после ще видим.

 

Като цяло колата си работи добре (тихо), разхода на гориво си е приличен (последно 7.2/100 бензин, свещите ги бях сваля след първоначалното обслужване и по мнение на един познат, били добре. Днес гледах разни снимки из нета на свещи от мотор който гори масло и със сигурност моите не изглеждаха така. :unsure:

Лошо, че финансите изтъняха, че бащата го разкарвам по доФтори и разни процедури заради дискова херния на шийни прешлени, напъните на разни хирурзи са за операция (и там цифромания) :(

 

п.п. километража, че вероятно е въртян-въртян е, пише 146 000 за кола над 10 години :blink: Ама ми е чудно от какъв зор се стига до такова положение, при положение че 1.6 бил здрав мотор, отделно правят разни издевателства над такива хондови мотори :unsure: . Да не говорим, че тоя специално може да се каже че е дефорсиран (105 к.с.) :dry:

 

Симптоми на прегряван сякаш няма, нито по капачката на маслото разни бели отлагания, нито в охладителна течност, казанчето е чисто .... ?!?!?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера (привечер) свалих свещите, да видя какво е положението. За съжаление фотото не ми е под ръка, а пък телефона не прави хубави снимки.

След като бях направил първоначално обслужване (ремъци, ролка, масла и т.н.) бях вадил свещите да ги погледна и не бях в състоянието в което са сега :unsure:

Понеже нямам снимки,ще използвам тези от нета да опиша как изглеждат.

 

Ето първо линкчето http://www.ngksparkplugs.com/tech_support/spark_plugs/faqs/faqread.asp

 

Моите изглеждат средно между тези двете

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

Като на втората снимка си е доста бял нагар, при мен е по-малко.

 

Прилича на това, но е бял нагара

Публикувано изображение

Общо взето няма някакви люспи, като на по-горната снимка (индикация за горене на масло)

Може и наскоро да са спекли сегменти, другия вариант е кофти масло, ама да го "изпапа" за 2000км :unsure:

 

(това го дават за свещ приключила животеца си :) )

 

Маслото го смених, въпреки че предното е на 2000 км (това дето е останало :P ) Днес ще видя дали ще мога да взема едни нови свещи, без особени претенции, че в неделя ще ходя до Враца да си нося разни документи, та ще видя после какво ще излезе.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не се вкарвай във филми с основни ремонти особено като имаш по важни неща на главата. Така и не разбрах за колко хиляди км гори литър. Мисля че между двата белега на щеката е литър/провери пак да не те заблудя/ и лесно ще го засечеш като напълниш до горния белег. След това сметни колко км ще изминеш ако добиваше масло с тия 1000 и кусур лева дето си приготвил за ремонт дето я стане я не.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,Колеги ! Аз също съм собственик на Hondra HR-V 2000 г. 1.6 - 105 к.с. ! Автомобила е доста добър и като динамика и като проходимост - доволен съм ! Уви тези дни ми направи впечатление,че ми хаби антифриз и масло. Разхода на масло е колосален....Карам я с 10w40 TITAN Syn MC смених го от датата на закупуване т.е. преди около 4-5 месеца. Вчера забелязах,че е на мин. и долях за да дойде до средата. Изминах около 100 км извънградско и днес щеката показва,че е под минимума. Антифриза също винаги слиза от среда или макс.на мин. Не забелязах никакви отечки и т.н. а пушека от ауспуха е бял и няма нетипична миризма...Обадих се в един сервиз - човека там се занимава основно с Хонди и е специализирал двигатели. Каза ми,че съвсем наскоро са правили същият модел хонда,като моята и проблема е бил в сегментите. Видях,че човека преди мен е с подобен проблем и са му взели големи пари за ремонт...но все пак исках да се консултирам с хора,които може би също са имали подобни проблеми ? Това е колосален разход на масло,а не ми е светвала лампа на таблото...Бихте ли ме посъветвали,какво да гледам или да сторя,или да се доверя на този майстор.. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бързай с ремонтите! Следи маслото и антифриза и доливай редовно. Лошото е този бял дим от ауспуха, обаче.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо смени маслото и марката, по възможност вземи от сигурен източник, т.е. да не е менте, че много ментета се навъдиха! Антифриза го остави на минимум в разширителния съд и изчакай да видиш дали ще падне още. Маслото го проверявай на едно и също равно място и на студен двигател, в противен случай се получават фрапиращи разлики, които могат да те объркат. Пробвай тези съвети и после сподели какво е станало :thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моето харви има подобен проблем с разхода на масло,но антифриза не ми се губи.Маслото беше Тотал 10в40,оказа се обаче,че след промивка на двигателя с антикокс и смяна на маслото с Мотул 5в40 ,след изминати 480 км.нивото не се е променило,а преди го гореше като луда.Предполагам че са ми били спечени сегментите.Като покарам повече ще пиша.Антифриза ти може да се губи от теч или гарнитура на главата.Добре, че не избързах да правя други гимнастики!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На хондите принципно това им е проблема.И моите са спекли май май :( Ще промивам другия месец като се пооправи времето :D 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега опиши как и с какво става промивката.И аз имам проблем с горенето на масло.

Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз мисля да ходя при едни от Субару форума.Ползва се Power Foam на Amsoil.Махат се свещите и се сипва в цилиндрите.След това на стартер без гориво и ток се врътва няколко пъти.Оставя се да постои и да се накисне добре за 1-2часа .След това тази процедура се повтаря няколко пъти.После се добавя LubeGard в маслото и се оставя двигателя да работи за 10-20 мин. След това се точи маслото и трябва да е готово.При моята предполагам,че ще трябва да се свали и картера,защото всичко ще отиде в него.

 

 

едит:http://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?t=14918 това е темата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето какво направих аз!Поръчах по интернет антикокс-450мл.Руски14лв и масло 5в40 мотул.Вкарах харвито в гараж с канал.Развих четирите свещи и ги поставих отново в лулите им, след което изравних буталата в нулево положение(вкарваш една тръбичка или електрод в отвора на цилиндъра и трябва да ти показва еднакво разстояние на четирите )След това налях по равно от течността,завих 4 други свещи-колкото да запуша отворите и оставих да престои една нощ.На другата сутрин развих свещите и  поставих една хавлия върху двигателя,завъртях на сух старт с натиснат до край педал на газта,за няколко секунди.Всичката мръсотия излиза през отворите на цилиндрите.Завих свещите и запалих колата да поработи за 15мин. на ниски обороти (От ауспуха излизат големи бели облаци пушек,докато се изчисти)После смених маслото и масления филтър .Ефектът от това  е приятно-изненадващ,хондака ми след изминати 700км не го е пипнал!

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, откъде поръча  

Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напиши "антикокс" в Google

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За майстора,който си бях наумил да посетя дочух не добри неща от сорта,че покрадва части(или ги заменя). Въпреки всичката му слава го подмених и отидох в сервиз на Ford. Там установиха,че няма никакъв теч от двигателя,картера и т.н. Остава варианта маслото да е твърде рядко или гумички,сегменти и т.н. Нарочно им казах да ми направят само диагностика и промивка на двг. Замениха старото ми 10w40 с пълна синтетика 15w40 с надеждата да не гори гъстото масло или,ако го прави да не е в такива грандиозни количества,а да се отърва с малки доливки. Посъветваха ме да не бърникам още по мотора(ако е възможно) тъй като намесите там не са евтини и препоръчителни. И все пак ми казаха една сума за евентуален ремонт със смяна на сегменти,гумички и каквото там излезе за около 800 до 1200 лв...което сами разбирате,че няма как да стане  :hmmm:  Изминах около 30-40 км градско с това масло и не е мръднало нивото (малко км съм минал,но нека припомня,че със старото масло за 100 км извънградско ми метна над половин литър :| )Въпроса ми,колеги е : Според вас дали само с промивка,смяна на гумички и евентуална подмяна на PCV клапан -за който наскоро научих,като една от възможните причини за голям разход на гориво,ще свърши работа(по-безполезнени и евтини процедурки). Явно смяната на сегментите е най-скъпата и трудоемка задача от всички по-горе изброени така,че ще се радвам да ми метнете някое мнение,тъй като не съм разбирач по автомобилната част,но никога не е късно човек да научи нещо ново и да си вземе поука ! Благодаря предварително !  П.С. Ето го клипчето,което ме наведе на мисълта за този PCV клапан :

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"....причини за голям разход на гориво..." на масло исках да кажа,съжалявам за грешката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разпичане на сегменти ако не са много зле може да си направите и с обикновена газ за горене, прави се по същия начин както го е описал по горе колегата с руската добавка. Dekon  ти ако  решиш да правиш нещо по мотора ще те пратя при наш човек в Жълтуша дето няма да ти съдере кожата. Имаи те предвид че всеки мотор си има разсхода норма за масло, това че на някои не го бара е просто заблуда, маслото карано в града събира в себеси влага, отлагания, неизгорено гориво и кво ли още не, това компенсира нивото му, едно излизане на дълго "освобождава" маслото от всички тея примеси и изведнъж се шашкаш че на щеката не е останало. Естествено става дума за разумни граници, ако ти изчезне литър за 1000 км или по малко тва си е адски много :) За мен нормално е на 10 000 макс 2 литра да загубиш, много зависи и с каква скорост караш извън града, моята над 130-140 става лакома на масло. Но това се случваше докато карах с кастрола, сега с мотула по не ми го бара с висока скорост.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дали някой знае къде се намира този PCV клапан на HR-V-то,изглежда изключително лесна подмяната,но ми се ще да го локализирам първо....ако някой може да прасне една снимчица поне,че в нета нещо е кът тази информация.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От хрв форума 

 

 

the PCV is on top of the engine, connecting the intake and the valve cover.

 

Слави моята гори по 2 литра на 10к Мотул ;) Решил съм да я промия,защото много ме дразни вътре каква гняс има.Другото го знаеш :D

 

 

Тука споменават за разход,но руския ми е много чужд.Някой да каже колко е точно ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото разбирам в клипа се казва,че при максимални обороти харчи до 300мл.масло на 1000 километра,което не било дефект ,а конструктивна особеност..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В manual-a пише ли нещо за разход на масло ? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,аз на времето карах Опел Астра 2004год..Гореше ми по 1,5 литра на 10000км.Пратиха ме при шефа на Опел и той ми каза,че на нов двигател дават да харчи по 570 грама на 10000км. и да не се притеснявам.Всичко било в норма,Сега моята ХР-В 2001г харчи по 1.5 до 2 литра на 10000 .Карам и не се вталявам за момента. А, да попитам извън темата дали някой е слагал гребло за сняг на Харвито,че много сняг тая година.Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...