Jump to content
atoma

Jdm Civic Tow Hook

Recommended Posts

За да не цапаме темата на колегите за JDM-ките реших да пусна една нова. Става въпрос за Tow Hook или на Български - теглич :dry:

 

Колеги извинявам се че ще нацапам хубавата тема, но искам да помоля някой, ако може да ми изпрати снимка в близък план или ако има мащаб 1:1 на "теглича" (не съм сигурен за името и за това ползвам теглич) който слагат на JDM-ите, искам да си сваля размерите му и да си го изрежа на плазма. Ако стане добре може някой колега ако иска да му изрежа и на него. Или поне някой от вас да ме насочи къде да гледам.

 

Благодаря предварително и отново се извинявам.

За това ли става въпрос?

Да колега, благодаря много почвам да чертая малко, и после да видя плазмата кога ще е свободна и да изрежа един да видя как ще изглежда.

 

Благодаря и на колегата писал ми на ЛС.

Тоя форум съвсем се е сгромолясал. Тръгнах да си редактирам мнението да го допълня ама нещо се срина, добре че си копнах поста като видях че зацикли! :dry:

Ето го:

За това ли става въпрос?

http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=jdm+civic...6.c0.m270.l1313

Гледам има няколко модела (по-правите са май за отпред, а по-закривените са за отзад). Ето и малко снимки как ги закрепят (лично на мен малко нестабилно ми се струва, особено има някои дето ги хващат само за броните, което е само за красота): http://www.honda-tech.com/showthread.php?t...hlight=tow+hook http://www.clubxb.com/forums/f29/password-...hook-36853.html http://www.clubxb.com/forums/f69/jdm-style...hook-34186.html

С намирането на чертеж обаче никакъв резултат. Но си мисля че няма някаква точна спецификация. Правиш си един чертеж докато го докараш да ти хареса

Тея два поста могат да се отделят като отделна тема. Мисля че ще има заинтересовани!

Да наистина може да се отделят в отделна тема, а като направя и чертежа може да го добавя. За съжаление днес няма да успея, че имам доста друга работа. Според мен повечето такива са само за визия, поне така си мисля. Ще го мъча уикенда да видя какво ще стане. Ако може някой администратор или модератор да ни отдели мненията ще му бъда много благодарен.

 

Дано колегата писал ми на ЛС няма нищо против че ще копна снимките тук.

Преден:

Публикувано изображение

Заден:

Публикувано изображение

Разбира се че нямам нищо против, дори, ако стане чертежа, бих искал да си резна и аз едни такива шукарийки, тук в Русе има доста качествено плазмено рязане :)

Още едно мнение за местене!

 

Според мен ще е добре да се измисли някаква планка като тази черната, за да има някаква стабилност все пак:

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Планката ще я измислим и нея, макар че за отзад не мисля че ще трябва, не за друго ами на нашите коли отзад нали е оригиналния теглич, доколкото виждам и съм виждал на снимки този да го наречем тунинг теглич се закрепя именно за оригиналния, докато планката е ако нямаш такъв или искаш да го сложиш в страни, като на снимката на Scion-а. Поне аз така мисля.

Та ето я и темата, всеки който може да помогне с някой размер е добре дошъл :D

 

ето аз до къде стигнах понеделник като уточня някои размери ще пусна едно детайлче да се изреже.

 

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами мисля си че тези размиери може да се извадят по снимките които имаме. Но трябва да го направи някой който е малко по в час със програмите от типа на фотошоп. Във всичките снимки имаме поне по един известен размер. Поне според мен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз сега се захванах с "правата" кука, след малко ще я пусна в растерен и векторен формат :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Толкова от мен засега. Дебелината (четох някъде по чуждите форуми) е 9мм.

Ако някой има ТОЧНИ размери на отворите за болтовете, нека сподели за да ги коригирам своервеменно!

DWG

JPG

PNG

PDF

Публикувано изображение

 

п.п. Пускам ново мнение, понеже не успях да си редактирам предишното :)

Редактирано от Orlin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

atoma има проблем с нета и сега следи темата от ГСМ-ма миличкия :) Та, помоли да предам, че много благодари. Orlin, ако имаш време направи и кривата DWG формат. Атома ще прати снимки на изрязаните детайли в понеделник живот и здраве. Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tow Hooks.rar (тук съм променил малко отворите за куката спрямо предишният файл). Определено предната стана по-добре. Ако имам една пробна, ще сваля размерите и ще я начертая точно, но така по снимка е малко фантасмагория :)

Предна:

Публикувано изображение

Задна:

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Eто малко и от мен

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес след доста мъки с тъпата програма за плазмата, най-накрая изрязаха детайлчетата, утре ще ги взема че днес не успях защото пареха бая :lol: утре вечер ще постна снимки (надявам се да ми се е оправил форума). Поздрави. пс: ако станат добре някой от Варна може да намаже някоя и друга бройка :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли да попитам, какъв е смисъла на тази джуджафка ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес след доста мъки с тъпата програма за плазмата, най-накрая изрязаха детайлчетата, утре ще ги взема че днес не успях защото пареха бая :D утре вечер ще постна снимки (надявам се да ми се е оправил форума). Поздрави. пс: ако станат добре някой от Варна може да намаже някоя и друга бройка :)

Само от Варна ли? Ебати дискриминацията :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги нека уговоря нещата а и най-вече да видя как изглежда готово и ще измислим нещо. За ся има 2 комплекта изрязани. Утре ще ги взема, но понеже се режат от плазма дето реже листи 8мх12м и искам да видя колко са грапави. Ако не ми харесват, ще търся фирма за направа на такива неща. Но със сигурност ще има такива екстри за хората от форума. Лично съм се заел :)Поздрави. пс: дано утре ми се рефрешнат DNS-ите за да мога да си вляза от ПЦ-то че да пишеш от GSM е АД, а и да мога да кача снимки.псс: Благодаря на колегата Orlin за dwg-тата.

Редактирано от atoma

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля! Аз ще се заема с корекции (ако се налагат по-сериозни), понеже определено задната стана малко "джаста-праста". Ти ги "тествай" изрязаните бройки. Междувпрочем, би трябвало и на лазер да могат да ги режат, но не знам коят от двете технологии е по-подходяща за случая :)

Редактирано от Orlin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами и аз чесно казано незнам кое ще е по добре, на работа има плазма и ламарина бол от 5мм до 80мм дебелина !!! аз лично избрах 9-ка за нашата работа. Предполагам ако намеря някаде да режат алуминий с такава дебелина ще е най добре. Задната аз я поуформих малко, но отворите отпаднаха защото няма как да изрежа толкова малки отвори, за това ще си ги пробия на ръка.Силно се надявам довечера да кача някоя снимка.Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Готино начинание,браво на вас.9мм. обаче са й много,преоразмерил си я макар че в това няма лошо.Особено щом е от стомана,а не от алуминий.Иначе ако намерите алуминий като метал и режете от него,после постигането на показаните цветове е много по-лесно и качествено.Анодизиране се казва процеса-чисто химически,като може да се избират черен,син,червен и бял цвят.За тези съм сигурен,както знам че и боядисването им в тези цветове е въпрос на потапяне в химичен разтвор.Ако планките останат от стомана ще е доста по-трудоемко да ги завършите цветово,както и да правите каквато и да е обработка по тях,пробиване на отвори и т.н.9мм. е адски дебело от стомана, дори 6мм ще е достатъчно според мен.Но зависи и монтажа какъв е към колата,в каква посока му идват натоварванията при теглене...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@atoma Тези отвори могат да се изрежат на лазер, някой по-компетентен колега може да помогне (мисля, че fenabg разполагаше с подобна апаратура, или поне ползваше такава за направата на ключодържатели.@prelude Реално 1 квадратен сантимеър стомана, носи 2 тона. Дебелината на тази планка трябва да се съобрази чисто естетически и конструктивно (да не стърчат много болтовете, след като се захване). Мисля, че едно никелиране/хромиране на стоаманените елементи ще даде достатъчно приятен резултат :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мислих да си поръчвам от Password JDM, но ми стана интересна вашата инициатива, така, че ще изчакам.Имате ли идея каде може да се оксидират в цвят?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз искам 1 предна и една задна , стига да станат като тези които спомена Калоян :robot: Единия плюс е че всеки сам ще може да си гравира каквото иска на тях :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да станат и да ги видим и аз бих се радвал да се обзаведа с един комплект. :robot:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също се интересувам, но бих предложил следното: Атома като има вече готов комплект монтира на неговата или на някоя друга кола и тества как стои и дали е здраво. (при положение че стоманата е толкова дебела няма как да не е здраво, но все пак...) след това пробваме боя и тн. ако не стават (което ще е жалко) може да се организира групова поръчка и да ни излезе по-евтинко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре изглеждат детайлите, най-накрая успях да ги взема, довечера ще видя как ще стои на колата и ще ги наснимам, за мое огромно съжаление има още какво да се желае по рязането, или аз нещо не съм догодил кода или машината неможе да реже хубаво малки детайли. Но съм в процес на преговори с една фирма дето реже алуминий може и такива да избараме. Ако пък нищо не стане поне ще знам че съм опитал и ибея ще ме зове. Но мисля че ще се задвижат нещата, някой ако знае фирма занимаваща се с алуминиеви профили и шини нека драсне.Привечер ще пусна снимки, че на работа нямам "син зъб".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

'Бе как няма да стане :D С малко доработка за заглаждане на ръбовете ще стане супер. Аз отново (дано не ти досаждам вече) ще ти кажа, да питаш и някоя фирма която предлага лазерно рязане :)Прав си, че ебей-а те зове, ама да продаваш :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@atoma Тези отвори могат да се изрежат на лазер, някой по-компетентен колега може да помогне (мисля, че fenabg разполагаше с подобна апаратура, или поне ползваше такава за направата на ключодържатели.@prelude Реално 1 квадратен сантимеър стомана, носи 2 тона. Дебелината на тази планка трябва да се съобрази чисто естетически и конструктивно (да не стърчат много болтовете, след като се захване). Мисля, че едно никелиране/хромиране на стоаманените елементи ще даде достатъчно приятен резултат :)

Orlin-е,не се заяждам но накъде го 'носи' този един тон въпросният квадратен см. стомана? :D Ако ще си говорим в точно мерни единици,нека говорим на правилен инж. език.Идеята да не се правят от стомана е именно и заради адското преоразмеряване ако се гони еститка.Масата на самия детайл също е важна,защото макар и малък като размери и собствена маса той е продукт насочен към хора които се глезят или гонят перформънс.И в двата случая тези хора ще го оценят ако е направен както трябва.Като с това си изказване не целя да омаловажа ничий труд,напротив-поздравявам ви за него и ще се радвам ако съм полезен с мнението си в тази тема.Като отворихме дума за потенциалните купувачи идва ред и на завършения вид на изделието.Ако ще го боядисваме с четки или ще се молим на някой не дотам читав бояджия-резултатът е под въпрос.Затова е голямо предимство ако детайла се изработи от алуминий.Въпрос на едно просто потопяване и всичко е 6.Инвестицията на време на някого да шлайфа ръбове,боядисва и т.н. оказва пряко влияние на сроковете за изработка както и на цената на изделието.Алуминият се обработва и оцветява в пъти по-лесно от стоманата.Тежи в пъти по-малко и струва в пъти повече,но само ако сравняваш 1кг стомана с 1кг алуминий :D Надявам се да съм бил полезен.Ще следя темата с интерес и обезателно ще поразгледам моите коли дали могат да ползват такава кука?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Носи ги към задницата/предницата на теглещия автомобил, натам ги носи :D Напълно съм съгласен, че стоманата е груб материал за целта и че е неприятен за боядисване (затова предложих никелиране). Теглото му също е доста високо, определено подобни детайли от алуминий биха били къде-къде по-добри, но все пак трябва да се започне от някъде :) На мен не ми е известно за плаземно/лазерно рязане на алуминий, затова си говоря за стоманата. Ако някой колега може да помогне с информация по въпроса, ще се радвам (сигрен съм, че има достатъчно колеги, които са изучавали метали и знаят повече).п.п. Криво-ляво, ще излязат половин кило двете :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ако стоманата е неръждаема? Едно полиране и блесва!

Редактирано от ZaRRicK

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такааа :)

 

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

 

Държа да подчертая че това са само тестови детайли, изрязани са от 10мм стомана с качество КА използваме я (в случая) за направа на палуби в корабостроенето. Детайлите не са изрязани много добре, защото както казах по горе съм оср@л кода и машината е рязала няколко пъти на едно и също място. Утре ще ми изрежат (надявам се по-добри) от 6мм ламарина и ще видя как ще са, както сте казали по горе тежат адски, сложих ги на обикновен кантар и показа 3кг което е бая. Днес писах на няколко фирми които УЖ се занимават с алумиеви профили, от едната ми върнаха че няма да ме огрее, явно нямат интерес от другата се надявам утре да ми пишат. Приканвам всеки който знае някоя такава фирма да пише. Имаме файловете, направил съм и dxf-и с които мисля че работят повечето машини за лазерно или плазмено рязане. Утре се надявам да имам време да сляза до цеха да зема новите детайли и да видя как ще са, силно се надявам да станат.

Колегата е прав че от алуминий ще са в пъти по добре, оригиналните такива се правят от дуралуминий или такъв който се ползва в авиацията.

За сега поне за мен варианта ибей отпада още не ми се дават излишни пари и за това ще го мъча някак. Ще ми са да са алумиеви, но ако не стане ще си ги возя и 3килограмови :D Това е при мен за сега, продължавам да дерзая ;)

 

Поздрави.

 

пс: забравих да кажа че нямат отвори, но така или иначе са тестови :D

Редактирано от atoma

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен като за първи прототип добре е станало. Определено с 6мм лист ще е по добре, а и с 40% по-ниско тегло.

Дуралуминия наистина е най добрия вариант, обаче. Помня че преди имаше тема на Dragi4 които търсеше листове дуралуминии за планки на спирачки. Може би той ще даде насока от къде да се търсят такива листове!

 

Нещо друго ми направи впечетление на мен. Може и само да ми се струва, но ми се струва че са станали малко големки детайлите.

Публикувано изображение

Ако могат да с намалят мялко размерите/параметрите няма ли да стане по естетично и по-добре като цяло, а и по този начин ще се бутне теглото на долу. Може би намаляване на диаметъра на кръглия отвор с около 5мм, не повече и от там на целия детайл. Дайте мнение!

Редактирано от ZaRRicK

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И мен ми се стори че малко големи са станали, но се пак не са земани размери от оригинала ами от снимка така че утре ще начертая други и ще видя да ми ги резнат :) друго си е да ги видиш на живо а не само на ПЦ-то :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За алуминия по-добър вариант за рязане е водструйката. Както и за черното или неръждавейката ако искате по елегантни повърхнини на ряза. При рязане на водструйка повърхнините където са рязани няма да се налага последваща обработка. За разлика от плазмата и лазера.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И това е супер като идея, но проблема е къде?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По предаванията по Дискавъри, от рода на "American Hot Rod", "Ovehaulin", "West Coast Customs" и др. май точно с водоструйна машина режат, едно като каонтейнер голямо. Детайлите стават като полирани.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия кукички са готини по принцип,обаче имам въпрос към вас за да не ровя из нета безцелно.Защо вътрешният ръб в ухото е остър? Без значение дали там ще се слага карабинер един ден или меко въже,и в двата случая острият ръб не е добре.Най-малкото ще се подбие от карабинера в края на въжето и ще седи като наръфан след първото теглене....Ако е от алуминий ефектът ще е още по-забележим.Отделно гледам сега захващането на тези куки и по-специално отзад май.....освен куката ще трябва да си направим и захващащата планка към купето,че иначе няма как да се монтират тези чудесийки.

Редактирано от prelude

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ивка, аз честно да ти кажа това бих си го сложил само за окраса. Съмнявам се да го използвам, някой да ме закачи и дърпа. Представи си отпред, както излиза от въздуховодите на бронята да се откъсне нещо и не искам да си представям каква дупка ще грейне в нея. Предполагам, че при професионалните такива няма тази опасност, но тук си говорим според мен по-скоро за визия от колкото до практичност.

Редактирано от mEtaka

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При 9мм планка от стомана далеч не е само за украса. Стига на де е захваната с тел де, а с подходящи по якост болтове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

определено ако се закрепи хубаво става дори и за таран !!! ъглите следва да се заоблят за да не стане някоя инфекция ако се ползва по предназначение. При 10мм както са в момента тестовите детайли ако се хване хубаво за съществуващия теглич спокойно може да се тегли някой. Поне така си мисля.Днес ми режат от 6мм поцинкована ламарина и ще видя как ще са. Отделно намерих няколко фирми във Варна и ще ида да питам колко биха ни излезли детайлите ако са от алуминий. Моето лично мнение е че тези детайли са повече за визия отколкото за теглене, като гледам тия дето продават по сайтовете с разни надписи и т.н.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mитак,затова мушкаш планката хоризонтално през отворите в бронята,та като се откъсне да мине спокойно през тях !!! Според мен тия неща трябва да са не само за визия,поне тези дето ги продават за по $75.Защото ги виждам сложени на пистови коли , които са олекотени до безобразие. Съответно няма стокови тегличи , брони от пластмаса и т.н. , а колите се докарват на платформи на които най-малкото се качват с лебедка......Абе най-лесно е готовият детайл да се изпита на колко кг. опън се предава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отзад е ясно къде ще се закачи, въпроса е отпред за какво ще се хване, като тия предпазните греди под предната броня ги има само за Американския пазар?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една бърза вметка, тъкмо се завърнах от цеха, изрязаха ми ги от ламарина 6мм, изглеждат много по-добре, и не тежат толкова, утре мисля да ги зашкуря хубаво и да пробвам монтаж да видя как ще седят. За отзад както казва колегата е ясно, отпред може да сваля бронята да видя къде как и защо.Довечера ще пусна и някоя и друга снимка !!!Очаквам и оферта от фирма която има 6мм алуминий, да видя какви цени ще обявят.пс: 6мм като че ли ми се вижда тънко, явно около 8-9мм ще изглежда най-добре, но поне имам напредък :)

Редактирано от atoma

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една бърза вметка, тъкмо се завърнах от цеха, изрязаха ми ги от ламарина 6мм, изглеждат много по-добре, и не тежат толкова, утре мисля да ги зашкуря хубаво и да пробвам монтаж да видя как ще седят. За отзад както казва колегата е ясно, отпред може да сваля бронята да видя къде как и защо.Довечера ще пусна и някоя и друга снимка !!!Очаквам и оферта от фирма която има 6мм алуминий, да видя какви цени ще обявят.пс: 6мм като че ли ми се вижда тънко, явно около 8-9мм ще изглежда най-добре, но поне имам напредък :)

При алуминия може и да си трябва дебелина.Аз поне мисля да си я ползвам и по предназначение ако се наложи :) За сивиците не знам как е,но на прелюда е по-лесен предния за монтаж от задния.Защото аз имам и на двата рога по една планка хваната вертикално откъм двигателя,която виси и отдолу има ухо.Дебела е 5-6мм и е стоманена.Хваната е към рога с по 2-3 болта.При вас как е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен ако не се лъжа има едно като ухо най-долу, под бронята, но не съм на 100% сигурен. Утре ще залягам да гледам, че днес е Петък-ден на майстора :) и не ми се занимава повече !!! Наистина обаче при алуминия ще си трябва дебелина, освен ако не е дуралуминий.

Редактирано от atoma

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак тестване на стенд... ето малко информация за якостите на опън на редица материали. Не знам алуминият, който може да намерим, с каква якост е, нито стоманата от листова ламарина (предполагам около 250MPa), но горе-долу излиза, че алуминия има якости близки до тази на стоманата. Всеки случай 1 квадратен сантиметър ще е достатъчен при статичен товар !!!

Редактирано от Orlin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...