Jump to content
chirenski

Лагери, размисли и страсти

Recommended Posts

Повлиян от тази тема : http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=28249Реших да пусна нова, в момента имам разглобен д15б2 с леко износени основни лагери (само циментацията им е леко ожулена). Дилемата е следната дали да оставя моите (оригинални с цветен код) основни лагери или да си купя пак стандартен размер но примерно на ACL,Taiho,Glyco,AE и т.н.(така наречените универсални) ?За биелните пак важи цветен код, но пък всички карат с гореспоменатите марки универсални лагери и никой не е изревал (включително и аз). Има ли нещо лошо в това да затворя мотора с оригиналните му основни лагери или да ги сменя с универсални ?П.с. варианта за ОЕМ лагери от Хонда може да го прескочите,знам че е най разумния :P

Редактирано от chirenski

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, не може от поне 100 проекта във форума, от поне 10 професионални авто монтьори и поне още 100тина любители никой да не се е сблъсквал с този проблем ... Още веднъж моля ударете едно рамо :D До сега съм стигнал до PLASTIC GAUGE (лентички с които се мери износването на лагера) някой има ли си идея къде в България мога да ги намеря ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

слагаи ACL ониверсални щом им е паднала циментациата на твоите не хубаво да караш с тях успех .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не знам дали си го прегледал http://www.d-series.org/forums/engine-buil...d-bearings.htmlспоред мен ОЕМ основни,ако ще ги сменяш,нищо че си ги изключил като вариант :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че ми стана смешно за номерцата на биелите. До сега колкото двигателя да съм отворил никога не са били така както трябва. Петите винаги са размесени, буталата също :P Явно на лададжийте не им прави впечатление кое от къде е било :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОЕМ е изключен 1во , че в Хонда нямат всички цветове налични , 2ро ,че ми трябва поне по два от цвят, така че да направя някаква комбинация според износването на вала... и тя става дебела, а и си мисля ,че едва ли всеки който е правил ремонт е слагал ОЕМ лагери от Хонда :) Интересното е ,че току що свалих моите които си мислех/ля ,че са оригинални а на тях пише Тайхо и имат маркировка отстрани (различни цветове)... някой знае ли от къде мога да намеря прословутото Plasticgauge ? Днес звъннах в Хонда/Карада и ме караха да обеснявам 30 мин по телефона какво е това и за какво служи, накрая ми казаша да мина през техния сервиз евентуално ако се помоля на техниците щели да ми дадат ... До 10тина минути ще кача снимките на вала, и 5те основни лагера от към капака (другите още са на блока а не остава време да почна да го чистя) :P

Редактирано от chirenski

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И вала и лагерите ти са перфекни,вземеш ли да ги сменяш ще се вкараш в голям филм.Щом е вървяла досега без проблеми и вала е лягал добре на лагерите както се вижда на снимките,събирай я с тези лагери и си карай като пич....само да не им размениш местата!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След почти 24 часа ровене в почти всеки сайт в който е споменато Хонда, основни лагери и след разговор с Карада Варна(обявиха ми 70лв на черупка и имат налични само зелени т.е. усредени), след разговор с няколко мой познати автомонтьори правили основен ремонт на Хонда и ползвали ACL стигнах до извода,че всички лагери (основни, биеални и аксиални) ще бъдат сменени с ACL STD, които отговарят на зелен цвят Хонда лагери. За 24 часа четене не видях никой да се оплаче от ACL, като дори им хвалят повече покритието от това на ОЕМ Хонда. Вече главата ми е тотална каша и ми писна да се занимавам с това, така че сменям ги и каквото сабя покаже :P Заводските не искам да ги оставям, защото съм отворил целия мотор и не искам след 1 година пак да го правя :) Просто не знам на колко километра е мотора и т.н. някой от тях имат и язвички абе не искам да го затварям с стари лагери.п.с. това си е моето решение, не казвам, че е правилно. За мен правилното решение е да се купят ОЕМ лагери от Хонда (тук и чужбина) и с PLASTIC GAUGE да се нагласи клиренса. Понеже живеем в България и никой не е чувал за PLASTIC GAUGE (дори и Хонда/Карада,нищо,че в мануал-а пише да се ползва именно то), както и няма налични всички размери/цветове черупки, решението съм го описъл по-горе :Pп.с.2 На някого ако му е интересно какво по точно е въпросното PLASTIC GAUGE ето:http://www.plastigaugeusa.com/how.html

Редактирано от chirenski

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На предишната си кола ползвах ACL Race и на 10 000 км изтропаха... В момента пича ги сменя с Taiho незнам къде е бил проблема в лагерите, във вала или шофьора, но 10 000 км са нищо, има още доста хора от форума, които изреваха от ACL мненията са различни някой карат с години дори на голям бууст а други без нищо изтропват за нула време. Незнам проблема в майстора, в шофьора или във фалшива партида лагери е но щом толкова хора от нашия форум "изтропаха" реших да заложа на TAIHO този път. Сигурен съм че ACL са много добри и здрави лагери, разбира се стига да оцелите истински ACL и да бъде поставен според съответните допуски. Мерете преди да слагате. Или с Plastic Gauge или ходете в сервизите където шлайфат валове там със сигурност ще има с какво да ви замерят хлабините

Редактирано от Sako_DJ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно, но другите колеги се оплакваха точно от Рейс серията на ACL. Мисля, че останалата част от аудиторията нямаха оплакване от стандартните лагери.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лагерите няма да са RACE серия, а DuraGlide, както и коляновия вал няма да бъде шлайфан ни най-малко :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не казах да шлайфаш, а да отидеш там където шлайфат за да ти замерят вала дали влиза в нормите за да сложиш ACL Dura Glide стандарт осреднен или да си търсиш с някоя хилядна разлика :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Засегнах темата за шлайфането, защото повечето които са изревали от АСL е било след шлайф на КВ, а както би трябвало всички да знаят КВ на Хонда не се шлайфа :)

Редактирано от chirenski

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Засегнах темата за шлайфането, защото повечето които са изревали от АСL е било след шлайф на КВ, а както би трябвало всички да знаят КВ на Хонда не се шлайфа :P

Обясни защо?Ако е за разните слухове че падала "циментацията" на вала и някви такива....са абсолютни глупости!Ако вал на хонда не се шлайфал то хонда и фирмите произвеждащи части за тях не биха предлагали ремонтни размери лагери,а направо нов колянов вал с лагери!Това че трудно износват валовете си е отделен въпрос,същото се отнася и за блоковете.Защо мислиш че ако си сложиш оригиналните лагери след година пак ще трябва да отваряш мотора?Сегашния ми автомобил който купих преди 6 години беше на милион и двеста хиляди километра когато го взех,и аз бях първия човек който и отвори мотора (знам историята на колата и собственика ми е добър приятел) и за тези километри лагерите бяха перфекни както и вала!Незнам защо се притесняваш толкова от старите си лагери но мисля че си луд (без да се обиждаш) да дадеш толкова пари (18бр х 70лв....смятаййй :D ) а и гаранция че оригиналните ти лагери ще изкарат повече от новите,поради простата причина че в завода са си свършили работата!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо изключваш ОЕМ варианта, има цветове, колкото искаш, цената мисля е нормална, малко чакане трябва, но погледни:http://www.hondapartsnow.com/Page_Product/...ft%20-%20Piston

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То чакането е ясно, но като си поръчам тези цветове които имам в момента (тези които свалих), пак няма да съм сигурен дали ще вляза в норми, пък и 200лв за лагери не ме кефи като идея при положение, че никой няма оплаквания от ACL. Ако успея да намеря PLASTIC GAUGE, ще замеря ACL, като ги слагам и ще пиша дали са в норми :o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля че проблема с шлайфаните колянови валове не е от това че е шлайфан а от некачествени машини и шлайфисти и също проблема не е само при Хонда след шлайф на колянов вал примери много много сме далеч още технически от японците Аз също търсих такава пластмасова лентичка но дали от това че съм в дълбоката провинция не успях да си намера ако успееш да намериш ще е много хубаво да се знае от къде може да се намери такава

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така има малка промяна в плана вместо АЦЛ взех Тайхо СТД(това имаше в магазина), биелни съм поръчал АЦЛ и аксиални взех АЦЛ.Относно лентите най-странното беше,че като отидох в магазина имаше плакат на който е обяснено как се ползват, а продавача дори не ги беше видял :o;):o Съответно като го попитах ме погледна мнооооогооо учуден какво е това и за какво се ползва. Ако намеря ленти ще пиша и ще замеря допуска, а ако не сглобявам пък дано да имам късмет ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В и-бей има различни размери Plastigauge и при това на много поносими цени с доставка до БГ линк за Plastigauge

 

П.С. А по въпроса за биелните лагери и аз карам със стандартни лагери на ACL повече от 30000 км и никакви ядове, въпреки че оригиналните можеха да си карат още многоооо, но вече ги бях свалил и те така ! :)

 

При интерес мога да кача снимки на моите оригинални лагери, за да си спокоен че на твоите нищо им няма ! Така или иначе си взел нови слагай ги и си свиркай.

Редактирано от Olmy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е старичка, но видях, че е разискван Plastigauge-а, затова реших да постна един нашенски линк.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...