Jump to content
sand0

Избор на биелни лагери (размер) или Майсторе Майсторе...

Recommended Posts

Кажете сега ако не се шлайфа коляновия вал какви основни и биелни лагери и откаде да си ги купя (размери дайте).А по късно като чуя мненията ви ще ви кажа какъв парадокс се сблъсках днеска от страна на майстори и от страна на продавачи на резервни части че дори от производители!!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А има ли гаранция, че не е шлайфан преди ?

Най сигурно е да си измериш шийките на вала, сравняваш размера с параметрите на същите от техническата документация за колянов вал на твоя мотор и преценяваш какво ти трябва. Ако не е шлайфан, търсиш нормален размер лагери - основни и биелни, ако е .... - ремонтен размер / през 0.25мм. трябва да са /.

 

П.П. Давай "парадокса" ! :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове моито мнение че като оставиш колата за основен ремонт не би трябвало ти да се занимаваш консумативи те,те предлагат аз одобрявам,ако не си стиснем рацете има и други сервизи.Търси си сервиз които си има реномето на добър,може да е по съпо но поне ще знаеш каде си даваш парите и наи вече за какво.Въпреки че до сега аз сам съм си извършвал онсновните ремонти ама това е друга тема успех на ханда маниаците

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

малко вероятно е вала да е шлаифан, аз пратих едно бутало с биела в магазина и от там ми вьрнаха точния модел лагери и сегменти, така че и това е вариант

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОкДо сега само грешни отговори.Освен последния отговор да се занесе на БУЛТРАКО. И пак не е съвсем точно но става.Вала не е шлайфан.Нека майстори които са сменяли или сменят биелни/основни лагери да си дадат мнението по въпроса ми.Или ако някой друг но наистина да знае какво говори ;)

Редактирано от sand0

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

чакай са - ти на някаква викторина го обьрна и всички сме лаици.Щом вала не е шлаифан ти дадох много точен и ясен пример как да уцелиш точния размер на биелния лагер-не виждам нищо интригуващо ,хората ми вьрнаха буталото с биелата , качих новите лагери и сегменти и всичко е ок!?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

чакай са - ти на някаква викторина го обьрна и всички сме лаици.Щом вала не е шлаифан ти дадох много точен и ясен пример как да уцелиш точния размер на биелния лагер-не виждам нищо интригуващо ,хората ми вьрнаха буталото с биелата , качих новите лагери и сегменти и всичко е ок!?

Да викторина е искам да знам колко % са си сложили при пишман майстори грешен размер лагери. Най на края ще кажа и парадокса който се натъкнах днеска като търсех лагери от ул. симеон.Твоя вариант за поръчка от бултрако е най верния и все пак е можело и по лесно да стане без да разглабяш буталото и да им го носиш.
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

така и така щях да сменям сегменти , не виждам проблем да се извади едно бутало, и не пазарувах от бултрако, те за ангренаж и работа ми искаха 870 лева, магазин "самурай", Пловдив - за пореден пьт-много точни пичове, а сега дай историйката

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май се сещам за какви майстори ми говориш...аххахаххахха.Да не са от тия дето ги избират по цвета на кутията,примерно "Абе тия в кафевите кутийки са най-добри".Божеее,Боже.Мъка.За лагерите си има маркировки на две места по двигателя,едното е блока,които се гледат и комбинацията от тях се скива в едни таблици които ти казват какво ти трябва.Може да се окаже че примерно две по две биелите са ти с различни лагери,или пък трите да са с един размер,четвъртата с друг и т.н.Ако майсторите ти не знаят поне това,бягай надалеч... ;)

Редактирано от MAD DOG
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май се сещам за какви майстори ми говориш...аххахаххахха.Да не са от тия дето ги избират по цвета на кутията,примерно "Абе тия в кафевите кутийки са най-добри".Божеее,Боже.Мъка.За лагерите си има маркировки на две места по двигателя,едното е блока,които се гледат и комбинацията от тях се скива в едни таблици които ти казват какво ти трябва.Може да се окаже че примерно две по две биелите са ти с различни лагери,или пък трите да са с един размер,четвъртата с друг и т.н.Ако майсторите ти не знаят поне това,бягай надалеч... ;)

Гепи Мад Дог това е отговора.

Сега за всички "майстори, всезнайковци, магазинери на симеон, фалшиви каталози за лагери и всеки който вече се е прецакал да си сложи "комплект стандартни""

 

Както го обясни Мад Дог така е.

Проблема е че нито един "майстор" не знаеше че има нещо такова като различни лагери!!! А най големия ПРОБЛЕМ е че на ул. Симеон нито един от 5те магазина за практиката си от 10годи всеки един не беше идвал клиент (майстор) който някога да ги е питал за лагери по цвят или по различните размери на всяка биела!!!!!!

Обаче още по дебилното от всичко до тука е че дори фалшивите им каталози има само "стандартни" (1.498мм така познат (но не и на продавача) като жълт цвят)!!!!

И това бил католог на TAIHO които правят и за ХОНДА лагери???? Явно са ментета каталози и лагери!!!

 

А пък това че по каталог на ХОНДА трябва по някога да комбинираш два различни цвята (размер) лагери... Е това вече им звочи като ерест :D

 

Та така..

Който си е купувал лагери от симеон сигурно скоро пак ще му се обадят за смяна :D

Който си е взел от Бултрако да спи спокойно :D

Който майсора му е купил (препоръчал) "стандартни" лагери да се замисли що за майстор е попаднал.

 

 

Основни лагери се комбинира кода от блока и коляновия вал.

Биелни лагери се комбинира от номера на биелата (на двете черупки) и номерата на вала.

 

 

Here is a chart of Honda B series bearing thickness by color. To calculate actual bearing clearance, use the following formula:

BC = IDBT – ODC – (2 x BT) BC = bearing clearance

IDBT = inside diameter of bearing tunnel (housing bore)

ODC = outside diameter of crank journal

BT = bearing thickness

 

Main Bearing thickness by color

 

Blue 2.013-2.010 mm 0.0793”- 0.0791”

Black 2.010-2.007 mm 0.0791”- 0.0790”

Brown 2.007-2.004 mm 0.0790”- 0.0789”

Green 2.004-2.001 mm 0.0789”- 0.0788”

Yellow 2.001-1.998 mm 0.0788”- 0.0787”

Pink 1.998-1.995 mm 0.0787”- 0.0785”

Red 1.995-1.992 mm 0.0785”- 0.0783”

 

Rod bearing thickness by color

 

Blue 1.510-1.507 mm 0.0594”- 0.0593”

Black 1.507-1.504 mm 0.0593”- 0.0592”

Brown 1.504-1.501 mm 0.0592”- 0.0591”

Green 1.501-1.498 mm 0.0591”- 0.0590”

Yellow 1.498-1.495 mm 0.0590”- 0.0589”

Pink 1.495-1.492 mm 0.0589”- 0.0587”

Red 1.492-1.489 mm 0.0587”- 0.0586”

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой да направи наръчник и темата да се качи във важни предлагам аз.Тия от симеоново ще ме линчуват ;) ако всички прочетат темата и не си купуват "стандартни" лагери за всички биели/основни лагери.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз така и не разбрах имали от каде да се купят по цвят тия лагери не зависимо от цената,защото и на мен ми предстои нещо такова евентуално

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз така и не разбрах имали от каде да се купят по цвят тия лагери не зависимо от цената,защото и на мен ми предстои нещо такова евентуално

Два варянта имаш....От офицялният вносител на ХОНДА за БГ "БУЛТРАКО"Или да си шлайфаш вала до 1ви основен или там както се води ремонт и да се молиш да не му трепнат пръстите защото а го направи по тънак а го хвърляш коляновия вал ;)И не разчитай на "Майсторе Майсторе" да ти каже че леко са го дялнали повечко :D По вероятно е да ти го сглобят така и по живо по здраво :D)Така че ако не е наренен вала отивай в БУЛТРАКО.30лв някаде е една от 8те черупки при тях.Ментетата ама само един размер са 35лв и осемте но помисли какво губиш ако решиш от симеон да ги купиш :DЕй такива ми ти работи :P Редактирано от sand0

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сложих комплект биелни за40-кинта и всичко е 6 вече доста километри, така че бултрако да го д...т

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата е прав за лагерите на Хонда,но питам......ние като слагаме осреднени лагери ACL и си помпаме колите на по 1.5 бара и ги караме до ХХХХХ оборота,кога да очакваме да се счупят???Ако ние грешим значи грешат и почти всички в щатско примерно,защото и там масово се ползват АCL.Колега от части си прав,но от части не,има и добри осреднени лагери :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кажете нещо повеч за тези (осреднени лагери ACL )от каде се закупуват ,колко струват и нещо друго което се сетите за тях.Всякаква инфо по въпроса е от полза предварително тенкссс

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кажете нещо повеч за тези (осреднени лагери ACL )от каде се закупуват ,колко струват и нещо друго което се сетите за тях.Всякаква инфо по въпроса е от полза предварително тенкссс

Това с осреднените единия ще е лабав другия стегнат и евентуално ако не са големи ментета един-два ще паснат. Тези на симеон са "осреднени".Ама това си е като педала нито е мъж нито е жена.Нищо де тези тесните ще пуснат стружка и ще се наместят ;)Да не говорим че дори ментаците от симеон дето не им знаеш качеството пишат на сайта си че имало ментаци на тяхните ментаци ;)Така че успех и ако взимаш симеоновски дано не попаднеш на ментето на ментето. Редактирано от sand0

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някои може ли да ми го обесни или по точно поясни точно как става разчитането на размерите на лагерите и каде точно се намират тези маркировки,просто искам да съм подготвен като си сцепя двигателчето а не тепърва да откривам топлото

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за биелни лагери:17.2 взимаш за хоризонталния ред на таблицата17.3 горната кадето е стрелката е за вертикалния ред на таблицатаа цифрите под стрелката на 17.3 са вертикалния ред за таблица на основни лагерихоризонталния ред е на ръба на блока на двигателякато за по голяма прецизност се комбинират от два вида цветове (размери) за основните лагери!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

без да сьм сигурен, но според мен 96%, от хондите претьрпели подобен ремонт са с усреднени като параметри лагери и сьм сигурен че са ок

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз да допълня че шлайфан вал го пиши бегал,става само за продаване,даже не го коментирайте тва дет го пиша ако някой не е съгласен ами да се допита до гугъл за състава на японски колянов вал :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз да допълня че шлайфан вал го пиши бегал,става само за продаване,даже не го коментирайте тва дет го пиша ако някой не е съгласен ами да се допита до гугъл за състава на японски колянов вал ;)

Е как да не става за нищо бе :( Щяха ли да се продават с половин милиметър по дебели лагер (демек втори ремонт) ако не ставаше за нищо :D)))))))Майтапя се.Но ако нвкой мисли че става за нещо да прочете в гоогле както е писано по горе. Или да попита хонда имат ли "втори ремонт" лагери (от сега ви казвам такова нещо в йонда няма)!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата е прав за лагерите на Хонда,но питам......ние като слагаме осреднени лагери ACL и си помпаме колите на по 1.5 бара и ги караме до ХХХХХ оборота,кога да очакваме да се счупят???Ако ние грешим значи грешат и почти всички в щатско примерно,защото и там масово се ползват АCL.Колега от части си прав,но от части не,има и добри осреднени лагери :(

1:Have any of the readers experienced problems with defective ACL bearings in Hondas? I purchased a complete set of standard dimension ACL bearings for a 91 Civic-mains, connecting road and thrust- and experienced two problems. First, one of the original con rod bearings was sprung open and packed that way at the factory.(The shrink wrap plastic was tight around the 8 bearings) ACLs US distributor willingly replaced the set . However, when I installed the con rod bearings recently one was too small and seized the crankshaft even before the cap bolts were tightened to the correct torque. I removed the bearing and discovered two bright bars where the thin, top surface layer of the bearing was worn off merely by turning over the crankshaft by hand. These bars appeared across the bearing opposite the tang, about 1/2 inch from the parting line. The lines appeared at the same place on both the top and bottom bearing shells. The bearing that was too small was coded in exactly the same way as the other six bearings which fit correctly. I had previously measured the journals with a micrometer and all were within factory specs. The original bearing that was removed from that journal after 240K miles appeared pristine. Consequently I am confident that journal does not differ from the other three.I have always been leery of aftermarket parts but I was told that ACL was an OEM supplier to Toyota's Australian factory and incorrectly assumed their aftermarket bearings were of comparable quality.2:Went to install the Main Bearings. I ordered ACL Race Bearings but one of them ended up defective and didn't go in snugged. Didn't want to take the chance so sent them back. Waiting on them to finish up...........Nice block setup. Not a fan of ACL bearings tho (especially race bearings....why did u choose those???) save 100 bucks somewhere else...not on bearingsYeah didn't really thought about it for I got them. Didn't know people hated them. Some did like them. But Just wanted a Set of bearings that will take 8500+ RPM's Редактирано от sand0

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone

На български ако може!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Срещу твоите две отрицателни мнения за ACL ще изкарам поне 300 положителни ;) Не се напъвай толкова.Свалям шапка на хора като теб които използват OEM части в колите си,но не бързай да плюеш алтернативите,защото и сред тях има добри ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,аз се сблъсках с един такъв проблем на мойта кола и проблема взе да става доста сериозен но сега взех да разбирам защо и ще ви помоля за помощ.Преди около два месеца ми изтропа биелен лагер на Акорда Б20А8.Разглобих я и се оказа че лагера на втората биела си е заминал и даже бабита му се беше отлющил.Лагерите бяха стандарти(без ремонт),поръчах нови лагери донесоха ми Тайхо,сложих ги и нямаше проблеми но тази седмица в петък разглобих мотора за ремонт щях да му сменям сегменти основни лагери,гумички на клапаните и да пасна клапанчетата,но се оказа че лагера на втората биела е почнал да повлича пак.Започнах да се замислям за смяна на коляновия вал защото от доста хора знам че колянов вал на японска кола не се шлайфа защото циментациата му е много тънка.Сега съм в момент на застой(размисли и страсти) с ремонта и се чудя какво да правя :) Как точно да разчета този код и от къде мога да си поръчам истински лагери които да са точно по размерите нужни за моя мотор?Няма ли някакъв вариант да се види точноя им размер по каталог чрез номера на мотора?Много ще съм ви благодарен ако успеете да ми помогнете ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,аз се сблъсках с един такъв проблем на мойта кола и проблема взе да става доста сериозен но сега взех да разбирам защо и ще ви помоля за помощ.Преди около два месеца ми изтропа биелен лагер на Акорда Б20А8.Разглобих я и се оказа че лагера на втората биела си е заминал и даже бабита му се беше отлющил.Лагерите бяха стандарти(без ремонт),поръчах нови лагери донесоха ми Тайхо,сложих ги и нямаше проблеми но тази седмица в петък разглобих мотора за ремонт щях да му сменям сегменти основни лагери,гумички на клапаните и да пасна клапанчетата,но се оказа че лагера на втората биела е почнал да повлича пак.Започнах да се замислям за смяна на коляновия вал защото от доста хора знам че колянов вал на японска кола не се шлайфа защото циментациата му е много тънка.Сега съм в момент на застой(размисли и страсти) с ремонта и се чудя какво да правя :) Как точно да разчета този код и от къде мога да си поръчам истински лагери които да са точно по размерите нужни за моя мотор?Няма ли някакъв вариант да се види точноя им размер по каталог чрез номера на мотора?Много ще съм ви благодарен ако успеете да ми помогнете :D

Чакай малко...Да не би да твърдиш че супер дупер фирмата тайхо със "осреднените" си лагери са проблема????Не е възможно!!! По скоро чикиджиите ХОНДА нещо не са направили като хората коляновия вал!!! В ХОНДА тъеси проблема ;)) не е възможно тайхо с тяхната супер дупер технология която има супер дупер качествен контрол и са 6 пъти по евтини от ХОНДА да са се издънили ;)А по горе е обяснено каде какви номера да гледаш!!Отиваш или се обаждаш на БУЛТРАКО (honda.bg) И си поръчваш точните лагери!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Срещу твоите две отрицателни мнения за ACL ще изкарам поне 300 положителни :) Не се напъвай толкова.Свалям шапка на хора като теб които използват OEM части в колите си,но не бързай да плюеш алтернативите,защото и сред тях има добри :D

МиамотоКажи сега както е писал оня пич на английски ... струва ли си да спестиш 100$ точно в биелните лагери??Обясни ми как пича 2 пъти!!! са му продали оригинални АЦЛ лагери и двата пъти са му продали такива че е трябвало после да сменя колянов вал и биели на ново ако ги беше монтирал!!Все ми се струва че точно в тези лагери % на отказ трябва да е 0.01% примерно а не както при пича 200%Както виждаш и DjIvo има същия проблем....А това че нашите "майстори" са се специализирали от москвич на ХОНДА без да са отворили НИТО ЕДИН ПЪТ сервизния мануал за да прочетат че при хонда няма такова нещо като осреднен лагер... е това си е чиста проба порнография!!!Пак повтарям!!! Как може нито един продавач на симеон да не е чувал че ХОНДА (ТОЙОТА, ЛЕКСУС..... и сигурно почти всички производители) са с различни размери лагери??? Ако имаше поне един "майстор" отворил мануала това нямаше да е така!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само едно леко пояснение,супер дупер фирмата TAIHO доставя биелни и основни лагери на Хонда които се използват за първоначално вграждане :) п.п:Не твърдя,че тия от Симеон са такива

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само едно леко пояснение,супер дупер фирмата TAIHO доставя биелни и основни лагери на Хонда които се използват за първоначално вграждане :)

 

 

 

п.п:Не твърдя,че тия от Симеон са такива

Catalog DAIHO aftermarket ама хем е за много стари хем пак циганията с осрденяването. Не го разбирам това. Защо ще продават само едни размер при положение че изрично се казва от хонда кои рамери да си сложиш в двигателя!!

 

А ето за ментетата на ТАЙХО:

 

Публикувано изображение

 

http://www.taihonet.co.jp/e/fake_bearings_...our_engine.html

 

http://www.taihonet.co.jp/e/fighting_again...anufacture.html

Редактирано от sand0

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Защо ще продават само едни размер при положение че изрично се казва от хонда кои рамери да си сложиш в двигателя!! ...

Защото е много по евтино да произведеш и да имаш на склад само един размер отколкото супурнайсет различни и да се надяваш да ги продадеш всичките след това. Хайде да не припомняме кой е измислил in-time концепцията при производството, и дали точно тези същите японци ще искат да си го начукат като препоръчват да си купиш лагер с малък допуск и много размери отколкото един универсален размер. ACL може и да са най хубавите лагери, но аз като чуя че нещо е направено универсално се замислям повече от нормалното.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес свалих едната биела на нея имаше щампа с номер 2 както е на снимката по назад,а на шийката коляновия вал от ляво(погледнат отдолу) имаше щампа с буквата В но отдясно имаше още една щампа с цифра 3(но май тя е за нещо друго)!Ако взема в предвид тия щампи(В 2) значи лагера на 2-рата ми биела трябва да е Жълт цвят???Правилно ли съм се насочил?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

с колко се стягат биелните лагери на B16A2 мисля че ще е полезно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега sand0 ти сега като откри топлата вода с цветните лагери я кажи купи ли си такива и колко пари даде за тях. Не се засягай но това за цвета на лагерите го пише във всеки мануал на хонда просто няма кой да обърне внимание. Сега правя ремонт на D16Z6 и бях решил също да слагам от цветните обаче отговора който получих от Хонда дилъра като питах за тях беше че някой цветове конкретно кафяв са спряни от производство много отдавна а други като зеления е все едно да търсиш игла в купа сено. Така че ACL остава най-добрата алтернатива. Освен това clearаnce разстоянието при лагерите не е точно число а е в граници а лагерите на ACL влизат в границите определени от Хонда макар че това зависи от конкретния двигател но лично за мен ACL са най-добрата алтернатива на цветните.п.п. Изтупахме темата от праха ама маниака е виновен manniakk биелите на Б16 се стягат до 41 Nm

Редактирано от Wyvern

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз в някъв мануал намерих 31 Nm(3,2kgf.m, 23 tbt.ft). малко ли е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

32 Nm е за Д серията за Б16а2 го дават 41 Nm

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги проблем .... сглобена след 400 километра .... нови биелни основни нормален размер ... биелни на 3кг основни на ... 5кг .... .. марката е таихо... д16з6 мотор... утре отварям одоло пак да вида кво е положението... :(прочетох цялата тема ама нема такива цветове... некви марки ровки по лагерите... :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,аз се сблъсках с един такъв проблем на мойта кола и проблема взе да става доста сериозен но сега взех да разбирам защо и ще ви помоля за помощ.Преди около два месеца ми изтропа биелен лагер на Акорда Б20А8.Разглобих я и се оказа че лагера на втората биела си е заминал и даже бабита му се беше отлющил.Лагерите бяха стандарти(без ремонт),поръчах нови лагери донесоха ми Тайхо,сложих ги и нямаше проблеми но тази седмица в петък разглобих мотора за ремонт щях да му сменям сегменти основни лагери,гумички на клапаните и да пасна клапанчетата,но се оказа че лагера на втората биела е почнал да повлича пак.Започнах да се замислям за смяна на коляновия вал защото от доста хора знам че колянов вал на японска кола не се шлайфа защото циментациата му е много тънка.Сега съм в момент на застой(размисли и страсти) с ремонта и се чудя какво да правя :) Как точно да разчета този код и от къде мога да си поръчам истински лагери които да са точно по размерите нужни за моя мотор?Няма ли някакъв вариант да се види точноя им размер по каталог чрез номера на мотора?Много ще съм ви благодарен ако успеете да ми помогнете ;)

колега аз ти гара нтирам какаквито и цветове да вземеш пак ште имаш проблеми штом ти се е показала основата на лагера отиваш ха шлаиф да ти говори кои каквото ште:rolleyes::rolleyes: сори не виях датата:rolleyes: Редактирано от hienata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждам,че темата е доста стара,но все пак да попитам-има ли от къде да се земат ,,цветни,,лагери освен от ,,бултрако,,

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...