Jump to content
schnapps

Смяна на масло-въпрос

Recommended Posts

Здравейте колеги,имам един въпрос за смяната на маслото....когато сме развъртели пробката и масления филтър и маслото се е отекло вече,добра идея ли е да запалим колата за 2-3 сек. ?Идеята е да се доизкапе масло,но съм чувал че пък така се прецаквали лагерите на коляновия вал ?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да много добра идея е ако искаш да правиш основен ремонт или да сменяш двигател. Ако не ти се прави нищо от тия двете просто смени филтъра, слагай пробката, наливай новото масло и газ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега като запалиш колата принципно маслото ОТ КАРТЕРА отива НАГОРЕ. А ми се струва, че пропката ти е на картера. Ама като се замисля пробвай, на прекъсвач около 10 сек. и може и коляновия вал да си изкараш през пробката.

Редактирано от mEtaka

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То да го е страх да ви попита нещо човек. Колега, ако искаш да си измиеш двигателя от чернилката която прави старото масло, има специални добавки който се наливат в вдигателя при старото масло. Има упътване колко минути трябва да поработи двигателя преди да се източи получената смес.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Чопер1969, ако не ме лъже паметта ти беше човека с мнението за съединителя който приплъзвал в една тема, която стана 5 страници.Та на въпроса на колегата: Избий си го от главата това да запалиш мотора без масло. Не му сипвай и добавки, ако всичко ти е наред по-принцип, смени си маслото и си свиркай. С тези добавки най-много да си дооцапаш мотора. П.С. Колега, ако във някой сервиз са ти предложили това с работата за 2-3 сек без масло, бягай от сервиза на далеч.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм правил такова нещо след досадно дългото източване на старото масло - едно две превъртания на вала. То самото масло се изтича супер бавно, а представете си колко дълго още частите ще останат покрити с маслен филм, камо ли да се случи нещо фатално от няколко превъртания...Но естествено няма смисъл от такива щуротии. Не изтича кой знае колко старо масло след това, и винаги ще остава от него в двигателя... Има си специални масла, ако някой толкова държи да си прочисти мотора от старото масло. Недостатъка е, че смяната се удължава с половин час, и се бъркате още малко за масло за прочистване ;)

Редактирано от pamo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както каза колегата pamo,има си специални масла за изчистване на двигателя,но с тях процедурата се оскъпява.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

както вече са отговорили, няма смисъл да правиш развъртане при източено масло.това, че малко от старото масло ще остане не пречи. това и се рутинна процедура и е нормално. сипвай си новото масло и няма да имаш проблеми.просто трябва двигателя да е загрял, когато източваш старото масло, за да се източи както трябва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи колега каква е процедурата ....Точиш маслото ...махаш филтъра ..после Пали, Гаси и Тръгвай ;) ;) :) ..и внимавай да не объркаш последователноста !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10 x за отговорите,последователноста я знам,не сменям масло за първи път ;) , просто ми беше интересно за това палене без масло за секунди,до какво води и дали има ефект ;)П.С не съм целял 5 страници тема,всичко се изеснява с няколко изречения,за това е форум,да се пита от хора които не са наясно :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи колега каква е процедурата ....Точиш маслото ...махаш филтъра ..после Пали, Гаси и Тръгвай ;) ;) :) ..и внимавай да не объркаш последователноста !

колега, ти май търсиш тема да си чешеш пръстите. кому е нужна тая ирония? пита човека, може и да не му е добра идеята, но какво лошо има? защо веднага го заядохте? както в темата с компресията и зацепването на ремъци. няма нужда от пишкомерене и пенсионерски хумор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам аз какво си чеша ..ама май точно вие рацерите си немате друга работа ...и пишете тотални глупости ...да питам в тоя ред на мисли ...дали добре да покарам..примерно ооооще малко без накладки ... ;) ...или да оставя чистачките да поскърцат още седмица-две ......очаквам бърз отговор от ....мишката

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Чопер1969, ако не ме лъже паметта ти беше човека с мнението за съединителя който приплъзвал в една тема, която стана 5 страници.Та на въпроса на колегата: Избий си го от главата това да запалиш мотора без масло. Не му сипвай и добавки, ако всичко ти е наред по-принцип, смени си маслото и си свиркай. С тези добавки най-много да си дооцапаш мотора. П.С. Колега, ако във някой сервиз са ти предложили това с работата за 2-3 сек без масло, бягай от сервиза на далеч.

Да аз бях "човека със съединителя" и ако си забелязал...не писах нищо повече в тази тема за да се заяждам с колегите... както направиха доста други тук присъстващи недорасли умници :cry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...просто трябва двигателя да е загрял, когато източваш старото масло, за да се източи както трябва.

Един бърз въпрос:Не е ли по добре примерно когато колата е стояла цяла вечер в гаража(За да изтече сичкото масло в картера),и на сутринта да се смени?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...просто трябва двигателя да е загрял, когато източваш старото масло, за да се източи както трябва.

Един бърз въпрос:Не е ли по добре примерно когато колата е стояла цяла вечер в гаража(За да изтече сичкото масло в картера),и на сутринта да се смени?
След като се върнеш от пътуване веднага развърташ пробката и цяла нощ да се оттича.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая смяна май ще стане като с паркирането под наклон...Голяма философия е смяната, сложна работа... и който не го е правил да не се захваща! :cry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...просто трябва двигателя да е загрял, когато източваш старото масло, за да се източи както трябва.

Един бърз въпрос:Не е ли по добре примерно когато колата е стояла цяла вечер в гаража(За да изтече сичкото масло в картера),и на сутринта да се смени?
не е необходимо. част от старото масло винаги ще остане в двигателя. това е предвидено от производителя на двигателя и от производителя на маслото.стандартната процедура по смяна на масло не включва тези неща, на които те избива.човече, ти си се вманиачил. изпаднал си в някаква педантичност, натрапливост, или не знам точно какво. отиди на психолог. сериозно ти казвам.зададе въпрос, отговори ти се. продължаваш - ама не може ли все пак... може. колата си е твоя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам аз какво си чеша ..ама май точно вие рацерите си немате друга работа ...и пишете тотални глупости ...да питам в тоя ред на мисли ...дали добре да покарам..примерно ооооще малко без накладки ... :lol: ...или да оставя чистачките да поскърцат още седмица-две ......очаквам бърз отговор от ....мишката

А в този ред на мисли и аз да те питам нещо, като си такъв разбирач? Може ли да намажа дупето на мацката с грес преди анален? Или е по-добре с вазелин? Редактирано от мишо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, 10w40 на 10 или на 15 хиляди сменяте, говорим за бензинките?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,имам един въпрос за смяната на маслото....когато сме развъртели пробката и масления филтър и маслото се е отекло вече,добра идея ли е да запалим колата за 2-3 сек. ?Идеята е да се доизкапе масло,но съм чувал че пък така се прецаквали лагерите на коляновия вал ?!

След като източиш маслото и си развил филтъра ,промиваш последния с бензин ,пробиваш го отстрани ,около 5мм отвор като внимаваш да не засегнеш картонения елемент които е близо до корпуса които пробиваш (под него на няколко милиметра) завиваш филтъра обратно и с помоща на сгъстен въздух и пистолет за обдухване с които подаваш въздух през отвора които си пробил на филтъра . ще източиш още 300 до 500мл масло.Пропуснах ,че трябва да отстраниш част от възвратния клапан на филтъра с помоща на пинцет и отверка като внимаваш да не останат неоткъснати пърчета гума които могат да попаднат в маслената магистрала .Този клапан(гумена мембрана) се намира отпред на филтъра където е резбата за навиване към двигателя ,под малките отвори разположени в кръг. Това го правя при всяка смяна на маслото и досега не съм имал проблем .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, 10w40 на 10 или на 15 хиляди сменяте, говорим за бензинките?

10, ако не го пресроча. След 12 става черно, а след 15 пали трудно.По темата- от промивка двигателя няма нужда. С каквото и масло да е карана след 2ра 3та смяна не остава и следа от него.Така мойта англичанка се цеди 30мин на топъл мотор и изтече нещо като грес. От там маслото и газ. 10к по късно смяна и така до ден днешен.п.п. Не им се вманиачавайте. Като е хонда да не е самолетна чиния. И такава да беше-пак си има живот ;)
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много се е писало за това кога да се сменя маслото.Може би е най-точно мнението,че когато започне да харчи масло вече са му намалели качествата т.е. вече не изпълнява функциите си и трябва да се смени.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...