Jump to content
buleka vti

Защо Хонда нямат защита против повторно завъртани на контактния ключ?

Recommended Posts

Днес един приятел ми идва на гости да ме види и беше спрял неподходящо.Качих се вътре за да приместя колата и завъртях ключа............а тя работела! Ужас!На практика какво се получи чу се неприятен изхъркващ звук и присветна ABS-са.Защо Хонда нямат защита на ключа след като правят толкова тихи мотори :D и дали може да се прецака нещо по този начин с този звук или просто това е защитата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо фатално не е станало :D превъртял е стартера и това е :D Ако направиш 100 пъти тая грешка може и да стане нещо ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ДА бре верно и аз един ден така слизам ама не гася, после се качвам и понеже не мога да я чуя че работи а и по инерция направо се хващам за ключа и .... джжжжжж :D Японецо е пропуснал тая малка подробност маи. А пък за да извадя ключа тряя да го натисна на вътре маи и тогава да го завъртя и издърпам, което не знам с ква цел е ама тва с защитата не знам що не е направено. Аз дори по навик някои път ако не запаля от раз щото пусна ключа по рано а очаквам колата да е запалила по инстинкт го махам от контакт и тогава пак давам и въртя :D Навик от предните коли :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега като се замисля май никоя от Хондите които съм имал няма такава защита :) Днес проверих и на ХР-В тата и те нямат.На един приятел с прелюд който нямаше достатъчно ток в акумулатора при стартиране му направи същият номер и звук.Интересно ми е дали все пак не е някакъв тип защита и самият звук да идва от стартера на празен ход или по лошото звук от пиленето на зъби по маховика :D и защо тогава ще присветва ABS-са?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...а кои други марки имат защита :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Дуракозащита" не зная да има никоя марка, дори и в лексуса нямам, та и аз понякога си правя тази минавка, понеже двигателя не се чува вътре :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Дуракозащита" не зная да има никоя марка, дори и в лексуса нямам, та и аз понякога си правя тази минавка, понеже двигателя не се чува вътре :D

Рено Лагуна има. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защита има колеги, нарича се "Бендикс". Нали се сещате какво ще се случи със стартера ако го няма при повторно завъртане на ключа?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защита има колеги, нарича се "Бендикс". Нали се сещате какво ще се случи със стартера ако го няма при повторно завъртане на ключа?

И какво прави той когато двигателят е вече запален, а някой си се опитва отново да завърти и стартира? И от него ли идва изстъргващият звук?Да разбирам ли ,че Бендиксът застава в "неудобно "положение и се чуди дали да изхвърли котвата -но същевременно двигателят се върти а заедно с него и маховикът и Бендиксът застава в положение ту да изхвърли котвата ту да се върне обратно в изходно положение и това е причината и за самият звук? Аз лично си мисля ,че стартерът успява да зацепи.По принцип на който му се е случвало е било на място това означава при 700-850обр/мин. защо пък стартера да не успее да се зацепи в маховика?Но просто ефекта става обратният-вместо от 0 обр. към запалване става от празен ход 700-850обр.мин към понижаване - А именно скоростта на развъртане на мотора от стартера(може би 200-300обр.мин) някой, който е въртял дълго време без да запали може да каже следейки стрелката на оборотомера до къде е стигала. Редактирано от buleka vti

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стържещия звук идва от пиленето между зъбите на маховика и бендикса понеже не може да зацепи като хората ,ако се прави често после и при завъртане на ключа и при изгасен двигател ще го прави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При работещ двг стартерът не може да "зацепи". При палене "бендикса" излиза напред и чак, когато стигне в крайно положение стартера започва да върти. Това означава, че при работещ двигател бендикса не може да отиде в крайно положение и стартера да завърти. Хъркането се получава, когато зъбите на НЕвъртящия се бендикс срещнат зъбите на въртящия се вече маховик.п.п. Това със оборотомера няма да стане. Оборотите на двг са в пъти по-високи от тези на стартера. При палене обратното - оборотите на стартера са в пъти по-високи от тези на двг, т.е. стрелката не отчита нищо.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дори да успее да зацепи, ще се завърти само зъбчатката на бендикса, щото тя е на принципа като на задното движение на велосипеда, на едната страна върти на другата се върти свободно. Така че резултата е ще е едно изсвърване от към стартера заради високите обороти с които ще се завърти зъбчатката :lol: Иначе казано защита има, нищо няма да стане ни на маховика ни на стартера но това не е защита за всеки ден все пак :lol: Чести такива гафове водят до затъпяване на страниците на зъбите на бендикса и на маховика.И все пак е можело това нещо да се вгради в ключа, италянците да не са по умни че всичките им марки са така ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Италианците, Слави не са по-умни. Германците и Англичаните също. За Американците да не говорим, те пък ако не са натиснали съединителя нема палене. Най-умни са Японците, защото всяко Японче, като седне в колата мисли и никога, повтарям никога не върти ключа при запален двг :lol: :lol: ;) п.п.Съжалявам за офф-а

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:D Да прави си тва беше яко. Верно сигур японецо тръгва доста по рано за работа за да има време да помисли над всеки детаил, и такива грешки са недопустими за него :) Не знам ама колкото повече се ровя по колата и все по приятно ме изненадват някои малки на вид неща но направени с умисъл и на място и просто за да можеш по наи лесния начин да ги обслужиш ако се наложи :) Хондака определено кефи и за това заглеждам втори да добавя догодина в парка. Преди тва карах малко френски и повече Италняки , е тва фиата е анти кола, е гати животното проклето, скъса ми нервите, а да каиш че съм некои профан и нищо не разбирам, и само карам до де се чупи не е така. И си им разбирам и при покупката и при обслижването и поддръжката и диагностиката и кво ли не, и все намира да се строши нещо дето не може да предвидиш че ще се счупи е бати :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...