Jump to content
CIVIC'99

Проблем с разхода на гориво

Recommended Posts

Колеги,става дума за Д14А4 ;) Та,това двигателче ми прави 10/100 разход в градски условия.Засичам я вече 3-ти месец и няма промяна :D не знам дали е нормално това,при положение че преди ми гореше 5.5/100 извън градско и около 7 -градско :o Някъква идея за това,ще съм много благодарен :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принтцип не разбирам. Но тъй като имах (всъщност все още имам) подобен проблем.Ще ти кажа какво направих и какво остава да направя от нещата които ми казаха да направя.А ти разбира се ще постъпиш по-добре ако изчакаш съвет от по-компетентен колега.1. провери си ламбда сондата - ако е изгоряла има вероятност да вдигне разходаТова става чрез диагностика на компютър.2. Провери свещите и кабелите - приедин колега само заради тях разхода се беше вдигнал значително3. Провери си центровката - при мен само това май остана като проблем след като смених сондатаРазхода по принцип се влияел от доста фактори но само с това мога да ти помогна от личен опит.Надявам се да съм бил полезен ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени бензиностанциата на мен ми дава до литър разлика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен този метод даде 4л. разлика + преоткриване удоволствието от шофирането - безценно!!!:cool: Сериозно, колега, първо смени бензиностанцията. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно има значение каде се зарежда, но колеги кажете каде сте зареждали преди и каде сега!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не знам дали е нормално това,при положение че преди ми гореше 5.5/100 извън градско и около 7 -градско :cool:

Освен работите които са ти изброили колегите, не е лошо да си провериш и клапаните(ако не си го правил скоро)Особено ако има разлика и във вървенето, освен в разхода..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Явно има значение каде се зарежда, но колеги кажете каде сте зареждали преди и каде сега!

Как да ти кажа, колега, като навсякъде са различни лайната!В Ямбол само Shell V-power слагам, във Варна само Ромпетрол и гледам да не зареждам по пътя :rolleyes: сещаш се. Системата е проба-грешка, докато видиш къде става. Но навсякъде съм засякъл, че ЕКО са сууупер зле. Веднъж от ЕКО-то на Ботевградско в СФ ми даде около 12-13 л. на 100 извънградско в посока Варна и то на Опел Корса 1.4, която харчи към 5 кила нормално каране. Да не говорим, че повече от 120 км/ч така и не можах да вдигна с тоя бензин. :lol: Имаше дозареждане със 100 октана, че да го докараме до Варна.п.п.: пише се "кЪде", а не "кАде". Редактирано от Тодор

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз зареждам само от Ромпетрол и съм много доволен :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, моля препоръчайте ми сервиз, в който правят диагностика, центровка, проверка на ламбда сондата и т.н. Само моля не ми казвайте Омбре. Там вече ходих, и нямаха никаква апаратура, с която да проверят. Осцилоскопа им изгорял, не знам какво станало. Ръчкаха с един мултицет. Мултицет и аз си имам. Нищо лично към Омбре, човека е супер отзивчив, и ми е помагал, обаче за проблема с харченето нищо не направи. А моята харчи 12 на 100 градско и не по-малко от 8 извънградско. Двигателя е d16Y3 1.6 пълна инжекция, 16V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз вече няколко пъти зареждам догоре от ромпетрол и досега съм най-доволен от него като бензин ,допреди това десетина пъти пълних от шел 100 октановия ама по-слабо ускорява от ромпетролския 95!Обаче здраво лъжат в литрите в ромпетрол до кат дето е -няма лъжа :P ,ама пък и повече върви колата с техния бензин ;) !Пробвай да заредиш от тяхна бензиностанция и виж тогава разхода пак как е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

здравей колега покрай всичките тея идей които ти дават колегите АЗ лично до този момент съм сменил Ламбда - НТК , кабели свещи Денсои центровка с половин един градус отгоре. но знай че фабричните центровки по хондите трябва и си остават такива , относно разхода исках да те питам скоро сменял ли си ГОРИВЕН ФИЛТЪР !? и следващият въпрос е по колко лева бензин инвестираш при спиране на бензиностанция .... ако са 10 лв редовно мисля 4е и от там ти скача разхода ;) просто бързо заминава но като цяло след всичките тея манипулациии най вероятно ще възвърнеш японците в хондата си и определено ще се рефрешне след тежката зима ...относно бензиностанциите за сега Ромпетрол за гууд , Еко куцат малко , ОМВ зарежи , Шел рейсинг :o но там пак ще ти даде разход :) в ЛЕВА а не в Литри :)

Редактирано от Dedovoto

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дотук изброихте доста бензиностанции но никой не даде мнение за ЛукОил. :music:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Заредих за проба 10 литра от Шел, обикновен 95 и после 10 литра от Ромпетрол, Елфи, който го дават, че е с добавки, но е на същата цена.Бензина от Шел се оказа добър, вървеше добре с него и на градско изминах 100 км, с включен климатик през повечето време.От Ромпетрол още не съм го изгорил, но сякаш е по-зле от Шела на ускорение, не знам и колко км ще измина с него.Странното е, че преди време може би година и половина-две зареждах от Шел и беше много зле, после от ОМВ бях доволен и досега само от ОМВ зареждам, но взе да става зле, само тия с добавките стават, но са и по-скъпи.Тъй че засега фаворит е Шел, да видим докога ще е така. Впрочем от едно зареждане от една бензиностанция вероятно не е меродавно.Да отбележа и че преди две зареждания до горе сипах една добавка за почистване на инжекторите, не знам до колко има полза от нея, но с нея вървеше като самолет :music:Лукойла преди две години беше добре, после го развалиха, и от тогава не съм зареждал там.

Редактирано от мишо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, до тук съм пробвал само от различна бензиностанция след като ме посъветвахте :) Но проблема е още жив :P дойде време за стенд ми се струва,а именно ламбда сондата.Не знам, дали е нормално след като я изключа от буксата и двигателя да си работи нормално,все едно си е закъчена?Може ли някой от вас да ми каже къде има такъв стенд?Благодаря на всички,които си дадоха мнението по горе :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...дойде време за стенд ми се струва,а именно ламбда сондата.Не знам, дали е нормално след като я изключа от буксата и двигателя да си работи нормално,все едно си е закъчена?...

Аз не разбирам, но съм чувал, че компютъра на автомобила има готови таблици точно за такива случаи. И като изгори, или поради накаква друга причина (да речем я откачиш, както си направил) не работи въпросната сонда, той си "меша" според въпросните таблици. Може да трябва много по-малко гориво, но като няма от къде да вземе данни и я кара както си знае.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

отиди на елкон и ги помоли да ти проверят само ламбда сондата ... повечето ламбди са фабричните от преди 150хил км и вместо да даваш 30-40 лв за цялостно оглеждане и да ти кажат ламбда .. просто им дай 5 кинта за проверка само на ламдата и другото което е няма да е лошо да погледнеш и свещите (ако не си го направил)при тея манипулаций разхода ми спадна с около 1.5л но пък ми се отвори дупка по генерацията и с тая дупка в момента е с 1.5л когато я опрая мисля да сведа разхода с 2 л надолу поне ЛАМБДА - NTK - 70-80 лв по варненска земя не им вярвай на вторите употреби :offtopic:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а в софия къде има такъв сервиз, където да могат да проверят със сигурност ламбда сондата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

регулирай си клапаните. смъква разхода, особено ако не е правено отдавна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно почистване на нагара на делкото и смяна на свещи ми свали с 2л и нещо, гумите също оказват доста влияние.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не знам защо толкова се чудиш, че ти харчи 12 на 100, като на този двигател толкова разход му дават на книга цък

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"kopelence", не знам към кого се обръщаш, но ще ти кажа следното - първо тая информация не знам откъде са я взели. аз гледах спецификациите на хонда в сервизната документация, там разход не беше посочен.второ не е упоменат точно кой е двигателя, за който се отнасят тези данни....моделът за който тези данни се отнасят е с автоматични скорости, а всеки знае, че автоматичните скорости харчат повече.Не е посочено при какви условия е засечен този разход - дали колата е пълна с 4-5 човека и багажник пълен, или само с 1 човек, който шофира. или е може би нещо осреднено.да не говорим, че при градско много зависи от трафика и конкретните особености на населеното място и каращия. Например ако от светофар до светофар се набира и след това спирачки на червено, разхода явно ще е по-висок.при извънградско пък, не е посочено при каква скорост. известно е, че над определена скорост разхода се качва значително, и примерно при скорост до около 90 км/ч разхода е по-нисък.Не на последно място, всички твърдат, че им харчи по-малко от посочените стойности.ако бях видял тези данни преди да си купя хондата, вероятно нямаше да я купа. посоченият разход е голям и по мое мнение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам представа при какви условия измерват разхода, но не само в този сайт съм виждал такъв голям разход да дават. И аз ако знаех, че си погорва този двигагел, можеби щях да се ориентирам направо към VTI (B18C4). Неговия разход го дават малко по-малко от D16Y3 !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

явно истината е в дизела. поставянето на АГУ за мен не е добър вариант - скъпо е ако се направи както трябва и се сложи газов инжекцион, и трудно се избива, плюс всичките рискове, усложнения и неудобства, които носи газовата уредба. в крайна сметка газа не е толкова по-евтин, разхода на газ е по-голям, в повечето случаи се губи мощност и пъргавост, като сложиш и цената на уредбата, и това, че ще я слагаш на и без това стара кола, която ще е още по-стара докато АГУ-то се изплати, направо не си струва.в момента моята хондичка с двигател D16Y3 гори точно толкова, колкото е в тези спецификации, все пак ми се иска да гори по-малко, а и повечето хора смятат този разход за голям. поне с 1 литър на 100 ако успея да смъкна разхода, пак ще е добре. ще почна с почистване на делкото, после може и свещите пак да сменя, че от последната смяна мина повече от година.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля, че на газ пак е достатъчно по-евтино. Като изчисля спестените пари на 10000км. излиза някъде към 1000лв. Каквото и да си говорим с тея пари може да ремонтирам почти всичко (но се съмнявам, че за 10000км. ще се счупи нещо) А колкото до парите, които си вложил в ГИ може сам да прецениш за колко време ще го избиеш :lol: Ето тук може да си сметнеш - http://roverclub-bg.com/index.php_files/statii/calc/P.S. Все пак зависи по колко км. минаваш на месец.

Редактирано от kopelence

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е как ги изкара тия 1000 лева?какъв разход залагаш за бензин и газ, при колко лева за литър бензин, колко лева за литър газ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Упс....... и двете ги сметнах по 12 на 100 разход. При мен на газ ми харчи 13 - 13.5. Цена на бензин сложих 2.18, а на газ - 1.20

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

еми хубаво, но една хубава АГУ струва 1500-1600 лева.аз минавам годишно да кажем 15 000 км, понякога по-малко.това значи, че ми трябва повече от година за да си избия разходите само. чувал съм и за по-голям разход от 13.5 на сто газ.освен това е всеизвестно, от всички, които карат на газ чувам постоянно, че се оплакват, че нещо не върви като хората, което значи, че повечето сервизи, които инсталират не правят нещата както трябва. освен това и без това малкият ми багажник съвсем ще изчезне с тази бутилка в него.колата, която не е с фабрична АГУ не е пригодена за газ и само си съсипваш двигателя и сензорите по него.защо трябва да си скапвам колата, за да си я поправям след това със спестените пари?виж дизела е друго - особено съвременния с турбина, има по-голям въртящ момент при ниски обороти и дърпа здраво. дори една тъпа румънска дачия логан с дизелов двигател дърпа много повече от моята хонда, а разходът и е много по-малък.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, все пак избора си е изцяло твой. :) Щом минаваш по толкова км. на година, по-бавно ще ти се изплати. А относно това, че се чупел двигателя и др. това са само слухове. Въпросът е да е монтирана кадърно. С бутилката проблема се решава с монтирането й вна мястото на резервната гума, а за резервна си взимаш една от така наречените патерици. :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да, така е, аз си решавам. не обичам патерици. резервната гума за мен е важно да е като останалите.поддържам си даже зимна и лятна резервна гума с джанти.колкото до кадърното монтиране, това си е проблем наистина. нямам доверие на газаждии. в България повечето неща се побългаряват, аз обичам нещата да са както трябва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега чул съм, че и от горивния филтър ако си е отишъл ти качва разхода, но честно казано не съм много компетентен по тези теми :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човек съвсем нормален ти е разхода, какво искаш за бензинова кола? Ако искаш икономия - слагай газова.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Желателно е и горивен филтър да смениш. Цена за хонда 4ген 17-18лв. до колкото разбрах се сменя средно на 20 хилкм или 2 масла. Махнах си катализатора сложих на негово място средно гърненце след него още едно смених и тръбите до крайното гърне на цялата генерация за сега разхода спадна с 1 л. А Хонда с Гъзово е пълен проблем. ! :lol:) с тая инвестиция от 1500лв доста неща можеш да ъпгрейд по хондата да понавървява повече и да ти харчи същия бенз

Редактирано от Dedovoto

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой може ли да ми обясни каква е логиката заради горивен филтър да се качва разхода?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено си смени горивния филтър ако не си го сменял скоро. Относно бензиностанциите зареждал съм от ЛукОйл и ОМВ съответно от Бургас до София и обратно не видях някаква значителна разлика така че не им отдавам голямо значение, но е безспорно че на места бензина е ужасен и може сериозно да ти скочи разхода

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да повдигна малко тази позабравена тема.Та и аз съм с Д14А4 и на мен разхода ми е 9-10 градско в Пловдив.Говорил съм с много познати които са карали или карат този двигател и ми казват,че нормалния разход градско е 7-7.5-8 в зависимост от карането.Не карам агресивно на 2-3000 оборота сменям предавки много рядко на повече като избруталея.Какво съм сменил:1.свещи;2.горивен филтър;3.правиха ми реглаж на клапаните;4.вакуум регулатор и още какво ли не съм се чудил но промяна няма.Ако изпускам нещо съществено моля да ми дадете съвет,само въздушния филтър не съм сменял,но той е като нов,няколко човека са го гледали и казват не нощо му няма,ако трябва и него ще сменя...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой ли от форума не може да помогне,няма ли други да са имали такъв проблем и да са се оправили разбира се, ориентирайте ме моля ви каде да търся проблема?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

къв проблем бе колега,колко искаш да ти гори колата в Пловдив. :huh: колко според теб трябва да е нормалния ти разход.един с едно d13 ми викаше,че му горяла 13 и щял да е продава."ама аз я пала и веднага тръгвам за работа"(работата му е на около 2 км от вкъщи) :lol: ....еми кво иска.тааааааааа ти кво си мислиш,как се сваля в пловдив разход под 8.абсурд.или много трудно.споко,не се шашкай.нормално е 9-10 ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

рекорда от еко ми е 20лв газ 80 км и повече никога там.

Явно има значение каде се зарежда, но колеги кажете каде сте зареждали преди и каде сега!

Как да ти кажа, колега, като навсякъде са различни лайната!В Ямбол само Shell V-power слагам, във Варна само Ромпетрол и гледам да не зареждам по пътя :rolleyes: сещаш се. Системата е проба-грешка, докато видиш къде става. Но навсякъде съм засякъл, че ЕКО са сууупер зле. Веднъж от ЕКО-то на Ботевградско в СФ ми даде около 12-13 л. на 100 извънградско в посока Варна и то на Опел Корса 1.4, която харчи към 5 кила нормално каране. Да не говорим, че повече от 120 км/ч така и не можах да вдигна с тоя бензин. :lol: Имаше дозареждане със 100 октана, че да го докараме до Варна.п.п.: пише се "кЪде", а не "кАде".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...