Jump to content
ilian83

Климатик проблем.

Recommended Posts

Проблема е със Сивик 6г. 1999-та Д14З2.Климатика не е особенно силен и чувам как съединителя на климатика ту включва,ту изключва компресора.Това го прави за 2-3 мин. 2-3 пъти включва/иключва компресора.Вътре в купето тъкмо почне да духа хладно и хоп изключи компресора и се затопля въздуха след 1 мин. трак пак включва.Някой имал ли е подобен проблем и знае ли решение.Заредена е с фреон системата преди 5-6 дни- 500гр. фреон.Перките включват и работят нормално.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери да не ти е позапушена питата на радиатора на климатика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато ти заредиха фреона работеше ли нормално или е все така? Ако след зареждането е работил нормално, а сега не, може би имаш теч на фреон и пак се е изпарил (трябва да го проверят). Отивай пак при същия майстор :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прелюда ми правеше такива номера и се оказаха студени спойки на буксата,която е за таблото, за управление на климатика и парното.Сваля се пулта с бутоните и се презапоява,като на главното реле :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да да е температурен датчик,мръсотия която да го задънва,разлика в охлаждането има ли?ледена ли е стуята или леко хладна?Даи малко инфо да вляза в филма....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой компресор не работи постоянно, всички включват и изключват, все пак създават доста голямо налягане. Ако не изключва ще пръсне цялата система, въпроса е защо спира да ти гуха студено

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен беше същото и се оказа студените спойки както казва Policeman.Преди да намерим проблема ходих на 2-3-ма "майстори" и не можаха да намерят от какво е.Така, че смело разглобявай.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм сигурен дали компресора прави голямо налягане в системата. В крайна сметка нали има вход и изход. За да направи голямо налягане, трябва да взима въздух от вън, или системата да не циркулира.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера си почистих радиатора на климатика (отпред до двигателя) Мисля че има подобрение ще покарам 1-2 дни и ще напиша резултата.Някой има ли идея каква трябва да е температурата на изходната струя въздух на духалките в купето?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не знам колко дават по каталог или друг източник (не съм търсил), а когато промених компресора и замерихме температурата в духалките 5 градуса :rolleyes: ???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Моята също е 6ген. Японка.При включен климатик температурата на духалките варира от 7-12 градуса(незнам дали е нормално).Също включва и изключва компресора,но винаги варира в този диапазон температурата на духалките.Само на 4-та най-силна степен не изключва компресора.

Редактирано от Leni

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж металните тръбите не фреона влизат някъде около радиатора в едно цилиндрично нещо с прозорче отгоре трябва да се вижда фреона.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

незнам дали става въпрос за същото но един колега със същата кола пишеше нещо за високо налягане и препълнен климатик каза че като му изтеглили малко от фреона всичко се оправило и не му падали оборотите ти не пишеш за падащи обороти но виж налягането в системата успех

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един климатик на охлаждане работи на налягане 3,2 до 4 бара като темпрературата на изпарение на фреона гравитира около 5 до 10 градуса (нямам манометри при мен сега и за това не мога да кажа с точност) самото налягане на охлаждане не е толкова високо защото при отопление прави 19 до 27 на фреон р22 на фреон р410 до 38 бара казвам това за добиване на представа.Ако външната пита която е при мотора е мръсна няма да има добро отдаване на топлината и фреона не се изпарява в нужните градуси и ще работи на малко по високо налягане и от там не духа толкова студено,същото важи и за питата в купето,за филтъра трябва да се прегледа всичко това по системата и вече чак след това ако няма разлика мове да се говори за преглед на фреона!Също са важни и оборотите когато си в движение при по високи обороти по добра работа.Пробвай това и пиши какви са резутатите....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идва лято и ги зачекнаха климатиците. :D Колегата Ekzotik е прав.Огледаи всичко-филтри,радиатори,работят ли вентилаторите...Може да се получи такъв ефект от много фреон,задръстени филтри,радиатора отпред на които се вика "кондензатор".Има и друго ако не са обезвъздушили системата и е останал въздух в нея се получава свръх налягане при работа на компресора и почва да щрака пресостата(датчика) за високо налягане.Това са доста опасни моменти и може да се прецака тотално компресора.И един съвет-за да ви е наред климатика се пуска и зимата за по 3-4 минути да поработва веднъж-дваж месечно. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Компресора на климатика (поне на 7-ма генерация Сивик е така), е със съединител, който зацепва при околна температура >= 20 градуса. Така че зимата и да искаш няма как да го пуснеш профилактично.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и друго ако не са обезвъздушили системата и е останал въздух в нея се получава свръх налягане при работа на компресора

Защо ако има въздух да се получава свръх налягане?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След почистване на кондензатора отпред нещата доста се подобриха,климатика духа доволно студено.ОТ 7 до 12 градуса измерено на духалките в купето.Мисля,че е нормално при условие ,че примерих на Ауди А4 постоянна температура 11 градуса на духалките и човека не се оплаква каза,че му било добре дори в най-големите горещини лятото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз след профилактиката замерих 6 градуса на духалка по методиката от сервизното (празен ход, никой в колата, 3000об и колата на сянка). Въпреки това климатика ми цикли доста често (вкл. - изкл.) и питата ми е доста черна - пробвах да чистя с четка и препарат - нищо не става. От друга страна като се темперира купето и особено ако се кара на дълъг път (постоянни обороти) става бая хладно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, колата ми е Акорд 96та, като преди 10на дни смених кондензатор'а на климатика като и при мен го има това с включването и изключването. Налягането тогава след дехидратора ми беше ниско затова майстора смени и дехидратора, като след това работата на климатика се подобри. Въпреки това включването и изключването си остана, но пък въздуха, който духа е студен постоянно и дори при най-ниска степен на духане си става студено в колата. Също така направихме проверка, като изключихме перките за охлаждане, за да видим как ще се държи климатика, когато колата е топла. Теста показа, че колкото е по-топла колата толкова по-продължително работи компресора, като дори почти мисля че не изключваше. След като прочетох и останалите коментари, просто съм на мнение, че явно това е нормалния начин на работа на климатика, да вклюва и да изклюва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и друго ако не са обезвъздушили системата и е останал въздух в нея се получава свръх налягане при работа на компресора

Защо ако има въздух да се получава свръх налягане?

 

При компресиране на въздух се получава много висока температура,ако си помпил гума на колело се сети как почва да пари помпата. !!! Това влияе на фреона и вдига още по-голямо налягане.А и въздуха е голяма смесица от газове и се оаква работата. :tooth:

 

Колега peshito7,разбира се,че трябва да изключва климатика.Това е нормално,само да не е начесто какъвто проблем има колегата.

 

И понеже сме ги зачекнали климите да питам и аз нещо.На CR-V то копчето дето е за топло /студено ,това термостат ли е или просто отваря/затваря кранчето на парното?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз имам проблем с климатика при свободна като съм на газкато се включи оборотите падат и климата изключва и требва да фопсирам над 1500 оборота за да стои включенидеи? иначе без клима колата съм я нагласил на 1000 оборота но включа ли го падат на 200

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

"На CR-V то копчето дето е за топло /студено ,това термостат ли е или просто отваря/затваря кранчето на парното?"Не е термостат - просто отваря и затваря кранчето на парното

Редактирано от Jorko.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За копчето на CRV бих казал " и аз не знам, ама и така не е". Нямам си на идея, как работи климатроника, но по-скоро копчето регулира някакъв, нека го наречем "термостат", отколкото кранче на парното. Ако отваря кранче, то това би трябвало да е ел.клапан с много точно позициониране. Поне при мен е така, т.е. всичко е на ток, няма жила.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека да замерим температурата на въздуха в духалките при пуснат климатик и да сравним резултатите.Моята духа 7-12 градуса на място на 850-1000 об/мин. на трета степан вентилатора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз си мислех, че имам проблем с климатика, но като прочетох внимателно цялата тема се оказа, че периодичното изключване и включване на компресора е нормално. Иначе въздушния поток на духалката в копето варира от 6 до 10 градуса. Става въпрос за Prelude 4 генерация Ф20А4. Успех на всички в борбата с топлото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...