Jump to content
ADH-Honda

От железни към алуминиеви джанти

Recommended Posts

ПриветНа една от колите (сивик 5-а ген. хеч, D15B2) мисля да минавам от оригинални 13 джанти, към алуминиеви "лети" джанти, 15 цола. Имам няколко въпроса, на които не успях да намеря отговорите колкото и да търсех:-както по-горе споменах в момента съм с оригинални метални 13 джанти, с оригиналните хондови гайки с пластмасовите втулки държащи таса. Интересува ме, тези гайки мога ли да ползвам при летите джанти или трябват друг тип гайки; четох че тези сегашните са полусферични, трябват конусни, ама не е сигурно, а според зависи това дали летата джанта има някакви "нарязани втулки" в леглата.... общо взето не ми стана ясно;-на такъв модел Сивик, централния отвор се води 56.1мм до колкото успях да разбера. Ако, лятата джанта е с по-голям централен отвор, задължително ли трябва да слагам втулки ? Тези джанти които съм харесал, са свалени от Мазда 323, все още не съм мерил централния и отвор, затова и незнам каква е ситуацията, питам в аванс.-последен въпрос (на който като че ли знам отговора де): много ли ще се затормози колата като ускорение и т.н. ? По принцип на този модел Сивик дават стандартен размер 175/70/13, аз в момента съм на по-малък - зимни гуми 155/80/13 и в завоите се клатя като лайнян вестник (това ми е и най-големия аргумент за който искам да мина на по-големи/широки джанти и гуми - по-стабилно да се държа на пътя), тези джанти са с гуми 195/50/15, размера идва точно, почти няма разлика, но все пак...Тези джанти които съм намерил са 6J ширина, само това знам като инфо за тях, за сега.Благодаря предварително за отговорите !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

По първия въпрос ще те излъжа.. Иначе ако са с по-голям отвор трябват втулки, няма как иначе.. Поне така ми казаха за моите. А за тормозенето - ще има разлика естествено, доста повече натежават но не мисля че разликата е фрапираща. Щом моята (д13) си върви що годе нормално с 15ки.. Нямаш ядове

Редактирано от Трънчо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разлика ще усетиш,особено в ускорението.Можеш спокойно да си ползваш твоите гайки,даже и без да махаш пластмасовите шайби за таза.Желателно е да имаш центриращи втулки,за да нямаш проблем с балансирането на колелата-понякога няма проблем,но много пъти има :lol: Втулки може да ти направи всеки стругар,да речем от тефлон или текстолит :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво се получи при мен докато не си сложих втулки , при определена скорост гумите биеха ,дори и гумаджията се бъзикаше се ,че няма смисъл да прави баланс на гумите щото пак ще подрипа :) .За гайките някаде тук из форума имаше тема ама така и неразбрах май :lol::) каде какви гайки се слагат може после да се написало ама не съм прочел.За усточивост на 100% ще имаш положителна разлика :) .На 80 височина при зимните си е нормално според мен да се клати като...... :) На акорда съм с 205/55/15 задни и 195/55/15 предни и на предишния бях така просто се държи много добре на пътя.Но на 7.5 JЗа ускорението ширината и теглото /мисля че ще има разлика в -/ ще си вземат по малко,както и разхода.Незнам колко ще ти е от полза това което съм написал но да но ти върши работа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за да не си губи времето,ако му е близо някой голям магазин за джанти ще си купи втулки вместо да се занимава да му ги правят....лятото аз си купих втурлки от маргел в младост 4броя по 6лв парчето....мериш си само отвора на джанти и да са към 56,1 и си готов....за тежест на колата се усеща ,че набира по тромаво,но не мисля че е проблем...Аз преди на голф-а 1,4 60коня бях с 16ки и там се усеща повече,даже и в разхода на гориво....при теб мисля ,че нямаш ядове...в завоите е много по стабилна!Ако вземеш втулки,мисля че ще се разминеш да не купуваш гаики....и все пак ще се налага от време на време да ги понатягаш да не се разхлабят....Поне болтовете като на бяха конусни при мене се саморазвиваха леко!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато захващането на гумата става с шпилки с коносовидни гайки няма нужда от втулки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хехе, и аз съм със същите зимни гуми 155/80, да, малко по-неустойчива е. Летните ми са точно размера за който мислиш 195/50. Да, колата е по-устойчива - малко повече друса, но не е болка за умиране. Разхода ще се качи с не повече от литър на 100. За втулките колегите са те опътили - или си правиш или купуваш. Моите ми ги подариха гумаджиите, като си купих нови гуми и джанти от тях. Болтовете са конусовидни - добре е да си с такива -поне ще си сигурен, че всичко ти е както трябва, все пак безопастността е на първо място. Бих те посъветвал ако има как да претеглиш джантите които мислиш да взимаш. Ако съм разбрал правилно си се насочил към оригинални Мазда джанти. Повечето ляти джанти от сток автомобили са супер здрави, но за сметка на това са по-тежички. Това ще ти се отрази на ускорението и респективно на разхода. Ако колата се използва за всекидневни нужди, спъването от гумите няма да ти пречи - но пък гъзарията си е друга, и стабилността е много добра :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да минеш и без втулки, защото брат ми има 323-ка и техния централен отвор мисля е 56.1 също, дано не те лъжа само :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колегата Chris много правилно ти го е казал ,но да кажа и аз.Джантите с които карах бяха 15 7J et35 и нямах никакви проблеми ,а на централните отвори си купи втулки(ако не съвпаднат ) ,продават се във всяка гумаджийница :).Относно болтовете - карах с същите като твоите нямаш грижи ,и не са се развивали (пич смени си гумаджията или ходи на такъв ).Размера на гумите нека ти е 195/50 и недей да правиш компромис:lol: с марката ..евтините гуми излизат скъпо понякога!Колата ще ти е по-стабилна ..но и малко по-тромава ,ще го преживееш ,а дали пък това няма да те накара да направиш и следваща стъпка към тюнинга :) Успех

Редактирано от saaron

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Тунинг не ми се прави - това е магаре за ежедневие, кола за глупости си имам друга, при тази просто искам повече стабилност в завои, това е.

 

Джантите не са оригинални маздови, просто на предишната кола на която са били е мазда 323, иначе джантите са autec charisma Публикувано изображение.

Незнам колко са тежки, но лично мнение - имах преди време 2 комплекта оригинални хондови (на фирмата asahitec) 15 цола - оригиналните на ЕК4 (Сивик 6 VTi) които ми изглеждаха много яки (твърди, здрави) и същевременно с това леки (за справка - имал съм на предишния сивик '14 rial viper, които ми изглеждаха че тежат двойно повече спрямо 15-ките хондови). Както и да е. Но ги продадох всички тия джанти и не помня при тях имаше ли втулки (за риал-ките говоря) като бяха на стария сивик, а единия комплект asahitec-а го ползвах миналата година на другата кола (del sol vti), само че там гайките не бяха оригинални (тези с пластмасовите втулки), а гайки които приличат на обикновена гайка като ги загледаш от пред.

Май най-точно ще е да се вземат джантите и да се иде при гумаджия да каже какво що.

 

Иначе - благодаря за отговорите.

Редактирано от ADH-Honda

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

-на такъв модел Сивик, централния отвор се води 56.1мм до колкото успях да разбера. Ако, лятата джанта е с по-голям централен отвор, задължително ли трябва да слагам втулки ? Тези джанти които съм харесал, са свалени от Мазда 323, все още не съм мерил централния и отвор, затова и незнам каква е ситуацията, питам в аванс.

Колега, не искам да те отчайвам, но няма да ти трябват никакви втулки, а добър стругар, за да увеличи централният отвор на Маздовите джанти, освен ако не са от RX 7-ца..MAZDA323 / MX3 / 121---Централен Отвор-54---PCD-4x100mmMX5 (Stahl/Steeel)---Централен Отвор-54---PCD-4x100mm323 2ltr. V6---Централен Отвор-54---PCD-5x114,3mm121 DA/626 ('88-'91)---Централен Отвор-59,5---PCD-4x114,3mm626(-'8Cool/RX7('86-)---Централен Отвор-59,5---PCD-5x114,3mm929 (Alu)---Централен Отвор-59,5---PCD-5x114,3 mmRX 7 (-'86)---Централен Отвор-59,5---PCD-4x110mm929 (Stahl/Steel)/MX 6---Централен Отвор-67,3---PCD-5x114,3mm626('92-)/Xedos/RX7/MPV---Централен Отвор-67,3---PCD-5x114,3mm121(Alu) / MX 5 (Alu)---Централен Отвор-49---PCD-4x100mmB-serie/E-serie---Централен Отвор-93---PCD-6x139,7mm

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

За гайките: Имаха си конкретно име типовете конуси на гайките (с по една буква бяха), но стените на хондовите гайки са леко заоблени (полусферични, както каза). Наскоро купувах секрети за мазда 3 и техните конуси са с прави стени. Иначе като махнеш шайбите за тасовете и сигурно гайките на хонда ще влязат в дупките на маздовите джанти, но най-добре е да провериш какви точно са били конусите на гайките от 323-ката. Напиример отиваш в магазин, искаш секрети за 323 и виж какви ще ти предложат (пак повтарям, това ако джантите са оригинални от мазда).

 

Централен отвор - по каталог всички 323-ки, които са на 4х100мм са с централен отвор 54мм. Т.е. ако джантите са си оригинални от мазда ще трябва дори да ги пристържеш за да им разшириш отворите. Ако не са оригинални, най-вероятно за били с втулки т.е. и на теб ще ти трябват такива. Центрирането на джанти с втулки е изключително важно (да не кажа задължително).

 

Затормозяването на колата при разлика в размера на гумите идва от две неща - по-голям диамерър на гумата и по-голяма широчина. В случая диаметърът ще си е същия, променена е само широчината. Разлика ще има със сигурност, дори и минимална. И като ускорение, и като разход и най-вече от към друсане. За пример - от 175/65 R14 на 185/60 R14 я усещам.

 

П.П. Изпреварили са ме с централния отвор.

Редактирано от Honda-Z

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Както по-горе споменах - джантите на които съм хвърлил око не са оригинални маздови, просто са ползвани на мазда, това е.Не мога да си редактирам горния пост :lol: , затова задавам последен въпрос.Ако летите джанти са оригинални Хондови (каквито споменах в горния пост че съм имал), мога ли да ги ползвам с моите, настоящи гайки (с пластмасовите втулки) или ще трябват отново да си набавя конусовидни гайки. Благодаря

Редактирано от ADH-Honda

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...