Jump to content
Нимрод

Тунингована Д серия или Б серия витек

Recommended Posts

Така пускам тази тема където да може да се коментира въпросният въпрос без да се наакват другите теми :bounce:

Редактирано от EGocentric
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

б серия много ясно :drunk::bounce::drunk::bounce:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде пак се почна с тези килограми :punk::drunk::punk::bounce: Мога вече само да се смея по тая тема. Не "малко " , а е доста смешно да се оправдаваш с килограми при положение че караш "уникален " двигател и си от 36 до 70 коня повече ...... (за Б16, а за Н22 и Н23 няма да смятам там че елката ми дава "безкрайност" :bounce: ).

 

А относно Д16 в купе от 5-та ако сте се интересували малко от труда на другите щяхте да знаете за Врачанския хетч с а9 (едно и също като с з5) , който върви общо взето кантар с Б16А2 така че ..... няма нужда. И резултата наистина е "плачебен" ама не се знае за кого :drunk:

тук не си много прав човек

тъй като 200 кила са си 200 кила а и плюс това няма мотор който да е със 70кс по-слаб да речем от б16а2 и да му излезе (освен ако не е карт ахха)

съвсем на скоро бях свидетел на това как един рекс а9 натупа сивик хеч 6та с б16а ! после пича с рекса каза че колата с него тежи малко над 900 кила а за сивика нямам идея

такаче играят роля но да прав си че единият е доста по непретенциозен от другият и не би трябвало да бие ама като си се замислиш с витек или не 130 коня на 900 кила си е сериозна работа

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ryuugan, такива изказвания (относно Д16) е хубаво И ТИ да ги подкрепяш с факти. Защото почти стокова D16Z5 си отнася Б16А2 , така че недей да говориш наизуст .

125 коня звучат добре, но кой знае колко са умряли за 16 години, пък и с тия 100 Нм въртящ момент като се качат още 2ма в колата и припада двигателя. Ако има наклон е трагедия. Това са лични наблюдения. Честно като се качих първия път щях да напълня гащите. Като свикнах след време, спря да ме удоволетворява. Даже не знам японците, защо изобщо са пускали нещо различно от Б16А2...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е айде почнахме пак, според мен кой каквато има или може да си позволи.Звучи ми малко расистко Б или Д ,аз като съм с А серия :bounce: да го мачкам за вторични .Ако имам кола с Д ще си я ръчкам нея ,ако има пара Б16 примерно,или Х :bounce: А по въпроса с колограмите ,ми карайте по леки коли а не се оправдавайте.Моя кораб си над тон колкото си е толко .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Founder да организира Drag Day на Сливен Април месец и правиме битката.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За какво ги пускате тия теми само да се заяждате не знам. От тая серия просто няма никакъв смисъл тъй като няма да помогне на никой да направи избор. Мненията ви са все от рода на "моя е по-голям от твоя". Един не седна да напише предимствата и недостатъците на моторите, цените на тунинга за достигане на да кажем примерно 200 коня при Б и при Д серията, както и някаква максимална мощност било при турбо било при атмосферка при различните серии. Тогава тая тема ще има смисъл.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Егоцентрик вапросната д16-ка в купе от 5-та си върви добре но този мотор е доста сгъстен около 10.5:1 и е нормално да бие някаква б16-ка особенно ако е в 6-та.Друг е въпроса кои до къде иска да стигне.Б-серията има по голям потенциал. А за килограмите те са може би най-оказващ влияние фактор.

Редактирано от ZUM_SPEED

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де разгледайте двигател но в едно и също купе бе хора .Примерно в 5 хеч!!! Пак гледам 6 па 5 ама 7.........И кажете кой мотор какъв потенциал има?Нека двигателите да са примерно в 5 хеч и тя тежи 900 килограма . Това е пример все пак ! :bounce:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Founder да организира Drag Day на Сливен Април месец и правиме битката.....

Това е истината ! Всичко друго са празни приказки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

о и аз съм съгласен за драг ден трябв да се свържем с Весо :bounce: и да видим какво ще каже (те сигурно имат замисал... за предстоящата година :bounce:но битка срещу тунингована б-е серия и д... безмислена е наи вече че вече има 1-2 б -серии които са 13- секундни а д сериите ... високи 14-ки ниски 15-ки.. което си е секунда разлика

Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е безмислена според мен. Едно е да тунинговаш от 90 коня някоя Д серия и съвсем друго някоя Б от 160 кончета нагоре. Вярно е че при Б серията е много по-скъпо, но удоволствието цена няма :bounce:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами темата не е безсмислена тъй като този въпрос се дъвче от месеци по най-различни теми а тук ще може да си се пише само за него и въпроса не е тунингована б серия срещу такава д защото тогава е доста неравностойно а и не мисля че драг ден ще реши въпроса тъй като не става въпрос само за временамоето мнение е че е много по-добре ако имаш парите да си сложиш стокова б16 или б 18 в коша отколкото да правиш по-слабият защото от сток по-добро няма хаха пък и б серията ти дава възможност някой ден като имаш пари за тунинг да изкараш МНОГО повече това е

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

айде и аз да си изкажа некомпетентното мнение :) според мен много бързо отписахте д-серията като безсмислена ;)двата двигателя имат приблизително един и същ максимален потенциал, но според мен:1. кефа от тунинговане на д серия е по-голям заради по-голямото въздействие на компонентите ... двигателя излиза по-недоклатен и далеч от ръба на възможностите си от завода и простите неща имат голям ефект 2. силата в ниски, която липсва на б-серията - може да се каже, че б-серията е мъртва на ниски ...като се върнем малко назад, б-серията има 2 основни предимства или да ги сложим 3 :1. по-големи клапани и потенциал за по-големи клапани от д серията, заради 2. потенциал за по-високи обороти3.1 2 вала ( което не е предимство спрямо, д16а1, а2, а8, а9 и з5 ... но пък те нямат vtec, което може да се окаже неприятно докто не сте на писта ... )3.2 160 кобили от заводаайде стига за сега за да има за спорене ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само като пример http://www.exospeed.com/ имаха на стария си сайт оферти за подготовка на състезателни двигатели от б и д серията, като и за д сетаваше дума за едновалов от сорта на а6/з2 а за б ставаше дума за а2 .. та там идеята беше - даваш двигател и около6К $ и ти връщат всичко подготвено да си закачиш колекторите и след донастройка на таблиците, които те ти дават да изкараш 210-220 коня на колелата И ЗА ДВАТА ДВИГАТЕЛЯ !edit: Аз още 200 коня на колелата б16 в България не съм виждал ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

edit: Аз още 200 коня на колелата б16 в България не съм виждал ...

http://forums.hondabg.com/index.php?showto...st&p=323248 :)Още малко и 200 ... киловата. ;)Да продължа на лукчо мисълта ... относно мегдана за по-големите клапани и портове при Б-серията, все си мисля че се дължи на 6-те милиметра по-големи бутала...а че са мъртъвци в ниските, компенсацията е звер във /много/ високите, ей го обяснението: цък. Примера важи и със мега строукнатите мъсъли по двайсе литра дето имат ненормален въртящ момент на ниски ... ма не могат да направят 8-9 хиляди оборота? И мощността им е 500 коня от 9 литра примерно...говорим за атмосферките, чарджнатите са друга бира.А относно дилемата ... гласувам и за Д и за Б, виждал съм доста прилично вървящи коли и с двата вида двигатели, и съм склонен както лукчо казва да повярвам, че възможможностите при тунинг им са равни, със съвсеееееем малко накланяне на везната към б -серията.Пък и аз съм за каквото има, моята дилема с колата беше 4ка хеч, или д15, или б16. С парите, с който разполагах ако бях взел д15ка с остатъка сега щях да си прескачам ВТ'то, но то е достатъчен уникат и стоков, за да си му се радвам! И пак си наказвам доста от бегаците из града. ;)п.п. Подкрепям и твърдението на Дойчин, при нашите малолитражки със кьопавия въртящ момент /било то б или д серия/ килата са от ОГРОМНО значение! Редактирано от kalmara

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

двата двигателя имат приблизително един и същ максимален потенциал, но според мен:2. силата в ниски, която липсва на б-серията - може да се каже, че б-серията е мъртва на ниски ...ти верно ли ги мислиш тези неща ? :);):) :) ;) ;) :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Founder да организира Drag Day на Сливен Април месец и правиме битката.....

През идната година се очертава да ви предоставя доста възможности за изява ;)Стягайте матаретките, че битката ще е яростна :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

edit: Аз още 200 коня на колелата б16 в България не съм виждал ...

http://forums.hondabg.com/index.php?showto...st&p=323248 :P Още малко и 200 ... киловата. :D
извинете - говоря за атмосферки :)

ти верно ли ги мислиш тези неща ? :););):););):o:o:o:o:o:o:o:o:o:o:o:o:o:o:o:o:o:o

обоснови се, защото такива коментари много ме кефят ... и да .. вярвам ги !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля , че на всеки трябва да му е ясно че 5000 лв хвърлени за Д серия или Б серия са нещо коренно различно :o Всеки може да си направи ясна сметка , е Д сериите нямат особено голям шанс срещу Б сериите при тунингувани версии , НО съм 100% убеден , че Д серия с еднакви коне на колелата като Б серия ще я бие , не с много , но с достатъчно :) Колкото и да не ви се иска Д сериите се развъртат много по-бързо от Б , говоря малко на изуст но мисля , че и по-леките елементи по двигателя също играят роля , по-добрите ниски обороти ;) безпроблемните високи ;) които ако не се лъжа за Б сериите понякога се оказват фатални :o Каквото и да си говорим , аз лично се чувствам много по-доволен ако бия някой силен с малкия си двигател Д серия , отколкото ако някой ме бие с напилената ми Б16-ка :o И въпреки това Д серията си е един клас двигател по-надолу , но доставя достатъчно удоволствие :o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

лукчо->обоснови се, защото такива коментари много ме кефят ... и да .. вярвам ги !карал сам и двата варината по около 20 хиляди километра (Даже и 3-ри са но 3-тия няма смисъл въобще да го намесвам става дума за б18)няма някаква осезаема разлика в силата на двете коли в ниските ->дори б-то е по добре( в никакъв случаи не е по зле от д16. Б16 има дупка от 4000 до към 5000 оборта (при сток електрoниката ) (или поне така се усеща ) и пак не e по слаба от Д16а за потенциала ?????????????????????????????????????????? ->на д16 е около 180-200 коня на б16 около 230 това достатъчно ли ти е за обосновка(да ти разказвам ли и за разликитв във скоростните кутии предавателни съотношения и други или ... много ще ти доиде :);) на едната като включиш 3-та и спираш при другия вариант продължава да ускорявавидях че тино е писал и да поясня едноваловия мотор се развърта наиситна по бързо (Ама на 1-ва и до някаде и 2-ра) (после спира умаляВА)

Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тино за по бързото развъртане не съм много съгласен .Това не се отнася за твоя франкенщаин защото е късоходов и това си казва думата.Но останалите д-серий? Докато б16-ките са си с големи бутала и къс ход и със прилично пълнене се постигат добри резултати.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да ти разказвам ли и за разликитв във скоростните кутии предавателни съотношения и други или ... много ще ти доиде :);)

мислех, че темата е за обясняване ?!?нека се върнем натова което си написал:"на д16 е около 180-200 коня на б16 около 230 това достатъчно ли ти е за обосновка" - не, защото нито ти си виждал 200+ коня б16, нито аз д16 със 180, но моите източници казват, че предлагат услуга " подготовка на двигател" и диапазоните от мощност, за които гарантират са еднакви !!! - чети какво съм написал, защото не една фирма предлага такава услуга !>>>>>>скоростите на б16 са по-къси и от това какво трябва да произтича ? че скоростите на д16 не могат да се скъсят ли ? >>>>>>>>съотношението между въртящия момент на б16 на ниски и на високи е доста по-голямо от това на д серията като цяло .. т.е. б серията след включване на vtec минава на по-голям момент с почти фазов преход, което не се дължи на чудотворната сила на vtec, а на това че е мъртъв в ниски ;) и не започвай да ми говориш директно в числа , защото говорим за два двигателя, които сток са с различни мощности !ако имаш б и д серия с една и съща максимална мощност, т.е. - д16-ката или д15-ката е развита до мощноста на б16-ката или и двете са подобрени до една мощност, д16-ката( или 15 ) ще има значително повече момент на ниски, отколкото б16, което означава, че б16 е мъртвец !и пак казвам, че тука говорим за тунинг, а не за сток мотори !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи ако говорим какво удоволствие ни доставят двигателите е друга тема, На мен лично и д15-ката ми доставя удоволствие как се цади двигателя за тези коне които има си е супер спрямо останалите двигатели в неговия си клас, дори и по мощни от други марки. Няма какво да се заблождаваме хонда си е световно презната марка с бързи и еластични автомобили за всеки клас. Аз лично искам да карам кола с добра визия и потенциал под капака. За мен лично 5-та генерация сивик е една децка мечта която има голяма стойност и затова съм с този автомобил и ще го направя така както си му е реда. Просто перфектен JDM.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тоя саит какво го пропагандираш ?!говориш ЗА България пускаш чужди саитове .. ела на пистата виж какво става б16 дава 13.9 ,д серията наи добрия и рекорд е 14.7-8 (ако не се бъркам) спора немислиш ли че е малко БЕЗМИСЛЕН ? това е около секунда разлика (А за терминалната скорост сигурно е 10-5 км разлиакта)даже колите са на колеги от форума (това са реални факти)

Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кире между другото очаквам на терориста колата да падне под 14.7 поради ред причини но това си е мое предположение мерилката ще покаже.

Редактирано от ZUM_SPEED

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма лошо :) (просто констатирам как стоят нещата за момента) с факти ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи, като говорим за потенциал на двигателя, изведнъж трябва да се придържам към колите на колегите ? ... аз за България споменах само защото нито ти, нито аз сме виждали това за което говорим и няма смисъл да ми се правиш на специалист, когато хората предлагат услуга за чиито резултати гарантират !!! ... Без пари тунинга е много тежка задача, така че не ми слагай на старта хора, които са имали 5К само за двигател и такива, които се опитват да правят с пръдня боя ! и после да констатираш "да д16 е двигателя с по-малък потенциал, казах !" ...преди 3 години и малко на Емо д15ката финишира на два метра след предната броня на човек който даде 15.2 на Божурище - както и да го смяташ това е около 15.25 ... а колата беше д15 с vtec глава, колектор и генерация + малко настройка ... не че Емо не я беше направил добре, но тогава дори не беше олекотена, защото правилата не го позволяваха ! говорим за кола, която дори беше със сток вал и всмукател ... айде кръсти ме пак, че на д-серията потенциала е 14.7-8 :) това, че никой не драги с д15 не доказва тезата ти ... приемаш за факт само това, което си видял лично, но използваш като доказателство изсмукани от въздъха доводи ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

между другото, не си мисли, че съм заклет привърженик на д-серията :) това правя, защото нямам алтернатива за момента

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знаех си че се прецаках като си взех Б-серията :) Абе пичове какви ги блещите как може да сравнявате двата двигателя и да казвате някакво изопщо предимство на Д16 след като няма никакво.Ааа забравих детското разсъждение че който каквото кара него си хвали.Бил мъртъв във ниски Бсерията ами айде сравнете динографики в ниски на двата мотора и вижте дали е така или пуснете една д16 и б16 до 4000об едно стартче и вижте за какво иде реч.За развъртането как може изопщо някой да дрънка такива небивалици,не сте ли чували за късоходов мотор и какво му е предимството.Също смешно ми стана някой колега беше споменал за скоростите които киро спомена като предимство дали са по къси или по дълги а за застъпване на предавки някой няма ли да се заинтересува което е най важното,ами на Бсерията подредбата е мноооого по добра и дупки между скоростите няма което е много важно нещо.Това че някой е направил някаква си бърза д14 д15 или д16ка и според него е бърза но нещата съвсем не са това което са.Ами естествено че ще даде добри резултати след като е сложена на лекоо купе и сега ще задам на някой въпроса а ако напомпим по същия начин Б мотор и го сложим в същото купе какво става???? Айде сядайте на масите вече че му е време и празнувайте не пишете глупости че ставате смешни ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То си е така един човек да си каже това което мисли, ако д серията бяха достатъчно добри нямаше да произведат б серията. Аз съм твърдо за Б серията и това си е. Б серията с силов тунинг става нещо страхотно, малък истребител.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

един въпрос имам щом са толкова близки по възможности защо не съм видял в японските серий нито един сивик с д серия или интегра с д серия? защо спуни джун ги правят и те тея мъртъвци ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм за Б серията, ама скоростните им кутии са супер слаби да ги е*а. Кутиите на Д серията са по-евтини и по мои наблюдения по-държат на бой.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знаех си че се прецаках като си взех Б-серията :) Абе пичове какви ги блещите как може да сравнявате двата двигателя и да казвате някакво изопщо предимство на Д16 след като няма никакво.Ааа забравих детското разсъждение че който каквото кара него си хвали.Бил мъртъв във ниски Бсерията ами айде сравнете динографики в ниски на двата мотора и вижте дали е така или пуснете една д16 и б16 до 4000об едно стартче и вижте за какво иде реч.

а със същите предавателни числа ли ще са кутиите ? защото ако са - аз бих се пробвал срещу каквото извадиш ... тръгваме от празен ход на 2-ра и до 4К оборота .. аз съм по-тежки във всички случаи .. само си направи кутията с моята дължина

За развъртането как може изопщо някой да дрънка такива небивалици,не сте ли чували за късоходов мотор и какво му е предимството.

само това ли е критерия ? защото д13 е по-късоходов от б16 ... и?

Също смешно ми стана някой колега беше споменал за скоростите които киро спомена като предимство дали са по къси или по дълги а за застъпване на предавки някой няма ли да се заинтересува което е най важното,ами на Бсерията подредбата е мноооого по добра и дупки между скоростите няма което е много важно нещо.

сещаш ли се колко модела скоростни кутии имат и двете серии ? как си направи извода, че имат дупки ? моите скорости са перфектни за сегашната ми конфигурация ...

Това че някой е направил някаква си бърза д14 д15 или д16ка и според него е бърза но нещата съвсем не са това което са.Ами естествено че ще даде добри резултати след като е сложена на лекоо купе и сега ще задам на някой въпроса а ако напомпим по същия начин Б мотор и го сложим в същото купе какво става???? Айде сядайте на масите вече че му е време и празнувайте не пишете глупости че ставате смешни ;)

точно това е въпроса - сравняваме двигателите - не купетата още един въпрос - качествата на двигателите само на драг ли се разбират ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То си е така един човек да си каже това което мисли, ако д серията бяха достатъчно добри нямаше да произведат б серията. Аз съм твърдо за Б серията и това си е. Б серията с силов тунинг става нещо страхотно, малък истребител.

един въпрос имам щом са толкова близки по възможности защо не съм видял в японските серий нито един сивик с д серия или интегра с д серия? защо спуни джун ги правят и те тея мъртъвци ?

това ми звучи точно като " ... щото гледам не ги карат много ... " ... убеден съм, че има обективни причини, но надали се се изразяват с такива доводи :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами добре де щом довода ми е смешен дай ми обяснение ? добре а и ми е интересно сега ако изляза на ванче тайп ар и му напавя 1-2 коли после да седна да пиша че няма смисъл от к20 ли ? смешно е

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

извинявам се, че пиша бавно, но ми се сърдят, че седя пред компютъра ;)

ами добре де щом довода ми е смешен дай ми обяснение ? добре а и ми е интересно сега ако изляза на ванче тайп ар и му напавя 1-2 коли после да седна да пиша че няма смисъл от к20 ли ? смешно е

Явно не правиш разлика между технология, потенциал и настройка/тунинг ... ще ти го обясня така: Технология, е разликата между R и B сериите Потенциал, са максималните възможности на даден двигател Настройка/тунинг е текущото състояние на дадения двигател, било то от завода или след това Технологията, не определя еднозначно потенциала или настройката - R двигателите са много по-нови като конфигурация и имат повече технология, но не мисля, че има и един с по-добри показатели от b-серията потенциала се определя освен от възможната приложима технологията, също и от конфигурацията на двигателя ( ход на буталата, диаметър, дължина на биелите, вид охлаждане, устройство на цилиндъра ... и т.н. ) потенциала и текущите настройки нямат нищо общо - д13 е прекия пример ! това е един от малкото двигатели на хонда, от които могат да се изкарат над 2 пъти фабричната им мощност в атмосферен вид и то на приемлива цена ако не греша буквичката, потенциала за тунинг на R двигателите, се спъва от факта, че колекторите са отчасти вградени в главата ...което е конфигурация на двигателя и липса на приложима технология - т.е. няма съвместими по-добри глави вие като ви се каже д-серия и виждате д15б2 .. и си казвате " това е умряло .. под достойнството ми е да говоря за него" ... и въобще не ви интересува, какво прозира зад това .. ако тия неща не се определяха предимно от маркетингови фактори, от завода щяха да вадят само 185 коньови б16-ки ... но не са - защо ? къде е разликата ? ... в настройката - технологията е същата като на тия със 150 и 160 коня, но е пипнато малко тук и там за да се подобри двигателя, без да се създават гаранционни проблеми мисълта ми е че на д-серията й липсват екстри, които са решили да разработват само за б-серията и се налага да си правим сами ... примерно няма двувалов vtec за д-серията, няма големи всмукатели, няма големи изпускатели .. и тя пак е докарана до към 130 коня ( д15б, д16а9 ) колко му трябва на едно д13 за да стане 130 коня и да има същото съотношение обем мощност като б16 ? глава, вал ( защото тоя за д16 май не му е по мярка ), два колектора и малко сгъстяване ... Предимствата на б16 пред д16 ги казах мисля, но нищо не казах за прдимствата на д16: по-големите клапани на б се компенсират от по-малкия ход на буталата им, което означава по-малко повдигане или поне по ранно затваряне и по-късно отваряне на клапана по-малък въртящ момент заради по-късото рамо на коляновия вал по-голяма триеща площ и по-високи обороти = повече загуби върху стената ( масло и триене ) не случайно 95% от vti-ките са масларки по-високите обороти водят до по-големи натоварвания и в следствие на това по дебели и тежки елементи, които трябва да се ускоряват по-лесно управление на запалването ( в следствие на по-ниските обороти )по-малка маса на двигателя... и т.н.но основното е : по малка нужда от баланс ! ... има още едно предимство на по-високите обороти, което не е очевидно за всички : по-лесен за употреба 2-ри хармоник :) ... за б16 е приложим дори в заводския случай ... ( не че са го употребили де ... ) и още един въпрос: Защо хонда слагат на интегра б18, койо е с по-голям ход на буталото, а не б16, който "е по-високо оборотен" ? П.П. мислите ми са малко на вълни и ще стават все по-разнородни от мастиката .. наздраве ;)
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В този ред на мисли да кажа нещо и аз: В далечната 1985 година на бял свят се появявя мотоциклетът Сузуки ГСХР 750-шосеен модел,който обръща с главата надолу тогавашните представи за модерен мотоциклет. Двигетелят е с въздушно маслено охлаждане-напук на модерните водно охлаждани агрегати на останалите японски конкуренти Кавасаки,Ямаха и Хонда. Мотоциклетът като цяло е уникален и се прославя със своята издражливост ,разбивайки на пух и прах преките си конкуренти в 750-кубиковия а и в по-горния 900 кубиков клас. В следващите години претърпява различни козметични промени. През 88 г. има и промени в двигателя:става по-късоходов и по-високооборотен(в крак с тогавашните тенденции). 92 г. получава и водно охлаждане. След това и още по-къси биели. Рзултатът през 95 г. бил натежал и то-доста спортист спрямо първоизточника и не с много по-добри показатели. 96 година излиза първият модел ГСХР 750 с инжекцион-при който конструкторите са се върнали назад към изпитаната стара оригинална рецепта от 85 г. и възтановяват абсолютно точно дългия ход на двигателя. Имал съм от всичките тези модели. По-размазващо брутален от родоначалника няма. На 400 метра старт няма конкуренти. "Дупка" няма никаде по цялата скала на оборотомера. Няма го онова изчакване за да влезе в час-иска памперс и гас.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята кола беше с D16Z6 след което сложих Б16 ... ами да ви кажа няма 1 нещо по което да се сравнят двата мотора .... нито едно б16-ката се развърта много по-бързо, харчи колкото д16 , много по-силна е в ниските от Д16 във всякакви обороти ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...