Jump to content
Slade

Каква е спецификацията за антифриз на Хонда

Recommended Posts

Видях темите с антифризи - какъв, откъде и т.н., но така и не разбрах, включително от сервизното и потребителското ръководство какъв антифриз трябва да се слага. Някой знае ли какво препоръчва Хонда и кое е най-полезно за радиатора, блока и т.н.? Има ли значение дали е тип С (синия, без доп. органични добавки) или трябва да е тип Д (един червен такъв...)?На Рендето в книжката откровенно си пишеше да се ползва само "тип Д", а аз ползвах само син и охл. система постоянно бъкаше от ръжди и др. кафеви гнясти. На Сивика досега бях със синия, който предполагам е обикновен моноетилен гликол без други орг. добавки против корозия, но пък ми текна радиатора! Замислям се дали наистина не трябва да се ползва тоя червения (тип Д), който е по-скъп и го рекламират като препоръчителен за по-новите алуминиеви блокове.Според вас струва ли си да се купува скъп антифриз или абсолютно всеки, в правилната концентрация би свършил работа и не би "свършил" двигателя/радиатора (пак)?Има антифризи на Мотул и разни други известни марки и от двете спецификации и цената на тип Д е почти като за масло...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което знам, че синия ще го забраняват за в бъдеще(бил вреден), но кога точно незнам. По принцип препоръчват синия да се сменя на 2 години, червения на 5 години. Аз 2.5 години карах със син и съм нямал проблем, сега смених с червен, но само защото и двата ми идват на една цена.

Редактирано от Z-Ro

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи си и от марката, ако купуваш разни сини боклуци нищо чудно и да фърлиш радиатора, аз преди карах с червен I.G.A.T немски, сега съм със същия ама син, незнам що ли не взех пак червен, не е кои знае колко скъп. Мисля 15 лева беше 1.5 литра ама е на -72 градуса и като ги разредя с 3 литра вода имама 4.5 литра за - 23 маи беше. Помня че червения беше за алуминиеви блоков и коли след 2000 год го препоръчваха. И двата ги водят антикорозиони нямал съм проблеми с тях. Само мога да кажа че на старата ми кола хвърлих чисто нов радиатор за 18 месеца експлоатация с антифриз на мотукс ли ко ли беше. Ся може и радиатора да е бил калпав ама аз повече с такива антифризи от по 4 лева не карам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...аз карам с един жълт руски май вече почти две години радиатора ми е нов и нямам проблеми говорих с продавача да гледам ли цветовете той ми каза,че с този никой не се е оплакал :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам 2години с зелен на ЕЛФ и нямам проблеми! Преди като карах 5г слагах на ОМВ ,зелен мисля беше,също нямах проблеми,ама беше 10-11лв/л. По принцип, с по- скъпите няма да имаш проблем. Аз, лично, на всички хонди които съм имал съм слагал по-скъпи и не съм имал проблеми!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса е дали да е от червения (тип Д с разни органики, които правят филм против корозия) или със синия.Мисля, че синия наистина е кофти за по-нови двигатели, защото както казах при Рендето правеше ужасяващи ръжди и тини из системата. На Хондата пък й текна радиатора от уплътнението - може и кофти антифриз да е прецакал гарнитурката. На Елф продаваха един син, после го направиха жълт като лимонада (марката стана Тотал) и според мен е същата боза. Ще взема да купя от розовия (тип Д) на Мотул, но пък ще трябва да промивам системата с вода между двата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой още да даде съвет? Наистина ли няма значение какъв бъркоч циркулира из блока и радиатора на Хонда?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спецификацията е: "Use only genuine Honda antifreeze/coolant" :P Из интернет бчх чел, че японските производители в антифриза ползвали основно фосфати, като инхибитори на ръжда, европейските пък били със силикaти.Стария антифриз и на двата сивика беше зелен. Това намерих из интернет- Honda requires green coolant with OAT and phosphates but no sillicates.Само че цвета не 100% показателен какво има вътре. Аз сложих червен, английски, с органични киселини (ОАТ), само че след обилна промивка на стария.Иначе има доста теми за антифриза. Тука колегата е писал интересни неща:http://forums.hondabg.com/index.php?showto...%80%D0%B8%D0%B7

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цвета наистина не е гаранция за състава. Така наречения genuine антифриз в Бултрако е 57лв за 5л (готов за употреба), което според мен е около цените на Мотула и другите "маркови" бълвочи. Според вас струва ли си по 11,4 за литър антифриз?В темата на колегата за състава на частите и чешмяната вода има интересни факти, но нищо конкретно по моя въпрос (както и в останалите теми за антифризи).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И син да сложиш, и червен да сложиш няма да сбъркаш... Аз съм ного доволен от синия I.G.A.T. По принцип течове се получават при силен разтвор на концентрата... Евтиния има съмнително качество, скъпия - съмнителна цена, така че избора е изцяло твой. Хондата не е с нищо по-специална от останалите... (освен че ни е любима марка :) ...)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами общо взето за цвета, не е от значение освен ако някой, не се отрови. Като цяло моно- и ди- етиленгликоловите антифризи са по-скъпи поради значително по-високата си топлинна и окислителна стабилност и значително по-малката склонност към осмоляване и образуване на 'туткали' и други бълвочи характерни за евтините полиетиленгликоли.Напоследък се нагледах на червени антифризи, които са на пропиленгликолова основа и търговците ги хвалят много, но причината е, че се прави добра печалба от тези охлаждащи агенти, използвани в соларни инсталации за греене на вода. Е, на базата на основното предназначение на пропиленгликолите като топлоносителни агенти за греене на вода, аз предпочитам охладителна течност за автомобил и по възможност ХОНДА.Като освен да е нискомолекулен етиленгликол, четете внимателно да е с фосфати, които са неактивни по отношение на алуминии и не причиняват изсушаващ ефект на т. нар. маркучи. Задължително избягвайте антифризи съдържащи силикати (както беше споменато по-горе), защото образуват алумосиликати със сплави основно на "японците" и задължително ДИТИОфосфати. С ДИТИОфосфатите са най-често ментетата на "хубавите" антифризи. Диетилен гликол с фосфати и деминерализирана вода е перфектния избор.

Редактирано от waterwet
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дятката ми е расправял че на времето са наливали в камионите глицерин,спирт,дестилирана вода и незнам си още какво. Антифриз на хонда,бих му се доверил без да се замисля.Иначе син,червен,зелен,това е боядисано за да не се отрови някой много жаден.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЗдравейтеПри колегите, които изследват корозионна устойчивост на Al сплави се правят и изпитания на различни антифризи- и от тях съм чувал, че има много добри Български антифризи. Ще попитам по- конкретно за марките, и при интерес ще пиша.Но не трябва да се забравя: целия блок на двигателя е от Al-11 % Si сплав, но при повечето модели Honda цилиндровите ризи са чугунени втулки- от една страна имаме корозия на Al сплав, а от друга страна- корозия на чугун. ПоздравиЖоро

Редактирано от JoroHondata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за ценната информация! Явно няма какво да го мисля - взимам това, което предлагат в Бултрако и го наливам. Преди това обаче ще трябва хубава промивка с вода, защото съм чувал, че различните типове антифризи не трябва да се смесват.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как ще правиш "промивката" преди да сложиш червения? Аз мисля да пусна стария (син) от кранчето на радиатора (в блока винаги остава, но не ми се развива дренажен болт) и смятам да покарам две - три смени само с дестилирана вода за по-сигурно, и чак тогава да сложа червения.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

смятам да покарам две - три смени само с дестилирана вода за по-сигурно, и чак тогава да сложа червения.

:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз дори не смятам да карам - източвам колкото мога, промивам с маркуча от чешмата и наливам вода. Пускам на празен ход, докато отвори термостата и източвам пак. Накрая трябва обаче да се отвори дренажния болт, независмо, че после уплътняването му е играчка. Ако в системата ти остане доста вода, дори и да е дестилирана - не се знае като сипеш после антифриза колко ще се разреди и дали няма да падне под нужната концентрация.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами след отваряне от кранчето изтичат 1,8-9 литра, и след наливане на концентрата (още 1,9литра) - хей ти ги 3,8 литра в цялата система в съотношение 1:1 :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя съвет е оригинален антифриз от Хонда, е малко по скъпо, но пък сигурно!Защото евтиното винаги излиза по-скъпо!На всичките ми Хонди антифриза ми е бил зелен и оригинален.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз дори не смятам да карам - източвам колкото мога, промивам с маркуча от чешмата и наливам вода.

Приготви се за локални прегрявания с чешмяна вода и за по-малко от година ще имаш пробив. Изпитано е! Даже със софийска вода, която е несравнимопо-мека от други региони.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От една промивка с чешмяна вода?? Това с локалните прегрявания трябва да ми се обясни или обоснове по-подробно, за да го повярвам.П.С. Мисля, че трябва да видите как действа водата за инжекции (филтрувана, стерилна и дейонизирана) - толкова е агресивна, че яде и разрушава всичко по пътя си.

Редактирано от Slade

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЗдравейтеЗа видовете и марките Български антифризи, които моите колеги в ИМет- БАН изследват за корозия на алуминиеви сплави ( използвани за двигатели и радиатори на коли) не мога да кажа нищо: в лабораторията идват като номера, и няма (не се дава) никаква информация дори и за точния състав на антифризите.Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ситуацията с антифризите е безумно тъпа. Хонда препоръчват антифриза да е само техен оригинален, като са пуснали цяла статия как пазел водната помпа, алуминиевите сплави и т.н. Пише да не се смесва с нищо друго.Аз сложих от Honda All Season Coolant Type 2, който е почти тъмносин на цвят, но изглежда няма нищо общо с обикновения син антифриз. Не съдържал силикати и борати. Лошото е, че останаха около 700мл от тубата 5л и не се знае ако се налага доливане в някакъв момент, откъде ще намеря същия (нова туба 5л за 57лв не ми се купува).Сега остава да се надявам повече да не тече/гори никога :P Възможно ли е да няма ясна спецификация за антифризите, както при маслата и съвместимостта да е нулева?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно ли е да няма ясна спецификация за антифризите, както при маслата и съвместимостта да е нулева?

ЧНГ!!!Напълно възможно е да няма специфкация за антифризите още дълго време. А относно спецификациите за маслата, то от 2003 год. са не съвсем коректни, относно "базите". Тогава петролните компании издействаха съдебно решение за до 32% минерална база в "напълно синтетичните" - таканаречени масла. А, антифриз сега се прави като виното, може и с диетиленгликол, но не се забогатява.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...