Jump to content
bebcho

За колко време достигате работна температура през зимния сезон?

За колко време достигате работна температура през зимния сезон?  

161 гласа

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Моля, впишете се или се регистрирайте, за да гласувате.

Recommended Posts

За колко време достигате работна температура през зимния сезон?Условията са колата е студена не е палена и на вън е -5 градуса.На място за колко време загрява колата ВИ и почва да духа осезаемо топло

Редактирано от bebcho

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ще имаш отговор със замерване на времето, НО към края на декември ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами за -5 немога да кажа ама последният студ които беще свил на скоро термометъря отчиташе 3 градуса и за някаде 3-4 мин започна да духа топло а работна температура някаде за 7-8 минути но за -5 градуса и по студено незнам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже до сега не ми беше студено в колата, за първи път тази година сутринта почувствах студ и загря по бавно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

работна Т и " духа топло" са две много различни работи. да почне да духа топло е около 5 мин , за работна Т ще им трябва доста повече от 10-тина мин. (пък ако е пуснато парното да духа да неговорим ... )

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не говорим да е пуснато парното, а под работна Т разбирам такава която си поддържа двигателя при напълно загряло положение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен парното може да започне да духа топло и до 5 минути, но работната температура, при която двигателя е загрял се достига по-бавно, някъде около 15 минути.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мене парното попринцип почва да топли след 4–6 минути, а колата се затопля за малко повече от 15 (но пускам парното чак като си достигне нормалната температура, а през това време ми трака ченето :D ) , ако не се лъжа...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...парното топли до 4-та минута а след 5 вече е загряла нормално ...ама имам един познат с бавареца още на 2-та му загрява колата оня пали и газ до дупка без да чака и бърже загрява :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От това да духне топло вътре до достигане на оптимална работна температура на двигателя има огромна разлика...Колега анкетата добре ама с поста под нея си умазал сичко...Аз давам 8 минути защото тогава колата вече ми е оптимално загряла. А иначе парното на 3-тата си духа топло :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все пак зависи дали колата е в движение или работи на място :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мене при сегашмите условия в 8 сутрината за около 10 мин мах при пуснато парно :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хе, Акорд-а ми е абсолютен рекордьор в бързото вдигане на температура.Като тръгвам за работа му трябват точно 2 километра по леко нагорнище (около 2 до 3 минути).Като се прибирам, по надолнище отнема 4 километра (4минути).Като карам служебните баничарки-дизели не може да стопли за целия път! (10км)Бързото стопляне обаче май не е повод за гордост де...Като се замисля, това означава излишен разход на енергия ... или ниско КПД , съответно висок разход на гориво

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой да преложи начин за скъсяване на това време .. че половината път чакам да ми се стопли парното.Едно време слагаха хората кашончета на решетката на ладите :) това дали че да има някакъв ефект?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Парно за 4 до 5 минути ,нормална работна Т около 10 +/ - ,и пак зависи ,ако са ме хванали лудите и доста по бързо!!! :):):tooth: Живи и здрави ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Удри на прекъсвач и загрява една идея по-рано :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Удри на прекъсвач и загрява една идея по-рано :lol:

:D Бе удряй я на прекъсвач цяла зима щом нямаш жал към колата си и пролета си отвори мотора да се порадваш на гледката в цилиндрите :D Като ти гледам аватара си май и за реглаж на преден и заден мост колега.П.С. Човека е уточнил при какви условия за колко време ви загряват колите, вие почнахте да разводнявате темата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако мого да си позволя едно уточнение: При външна температура "-5 С" - респективно толкова и в автомобила, "осезаемо топло" може да ви се стори и +10 градуса.Около минута след запалването на двигателя, вече не става за пипане. Следователно след 3-4мин охладителната течност ще е достигнала температура над 37 градуса и в купето ще духа въздух с положителна температура.Сравнение от миналата зима: Бяхме две коли Ford Fiesta и Honda Civic, температура ~ -10, при запалени двигатели аз докато изчистя снега (от Хондата) - жената свали ръкавиците и поразкопча палтото ;) , а аверите във Ford-а ги гледах, че през целия път си пътуваха със шапки. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Cr-V -то от място да достигне работната си температура според стрелката 10 ако не и повече минути. Но ако изкачаш 2-3 и тръгнеш заграва за 1мин след това. Докато Б3 пасата ми ще ти трябват 20мин каране и пак няма да е загрял :dry:

Редактирано от Barba

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за колко време загрява колата много зависи и от пътя който изминава. аз от вкъщи като тръгвам за работа имам два маршрута. единия е от нас на светофара и излизам на главния булевард. другия е по локалния път успоредно на булеварда зад блоковете и включване в главния път по-надолу. втория път е разцепен и се кара на слалом, повече от 3-та няма къде. като минавам по него, докато се включа в булеварда, колата е почти готова. иначе ако се включа на булеварда от светофара, като мина покрай мястото на което се включвам от другия път, колата още е студена. най-доброто загряване става на 3-та според моите експерименти. само че не просто движение на трета, а поддържане на скорост. в смисъл даже леко да са и ниски оборотите на третата, но не чак колата да се тресе или ... да се "мъчи" :dry: относно кашоните в решетката ... ефекта е нулев. на ладите и москвичите едно време се е слагало защото хората по онова време не са сменяли термостат никога. нашите коли ако всичко е наред по термостата, когато са студени така или иначе работят на малкия кръг и през радиатора теоритически няма движение на вода. така че каквото и да сложим отпред ... все тая :D освен ако не намушим един бързовар в радиатора ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Попринцип сутрин около 0 градуса като запаля прелюда държи 1900 оборота първите 2 мин после пада на 1100 докато загрее окончателно, според мен това е много важно, на какви обороти точно работи колата и как и е нагласен обогатителя. А стрелката на водата ми се качва до средата след като мина около 4 км и мисля че е доста бързо, защото 3-та генерация прелюд няма решетка отпред подобно на сивик 5-та генерация

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Качвам се в колата - тя вече топла

 

Публикувано изображение

Webasto

(упс грешна картинка) :thumbs1:

 

Има и дистанционно, има и таймер - ако си редовен да ходиш на работа по едно и също време. Някои дори имат и отделен вентилатор да отопляват купето - което е излишно, достатъчно е антифриза да е топъл

 

Мерцедесите имат интересна джаджа - резервоар за около 5 литра. като се спре двигателя, и помпа изпомпва горещия антифриз в резервоара. после като палиш, го изпомпва обратно

 

както и преди мен казаха, зависи от това, дали се движиш, или чакаш на място. Аз гласувах 5 мин, но това означава стрелката да доближи нормалната позиция (което далеч не означава, че е загряла напълно), при движение, без много натискане. Ако на място чакам, на включено парно на 4 на външен въздух, никога няма да достигне оптимално загряване (да се включи перката)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карайте на минимално допустими обороти и на възможно най-висока предавка в първите минути.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...