manch 29 #1 Публикувано 13 Ноември, 2009 Здравейте колеги, както повечето от вас знаят фаровете на са силната страна на 6 ген сивик. Заради това, че са пластмасови с времето потъмняват и започват да светят слабо и жълтеникаво. Когато купих колата вечер беше много тежко почни нищо не виждах замислих се за халогени, ксенони и прочие обаче прочетох тук за полирането и реших да опитам. Ефекта е поразителен не мислех, че ще има такава разлика. Сега фаровете ми светят поне с 30% по силно от колкото преди полирането.Съветвам всеки които има подобен проблем да го направи ще остане очарован.Как става - всичко което ви е нужно е 2 листа шкурка един - 800 и един 1500, полир машина (може и на ръка ако нямате), полир паста - за пастата даже не знам и каква марка беше моята. Имах някаква стара в гаража на около 5 год свърши страхотна работа.Нека ако някой колега може да каже точно марка и модел да сподели.Цялата операция трае 1 час - първо с шкурката на мокро с 800 после с 1500 докато целия фар стане леко матов и еднакъв навсякъде.След това слагате малко от пастата и полирате. Накрая с вълнено парцалче избърсвате и воала готови сте Качил съм и снимки да видите как се е получило. Даже след като свърших с фаровете само с паста минах стоповете станаха супер.Знам, че има друга такава тема но може да е полезно за някой а и целта е да отбележа, че наистина има ефект.Снимка1Снимка2Снимка3Снимка4Снимка5Снимка6Снимка7Снимка8Резултат1Резултат2Резултат3Резултат4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Zaio_87 1 #2 Отговорено 13 Ноември, 2009 браво колега! супер се е получило и аз отдавна мисля да го направя ама все не ми остава време! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #3 Отговорено 13 Ноември, 2009 БРАВО ! може някой мод да убедени темите Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SEZER 35 #4 Отговорено 13 Ноември, 2009 Още утре ще направя и мойте така.Само че мисля че ще е по-добре ако има една ръка лак отгоре, все пак е пластмаса и още повече е подложена на метерологични условия. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
alex civic 1 #5 Отговорено 13 Ноември, 2009 само не лакирайте след това ще станат по зле и отпреди и ще се олюпят мн барзо защото 1полираш повархноста става мн гладка 2боядисваш с лак без да има основа варху гладката повърхност ,няма как да стане споиката и фара е пластмаса а тя се пръска с пластификатор за да не се олюпи но от него помътнява.Просто периодично си пастираш на рака и не пръскаш нищо Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SEZER 35 #6 Отговорено 13 Ноември, 2009 само не лакирайте след това ще станат по зле и отпреди и ще се олюпят мн барзо защото 1полираш повархноста става мн гладка 2боядисваш с лак без да има основа варху гладката повърхност ,няма как да стане споиката и фара е пластмаса а тя се пръска с пластификатор за да не се олюпи но от него помътнява.Просто периодично си пастираш на рака и не пръскаш нищо Е няма ли нещо с което да се намаже или пръсне отгоре за ги предпази и да не пожълтяват? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
plamen_h 2 #7 Отговорено 13 Ноември, 2009 "manch" от каде си намери тази приставка за ъглошлайфа? Фаровете са станали супер. Браво! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
manch 29 #8 Отговорено 13 Ноември, 2009 "manch" от каде си намери тази приставка за ъглошлайфа? Фаровете са станали супер. Браво!Ами не знам машината е на един приятел. Тя има настройка на оборотите не е точно ъглошлайв.Като гъба е и с двойнолепещо се залепя за машината. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PETE_TONG 23 #9 Отговорено 13 Ноември, 2009 ! ВАЖНО ! : Никога,никога ама никога не правете грешката да изтъркате водно фаровете и после да ги пръзнете със нитроцелуозен прозрачен лак Фаровете фабрично са пръснати със 2,3 ръце двукомпонентен лак,който да служи като защитен слой на пластмасата(иначе за 10год пластмасата да беше станала юфка). Ако някой направи тази грешка ефекта ще е ужасен,от ацетона във спрея двукомпонентния лак се разтваря и целия фар става на отвратителни лепкави шупли,които се махат със 4 дена търкане като серсемин. Ако искате всичко да е като хората след минаването със 1500 ги запечатайте със скъп и хубав двукомпонентен лак,ефекта е поразителен! П.П.Всичко това го споделям от собстен опит! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Seaman 1 #10 Отговорено 14 Ноември, 2009 Супер са станали фаровете Браво за темата,много ще е полезна и на други колеги Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HRC 8 #11 Отговорено 14 Ноември, 2009 Благодаря за инфото, ще се възползвам и аз! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SEZER 35 #12 Отговорено 15 Ноември, 2009 Също така не правете и грешката да полирате със ъглошлайв дори и представката да става за него.Всички полирмашини работят на пъти по-малки обороти от тези на ъглошлайфа. Познавам човек, който се опита да си полира колата с ъглошлайф и полир гъба-запали се боята! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
F20A4 2 #13 Отговорено 15 Ноември, 2009 Много хубава тема, браво!а каква паста е необходимо да се използва? Бях чел, че има 3 номера пасти на 3М.Никога не лакирайте! Аз си бях дал колата на 1 бояджия и го бях помолил ако може да пробва да полира фаровете (те имат такива машинки за полиране) а онзи явноо го мързяло и ги лакирал. Още на първата пароструйка лака падна на люспи, също и по някои части на колата, но това е друга тема. Само незнам шкурка 800 не е и доста едра? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SEZER 35 #14 Отговорено 15 Ноември, 2009 Много хубава тема, браво!а каква паста е необходимо да се използва? Бях чел, че има 3 номера пасти на 3М.Никога не лакирайте! Аз си бях дал колата на 1 бояджия и го бях помолил ако може да пробва да полира фаровете (те имат такива машинки за полиране) а онзи явноо го мързяло и ги лакирал. Още на първата пароструйка лака падна на люспи, също и по някои части на колата, но това е друга тема. Само незнам шкурка 800 не е и доста едра?Не, перфектна е.Все пак после минаваш с 1000 и накрая с паста, така че не остават грам драскотини.Днес и аз полирах единия фар, разликата е голяма Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Gagi 1 #15 Отговорено 16 Ноември, 2009 Много добре се е получило! Браво!!Да мине зимата и ще ги лъсна и моите малко Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TheDevilTwin 17 #16 Отговорено 16 Ноември, 2009 Чудесен резултат! Аз моите ги минах единствено с полир паста, с машинка не съм, но пак резултатът е доста добър Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
manch 29 #17 Отговорено 16 Ноември, 2009 (Редактирано) Да пак ще има резултат. Просто моите бяха на поне 2 различни пласта олющени и за това ги минавах и с шкурка да могат да се уеднаквят. Редактирано 16 Ноември, 2009 от manch Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
WingMan 164 #18 Отговорено 16 Ноември, 2009 При мен са и лакирани фаровете и да чукнем на дърво все още няма проблеми с тях, но държа да отбележа, че ги носих при бояджия за целта и не съм ги лакирал сам.1 , 2 , 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
momo1 0 #19 Отговорено 16 Ноември, 2009 Станали са много добре! Браво! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
manch 29 #20 Отговорено 16 Ноември, 2009 При мен са и лакирани фаровете и да чукнем на дърво все още няма проблеми с тях, но държа да отбележа, че ги носих при бояджия за целта и не съм ги лакирал сам.1 , 2 , 3Наистина изглеждат супер. Знаеш ли по какъв начин са лакирани и с какъв лак. И преди колко време да не се окаже, че след 1 месец ще започне да се пука лака от температурните колебания. Поздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mEtaka 68 #21 Отговорено 16 Ноември, 2009 Ами тва при Прелюд 4ген дали ще има ефект или ..... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
F20A4 2 #22 Отговорено 16 Ноември, 2009 Ами тва при Прелюд 4ген дали ще има ефект или ..... Разбира се, особено ако прелюда ти е с пластмасови (найлонови) фарове п.с. Някой който има машинка за полиране дали ще се навие ако си взема паста да мина да ги тръкнем за 15 мин. срещу някой лев/бири например? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
WingMan 164 #23 Отговорено 16 Ноември, 2009 При мен са и лакирани фаровете и да чукнем на дърво все още няма проблеми с тях, но държа да отбележа, че ги носих при бояджия за целта и не съм ги лакирал сам.1 , 2 , 3Наистина изглеждат супер. Знаеш ли по какъв начин са лакирани и с какъв лак. И преди колко време да не се окаже, че след 1 месец ще започне да се пука лака от температурните колебания. ПоздравиВече втори месец мина откакто я направих процедурата и няма изгледи да пада. Използван е автолак на R&M. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalos 37 #24 Отговорено 16 Ноември, 2009 Съвет: Преди да започнете да търкате фаровете, облепете около тях с хартииено тиксо /така си спестявате полиране на капак, броня и калник. Идея: Неможе ли да се облепят с фолио след като се лъснат? /имам в предвид някое до 5-10% да затъмнява или прозрачно/ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
WingMan 164 #25 Отговорено 16 Ноември, 2009 Съвет: Преди да започнете да търкате фаровете, облепете около тях с хартииено тиксо /така си спестявате полиране на капак, броня и калник. Моя съвет е направо ги изкарайте. При условие че ще пръскате с лак после, това е най-удачното решение. Вадят се за 30 мин. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
manch 29 #26 Отговорено 16 Ноември, 2009 Съвет: Преди да започнете да търкате фаровете, облепете около тях с хартииено тиксо /така си спестявате полиране на капак, броня и калник. Идея: Неможе ли да се облепят с фолио след като се лъснат? /имам в предвид някое до 5-10% да затъмнява или прозрачно/Да съвета за хартиеното тиксо и облепянето около фаровете е уместен. Има опасност от надраскване на капак и броня. Просто забравих да го отбележа защото моята кола е за цялостно боядисване и не ми пукаше много. А колкото до фолиото мисля, че ще окаже влияние на светенето нали все пак идеята е да ги накараме да светят по добре (е добре де и малко визуално да изглеждат по-добре ) Но това си е мое мнение. Ако някои колега е пробвал нещо подобно ... чакаме съвети. Поздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SEZER 35 #27 Отговорено 16 Ноември, 2009 определено фолиото ще намали яркостта им, а подложено на климатичните условия ще падне много бързо Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Phillip 1 #28 Отговорено 16 Ноември, 2009 Ами дали ще има ефект при Англичанките (мисля че под пластмасата има и стъкло и не съм много сигурен за ефекта ) как мислите? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Olmy 35 #29 Отговорено 17 Ноември, 2009 (Редактирано) Ами дали ще има ефект при Англичанките ......?По темата е писано отдавна и то много подробно и темата е качена, като важна в 'Полезни технически теми' ТУК ! Ето още материал по темата ТУК както и едно нагледно от '3М' лидерите в тази област. Редактирано 17 Ноември, 2009 от Olmy Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
F20A4 2 #30 Отговорено 17 Ноември, 2009 Ами дали ще има ефект при Англичанките ......?По темата е писано отдавна и то много подробно и темата е качена, като важна в 'Полезни технически теми' ТУК ! Ето още материал по темата ТУК както и едно нагледно от '3М' лидерите в тази област. Супер! Вужте клипчето и няма какво да си говорим повече. Следвай те стъпките и това е. Сао ако някой знае къде се продават тези неща на 3М нека сподели Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Olmy 35 #31 Отговорено 17 Ноември, 2009 .......... ако някой знае къде се продават тези неща на 3М нека сподели Има ги ТУК Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
uzsree 0 #32 Отговорено 17 Ноември, 2009 Доколкото виждам на филмчето - там просто шкуркат фара със суха шкурка 500, после с 800 и накрая с водна 3000.после пастират един път със шлайф паста.Мисля, че с малко повече ръчен труд и умение, човек може да се справи сам без машина с обща цена под 10 лв и около 2ч за 2 фара.Шкурката струва стотинки а пастата на 3М струва 6лв за сто грама (които между другото ги дават за цяля кола)ако не стане, винаги може да се купи такъв комплект и да се оправи.....Пасти за пастиране на 3М се продават във (почти) всеки магазин за автобои, аз знам поне 3 в Бургас. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalos 37 #33 Отговорено 17 Ноември, 2009 uzsree- колегата е прав, във всички магазини за репарация на автомобили.Незнам дали друг освен 3м имат 3000 Траизакт, но и с 2000 и повече полиране се постига ефект.Не се лъжете с тези китове от ebay няма смисъл!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
aλexandro 12 #34 Отговорено 18 Ноември, 2009 (Редактирано) Как можете да кажете, че този кит няма смисъл. Идеята му е да си го направи човек вкъщи. Полирмашината на Sparky, с която колегата по-нагоре полира фаровете си е от 200 лв. нагоре. Не виждам лошо в това човек да си има вкъщи адаптер за дрелката с която могат да се полират по-дребни неща. Полиране на ръка, може и да е приложимо за полиране на лак, но аз лично предпочитам тази пластмаса да я полирам с машинка някаква Редактирано 18 Ноември, 2009 от Alexandro Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sand0 41 #35 Отговорено 18 Ноември, 2009 Ето това ви трябва след като полирате (или на нови коли)http://www.automotivearticles.com/Clear_Bra_3M.shtmlПолиуретанов сутиен Само дано има УВ защита щотоо същия сутиен ИНВИСИБЪЛШИЛД за телефони е пълен ТАШАК за няколко месеца УВто му бава майката. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
F20A4 2 #36 Отговорено 19 Ноември, 2009 Мдааа, може би ще стане и с това фолио, дето опаковат кашкавала в Била. Ще пробвам днес да видим какво ще стане Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dani13 0 #37 Отговорено 19 Ноември, 2009 Ето това ви трябва след като полирате (или на нови коли)http://www.automotivearticles.com/Clear_Bra_3M.shtmlПолиуретанов сутиен Само дано има УВ защита щотоо същия сутиен ИНВИСИБЪЛШИЛД за телефони е пълен ТАШАК за няколко месеца УВто му бава майката.това ако е вярно е супер, но и цената сигурно е супер Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nch 1 #38 Отговорено 28 Февруари, 2010 Най-тъпото е, че принципно за 10 лв можеш да оправиш и двата фара, ама гъбите за полиране са с цена м/у 8-9 лв и 27лв е тази на 3М жълтата.С кече дали става? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
wildcats 11 #39 Отговорено 28 Февруари, 2010 Много полезна тема Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nch 1 #40 Отговорено 28 Февруари, 2010 Значи, с кече се получи доста добре Преди малко приключих с полирането. Единственото за което съжалявам е че не започнах с шкурка 500.Минах с шкурка 800, 1000 и 3000 и с две пасти на 3М 09374 (по-едра) и 09375 (по-фина). Фаровете се изчистиха много добре, но не станаха кристално чисти. От вътре си личи че са потъмнели. Но мисля, че все пак освен външния вид, се е подобрило и осветяването на пътя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове