pano 24 #1 Публикувано 5 Септември, 2009 Колеги повечето от вас знаят,че карам английски Сивик,но имам следния "проблем" след 120км/ч волана на колата става супер чуствителен,което създава дискомфорт при управлението на автомобила,реагира и на най-лекото докосване(колата "олеква"),което може да бъде опасно при висока скорост.Сега да поясня окачването ми се състои от 4бр червени H&R пружини понижаващи 35мм(не са регулируеми) и 4бр. нови двойно действащи амортисйори(газ-масло,СТОКОВИ,Билщайн),долните шарнири също са нови,никакви луфтове на колелата,окачването отперд и отзад е перфектно.До спомената скорост автомобила е като ютия,супер стабилен и чуствителостта на волана е отлична.Аз имам някакви предположеня,като например,че всичко се дължи на комбинацията на стоковите амортисйори и червените по твърди и къси пружини,но тъй като H&R-a е купуван от Германия си идва с документ че можеш да минеш TUV ,без задалжително да сменяш амортисйори със спортни такива.Та на въпроса от какво може да се получава това??? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goro 17 #2 Отговорено 5 Септември, 2009 колега ходил ли си на стенд за преден мост да не е затворена предницата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1057 #3 Отговорено 5 Септември, 2009 Предница или гумиСложи си задните отпред и пробвай с тях Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
едмундо 34 #4 Отговорено 5 Септември, 2009 аз имам подобен проблем с акорда, при мен проблема е ясен - скапани задни амортисьори така че правилно си се насочил .. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pano 24 #5 Отговорено 5 Септември, 2009 колеги колата се кара с 4 бр. нови паради,амортисйорите са нови всичките,заинтересува ме какво е това затворена предница? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goro 17 #6 Отговорено 5 Септември, 2009 колега на стенд показва дали гумите са навтрре или навън има допоски но не знам вколко градоса са Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1057 #7 Отговорено 5 Септември, 2009 Ами гумите ти са събрани или разкрачени.Регулира се от кормилните накрайници на стенд.Когато имаш там проблем ти "яде" гумите отвътре или съответно отвън и колата става неустойчива. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goro 17 #8 Отговорено 5 Септември, 2009 миналата седмица карах моята на стенд там я реголираха Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pano 24 #9 Отговорено 5 Септември, 2009 колеги хондата мисля че няма странично регулиране,а чрез кормилните накрайници не се регулира наклона.Фолсваген(за Голф2 и 3 знам) има такъв реглаж но за Ходата няма,защото захващането на шенкела е по друг начин и ако се налага свалянето му,не се налага да се ходи на стенд за реглаж на наклона после.Поправете ме ако греша,но тогава ми кажете как става реглажа на страничния наклон при нашите коли? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1057 #10 Отговорено 5 Септември, 2009 Ми няма,само с камбър кит Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pano 24 #11 Отговорено 5 Септември, 2009 възможно ли е нещо от сервото? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kristi09 206 #12 Отговорено 5 Септември, 2009 реика колега или стабилизираща щанга.......... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pano 24 #13 Отговорено 5 Септември, 2009 рейка със сигурност не е,по дебела стабилизираща щанга незнам как ще реши проблема?Има ли някой колега който се е справял с подобен проблем? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
atoma 995 #14 Отговорено 5 Септември, 2009 (Редактирано) Колега и аз съм със същия проблем, питах същото нещо доста отдавна но отговор нямаше, аз съм със червeно кони и червени пружини, ходих на едно място и ми обявиха 200лв за да ми оправят "разкрача" на предницата, можело да бъде от това, казаха ми също ако колата е имала удар навремето може и от него да ставало това, но за мен това е малко странно, при мен проблема дойде след като смених цолажа на гумите но незнам, ако някой има решение на проблема с радост ще го прочета че и аз да оправя моя знам и за още един колега със същия проблем, така че дерзай не си сампс: колата ми е 5-та ген. Сивик - Седан ако това е от значение, колегата за който споменах по горе е с купе 5-тапс2: май работата отива към закупуване на раздвижни носачи както е казал един колега по горепс3: след 160 км/ч този проблем значително намалява но си е опасноУспех!Поздрави. Редактирано 5 Септември, 2009 от atoma Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Martin Raynov 29 #15 Отговорено 5 Септември, 2009 Пано,отивай да си регулираш предницата(може и от задния мост да е)!Ще искаш да ти регулират сходимост на преден и заден мост.ПС:Чувствителен волан е много условно-при високи скорости е нормално да се усеща лек дискомфорт при коли със серво управление. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pano 24 #16 Отговорено 5 Септември, 2009 Между другото,това"плаване" го усетих след като си смених зимните гуми 175/65/14 с летни 195/50/15.Като се замисля се сещам че този проблем съм го срещал при работата си в Германия като гумаджия,след смяна на зимни с летни гуми,2-3-ма клиенти са се връщали с оплакване от "плаване" на автомобила,свръх чуствителност на волана,като случая който си спомням беше Мерцедес ML и човека помоли за баланс,но тежести не трябваха.Все пак ще отида на реглаж пък каквото "сабя покаже". Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dachev 52 #17 Отговорено 6 Септември, 2009 Ммм да! Ето че сам си дал правилния отговор на проблема си! Най-вероятно е от гумите. Преди година, когато си взех колата беше с летни гуми поизтъркани и най-важното с шарка с прави канали. Един ден бях втрещен колко нестабилна стана колата и то точно с скорост над 120 км/ч. Най-интересното, че това е ставало само на един участък на магистралата между Шумен и Невша, където настилката е като калдъръм. На друга настилка не ми правил такъв проблем. Колата стана толкова нестабилна, че бях принуден да намаля до 110 км/ч. След това си смених гумите с нови зимни и на пролет с нови летни като много държах да имат асиметричен профил. Сега си фъркам по магистралите с колкото си искам без подобни проблеми.Забележи какъв е профила на шарката на гумите ти и настилката по която караш с такава скорост. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
manniakk 22 #18 Отговорено 6 Септември, 2009 (Редактирано) е аз като съм с гуми с водна шарка (kumhu ku31) и си фърча по магистралата с 150-180 и колата си е залепнала за асфалта? Стандартни амортисьори, понижаващи пружини и стабилизираща щанга.Аз съм усещал такова нещо от гадни гуми. Колега виж си дота на гумите. Ако е стар може и нови да са ти гумите и пак да не струват. Ако там е ок само реглаж е спасението Редактирано 6 Септември, 2009 от manniakk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pano 24 #19 Отговорено 6 Септември, 2009 ДОТ 0409,колега писах че работя като гумаджия как ще направя грешката да си взема нови гуми със стар ДОТ,няма как да стане! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dachev 52 #20 Отговорено 6 Септември, 2009 е аз като съм с гуми с водна шарка (kumhu ku31) и си фърча по магистралата с 150-180 и колата си е залепнала за асфалта? Стандартни амортисьори, понижаващи пружини и стабилизираща щанга.Аз писах, че става въпрос само за един участък от магистрала, който е с много гадна настилка. Който е минавал от там знае за какво става въпрос. Никъде другаде не ми е правила този кофти номер. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Magnum 7 #21 Отговорено 7 Септември, 2009 Dachev ти каза, че сам си намерил отговора на въпроса - още докато четях първото мнение, и на мен на гуми ми заприличаНамери някой път, дето камиони са направили коловози в жегата, и се опитай да караш там направо - постоянно ще ти дърпа предницата наляво-надясноПроблема идва от комбинация от по-широки джанти и нископрофилни гуми с твърд борд - при всяка промяна на камбъра на пътя (наклона), различна част от гумата прави контакт с пътя, и ти дърпа волана в тази посокаПри гумите с голям и мек балон този ефект почти го няма, понеже балона се сгъва, и гумата винаги е в пълен контакт с пътяТака и така работиш на гумаджийница - сложи някои зимни гуми, високопрофилни, и пробвай дали ще изчезне това дърпанеВ краен случай може да намалиш малко налягането - но това не е решение, особено при гуми с толкова твърд борд като парадата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chopper1969 5 #22 Отговорено 7 Септември, 2009 (Редактирано) Колега, на колко са ти напомпени гумите,преди месец ходих на гумаджия за реглаж, оня ги сложи на балансмашината и ми вика..меки са (2 атм.) ще ги напомпя на 3... гумите ми са 195/60/14...подскочих като го чух... щях да му нахлузя едната на главата. Тааа мисълта ми е..дали не караш с прекалено напомпени...а от там и твърди гуми...карал съм веднъж кола с твърди гуми...верно беше като лагерна количка. Иначе..всеки знае,носи ли колата на висока скорост-заминали амортисьори, виждал съм скапани за 10 000км. "стаж" на пътя Редактирано 7 Септември, 2009 от chopper1969 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PARADOX_sf 126 #23 Отговорено 7 Септември, 2009 Като за начало отиди на реглаж преден и заден мост. Ако това не помогне направете предницата с 2мм по-затворена от нормланото или 2мм по отворена. Ако и тези неща не помогнат има един вариант но ще ти излезне доста скъпо. Не е проблема от допълнителния страничен наклон. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda_stz 0 #24 Отговорено 7 Септември, 2009 Минаваш стенд и си готов. Аз съм със същият проблем, след 120 км/h колата става "недей си игра", тъй че сега като сложа новите гуми, минавам преден мост и забравям.Мини си преден мост и ако няма ефект, мини и заден Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pano 24 #25 Отговорено 7 Септември, 2009 (Редактирано) Благодаря колеги че се отзовахте,утре ще я кача на стeнда за реглаж и после ще споделя резултатите. Редактирано 7 Септември, 2009 от pano Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Чавдар 58 #26 Отговорено 8 Септември, 2009 Според мен пак мини стенд, но при друг майстор/сервиз, просто за да си сигурен че предницата не е събрана , щото тогава се получава по-чувствително управление, а когато е отворена е по-споко за каране - яде гумите, ама по-трудно ще се убиеш Второ - преди 9 месеца си купих чисто нови Toyo Proxes 4 195/50/15 - много добре се държаха и имат страхотно сцепление. преди 3 месеца ми срязаха 2 гуми и аз си купих пак същите и ги сложих отзад... немоа си позная колата!! само като вдигна над 80км и леко кривна - да заобиколя дупка да кажем... и все едно карам мотокар - задницата завива повече от предницата... На магистрала - едва държах 120, ако няма коловози, дори вятъра ми местеше задмицата... бях полудял и аз смених сички тампони, реглажи, сходимост - НИЩО и кво се оказа - новите гуми имат повечко силикон в сместа и дори на пипане се гънат грайферите! Сложих задните отпред и предните гуми отзад и задницата се стабилизира, а отпред ми олекна волана, но се кара споко. сега колкото повече се износват гумите, по-стабилна става колата, щото грайфера е нисък и по-малко се гъне. Та... още един глас за гуми! Тъпо е, нито аз , нито някой приятел или майстор го вярваше или предполагаше! Чудех се дали да се смея или да псувам, след като дадох 400лв за тампони и реглажи, а всъщност е най-лесното за проверка - и сам с крика можеш :-) непременно опитай, преди да си дал пари за някоя глупост, а тва с настройката на вертикалния ъгъл го забравете... Хонда имат чудесна сходимост и освен ако не се кара на писта, по-добре не пипайте сподели какво се е оказало! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivankrystev 16 #27 Отговорено 8 Септември, 2009 Нямах идея, че да обслужиш, най малкото да прегледаш колата е глупост/и!? По темата - реглаж, хубави(подходящи за сезона) еднакви гуми. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PARADOX_sf 126 #28 Отговорено 9 Септември, 2009 проблема оправи ли се? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pep0 90 #29 Отговорено 9 Септември, 2009 Аз сменях гуми на моята преди месец и ми казаха да мина реглаж,като освен реглажа си смених тампоните на стабилизиращата. След като минах тоя реглаж колата стана много чувствителна и на ниска и висока скорост, не знам дали не е и от тия тампони или реглажа, но сега след доста каране се нормализира и си е както преди Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
catalepsy 12 #30 Отговорено 11 Септември, 2009 (Редактирано) колага какво стана-оправи ли се проблема?Сподели понеже и с мен е същото,след като смених гумите и незнам кво да правя -фак!Ходих на реглаж-със сензори-шит,взе да бие надясно!Днеска пак ще им я нося,както ида е но проблема остава колата става нестабилна след 120!Карал съм я с 195-беше си добре! Редактирано 11 Септември, 2009 от catalepsy Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pano 24 #31 Отговорено 11 Септември, 2009 Днеска ходих на реглаж че и без това волана ми седеше малко в ляво след като карам на право,това оправиха,но проблема си остана,мисля да напомпя малко гумите до към 2.8 и да видя тогава.Интересното е че като карам по нагорнище е значително по-добре,това днеска го забелязах. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
catalepsy 12 #32 Отговорено 11 Септември, 2009 моите бяха напомпени на 3.0 бара предстваш ли си? сега са на 2.2 и е по добре положението-но пак остана този некомфорт след 120!Преди бях с Фалкен поизносени и нищо му нямаше на хондурасаСигурно е от гумите -друго несум сменял! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове