Jump to content
stykiaz

Pgm-fi и заграване на паркинга

Recommended Posts

Здравейте, попаднах на четиво, което ме накара да се замисля, а най-вече последния ред :

Cars with PGM-FI do not have to sit and warm the engine up in the winter season because the ECU calculates at what RPM and the fuel and air mixture the car requires to be at a normal engine temperature range.

Източника е : http://en.wikipedia.org/wiki/PGM-FI

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горивото ти е най-малкия проблем, зимата при -15*C правиш ли сметка до каква степен ти се е сгъстило маслото. Двигателя също се е свил и е стиснал сегментите/буталата? То ако става на въпрос това важи и за абсолютно всичко останало, така че .. по-добре си изчакай да чукне малко стрелката на температурата и тогава карай. Проста физика. !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе аз разсъждавам като 'kalmara', и кой каквото ще да ми разправя, аз ще си подгрявам мотора до нормална работна температура, и зима и лете... ;):D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Искаш да ми кажеш, че зимата седиш по 15 мин. преди да потеглиш?

Редактирано от bat_gogo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искаш да ми кажеш, че зимата седиш по 15 мин. преди да потеглиш?

лятото - 5 минзимата - 10 мин

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз просто изчаквам оборотите да ми паднат до 1000 и така тръгвам и зиме и лете :) ( като запаля седят на 1500 )

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искаш да ми кажеш, че зимата седиш по 15 мин. преди да потеглиш?

лятото - 5 минзимата - 10 мин
И аз съм като парадокса,чакам си и тва е.Немога да врътна ключа и да тръгна!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също винаги подгрявам, НО не до нормална работна температура, а максимум 1 минута лятото и 3-4 минути зимата, поради определени съображения. Първо това 10 мин. са колосален разход на бензин през зимата и второ - не съм сигурен, че при дълго стоене на празен ход в адския студ не се получава вредна разлика в температурите на двигателя и трансмисията, както и останалите движещи се части.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искаш да ми кажеш, че зимата седиш по 15 мин. преди да потеглиш?

лятото - 5 минзимата - 10 мин
тук за минути ли говорим или секунди? какво ще правиш 10 МИНУТИ в студената кола посред зима?!?изобщо не говорим колко бензин се губи от това (двигателя работи в доста богати смеси като е студен)но факт е, че двигателя загрява много по-бързо, когато е (леко) натоварен, отколкото на мястокато вляза в трафика, за 2-3 минути вече стрелката ми е отлепила, и от парното духа топлосмяташ ли, че на двигателя му е по-добре да се мъчи 10 минути студен?масово се препоръчва да се изчака 5-10 секунди, да направи налягане на маслото, да го завърти и да намаже навсякъде, и се тръгва, с леко газ и средни обороти - макс. 2/3 от газта, до 3000 оборота, докато не отлепи стрелката. тогава постепенно може да се увеличава натоварването. въпреки че не препоръчвам да се вкарва в 'лютеницата' двигателя дори и стрелката да е стигнала вече до средата - двигателя все още не е загрял напълно, трябват му още поне 5 минобратно на темата, при карбураторите има смукач, който се грижи за студения двигател - инжекционите го правят това автоматично, така че шофьора да не усеща никаква разлика в поведението на колата, независимо при какви условия работи

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

това с тия 10 минути чакане ми се струва излишно :) едва ли производителите са проектирали двигател който да трябва да го чакаш 10 минути в най-големия студ да загрява. зимата го чакам и аз, максимум 1 минута ако имам време. ако не 10-20 секунди. а лятото почти не го чакам :) престаравате се с тези 10 минути :D двигателите са проектирани да палят и да потеглят.

Редактирано от Shadow^Dancer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За дизел от 70-80те години на миналия век ли става въпрос? :) Зимата докато си почистиш стъклата е напълно достатъчно да чегърта 2-3 минути на празен ход и после лекинко (то и без това по кварталните улици е толкова замръзнало, че....). Вярно че сме й таковали м... , ама помислете и за екологията все пак.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За дизел от 70-80те години на миналия век ли става въпрос? :) Зимата докато си почистиш стъклата е напълно достатъчно да чегърта 2-3 минути на празен ход и после лекинко (то и без това по кварталните улици е толкова замръзнало, че....). Вярно че сме й таковали м... , ама помислете и за екологията все пак.

На екологията отдавна й таковахме майката, ама на колегата с двулитровия Людец, това загряване 10 минути зимата е не удар ами направо здрав ритник по джоба...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За собствено успокоение, особено зимата изчаквам да мръдне стрелката леко, и леко потеглям, колегите са прави, че на -20 С, горивната смес е малък проблем, лятото мисля че и 20 секунди са достатъчни :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на никой не казвам как да кара, и на никой не гледам в джоба. Просто споделих с вас каква е моята система, която смятам за ПРАВИЛНА, а пък дали ще изхарча 2 лв за бензин повече (но ще си запазя двигателя перфектен), си е моя работа. А и на всичкото отгоре, аз не съм си купил Хонда Прелюд за да се возя евтино. Този автомобил има такива преимущества, които само собствениците му могат да оценят. Познавам хора, които палят колата си и тръгват с мръсна газ....може би за тях това е правилно?! Всеки сам да си прецени! Свобода!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

палят колата си и тръгват с мръсна газ....

като всяка кола докарана от Италия !! Но ето виж без подгряване и изкарала 150++++ км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

право на личен избор е как да си стопанисвате колите. Аз не чакам, паля и заминавам, ако с това скася живота на двигателя си е за моя сметка. Просто нямам нерви сутринта в студа да чакам. Според мен едвали изчакването, ще удължи или съкрати драстично живота на мотора, но ако водача така се чувства по спокоен нека да го прави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също подгрявам колата преди да потегля. Дали зимата или лятото, оставям си я по за 5 мин да работи преди да тръгна. Не изчаквам стрелката на температурата да стинге средата но мръдне ли потеглям. Ест има случеи в които се налага да тръгна вендага, но повечето пъти подгрявам. Зимата маи задължително. Особенно че моята кола стои постоянно навън и някои път е опакована в лед :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При нас подгряването е масово явление. Пък и как иначе - зимата навън -35-40, не е за всеки. 10-15 мин зимно време не е голям разход (за природата е вредата), пък и не се качвам в замръзнала кола да ми тракат зъбите и да ми залепват ръцете на волана. Вече като се позатопли талигата - друго казва :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста проучвания са правени по въпроса и като цяло вредите от загряване на двигателя на място са несравнимо повече от предполагаемите ползи.Накратко са свързани с по-лошо мазане, отделяне на химически съединения, които водят до по- бърза корозия на цилиндрите, по лошо смесообразуване и изгаряне, по - бързо намаляване на качествата на маслото,запушване на филтри за твърди частици, лоши екологични показатели- т.е доста по -добре е двигателят да работи в динамични режими на натоварване и да достигне работната си температура по-бързо. Който се интересува от темата ще си намери материали в нет-а, а който е решил, че загряването на място е полезно за двигателя не може да го разубеди никой и той ще продължи да го прави.Естествено ,на всеки е приятно да влезе в топла кола.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

който иска да се качва в загряла кола през зимата, да не си тормози излишно двигателя, а да си сложи едно avtonomenotoplitel.webasto.com

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много е готино това, но за какви ли пари ще става въпрос?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен задължително 2-3 минутки се изчаква да се разбие маслото и после газ :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много е готино това, но за какви ли пари ще става въпрос?

Колкото си дал за колата, още толкова (без монтажа). :) Голям кеф е тва чудо, но да карах кола за 50-60 хилядарки най-малко... Иначе има аларми за по 200лв, които могат да палят дистанционно двигателя и като си оставил вентилатора на степен - воаля!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда, изпитано е с алармата. С кеф гледаш как другите стържат лед, а ти само чакаш да се затоплят стъклата и с метлата събаряш всичко. Има си таймер и след 15мин двигателя се изгася сам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...