stykiaz 0 #1 Публикувано 27 Юни, 2009 Здравейте, имам следните въпроси.Карам Сивик Англичанка D14A8Забелазах, че ми гори масло колата ( не знам дали си въобразявам, но май започна да гори чак като се затопли, а може и да е защото започнах да я карам повече .....)Та това, което виждам е, че за почти 4к килетра маслото от белега за максимум на щеката е на минимума в момента. Та въпроса ми е колко е разликата между макс и мин ?Да ме притеснява ли този разход или да си доливам смело ? Като компресия я мерихме 10.5 на 4те цилидъра.Вторият ми въпрос е : колата няма климатик и съответно няма филтър за климатик, но духалката вкарва маса боклук вътре, направо сухи листа влизат в колата .... ако сложа филтър, там където трябва да е филтъра за климатика ще спре ли тая гадост ?Мерси. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nile 171 #2 Отговорено 27 Юни, 2009 (Редактирано) определено този разход трябва да те притеснява.Като си мерил нивото на маслото колата беше ли на равно?Защото ако е била наклонена е възможно да ти дава разлика.А колата пуши ли черно?Разликата между максимума и минимума едва ли е повече от 0.5 литъра Редактирано 27 Юни, 2009 от Nile Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stykiaz 0 #3 Отговорено 27 Юни, 2009 Колата не пуши, дори сажди в ауспуха почти няма, не забелязвам да е мазно отзаде като бръкна в ауспуха. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Данчо 31 #4 Отговорено 27 Юни, 2009 разхода да не те притеснява.за филтъра не мога да ти хелп. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
enigma 78 #5 Отговорено 27 Юни, 2009 Мисля ,че между мин и макс ,разликата е повече от 500 грама Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #6 Отговорено 27 Юни, 2009 1л. е разликата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stykiaz 0 #7 Отговорено 27 Юни, 2009 В такъв случай, при положение, че нямам никакъв спомен какво масло има налято в колата, а и лепенка нямам никъде какво правя. Смесвам с друго масло, което ще си купя или сменям маслото и си доливам периодично ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nile 171 #8 Отговорено 28 Юни, 2009 Мисля ,че между мин и макс ,разликата е повече от 500 грамаа бе и аз пъро бях написал 1 литър,ама после редактирах Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stykiaz 0 #9 Отговорено 28 Юни, 2009 (Редактирано) Последно, колко да ме притеснява този разход ? Още повече, че не пуши колата отзаде, нито да е пълно с мазни сажди ...... ? Редактирано 28 Юни, 2009 от stykiaz Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dimitar Petrov 3 #10 Отговорено 28 Юни, 2009 Според мен е рано за притеснения. Щом не знаеш какво е маслото значи не си го сменял ти, може да е сменяно преди 5 години (примерно) и да е боза. По - добре вземи първо го смени и тогава ще се разбере. Имай на предвид че лятото от жегата маслото става по-рядко и след като е караш повече предполага се че и в червеното е буташ нормално е да изгори малко масло. Мерцедес Е класа 2007г. на един приятел, след като го кара по аутобан в Германия за 2 часа с 180км/ч му изпищя компютъра че трябва да долее масло.Успех. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stykiaz 0 #11 Отговорено 29 Юни, 2009 Маслото е сменяно септември, но не знам с какво ... просто така се стекоха нещата тогава .....Смених го и сега почвам да го следя .... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Niko1 6 #12 Отговорено 29 Юни, 2009 Аз доколкото знам разликата от средата /м/у минимума и макимума/...до минимума е около 800гр Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stanchevvv 67 #13 Отговорено 29 Юни, 2009 абе кви 1 литър , кви 800 грама разлика ??????? на мен разликата от мин до макс е 200 - 300 гр Д14А3.. ако налея 1 литър ще е много много над макса! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krelion 42 #14 Отговорено 30 Юни, 2009 Аз доколкото знам разликата от средата /м/у минимума и макимума/...до минимума е около 800гр !!! На същото мнение съм! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stykiaz 0 #15 Отговорено 30 Юни, 2009 Ами след 3-4k километра ще ви кажа колко е !!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jooo 0 #16 Отговорено 30 Юни, 2009 Колега stykiaz, със сигурност не е повече от 500 гр., поне на моя двигател (D14A2). Аз на моята наливам постоянно, изхабил съм поне 9-10 литра масло за последната половин година. На няколко пъти ми се е случвало да оставам на по 1 капка на края на щеката, т.е. около 0,3 или 0,4 см, което е доста под мин., доливам около 800 гр. и отива над средата. Но ти сам можеше да го поизмериш - доливаш по стотина грама, чакаш 1 минутка да се отече, и гледаш пак. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Еди Ведър 135 #17 Отговорено 30 Юни, 2009 на мен разликата от мин до макс е 200 - 300 гр Д14А3....твоята значи е от тия специалните модели на Хонда !!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 206 #18 Отговорено 30 Юни, 2009 (Редактирано) аааа! Знаех си аз че преди година и половина johnyboy и Омбре са ме прецакали нещо като ми доливаха масло - беше малко под минимума и те доляха около литър... цакали са ме с количеството масло, ама какви фокусници, хем гледах как сипват във фунията хем както твърдят тука някои колеги няма как цял литър да е влязъл !!! Редактирано 30 Юни, 2009 от Restless Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rook 0 #19 Отговорено 30 Юни, 2009 (Редактирано) По мои наблюдения, разликата м/у мин и макс на повечето коли (които събират 3-10 литра масло) е около 0,750 - 1,00 литра. На някои коли си пише дали е 0,750 или 1 литър разликата м/у границите. Нормално е, колкото по-малко масло събира колата, толкова и по-малка да е разликата м/у мин и макс. Не знам колко точно е разликата за всеки двигател, но например за 1,3 и 1,4 двигателите да е 0,5 л., 1,5 и 1,6 да е 0,75л., а на 1,8 и по-големи да е 1л. разликата м/у белезите. Освен това ваната(картера) няма еднаква форма навсякъде и не може да се каже, че щом от края на щеката до минимума събира 300 мл, то и м/у мин и макса ще е толкова, въпреки еднаквото разстояние. Освен това, много голямо значение оказва мястото където сте спряли (наклона дори и малък, понякога оказва голямо влияние). Колко време сте изчакали след като е работил двигателя. Редактирано 30 Юни, 2009 от rook Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Big Blonde Wolf 11 #20 Отговорено 30 Юни, 2009 Аз знам само, че като светне червената лампа остава около 1.5л масло :thumbs1:Stykiaz, карай смело новото масло и през две хиляди км виж колко масло е останало. Както казаха колегите, гледай колата да е на равен терен. Междувременно пробвай на дълго надолнище, засили се и пусни колата на скорост надолу. Когато оборотите паднат до 1000-1500 натисни педала на газта и виж дали има син облак зад теб. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Visible 0 #21 Отговорено 1 Юли, 2009 Аз да кажа за филтъра: Предната ми беше англичнка без климатик - има място за филтър под жапката. Продават се филтри за до 20 лв мисля и край на листата в купето Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
B7_ 56 #22 Отговорено 1 Юли, 2009 днеска си смених филтара на купето и стружа близо 30 лв но пак зависи каква големина е моят е по голям и струваше 30 а по малкия беше 25 точно така намира се под жабката .. дарпа се една пласт маса и филтара пада и се слага новия Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
NPN 11 #23 Отговорено 2 Юли, 2009 Потвърждавам за филтъра. На моята англичанка също поставих такъв. Има съответно място под жабката. Странно ми е, че колата дойде от Швейцария без такъв филтър, а както е известно там хората са доста прецизни... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rook 0 #24 Отговорено 2 Юли, 2009 Заводите слагат филтри за купетата на колите с климатици. Защо само на тях, мисля, че е ясно. Място за филтър има на повечето коли без клима, но за да е по-евтина колата не се слага(а може и заради някакви други съображения). Не карайте без филтър за купето, ако имате климатик (ако е развален и не го ползвате - може). NPN нормално е да няма колата този филтър, след като няма климатик, независимо от коя страна е. Не си споменал, че няма климатик, но то е ясно, щом ти е липсвал филтъра. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stanchevvv 67 #25 Отговорено 4 Юли, 2009 не мога да разбера тогава защо при мен е така? последния път маслото беше под минимума, имам малка тубичка масло от която сипах не повече от 130 мл. и маслото отиде над средата! искате да ми кажете че разликата от мин до макс е 1 л?? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jordan 6terev 0 #26 Отговорено 11 Септември, 2009 При мен на Акорда разликата е 1 литър Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Niko1 6 #27 Отговорено 11 Септември, 2009 Аз знам само, че като светне червената лампа остава около 1.5л масло :angry:Stykiaz, карай смело новото масло и през две хиляди км виж колко масло е останало. Както казаха колегите, гледай колата да е на равен терен. Междувременно пробвай на дълго надолнище, засили се и пусни колата на скорост надолу. Когато оборотите паднат до 1000-1500 натисни педала на газта и виж дали има син облак зад теб.Аз пък знам че като светне червената лампа..на маслато..лошо.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pantev 0 #28 Отговорено 11 Септември, 2009 Колега по-добре си смени лично ти маслотолда си си сигурен за теб! Иначе един път и на мен маслото ми беше под минимума една капка беше на пръчката и сипах около 400-500 грама и мина максимума и ходих даже да ми го източат малко! Че не било хубаво да се кара над максимума особенно ако вкарваш колата в обороти! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pitbuls 21 #29 Отговорено 11 Септември, 2009 мойта я спирам в гаража вечер и сутрин студена като и проверя маслото е м/у мин и макс. ако не я карам и проверя пак на следващата сутрин маслото вече е на макс( явно му трябва доста време да се стече в картера всичкото, а не е толкова гъсто ). така, че проверявайте на едно и също място и ако искате вземете това предвид. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове