pesho2 0 #1 Публикувано 14 Юни, 2009 Сякаш отскоро започна. Като подам рязко газта, се чува от двигателя нещо като "чака-чака-чака" и като отнема (или тя се засили) спира. Да се тревожа ли; нещо с предварението ли? Има ли някой идея? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #2 Отговорено 14 Юни, 2009 Така вика карето, когато е разбито... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jimbeammm 0 #3 Отговорено 14 Юни, 2009 Сякаш отскоро започна. Като подам рязко газта, се чува от двигателя нещо като "чака-чака-чака" и като отнема (или тя се засили) спира. Да се тревожа ли; нещо с предварението ли? Има ли някой идея?колега и аз имах същия проблем като дам повече газ и кам 2500 оборота почваше да се обажда нещо и после във високите обороти спира това аз се чудих какво е защото не може да се чуе добре от каде идва мислех че е от ходовата част но не е ....и при теб може би е така това сигурно е аванса (предварението) защото най вероятно и идва слаб бенза сипи и 100 октана и ако е от това ще се оправи и също се получава ако има мрасотии в резервоара при мен със хубав бензин като е спира да чатка но като намалее и земе да влиза стрелаката на бенза в червеното и пак почва защото най вероятно има някъкви мрасотии от гадни бензини в резервоара Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
LAMER 82 #4 Отговорено 24 Юни, 2009 Аз карам само със 100, но и при мен го има. Някой? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
R-Racing 86 #5 Отговорено 24 Юни, 2009 (Редактирано) Това когато мотора студен или топъл е ?Масълце да не си сменял скоро ?За да го осетиш по добре къде е отвори капака заслушайсе и тогава подай газ от дросела за да установиш точно от къде идва може да е от много места Поздрави Редактирано 24 Юни, 2009 от hondaracing Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #6 Отговорено 24 Юни, 2009 Сякаш отскоро започна. Като подам рязко газта, се чува от двигателя нещо като "чака-чака-чака" и като отнема (или тя се засили) спира. Да се тревожа ли; нещо с предварението ли? Има ли някой идея?Клапаните регулирал ли си ?Ако не, сега е момента и после пиши ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nile 171 #7 Отговорено 24 Юни, 2009 Така вика карето, когато е разбито...Колега,карето не се ли обажда повече когато правиш завой? Иначе както каза един от колегите може да е от много места.Аз ти препоръчвам да си провериш тампоните по двигателя.Може пък като подаваш газ скъсания тампон да тресе и да се чува така. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pesho2 0 #8 Отговорено 25 Юни, 2009 (Редактирано) Това когато мотора студен или топъл е ?Масълце да не си сменял скоро ?Колега, прави го при топъл двигател, а масло наистина скоро сменях, ама що да е от него?Ще проверя и другите неща и ще опиша тук какво е било. Редактирано 25 Юни, 2009 от pesho2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Hime 1 #9 Отговорено 25 Юни, 2009 Няма да е каре ---> най-вероятно е аванса. Сложи бензин 100 октана и ще видиш че няма да ти прави така. Не е нещо за което да се притесняваш.Успех! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #10 Отговорено 26 Юни, 2009 Имах такова чаткане или тракане и се оправи с реглаж на клапаните, но моето си се чуваше, че идва от капака на клапаните - опитай се да разбереш приблизително откъде идва звука. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K1NG 3 #11 Отговорено 27 Юни, 2009 (Редактирано) И какви пари излиза тоя реглаж на клапаните? Защото аз имам същото чаткане под капака на клапаните Редактирано 27 Юни, 2009 от K1NG Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K1NG 3 #12 Отговорено 2 Юли, 2009 никой ли няма да отговори? А и ме интересува дали може да стане нещо ако продължавам да карам така? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
manniakk 22 #13 Отговорено 2 Юли, 2009 ~40-50лв е реглажа Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
1net 41 #14 Отговорено 2 Юли, 2009 Хора, вземете установете какъв е проблема преди да казвата "Карай така, не е проблем"Пешо2, вземи един гаечен ключ (10, 12 .. все тая ма да не е 27 ) и го дай на приятел да чука по алуминиевата част на главата или блока докато ти си седиш на шофьорското място. Ако звука е много близък до това което чуваш, значи ти чука аванса.Пробвай също да възпроизведеш свука на място. Отваряш капака и форсираш двигателя докато си до него. Ако успееш, забележи кога точно чука (при подаване на газ, при връщане на газта) и от къде е звука.п.с. в зависимост от причината, това чукане може вобще да го няма при форсиране на място. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
LAMER 82 #15 Отговорено 2 Юли, 2009 При мен, чукането го няма при форсиране на място. Има го само при натоварен двигател, докато ускорявам, в обороти около 3к. Появява се и след качването на оборотите с още 200 да кажем изчезва. Когато оборотите спадат, не се чува чаткане. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jimbeammm 0 #16 Отговорено 4 Юли, 2009 колеги само се повтаряме за едно и също нещо по тая тема сложи си силен бензин 100 октана и ще стане ясно дали е от аванса хонда моторите искат СИЛЕН БЕНЗИН който ми каже че това не е вярно трудно ще ме убеди в това защото дори и в най тънките книжки го пише по горе обясних мн точно че имах същия проблем и как го реших успех с гадаенето Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K1NG 3 #17 Отговорено 4 Юли, 2009 (Редактирано) А па при мене чукането е на място като е колата на свободна. Можеби тогава го чувам най-ясно, но ми се струва че и в обороти като е пак чука (имам кюнец отзад и не се чува от бръмченето) Та мисълта ми е друга. Аз доколкото знам съм с хидравлични повдигачи на клапаните. Та ми казаха че ако ще се регулират трябва да се сменят повдигачите. Други пък ми казват че не можело да се регулират клапани с хидравлични повдигачи. Бе ти тва са все думи на комшииски майстори за тва питам и тука. За по точно инфо мотора е D15Z1 Редактирано 4 Юли, 2009 от K1NG Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #18 Отговорено 4 Юли, 2009 За K1NG : Не са хидравлични, не вярвай на всеки ! П.П. Пешо2 нещо се загуби, не че има разлика с други теми, но някой може да разбере нещо... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K1NG 3 #19 Отговорено 5 Юли, 2009 Мерси sebulba ще се ходи за регулаж на клапаните Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
LAMER 82 #20 Отговорено 10 Юли, 2009 колеги само се повтаряме за едно и също нещо по тая тема сложи си силен бензин 100 октана и ще стане ясно дали е от аванса хонда моторите искат СИЛЕН БЕНЗИН който ми каже че това не е вярно трудно ще ме убеди в това защото дори и в най тънките книжки го пише по горе обясних мн точно че имах същия проблем и как го реших успех с гадаенето Аз карам само със 100, но и при мен го има. Някой? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ocean 2 #21 Отговорено 10 Юли, 2009 (Редактирано) Тиа маистори с техните хидравличнн повдигачи са пълен абсурд. Редактирано 10 Юли, 2009 от ocean Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pesho2 0 #22 Отговорено 13 Юли, 2009 За K1NG : П.П. Пешо2 нещо се загуби, не че има разлика с други теми, но някой може да разбере нещо... Колега, прав си, че се загубих - в чужбина съм (с Хондата) и вечер тестваме до късно Узото им, та не ми е за ремонт сега. Като се върна. Желая на всички Хондажии, семействата им и на гаджетата също приятна и полезна почивка! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pesho2 0 #23 Отговорено 13 Юли, 2009 Така и така съм се видял с Интернет - малко помощ за домакините ми - възможно ли е да им кажат, че маслото на Шкода-Фабия се сменява на 15 хил. км? И то във фирмен сервиз са им казали! Аз не го вярвам - на 10 хилки трябва да е, нали така?! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #24 Отговорено 14 Юли, 2009 Не винаги е на 10 к.. Зависи от маслото и от колата..ВАГ- групата имат предписания и на 30 к да се сменя - със масла лонг лайф... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pesho2 0 #25 Отговорено 17 Август, 2009 Бях позабравил проблема, но днес работя работата си на една улица (в кв. Надежда) пред един сервиз и питам майстора: да мина пред теб, за да чуеш този шум и да ми кажеш какво е, според теб. Той, цитирам по памет : трака ти предпазната ламарина ли, щанга ли каза на гърнето. Не било от двигателя!Някой може ли да ми обясни по-подробно има ли такова нещо и що е то? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #26 Отговорено 17 Август, 2009 Не знам какви предпазни ламарини, но ако трака от гърне е малко вероятно звукът да е плътен и равномерен - по-скоро ще трака като ламаринена кутия и няма да е никак равномерно. Най-доброто нещо, което можеш да направиш е през нощта на аболютно тих път/улица/поляна да си правиш експерименти, задължително с помощник - единия кара/форсира, другия слуша! Повярвай - в подобна обстановка и най-трудно доловимите шумове се хващат! Следващото нещо - ухото към двигателя или към частта, от която се предполага шума - доста по-различно е възприятието когато ухото сочи встрани и когато е насочено директно към източника! Някои дори съветват да се използва метален прът като проводник към ухото (не е препоръчително със стетоскоп, че се пукат тъпанчета). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pesho2 0 #27 Отговорено 17 Август, 2009 Не знам какви предпазни ламарини, но ако трака от гърне е малко вероятно звукът да е плътен и равномерен - по-скоро ще трака като ламаринена кутия и няма да е никак равномерно.Няма как да запиша звука, за да го пусна тук, но: при рязко, силно подаване на газ по време на ход само, се чува "чък-чък-чък-чък" много бързо и като поотнема от газта и колата вече върви равномерно, чаткането изчезва. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #28 Отговорено 17 Август, 2009 На мен при потегляне ми се чуваше тунинга на ауспуха, преди да го постегна, но по-скоро като вибрация на ламарина. Също така беше слабо и се чуваше много добре, че идва отзад. Ако можеш да влезнеш в гараж с канал и някой да стои отдолу - потегляш и би трябвало веднага да се разбере дали е от там! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dimitar Petrov 3 #29 Отговорено 17 Август, 2009 Пробвай с 100 октана бензин, да не би да си сложил много разреден 95. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Аня Митрева 4 #30 Отговорено 17 Август, 2009 Да не са биелни лагери? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ganchev 54 #31 Отговорено 17 Август, 2009 Бях позабравил проблема, но днес работя работата си на една улица (в кв. Надежда) пред един сервиз и питам майстора: да мина пред теб, за да чуеш този шум и да ми кажеш какво е, според теб. Той, цитирам по памет : трака ти предпазната ламарина ли, щанга ли каза на гърнето. Не било от двигателя!Някой може ли да ми обясни по-подробно има ли такова нещо и що е то?Колега и при мен зимата имаше такова тракане, от такава ламарина. Някъде да си я суркал "по корем" ? Защото при мен се получи от нашите "хубаво почистени" улици и се беше запършила. Отиди някъде на стенд да ти я вдигнат колата и да я оправите. Дори на гумаджийница става! Успех и пиши после какво е станало! ПС: към колегата jimbeammm: Колега, в опътването на колата ми, се препоръчва бензин А92, който се предполага че е като нашия А95. Не всичко се оправа със 100 октана! На предната ми кола си парих от тоя бензин. По-добре вземи си почисти резервоара! Съвет просто Поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pesho2 0 #32 Отговорено 18 Август, 2009 Колега, ако е ламарина, щеше да трака непрекъснато, а то се чува при по-рязко подаване на газ при потегляне и при отнемане леко на газта тракането спира до края на возенето.Винаги наливам 95 само от големите вериги (без една) и тя си трака все по един и същ начин - няма връзка с бензина.Бих я отвел на сервиз, но шефът е взел много голям обект (лакомията му е огромна) и ни скъсва от работа. Почивните дни са ни забранени, без майтап! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 357 #33 Отговорено 18 Април, 2016 (Редактирано) Вчера и аз забелязах нещо подобно на чаткане при продаване на газ. D15Z6. Досега не съм го отчитал за изминатите 7500км. Натоварена кола, 4 човека и сравнително стръмен баир на 3-та с 2500-3000об. Бях набичил музиката с леко отворени джамове и по едно време долових отражение на това тропане от околните сгради, паркирани коли и т.н. Спрях музиката и като подам рязко газ, т.е. мотора види яко зор, ем натоварен как си трябва, ем на наклон и се чува някакво трополявене. Като отнема газта или ускорението стане равно на 0, изчезва. Бензин ОМВ 95, масло 5W30 (за 5К нивото е както съм го налял), разход и вървеж без забележка. Ангренаж, ролка и водна помпа лично съм сменил с доста педантизъм и се съмнявам да има проблем по зацепването. Клапани също съм регулирал лично. Отделно лагери на алтернатор и лагер на обтяжна ролка на компресора...то не остана какво да тропа. По окачване също не съм забелязал да има проблеми. Ще видим...тия дни ще си правя експерименти дали ще успея пак да го накарам да трака. То ще си покаже от бензин ли е или нещо друго. Редактирано 18 Април, 2016 от boiskii Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jazz2005 8 #34 Отговорено 10 Юни, 2022 Абсолютно същия проблем с HONDA JAZZ 2005 1,4 CVT, при подаване на повече газ на равно, сам съм в колата - яко чаткане, а като отнема малко газта и изчезва. Прави го при студен двигател силно и отчетливо, след като загрее напълно мотора почти не се чува. Цяла зима така иии.. от както се затопли времето вече го няма този шум. Прилича много на аванс или клапани, но не е, много по-силен е шума. Повече ми прилича на верига или обтегач. Не съм установил още, явно следващата зима като зачатка пак ще го търся. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове