Jump to content
e4omir

Специални Ngk Iridium свещи за коли с газова

Recommended Posts

Здравейте колеги.Първо предварително да споделя, че изчетох всички теми свързани със съвети за свещи и не открих подобно разискване(поне така мисля).Още преди 2 години си сложих обикновенна газова на моята англичанка от подписа (D14A2), с метални колектори е, и до сега, около 30000 км не съм имал проблеми. Свещите дори и не съм ги свалял до сега, но понежа знам, че са консуматив и реших да почета малко и да си купя нови. Спрях се в крайна сметка на NGK Iridium, и след като им порових в сайта и определих модела за моя двигател, излиза следния модел BKR6EIX-LPG (order No 3356). Това LPG малко ме очуди какво прави след модела (това ми пише и на капака на ангренажа), и след като се поразрових в сайта видях, че тези свещи са произведени за коли, който се карат на ГАЗ. Та въпроса ми към Вас колеги е, някой който е на Газ пробвал ли е този вид свещи и каква е разликата от другите Иридиеви, които нямат LPG след името? Ето и линк към информацията за тези LPG свещи http://www.ngk.de/Specialised_spark_plugs_from_N.4416.0.html . Като цена според няколко UK сайта излиза, че са с около 30% по скъпи от Иридиевите. Ако някой може да сподели опит ще съм благодарен, знам че колата няма да повиши 90-си кончета, но все пак ако има ефект ще инвестирам в малко по скъп варянт на Иридиева свещ. Поздрави на всички.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

LPG - Liquid Petroluem Gas - "Втечнен природен газ". Означава че свещите са за двигатели на газ. Ползват се иридиеви, понеже газта разяжда полюсите на обикновените, това е единствената причина полюсите да се покриват с иридий. А тези на NGK са предвидени само за японски двигатели по принцип, т.е. най-доброто което можеш да използваш ;)

  • Надолу 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone

LPG - Liquid Petroluem Gas - не е природен газ, а пропан бутан! CNG - compresed Natural Gas е природен газ!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако питаш мен слагай си най обикновенни свещи от 4 5 лв,и без това всички са еднакви,разлики може да има вече при по спортни модели при състезателни условия/поне така мисля аз/ за газовите сисеми е важно да имаш хубави свещи като под хубави разбирайте запазени не някой заминали вече.Колкото повече се заобля електрода свеща се е захабила и разхода се вдига почва да гърми поради не добро изгаряне .Ама ако ти се давт много кинти купи си всико е реклама според мен .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone
;););) Това със свещите по 4,5 лева не оферта и веднага го усещаш на разход на празен ход и тн!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за мненията Колеги, така или иначе съм решил и ще сложа Иридиеви свещи, но пуснах темата, не за съвет какви свещи да си сложа, това всеки си го решава и преценя, а именно за мнение каква трябва да е разликата между NGK Iridium и NGK Iridium-LPG. То е ясно, че едните се правят за коли с алтернативно гориво (в този случай на ГАЗ, не на Метан), но някой ползвал ли е точно този тип LPG свещи на Хонда с АГУ за да даде мнение и съвет? Със сигурност не се различават само по LPG-то след името ;) Мерси предварително.

Редактирано от e4omir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе само аз ли не разбрах - как така онези дето са правили каталога знаят че ти си с газ? Викаш по каталога за твоя двигател излизат тези с LPG в името а те били за коли с газ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе само аз ли не разбрах - как така онези дето са правили каталога знаят че ти си с газ? Викаш по каталога за твоя двигател излизат тези с LPG в името а те били за коли с газ?

хахаха, добър въпрос. На капака на ангренажа е номер BKR6E-11, а в сайта излиза BKR6E-11 и BKR6EIX-LPG http://www.ngk.de/index.php?id=659&pd=...vic+5T%C3%BCrer , не съм казал, че някой знае, че аз или някой друг е на ГАЗ. Просто NGK произвеждат свещи и ги препоръчват за коли карани на ГАЗ (Иридиеви+ нещо си). Толкова ли е трудно да се разбере, че едните се препоръчват за коли на ГАЗ, а другите са стандартните Иридиеви свещи?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Одавна не съм влизъл Във форума Отчитам го като грешка :rolleyes::tooth: .

 

От опит мога да споделя, че повредата в свещите не е разядени електроди (това лесно се оправя с "почукване", никой не съветвам да го прави :cool: ), а пробив във изолацията на свещите. Съвета ми е вземайте ги по каталог и ако ги дават с две топлинни числа, то вземете с по-високото. Или сами преминете с единица към по-високо. И най-важното сменяйте ги редовно ако сте на LPG или CNG или и на двете (като мен например) не ги карайте повече от 20 000 км..

 

Мога да кажа още само, че аз карам с DENSO(така се пишеше мисля) и на двете коли (и двете са на LPG и CNG), цената им е около 50% от цената на NGK, а по-качество не отстъпват.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колегиТези свещи BKR6EIX-LPG (order No 3356), за които пита колегата са за коли на газ. Да, ама нали за нашите Хонди (предполагам почти за всички) разстоянието между електродите е 1,1 мм (BKR6EIX-11, 3764), докато при тези свещи за газ не се казва какво е- да не би да е стандартното 0,8 мм и да не са подходящи ?Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет и от мен Колеги, писах няколко мейла на NGK и ето какво ми върнаха, както пише в предния пост Жоро, наистина разстоянието им е променено, както и имат някой допълнения в изолацията доколкото разбирам. Ето ги РЕ-тата от тях, но въпреки това не мога да разбера, за коли на ГАЗ биха ли били по добри тези свещи и с какво :thumbs1:отговор1:Dear Mr. Ivanov,Thank you for your interest in our spark plugs.In the LPG operating we recommend for this engine our "BKR6EIX-LPG" (3356)The difference is the gap and the special LPG- surface coating.BKR6EIX-11 = 1,1 mm GapBKR6EIX-LPG = 0,8 mm GapIn the LPG mode, we recommend to reduce the Gap, so is theBKR6EIX-LPG the best Spark Plug in LPG operating for yourengine N-D14A2.отговор2:Good morning,For use with LPG you would need to use a smaller gap setting, closing by 0.2mm is usually recommended. BKR6EIX-LPG is pregapped to 0.8mm, which should be approximately correct for your application. Apart from the gap setting, the LPG plugs are made from higher grade materials (corrosion and wear resistant) and incorporate a platinum chip in the ground electrode to further improve service life and performance.Съжалявам, че така без превод Ви ги качвам, но все пак рискувам да направя някой блестящ превод и темата да мине на ебавки :)Поздрави на всички.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Koлега, в крайна сметка каво стана с свещите и колицата? :ph34r:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бре колега от де я изрови тая тема от преди 2,5 год :)и на мен ми е интересно купил ли ги е , какви са резултатите, аз съм с иридиики ама обикновени не за газ и за ся нямам ядове, малко гачили повече дърпа в ниските с тях.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с Денсо иридиум и за сега почти 10К на газ нямам грижи.Но при следваща смяна се замислям дали да не мина на LPG версията на NGK

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм за смяна на свещи. Бих опитал с иридиеви ЗА ГАЗ! От къде да поръчам/купя? Благодаря за съветите, най-вече на тези, които са го правили и говорят от собствен опит ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз сложих ngk двуполюсни и има разлика по добре варви колата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама верно от къде я изровихте тая тема, три пъти гледах за да се уверя, че е моята :). Така и не купих въпросните свещи от темата колеги, цената ако не се лъжа им беше два пъти повече от на иридиевите и това лесно ме отказа от експеримента. Сменям с обикновенни NGK, каквито са ми отбелязани на капака на ангренажа и за сега нямам никакви грижи. Пък и аз вече карам D15Z6 Vtec, a жената търкаля бавничко англичанката :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бре колега от де я изрови тая тема от преди 2,5 год :)и на мен ми е интересно купил ли ги е , какви са резултатите,

Сигурно ги е купил :) щом не се е появявал толкова време, значи още си ги кара .. :DП.П. Я, той пък взел, че не ги купил .. :lol: Редактирано от mar_tod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет и от мен Колеги, писах няколко мейла на NGK и ето какво ми върнаха, както пише в предния пост Жоро, наистина разстоянието им е променено, както и имат някой допълнения в изолацията доколкото разбирам. Ето ги РЕ-тата от тях, но въпреки това не мога да разбера, за коли на ГАЗ биха ли били по добри тези свещи и с какво :thumbs1:отговор1:Dear Mr. Ivanov,Thank you for your interest in our spark plugs.In the LPG operating we recommend for this engine our "BKR6EIX-LPG" (3356)The difference is the gap and the special LPG- surface coating.BKR6EIX-11 = 1,1 mm GapBKR6EIX-LPG = 0,8 mm GapIn the LPG mode, we recommend to reduce the Gap, so is theBKR6EIX-LPG the best Spark Plug in LPG operating for yourengine N-D14A2.отговор2:Good morning,For use with LPG you would need to use a smaller gap setting, closing by 0.2mm is usually recommended. BKR6EIX-LPG is pregapped to 0.8mm, which should be approximately correct for your application. Apart from the gap setting, the LPG plugs are made from higher grade materials (corrosion and wear resistant) and incorporate a platinum chip in the ground electrode to further improve service life and performance.

моите са нормални, но им коригирах леко разстоянието между електродите от 0.11 на 0.9 го направих защото съм на газ :rolleyes: като че ли по гладко работи сега :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с корекцията на разстоянието на пръв поглед е лесна манипулация ама само като се замисля колко цикъла изкарват тия свещи и при кви условия,хич не искам електрода от свещта да ми падне в цилиндъра по някое време:)Иначе аз си купих NGK-LPG6 свещите на моя Акорд и им врътнах малко над 40 000км за една година.Всичко е супер,още си работят прекрасно и цента им е към 42лв/бр. по спомен.Животът им го дават 60 000км,та скоро ще си купя пак.Мислех да пробвам с обикновени иридиеви ама майната му,един път ги купувам и после доста ги карам-явно има причина да са различни.Най-малкото заради разстоянието между електродите и наличието освен на иридий,и на платиний.Пък и нека си платим все пак за know-how-то на хората,по тая логика ако минаваме тънко дайте да не караме Хонди,а да караме Great Wall-и:)Мисля че е редно да си плащаме за удоволствията,пък не сме и достатъчно богати да купуваме евтиното,както има една английска поговорка:)Да добавя само , че Denso имаха доста проблеми с качеството на стоките си в последно време.Проблем с керамиката на свещите.Казвам го като човек,който работеше в Ауто+ и ги продава тия части.Аз от там си взимам NGK-тата.

Редактирано от prelude
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тея газовите свещи им нямам доверие,иначе има и на други марки освен НЖК.Направих си следния експеримент-начуках електродите на 0.9мм ,с пластини за да бъде по точно.Сега зимата разхода е повече от добър.Някъде четох ,че е добре свещите да са по студени с 1 единица за LPG, но мисля че за градско спокойно каране няма нужда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Нямаш доверие на специално разработени свещи за тази работа,разработени от най-големия и качествен производител на именно такива,а имаш доверие на 'направи си сам' с чука на обикновени свещи,купени от някъде на които си им чукал електрода и хич не се притесняваш че въпросния може да се отчупи по някое време?Не звучи много убедително:)Сподели с кое точно губят доверието ти въпросните свещи за работа на LPG?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешно се изразих,не че им нямам доверие ами инвестицията ми се струва голяма :thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами те опциите са само 3.1.Караш с обикновени свещи дето струват по 10лв и карат по 10 000км.2.Караш с иридиеви свещи за твоя двигател,без да знаеш как точно им се отразява работата на LPG и плащаш по 30лв за бройка като пробегът едва ли ще е 60 000км , колкото дават на тези дето са специално за LPG,но пак идват по-насметка от обикновените при елементарна калкулация.Пък и е безумно според мен да дадеш 30лв за свещ и да й чукаш електрода до 0.8-0.9мм,който на всичкото отгоре е от рядък метал и наистина не се знае дали ще издържи.3.Караш с LPG свещи,които са по 40лв за брой,но ти гарантират перфектна работа за проблег 60 000км,без да се налага да чукаш квото и да е и да рискуваш.Като дръпнеш чертата май вариант 3 излизат най-насметка,само дето трябва да ги дадеш на един път.Аз поне така ги виждам нещата,ако някой друг има по-различна калкулация,нека я сподели.

Редактирано от prelude

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Толкова ли карат обикновените свещи? 10 000км?

В менюала пише друго:

 

Replace spark plugs : 48 000km D16Y5 - NGK:ZFR4F-11

 

Въпросната свещ която струва 6,20лв и нее иридиева но по менюал и дават 48 хил.

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:pSq4TtfCxyUJ:www.makeya.com/view_product.php%3Fproduct%3D5084+NGK:ZFR4F-11&cd=4&hl=bg&ct=clnk&gl=bg&client=firefox-a

 

това проучих за кратко разровяне в нета :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Първо успех това да ти е свещта за оригинално вграждане.Тази като я гледам е от фабриката във Франция,а не в Япония.Не знам дали си си правил опит да видиш каква е разликата в работата на двигател със старите японски свещи и новите френски.Еми резултатът беше че изхвърлих новите френски и си върнах старите японски.Това което ми даваш като пробег доста ме съмнява,да не си пропуснал смяната им при 25 000км?Ще погледна довечера вкъщи какво дават по моя сервизен мануал,но 48 000км са много,адски много за обикновени свещи с по един електрод.Другата причина да напиша 10 000км е защото няма да работят на бензин,което е доста съществено според мен.Къде заради агресивната среда,къде заради неправилното междуелектродно разстояние.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам и в мануала на Акорда пише на 40 000км да се сменят свещите.Доста оптимистично според мен предвид качеството на горивата ни.А и произхода на свещите.Не бих карал обикновена оригинална свещ повече от 30 000км,даже не знам дали и толкова бих я карал.Говоря за работа на бензин,за каквато е мислена.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

незнам колега, според мен малко се вманиячаваш на тема свещи без да се обиждаш ;)тези френски са 6.20лв, японските колко да струват 10-15лв макс, 48000 им дават по менюал, а те изкарват със сигурност повече защото японеца се е подсигурил. и дори на газ да е колата колко ще скъси живота на свещите? двойно да го скъси пак са 24000км.иридиевите освен ако не свалят разхода невиждам смисъл от тях :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сашо,не пропускаш ли 2 много съществени неща?1.Качеството на нашето гориво е доста далеч от това в Япония или нормалните европейски държави.Как мислиш влияе този показател на запалването и въобще на работата и живота на свещите като пробег?2.Разстоянието между електродите на тези свещи не е правилно за работа на LPG и с работата става все по-неправилно.Как мислиш се отразява това на работата на двигателя като цяло?Отделно че средата не е ясно как й се отразява на нормалната свещ.Далеч не мисля че се вманиачавам,просто ползвам нещата по предназначението им.Ти защо зимата караш със зимни гуми,а лятото с летни.Или сипваш зимна течност за чистачки когато е студено?Карай си с лятната,какво те бърка?Иначе по твоите сметки ако даваш 15лв и караш 25 000км , в крайна сметка за 60 000км пак ще дадеш 36лв.Защо просто не дадеш 42лв и да ти е мирна главата,вместо да измисляш топлата вода ама не през ТЕЦ-а ,а през 'тенджера на огън'? Защото вместо колата ти да работи оптимално добре със скъпите свещи и наистина да използваш презапасяването на японеца(понеже ги ползваш по предназначение),ти ще направиш компромис с работата на двигателя като запалване с неясен краен резултат.Нито разхода ще ти е по-добър,нито вървенето,най-много да направиш някоя поразия докато вадиш максимума от неподходящата свещ за да ти излезе добре на джоба уж.

Редактирано от prelude

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм карал никога с иридиеви свещи, като имам около 100хил км. каране на газ с различни коли от които над 40хил. вече с хондата. не съм имал проблеми със свещите никога, карал съм със свещи по каталог за 10-тина лева бройката без да им преправям разтоянието, сега за сефте го "пипнах" и да ти кажа честно май няма никаква разлика :rolleyes: ще покарам още така пък следващия път може да сложа иридиеви ей така за експеримент но като цяло мисля че хондите не са никак капризни коли. Това не е Алфа, комплект свещи да и струва 250лв и без оригинални да не може да работи, хондата е железарка :lol:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той проблемът е в пробивното напрежение на свещта,когато междуелектродното разстояние не е правилно.Тогава се товари бобината и просто имаме късмет , че бобините са ни хубави и издържат изнасилването.Но ако се предаде въпросната бобина на пазара за нови има само разни китайски произведения и ще имаш проблем после с тях,та аз главно заради това не си играя с дявола.Отделно когато горенето не е оптимално не е ясно как се отразява на работата на двигателя,на динамичните му качества,на детонации и т.н.Пробвай някой ден с иридиеви свещи,интересно ми е да споделиш после дали има разлика в работата на двигателя,динамиката,разхода....?Аз на бегачката сложих иридиеви свещи и макар да я карам само на бензин има осезаема разлика.А най-бруталното доказателство за предимствата на тези свещи пред обикновените беше когато скъсах ремъка на алтернатора по време на финал на състезание.Изкарах повече от 1 пълна обиколка на цялата газ по пистата,след това си играх да местя колата за снимки пред подиума и накрая си тръгнахме на ход само на акумулатор от Калояново и се прибрахме в София с 45Аh акумулатор,като на Н22 дават да караш поне с 60+Ah.С обикновени свещи нямаш шанс да го постигнеш това и е наистина доказателство за разликата между тях и обикновените.

Редактирано от prelude

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора аз каквито и свещи да сложа и обикновенни и иридиеви,повече от една година или 10000 километра не мога да ги карам.Като дойде зима и ми напомнят че са за смяна.При студен старт първите 10-20 секунди ми бяга единия цилиндър отчасти а колата леко тресе и е на 1000 оборота.След въпросните 20 секунди оборотите се връщат на 1500.Като ги сменя и всичко е пушка.При мен не важи явно какви са свещите :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вие ме разбихте , но сега може би ще Ви го върна... Карам си хондата (d14a2) от 5 год. Не съм сменял свещи и си е с оригиналните по каталог. Имам вече 80 000км. от които 30 000 са на газ. Вярно разстоянието им се увеличи , но ги "регулирах" и продължавам да си карам така. За повечето от вас , това е безотговорно отношение, но факт : паля на бензин, карам на газ и разхода ми е 9-10/100 градско и 8/100 извън градско.Говорете си , мислете си... аз говоря на ФАКТИ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Веднага връщам факти:)Твойта кола е 1.4,мойта е 2.2.Разходът ми е 12-14л/100км градско газ и 8-9л/100км извънградско газ.Свещите са NGK LPG 6 и са на 50 000км в момента.Дали ако пробваш със свещи като мойте няма да ги избиеш само от разхода на гориво?Иначе не знам какво сме ти разбили и за какво ни го връщаш,но никой не е казал че свещите не могат да карат повече километри.Казахме че след определен пробег почват да товарят бобината и въобще цялата запалителна система,защото пробивното напрежение за възникване на искра нараства над допустимия максимум.Вземи да си отвориш мануала и виж как се замерва кога трябва да си смениш кабелите примерно.Свързано е с това което аз ти казвам,а именно - съпротивлението ;) Колегата над теб да каже дали им регулира разстоянието на свещите като ги купи или само ги купува и ги слага директно?Т.е. дали са 1.1мм между електродите.

Редактирано от prelude

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е от моя двигател не очаквай чудеса , да го сваля на половина разхода... но не съм казал , че няма да ги сменя.. напротив Имам намерения да си взема и аз хубави , за това и се зачетох в тази тема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 3 години имам газово, и над 50 000 км навъртени свещите които ползвах бяха NGK, реших да ги сменя и сложих DENSO ама бяха някакви по 5 лв бройката и не ги изтраях и 2 дена почна да се дави да кашля мотора на 3 цилиндъра да работи и си върнах старите но работещи свещички !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

преди 3 дни си взех тези свещи NGK BKR6EIX-LPG и ги сложих на колата.Нещо не ми хареса как работи и когато се зачетох за тези свещи разбрах че те са на 0,8мм а на мен ми трябват на 0,11мм.Общо взето дадох една торба пари на вятъра защото едната свещ е 38 лева а аз взех 4.Вчера си взех тези които са за моята кола NGK IFR6T11 и веднага се усети разликата колата си заработи както трябва.Ако някои му трябват тези свещи NGK BKR6EIX-LPG да ми пише може да се разберем нещо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

разбрах че те са на 0,8мм а на мен ми трябват на 0,11мм.

По скоро си имал впредвид 1.1 мм.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...