automotive 0 #1 Публикувано 13 Февруари, 2009 Здрасти трябва да си регулирам на D15B2 клапаните .По принцип окачване накладки и други по лесни ремонти си ги правя сам .Работя в голяма сервиз за камиони и един колега ми обеща да ми ги направи все пак прави реглаж на 16литрови двигатели с по 24 клапана и пластини им се слагат че на една хонда ли няма да може.Въпроса ми е обаче Аз ще намеря в аутодата хлбините по какъв ред се регулират?първо смукателните после изпускателните или >...4по4има ли някакъв ред? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 203 #2 Отговорено 13 Февруари, 2009 има, виж в мануала , ако изровя страниците ще пейстна Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Soichiro 1 #3 Отговорено 13 Февруари, 2009 По реда на палене- 1,3,4,2 Регулираш всумакателни и изпускателни, докато си на дадения цилиндър, после въртиш и пак. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #4 Отговорено 13 Февруари, 2009 всмукателни: 0.18-0.22 мм изпускателни: 0.23-0.27 мм Реда на реглаж е точно от никакво значение стига да знаеш какво правиш. Дори и да спазваш някакъв ред ако не знаеш какво правиш пак може да ги объркаш. п.п. Аз лично ги правя на всмукателни: 0.20 мм, изпускателни: 0.25 мм 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
1net 41 #5 Отговорено 13 Февруари, 2009 ако приятелят ти знае какво прави, а той явно знае, не му трябва ред на регулиране защото само ще си го измисли.Soichiro, следващия път като го правиш, сложи двигателя в ГМТ и виж кои клапани имат хлабина. Цялото упражнение става с позициониране в две ГМТ-та, няма нужда всеки цилиндър по отделно да го правиш. При всяка една ГМТ можеш да регулираш 8 клапана. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
automotive 0 #6 Отговорено 13 Февруари, 2009 ако приятелят ти знае какво прави, а той явно знае, не му трябва ред на регулиране защото само ще си го измисли.Soichiro, следващия път като го правиш, сложи двигателя в ГМТ и виж кои клапани имат хлабина. Цялото упражнение става с позициониране в две ГМТ-та, няма нужда всеки цилиндър по отделно да го правиш. При всяка една ГМТ можеш да регулираш 8 клапана.аз карам на газ каква хлана да ги направя? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
1net 41 #7 Отговорено 13 Февруари, 2009 до колкото знам същата хлабина като на бензин, но пък не съм капацитет по газовите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone #8 Отговорено 13 Февруари, 2009 Трябва да се остави същата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #9 Отговорено 13 Февруари, 2009 Не искам да разводнявам темата, но според няколко майстори - ако има тракане, което може да е породено от хлабини в клапаните било по-добре да се остави така, отколкото да се пренатегнат (създавало по-големи проблеми със запалване и т.н.).При мен има едно тихо тракане, което се учестява с оборотите и може да е от клапаните, но ми казаха да не се занимавам с реглаж - така било по-добре. Вярно ли е? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Еди Ведър 135 #10 Отговорено 13 Февруари, 2009 ...лично аз също имах притеснения за реглажа накрая сам се хванах докарах си първия цилиндър на ГМТ и регулирах и 4-те клапана после на следващия по ред и те така ,клапанчетата претракват пак като е студено при палене но след минутка утихват Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #11 Отговорено 13 Февруари, 2009 (Редактирано) За Slade : Не е вярно. Ако ги регулираш правилно - как ще остане по-малка хлабина ??? Пренатегнат клапан гори, това е най-големия проблем. Регулирай правилно и ще подобриш работата на мотора. П.П. С това "тихо тракане" се излагаме пред чужденците... Редактирано 13 Февруари, 2009 от sebulba 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #12 Отговорено 13 Февруари, 2009 (Редактирано) абсолютно вярно. Това че има "майстори" дето не знаят къде са и са пълни олигофреци е друг въпрос. Само като чуеш от някой " по-добре да претракват от колкото да прегорят" може да ти стане ясно за какъв кретенойд става на въпрос. "Майстора" ако може да ги направи нито ще тракат нито ще прегорят. Ама явно за повечето лумпели по сервизите не тракащ клапан значи че е пренатегнат и ще прегори ..... А относно газта : клапаните се регулират с тези хлабини, просто по-често трябва да се преглеждат Редактирано 13 Февруари, 2009 от teror1sta Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #13 Отговорено 13 Февруари, 2009 За Slade : Не е вярно. Ако ги регулираш правилно - как ще остане по-малка хлабина ??? Пренатегнат клапан гори, това е най-големия проблем. Регулирай правилно и ще подобриш работата на мотора. П.П. С това "тихо тракане" се излагаме пред чужденците... И аз мисля, че ако се регулират правилно не би трябвало да има проблем.А тракането наистина е тихо (чувам го само ако съм в гараж или др. затворено помещение без околни шумове) и то на добре загрял двигател. При студен старт като че ли не се чува, което ме навежда на доста притеснителната мисъл, че не са клапани и ако е така - просто не искам и да знам какво е... Тракането се учестява с увеличаване на оборотите на място. На предишната кола като е студен мотора се чува отчетливо тракане, което затихва още в първата минута, но там реглажа на клапаните не помогна. Така си и остана за години наред, но с времето се усили и вече се чуваше и на загрял мотор (малко напомняше на дизел ). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boqn_f1 14 #14 Отговорено 13 Март, 2009 а за двигател д16а6 някои знаели ква е хлабината ако знае да пише едно лично.благодаря предварително 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #15 Отговорено 13 Март, 2009 всмукателни:0.17-0.22изпускателни:0.22-0.27 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pagubg 5 #16 Отговорено 13 Март, 2009 За Slade : Не е вярно. Ако ги регулираш правилно - как ще остане по-малка хлабина ??? Пренатегнат клапан гори, това е най-големия проблем. Регулирай правилно и ще подобриш работата на мотора. П.П. С това "тихо тракане" се излагаме пред чужденците... И аз мисля, че ако се регулират правилно не би трябвало да има проблем.А тракането наистина е тихо (чувам го само ако съм в гараж или др. затворено помещение без околни шумове) и то на добре загрял двигател. При студен старт като че ли не се чува, което ме навежда на доста притеснителната мисъл, че не са клапани и ако е така - просто не искам и да знам какво е... Тракането се учестява с увеличаване на оборотите на място. На предишната кола като е студен мотора се чува отчетливо тракане, което затихва още в първата минута, но там реглажа на клапаните не помогна. Така си и остана за години наред, но с времето се усили и вече се чуваше и на загрял мотор (малко напомняше на дизел ). Моите си тракаха доста доволно и ги чувах не само в гараж Регулираха ми ги и от няколко месеца (повече от 6) нямам грижи с тях. Преди това бях обаче като дизел както ти спомена Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boneti 0 #17 Отговорено 13 Април, 2009 всмукателни:0.17-0.22изпускателни:0.22-0.27тези хлабини отнасят ли се и за цр-в 2000г. ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #18 Отговорено 13 Април, 2009 Възможно е и да са същите , но да не те подведа нека някой по в час от мен да каже. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #19 Отговорено 13 Април, 2009 аз ако не се намеся, кой друг CR-Vвсмукателни:0.08-0.12изпускателни:0.16-0.20 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boneti 0 #20 Отговорено 13 Април, 2009 аз ако не се намеся, кой друг CR-Vвсмукателни:0.08-0.12изпускателни:0.16-0.20сигурно ли е? не че съм чувал друго но е доста по различно от другите.а сега имам характерното почукване.явно някои ги е регулирал по сивиковите параметри. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hondю 41 #21 Отговорено 14 Април, 2009 аз ако не се намеся, кой друг CR-Vвсмукателни:0.08-0.12изпускателни:0.16-0.20сигурно ли е? не че съм чувал друго но е доста по различно от другите.а сега имам характерното почукване.явно някои ги е регулирал по сивиковите параметри.Повярвай му, той е проверил. Едно ЦРВ тук го чака за реглаж на клапаните . Ама аз съм доста несериозен и както е тръгнало ще докажа че могат да се минат 30к км на газ без реглаж. Което всъщност не е добра идея. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boneti 0 #22 Отговорено 14 Април, 2009 ОК утре гепвам луфтомера и почвам че ме е срам като мина покрай голфистите с тракащи клапани Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
тошката 0 #23 Отговорено 21 Август, 2009 аз ако не се намеся, кой друг CR-Vвсмукателни:0.08-0.12изпускателни:0.16-0.20ако и на мен кажеш каква е хлабината на акорд ще сьм ти много благодарен Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #24 Отговорено 21 Август, 2009 Тошката, а Акорда какъв цвят е ??? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
едмундо 34 #25 Отговорено 21 Август, 2009 аз ако не се намеся, кой друг CR-Vвсмукателни:0.08-0.12изпускателни:0.16-0.20ако и на мен кажеш каква е хлабината на акорд ще сьм ти много благодаренЗа ф18-0,24-0,28 и ,0,28- 0,32 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #26 Отговорено 21 Август, 2009 Днес и аз си регулирах клапаните на ЦРВ-то, явно не бяха пипани от как е кола, смукателните бяха на 0.07 влезна пластината, а на изпускателните 0.15, сега направих смукателните на 0.12 а изпускателните 0.20 тоест максимума даден от производителя, щото нали ша слагам газ та за всеки случаи Мотора не промени звука мърка си кат коте Не съм спазвал ред на реглаж, първо направих смукателните като на всеки четвърт оборот на разпределителния правих 2 та клапана на някои от цилиндрите. След това по същия ред и изпускателните. Накрая ги проверих всичко за последно точно ли е стегнати ли са , затворих капака и гутоууу Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
едмундо 34 #27 Отговорено 21 Август, 2009 Не е необходимо да се оставят хлабави щот караш на газ... нема логика, правете си ги на усреднени стойности Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #28 Отговорено 21 Август, 2009 .....логиката била че, клапана особено изпускателния седял по дълго време отворен с по малка хлабина, а пък газта за сметка на бензина изгаряла по бавно и от там по висока температура при изпускателните клапани. Сега това бяха теориите, колко има верно в това и колко не, не знам, аз да си се застраховам, хем спазвам препоръките на завода хем спазвам препоръките за газта Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K1NG 3 #29 Отговорено 22 Август, 2009 Ае хора ми моята така и тракат клапаните все едно съм с дизел. Пък и аз от бая вереме вече карам така. Не че не искам да ги оправя, а просто не се доверявам на някви измислени майстори. А аз нямам познат, които да може да регулира калпани. Мисълта ми е къв може да е ефекта от цялата тая работа, защото почна малко да пригорва масло и се чуда може ли да е от тва? Пък и все пак няма ли да се скапе нещо двигателя така? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #30 Отговорено 22 Август, 2009 (Редактирано) Горенето на масло не е от тва да се скапе двигателя едва ли, наи много да поизноси малко валовете поради по голямата хлабина има по рязкйа среща на гърбицата с кобилицата. От по голяма хлабина имаш по малка мощност и може би по голям разход, все пак голямата хлабина намалява времето и дълбочината на отваряне на клапана. Tова с реглажа не е голяма философия, все ще намериш някои маистор дето като го гледаш в ръцете ще я направи. А и тук в форума има доста маисторчето дето са много на ТИ с тези неща може и към тях да се обърнеш за помощ едвали ще откажат. Редактирано 22 Август, 2009 от Слави CR-V Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #31 Отговорено 22 Август, 2009 джокер за д15з1/3/6/8 : след реглажа в по голямата част от случаите продължава да се чува тракане ! Ама това не трябва да те спира да си ги направиш както трябва. хлабините са: всмукателни: 0.18-0.22 ммизпускателни: 0.23-0.27 мм Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K1NG 3 #32 Отговорено 22 Август, 2009 (Редактирано) Ок месри много за информацията И аз така бях чувал че на Z сериите така им се чуват клапаните, ма все пак смятам, че имат нужда от реглаж. Редактирано 22 Август, 2009 от K1NG Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
тошката 0 #33 Отговорено 3 Октомври, 2009 някои може ли да каже каква е хлабината на клапаните на Акорд 2.0 16клапана бензин Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #34 Отговорено 3 Октомври, 2009 Пишете кой е мотора, не колко кубика и клапана е... За F20B3, F20Z1, F20Z2 e :- всм. 0.24 - 0.28мм.- изп. 0.28 - 0.32мм. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pitbuls 21 #35 Отговорено 3 Октомври, 2009 за акорда дай номера на двигателя. коя година е. купе,седан. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Prelude98 68 #36 Отговорено 4 Октомври, 2009 Така и така се отвори приказка та да питам и аз Имам колата от две години и съм минал към 35000 км. Двигателя е F20A4 на Прелюд 5-та, не се чуват съмнителни шумове, трябва ли профилактично да се замерят хлабините на клапаните или да не се занимавам? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #37 Отговорено 4 Октомври, 2009 Трябва... Тук има малко отговори на въпроса "защо". Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TipoMan 15 #38 Отговорено 4 Октомври, 2009 (Редактирано) Ето тук е показано достатъчно ясно как сам да си регулираш клапаните... Как сами да си регулираме клапаните на двигател F23A Редактирано 4 Октомври, 2009 от TipoMan Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Soichiroo 80 #39 Отговорено 6 Февруари, 2011 (Редактирано) Колеги ще ходя да регулираме клапаните в сервиза на един приятел,но преди да отида искам да знам има ли някой тънкости които са от значение и по нормалния ред ли става регулирането при V-TEC моторите,както и хлабините които дават за този мотор по книга,защото колата си работи повече от перфектно вече няколко години и е супер безшумен двигателя ,но от 6,7 месеца пречукват на капака тези клапанчета и не искам да не спазим нешто и да осерем работата евентуално нали знаете как стоят нещата,човек да го е страх да ,я пипне ,се едно да трагнеш по болници в България....мотора е D16Z9 CIVIC COUPE Редактирано 6 Февруари, 2011 от Soichiroo Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #40 Отговорено 6 Февруари, 2011 Гледам че ти ще ходиш до там ... та първото където се сещам, е че реглажа(сетих се за един разбирач, където му вика "центровка" ) се прави на студен двигател ! Реда няма никакво значение, важното е да регулираш правилния клапан в дадено положение на вала. Това че работи безшумно, не означава че няма нужда от реглаж Може да са пренатегнати клапаните ! 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове