Jump to content
ivolvar

Закона за младите шофьори

Recommended Posts

Някой знае ли колко е глобата за този глупав закон?Младите водачи ще получат книжките си с 26, а не както останалите - с 39 точки, но отпада първоначалният замисъл да не могат да карат през нощта.Правителството реши още, че младите водачи ще карат с придружител, ако возят лица до 18-годишна възраст. Все още в период на обсъждане е идеята за въвеждане на ограничение на мощността на двигателите на автомобилите, които ще се управляват от младите водачи.Уточнението е, че за млади се имат тези водачи, които са взели шофьорска книжа преди по-малко от една година и все още не са навършили 25 години.Приятелката ми е на 17 и като я зема с колата трябва да зема и баща и ??:drunk:!??? :cool: Даже тъпите ни футболисти знаят че няма млади и стари, а има можещи и не можещи.Някой ако знае за цената на глобата да каже и сущо така споделете какво мислите за уграниченията на младите шофиори. :lol:

Редактирано от ivolvar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone

Мисля че трябва да пишеш грамотно! Като за начало! После дай цитат от закона който казва че трябва да вземеш и баща и!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даже тъпите ни футболисти знаят че няма млади и стари, а има можещи и не можещи.

 

И как стават тези можещи шофьори?

Предполагам е нещо с гените или свързано с местоживеенето?

Или просто въпрос на усет? Без значение дали си на 19, 39 или 59?

 

:rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за 26, вместо 39 точки не е ново...има го от 6 години поне. А твоя въпрос за глобата нещо не го чаткам много! Абсолютно съм за да карат младите с придружител, че даже не и младите, а всички които нямат 30 хиляди километра зад гърба си поне - годините не правят книжката, правят я километрите. Поздрави!

Редактирано от tazzz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Физически няма начин да се установи какъв пробег има всеки шофьор.Аз карах курс в течение на ТРИ месеца!И после половин година карах с баща ми като придружител. При все, че имах много "стаж" по полигоните преди курса и няколко стотин километра пробег из степите на Русия, докато се учех да карам. :angry: Така са младите мъже - нетърпеливи да се размажат някъде, мислейки че всичко могат и знаят, независимо от крехките им 18-19 години. Но да бъда солидарен - и аз съм минал по този път, така че донякъде ги разбирам. :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също съм за тези закони. Имайки предвид какво представлява курса на обучение. Много от младите шофьори немогат да карат назад, или извън града, или през ноща. В това число включвам и себе си, когато взех книжка неможех да карам извън града и ме беше шубе. Това с точките наистина го има от 5-6 години защото първата книжка взех на 16 "М" категория и тогава бях с 39 точки, след това когато взех В и след това С ми бяха намалени на 20 и няколкоко :rolleyes:. Най-големия проблем на младите шофьори е именно самоувереността. Въпреки че и сега след над 20 хил. навъртяни километри не се считам за добър шофьор, в началото на стажа си също се мислех за "майстор". Всеки минава по тоя път, няма начин, въпроса е сам да осъзнаеш, че не си толкова добър колкото си мислиш. И въпреки, че карам мотори, коли, трактори и камиони от 5 годишен, като се качих за първи път в учебната кола, единственото, което можех добре е да тръгвам, да спирам и да се оправям с габаритите на колата. Всичко друго беше под всякаква критика :angry:. Не е срамно да си признаеш в началото, че неможеш да караш или някой да те придружава. Така пазиш собствения си живот и живота на останалите. Баща ми също беше с мен първите 2-3 пъти като карах, но видя че карам и ме остави да се оправям. Обаче ако бях зле зад волана можеше и цяла година да се вози с мен. И какво от това? По-добре да се гъзареем пред гимназията сами с колата и да мачкаме баби по светофарите, отколкото да спираме зад ъгъла, че съучениците да не ни видят с баща ни в колата... Малко е смешно нали?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аре стига бе. С шофирането или го можеш или си некадърен цял живот. Точно до усет е. Има го и опита ама тои не е определящ. Иначе рали пилоти и други състезатели щяха да си почват кариерите на 50.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аре стига бе. С шофирането или го можеш или си некадърен цял живот. Точно до усет е. Има го и опита ама тои не е определящ. Иначе рали пилоти и други състезатели щяха да си почват кариерите на 50.

Мисля, че темата пак ще се отклони в неясна посока :rolleyes: Да бъдеш добър шофьор далеч не означава да караш като рали състезател :angry: Едното е професия, а другото призвание. Да, наистина нещата до голяма степен са усещане, което може би е вродено до известна степен. Но това усещане е грубо и все още недодялано като суров диамант, който трябва да се полира дълго и усърдно, за да получиш нещо наистина стойностно и качествено!Има много интересни материали за психиката на мъжете и жените, като прочитайки ги можем много лесно да си обясним защо малко жени стават наистина добри шофьори, защо мъжете правят трудно повече от две неща едновременно, защо жените виждат по-добре. С няколко думи интересни работи :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ZaRRicK съгласен съм, че е до усет и е вродено, но и опита е от значение. Прост пример - минаваш в завой с 50 ( защото знаеш, че е остър ), след теб обаче минава момченце с книжка от вчера с 80, защото е господ и после го събират от мантинелата. Грозно но факт !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Усета и таланта определят само времето, за което един човек може да се научи. Както каза колегата по-горе без практиката си оставаме недодялани дръвцета. Инъче самия закон го подкрепям, но си мисля, че и едни опреснителни на чичковците над 60 или 65 няма да са излишни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Усета и таланта определят само времето, за което един човек може да се научи. Както каза колегата по-горе без практиката си оставаме недодялани дръвцета. Инъче самия закон го подкрепям, но си мисля, че и едни опреснителни на чичковците над 60 или 65 няма да са излишни.

Хората след 60 години започват да губят рефлекси, което се обяснява с промяната във физиологията и психиката на човека. По тази причина, когато сменяме шофьорска книжка ни задължават да вадим медицинско, удостоверяващо качествата на определени сетива - слух, зрение, рефлекси и т.н.В щатите практиката е много интересна и е редно някой малко да обърне внимание и да се поучи от опита. Ако направиш нарушение - превишена скорост, например, имаш няколко варианта. Първият е да си платиш глобата и после да я обжалваш пред съдията и полицая, който ти е наложил глобата. Може да се разминеш с финансовата санкция и да положиш обществено полезен труд. Друга опция е да се явиш на опреснителни курсове, които траят един ден, като в залата има шведска маса. Много е приятно :D Кльпаш и гледаш филми почти цял ден. Филмите са много интересни и поучителни. Един път съм ходил за такова нещо (превишение от 3 мили). Платих 100 долара, наядох се, установих контакти и помъдрях :DВарианти много. Само дето тук няма кой да ги приложи :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Споко бе мен, не се панирай ... май все още го обмислят, не е прието на 100% ... или поне аз така знам. :D

 

Книжка кола не кара ... това че вчера си я взел не означава както казват колегите че утре трябва да си бог ... аз лично нямам нищо напротив да си се повозя 1 година сам, тамън никой няма да ми пищи на главата. Пък и огромна част от приятелите ми са главно по-големи от мен ... другите - набори, така че нема проГлеми ... е, от време на време ще прекрачваме закона както казваш ти като ида да взема приятелката, но и това ехе-и ей го и него къде е да мине. :D

 

Относно ограничаването на параметрите на автомобила ... не е за мощността, а до последно говореха за обем на двигателя максимум 1.6 .... което мен напълно ме устройва. :D

 

За годините, километрите, и въобще стажа няма да говоря ... всичко опира до човек - какъв усет има, каква преценка за ситуациите и т.н. ... аз смятам че вече съм се срастнал с мойта убавица, но не бих предприел нещо подобно като примера на tazzz. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не приемам смисъла на тоя закон ... При все, че съм млад шофьор и ми е ясно кви ги вършим по пътищата .. Отначало караш леко, спазваш си ограниченията ... после лека-полека вече придобиваш "увереност" и се започват едни истории дето всеки е минал през тях, а по точно - каране без да мислим! Ръчни, "чакай да вида колко ше направа на 2-ра до кръстовището" ... "винаги мога да спра .." безмислени изпреварвания в града, щото нали оня отпреде кара бавно, или някои пикльо като мен се е залепил за задницата ми и се прави на мъж ... ем така ставаме част от статистиката, щото от рано придобиваме голямата самоувереност ... За съжаление съм сигурен, че какъвто и закон да се приеме т.нар. война по пътищата няма да спре нито ще намалее ... Какво значение има дали возиш 18 годишен човек или 8? Все човек возиш мама му стара! Незнам .. това е дискусия, която може да се води до безкрай - правилно ли е това или не е? ... Всеки от нас е правил глупави и необмислени неща "на момента" .. после някои са си задавали въпроса "Ами ако там беше станало така и така ..?" .. Когато се научим да си задаваме тоя въпрос преди да правим каквото и да било зад волана, тогава нещата ще стоят по друг начин. Закона който обсъждаме в тоя си смисъл не е нищо повече от още една причина да бутнеш пари на КАТ-аджиите, когато те спрат ..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момент за самопризнания... абе колкото и да ми е гадно, това със самоувереността е твърде гадно ВЯРНО. Още първите 10мин. след като взех книжка щях да направя произшествие, щото се бях превъзбудил, че имам книжка. Вярно, че не бях виновен, но все пак можеше да не се създаде ситуацията. Тръгвам да правя ляв завой в единствената позволена пряка на стамболийски, давам си левия мигач обаче не поглеждам в огледалото да видя дали някой не е решил да изпревари в насрещното... чуват се спирачки и Голф 3 спира на 2-3 педи от предния ми калник... аз много се радвам, че тази ситуация се създаде точно тогава, защото беше като подсказка, че съм в най-зеления си вариант на шофьор. :D Мен никой не ме е придружавал, а като ме е придружавал по принуда /трябва да откарам някого до някъде/ и ставам по-зле, защото като се съберат много шофьори в една кола и всеки знае как да кара и става маааазало. :D Освен усета, човек трябва да има и опита, това си е просто факт. Аз го казвам от личен опит, защото първите седмици ме беше шубе да карам сам, но после свикнах. След това, на кормуването в "У" колата, не те учат как да спираш екстремно при възникнала ситуация, как да спираш на хлъзгав терен, как да увладееш колата ако реши, че не иска да следва кормилото... за някои неща си има тънкости, такаче си трябва стаж. Аз съм на няколко дни до едногодишния стаж, вече имам около 20 000км. само с моята кола направени, и мога да съм спокоен, че няма да ме хване закона, ама и да ме хване, приятелката ми е на 19, карам 1.6... кеф ти! :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък съм ЗА този закон!Вярно е че усета и таланта са много важно нещо, но те се постигат с течение на времето и изминатите километри. Никой до сега не се е родил шофьор, вярно е че има и хора дето цял живот да карат няма да се научат. Ако обаче даден човек има таланта да е шофьор то с течение на времето се придобиват рефлекси, които в повечето случаи стават спонтанно, а не да мислиш какво трябва д анаправиш в дадена ситуация. Замислиш ли се е фатално в повечето напрегати ситуации, защото стават за секунди.Ако следите новините ще ви стане ясно. В повечето тежки катастрофи е намесен млад шофьор като твърденията са: несъобразена скорост, загубил управление на автомобила и др. подобни.Не казвам че със стажа и без значение колко добър шофьор си не може да се случи нещо, даже напротив но имаш ли изградени инстинкти шанса да се измъкнеш от определена ситуация и много по-голям.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В щатите практиката е много интересна и е редно някой малко да обърне внимание и да се поучи от опита.А, ако те хванат да караш пил, не само печелиш условна присъда а и отиваш на подобен курс където ти изнасят лекции родители на деца жертви на катастрофи причинени от пияни шофьори!Тоталната промивка на мозъка.По темата, аз също съм абсолютно ЗА закона. 6 месеца карах задължително с придружител и чак като минаха 2-3 години започнах да карам наистина с увереност и самочувствие.Правилната преценка за скорост, автомобил, разстояние и т.н. се добива само с опит!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още един глас ЗА.Не знам дали е в най-мъдрия си вариант този закон.НО някакво ограничение за по-младите шофьори трябва да има.И не ми казвайте че стажа нямал значение.Да,може да не е определящ,но е задължителен!И трябва да има някакви опреснителни курсове според мен за всички шофьори,като накрая да отделят един час за прожекции на документални кадри от тежки катастрофи.И тотално прилагане на закона за движение по пътищата.Дори и да не е перфектен.

Редактирано от MAD DOG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм ПРОТИВ този закон защото няма да намалеят катастрофите !!! особенно ПРОТИВ това с ограничение на мощноста на автомобилите! ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ могат да се измислят много по ефективни мерки не такива глупости ! мерки който ще бъдат спазвани от всички! "най-много да накарат момчетата да НЕ спират на палката и тогава вече ще стане белни...."ВСИЧКО ТОВА СЕ ПРАВИ С ЦЕЛ "ПОВЕЧЕ ПАРИ" НЕ ПОВЕЧЕ БЕЗОПАСНОСТ НА ПЪТЯ!!!!!!!! всички го знаем!!Поздрави

Редактирано от hondaracing

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък съм за закона и особено за ограничения, но не на кубатурата, а на конете. Просто сравнение... разстоянието и развитата скорост м/у 2 светофара с кола 50-75 кс и кола над 100 кс (а също и максимална скорост по магистралата да речем)... Може да изглежда тъпо, но така поне малко ще се намалят състезателите по светофарите....то колкото и да се напъват с малко коне бавно се развива висока скорост...Не че това ще ги спре, защото който си е тъп си е за цял живот, но все пак би било добре да има такива ограничения.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЗА ЗАКОНА ТВЪРДО!!!:D В Финландия курсовете за шофьори продължават 3 да ТРИ години. И за да ти дадат книжка трабва да можеш да правиш дрифт - тоест да знаеш какво става при занасяне на автомобила!!! - СПРАВКА - ТОП ГИЪР с участието на Мика Хакинен. Всеки уикенд в всяко малко градче има състезания на писта където да си начешеш крастата и после да караш спокойно. Е тва е държава!Тука кво ?! Кара печлемето некви часове, дават му кетапа и е готов да се самоубие и убива. Качва две мадами след диско усилва музиката ,натиска педала до край на новата кола подарена от баща му и чао!Примери бол!!!Придружител! По-малко точки! По-спънати коли и повече часове при шофьорските курсове!! ТОВА Е !!! И некоя друга писта нема да откажем! :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм ПРОТИВ този закон защото няма да намалеят катастрофите !!! особенно ПРОТИВ това с ограничение на мощноста на автомобилите! ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ могат да се измислят много по ефективни мерки не такива глупости ! мерки който ще бъдат спазвани от всички! "най-много да накарат момчетата да НЕ спират на палката и тогава вече ще стане белни...."ВСИЧКО ТОВА СЕ ПРАВИ С ЦЕЛ "ПОВЕЧЕ ПАРИ" НЕ ПОВЕЧЕ БЕЗОПАСНОСТ НА ПЪТЯ!!!!!!!! всички го знаем!!Поздрави

В тази страна нищо няма смисъл. Нито зимните гуми. Нито включените фарове. Нито задължителните колани на предни и задни седалки. Нито документалните филми. Нито лекциите на родители със загинали деца от пияни шофьори. Нито маркировката по пътищата. Нито правилата за движение по пътищата. НИЩО НЯМА СМИСЪЛ. Ние сме си умни по рождение. Знаем всичко. Нямаме нужда от съвети и напътствия. А мръсните гадове създават всичките тия закони да пълнят джобовете на фирмите за гуми и автомобилни аксесоари и да създават нови работни места за различни измислени институции, които просто искат да ни внушат до какво води безотговорността на пътя и задължителното "това на мен няма да се случи"...Пълна промивка на мозъци. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно и твърдо ЗА. Вече 7 години съм с книжка и въпреки, че баща ми бързо доби доверие в мен след като взех книжка, защото първите няколко месеца никаде не съм карал сам, даваше ми да карам като ходим заедно някъде под строгия му контрол и първите, след 3-тия месец ми се довери и взе да ми я дава(става вапрос за ладичка, тогава нямаше мн коли резачки пъки да имаше не сме имали пари за такава) и след малко повече от година взех да ставам по-уверен в себе си. По-късно шофирах 3 служебни коли и имах зад гърба си с тях над 300 000 километра...шофираше се всеки ден и то по много и тогава вече се придобиват онези рефлекси за които няма нужда да се замисляш а стават машинално, така бях спасил веднъж едната служебна кола от сблъсак с летящ със 120 в града бус неспазващ предимствата, а младите шоферчета се самозабравят на моменти и особено качи ли се някоя тъпа сли..а при тях и стават велики. Миналата седмица на връщане от Асеновград едно БМВ 318 пъплеше пред мен и давам мигач да го изпреваря и оня взе да настъпва и да минава в ляво за да немога да го изпреваря, като го застигнах гледам вътре някакъв пиклю с тинейджърката дрисла до него и яко се пъне на педала за газта за да се покаже че е по-голям мъж а скороста беше вече на 140 и намалих се прибрах зад него с това насрещно движение щеше да стане сакатлък, че с две думи такива самоуверени шоферчета правят катастрофите, виждал съм смазани до неознаваемост коли поради рацер пиклю зад волана. Без да се обиждат младите водачи от форума...умната, а ако не умната русата :D :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да поясня че предния ми пост няма общо с мнението ми за или против този закон. По темата: според мен не това е начина, макар че ако се направи както трябва ще има ефект. Друг е въпроса кое се прави както трябва в тая "държавица".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро трябва да се увеличат шофьорските часове.Според мен са малко,почти нищо не те учат :D пс. и аз съм "ЗА" карането с придружител.Въпреки,че аз карах с придружител малко 2-3 седмици.Но то си зависи и от човека де....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може някои да се обидят,но аз съм ЗА този закон.На новобранците мога да кажа,че няма от какво да се притесняват,защото няма изобщо да се следи за това или ще минават по втория начин!Ако в България се спазваха законите нямаше да сме на нивото на държавите от Третия свят! :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм ПРОТИВ този закон защото няма да намалеят катастрофите !!! особенно ПРОТИВ това с ограничение на мощноста на автомобилите! ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ могат да се измислят много по ефективни мерки не такива глупости ! мерки който ще бъдат спазвани от всички! "най-много да накарат момчетата да НЕ спират на палката и тогава вече ще стане белни...."ВСИЧКО ТОВА СЕ ПРАВИ С ЦЕЛ "ПОВЕЧЕ ПАРИ" НЕ ПОВЕЧЕ БЕЗОПАСНОСТ НА ПЪТЯ!!!!!!!! всички го знаем!!Поздрави

Добре, против си :D , а имаш ли ти лично някаква представа какви закони да има, за да намалеят катастрофите причинени от млади шофьори по пътищата? Щом заставаш толкова твърдо против дадена идея, това предполага, че имаш някакво решение. Би ли го споделил с нас :D ? Не ме разбирай погрешно, нямам абсолютно нищо против младите, все пак и аз съм бил "млад шофьор" и много добре помня какво исках да правя с колата. За съжаление пущината не го можеше, не искаше да вдига повече от 220-225, не можеше да изпревари ТИР-а пред мен толкова бързо, че на този отсреща да не му се изправят косите, защото тръгвам да изпреварвам, когато той е на цели 80 метра пред камиона и още много други глупости и откровенни тъпотии. Все още си спомням сентенцията на един приятел, който казваше "Там където могат да се разминат две коли, могат да се разминат и три". Този закон се надявам поне да се опита по някакъв начин да ограничи възможността за такива изстъпления, правени от тъпаци като мен, от моя приятел и много други подобни летящи камикадзета по нашите пътища.Сега, години след тези ми изпълнения не искам и да се сещам как съм карал, защото ме е срам и ми е гузно. Просто съм имал невероятния късмет да не нараня някой, а не дай боже и нещо повече.Смятам, че този закон е едно добро начало и с времето може да даде резултати. Освен това в процеса на прилагането му винаги могат да се правят изменения, които да доведат до един наистина работещ закон. Все пак трябва да се почне отнякъде, нали!Между другото, остава ми поканата да дадеш твоето разрешение на проблемите :D Може пък да дадеш добри идеи, които след като ги популяризираме да влязат в употреба :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А що се отнася до мощността на автомобила-много глупаво нещо.Ако си решил да се правиш на рейсър можеш да правиш простоти и с кола 1.0 50к.с както и с 200к.с. Да не говорим за каране извънградско как се изпреварва с кола която ускорява до 100 за 20сек.... карал съм фиеста 1.3 60хп и извънградско е много неприятно да се кара(не говоря за магистралата).Даваш газ до долу на малка предавка и гледаш как едвааам едвам задминаваш колата ,а тоя с/у тебе идва мноооо бързо .... и какво става накрая? БУМ ,защото колата му е 50к.с и му трябва 1мин да изпревари.Така,че всичко зависи от задкормилното устройство.Ако има акъл ще кара нормално,без значение дали има силна или слаба кола.пс.за пръв път вдигнах над 140к/ч по магистралата след почти 6 мес. интензивно Софийско каране всеки ден :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да се изрази мнение за/против закона, когато се прочете от първия до последния член. Не смятам, че един закон ще е ефективен, когато не се спазва. Дори да е измислен идеално и логично. Ако не се прилага, остава си на хартия с напълно безсмислено съществуване.Според мен, ако се спазват правилата в БГ и се налагат жестоки глоби на нарушителите, то тогава този закон ще е напълно излишен.Нито опита, нито годините, нито км ще те направят добър шофьор. Пример: позната жена с 20-годишен стаж (над 200 000 км зад гърба) кара по-зле от сина си, който от 2-3 години има книжка и малко км навъртяни.Жена ми от 10 години има книжка и продължава да прави досадни грешки. Няма акт досега, няма глоба, няма ПТП (да чукна на дърво). А по критериите, които се изтъкват тук, тези забрани няма да я хванат. И въпреки всичко тя (с/без закона) си остава един неуверен шофьор.

Редактирано от Concerto

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези ограничения трябва да ги има, за да не четем ежеседмично такива статии:http://paper.standartnews.com/bg/article.php?article=264834No comment! ! !пс Не ми се иска да си отварям устата - бих нахранил особено добре "загрижените родители", които си дават колите на децата си (често без правоспособност), за да ходят на дискотеки да пият и да карат...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за 26, вместо 39 точки не е ново...има го от 6 години поне. А твоя въпрос за глобата нещо не го чаткам много! Абсолютно съм за да карат младите с придружител, че даже не и младите, а всички които нямат 30 хиляди километра зад гърба си поне - годините не правят книжката, правят я километрите.

Подкрепям :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ви го кажа много просто:Правиш нарушение- глоба, акт.Правиш второ нарушение за месеца - проверовъчен изпит, като едно време.Иначе точки, мочки, купуваш, продаваш и т.н., сложна работа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-лошото е, че проблема не е само в младите шофьори, а във гоооляяямааа част от шофьорите като цяло. Докато всеки си вика: "Абе ся за 20км. отгоре, голяма работа" или "Абе ся кво като минах на жълто", "Е*ал съм им мамата на другите, аз бързам", "Забранено, ама аз съм за малко", "Г-н полицай, дай да измислим нещо", до никъде няма да стигнем. Също така, докато законите са валидни само за хора с малко пари и докато депутат е заснет как минава на червено и той теърди че не е вярно... пак до никъде няма да стигнем. Според мен единственото решение е огромни глоби и увеличаване на полицаите по пътя за сметка на хилядите бюрократи из системата. А още по-добър вариант, за да сме сигурни, че и корупция няма да има, камери, камери и пак камери. Навсякъде камери по кръстовища, по булеварди, магистрали и всички обществени пътища. Хайде да видим тогава на кой му стиска да се прави на рейсър. Защо в Англия, където манталитета на шофьорите е подобен на нашия, не видях никой да кара с превишена скорост. А тези, които все пак се усмеляваха камерката ги щракваше и после ЧЕСТИТОООО 500 паунда. Като не си платиш, глобата си расте, излиза ти присъда и си готов... Иначе няма оправия. Съгласен съм и аз да страдам от цялата работа, но да знам, че закона е еднакъв както за мен, така и за чичкото с Х6-цата с регистрация на стойноста на колата ми. И да знам, че ако някой такъв ми отнесе предницата, защото е минал на червено няма да изкара мен виновен. Всякакъв друг вид ограничения, закони, глоби и прочие ще водят напълване джобовете на дадени хора... И 10 години да направят шофьорските курсове, пак ще се купуват книжки :lol:. Има глоби и за колани и за фарове и за гуми и за какво ли още. Пак има хора, които карат без колани, без фарове, без гуми, с превишена скорост. Затова строг контрол. Нямаш колан, щрак камерата, караш без фарове щрак камерата, спираш на забранено щрааакккк, караш бързо пак щрак. Колкото до ограничение в конете, не мисля че ще доведе до нищо, просто ще виждаме по пътищата БМВ М3 50 коня по талон :cool: . А пък и аз навремето с трабанта (26 коня) пак се правех на рацер, не че го одобрявам, просто знам как е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да се включа в темата.Колеги в този форум на 100% аз съм най-малкия и след 3-4 седмици ставам на 18 което ще рече че след по-малко от месец взимам книжка и честно казано съм ЗА придружителите поне 6 месеца най-малко аз лично съм претърпял катастрофа преди 6 години 1 такси ме качи на капака си като карах колело защото ми е сякло пътя и т.н. Та мисълта ми е че часовете за шофьорските курсове колкото и да ги увеличават нищо няма да се промени представете си карам на чисто нова кола нисан кашкай и не за друго а защото инструктура ми е роднина и в момента съм на 8-я си час от общо 31 и курмуването което го правя за този 8-и час трябва да е някъде към 17-18-и час буквално анархия да ти вземат парите и от там нататък да става каквото иска.Другото което е малко не съм съгласен за двигателите 1.6 без ограничение на конете ами аз както искам 1-та ми кола да е ХОНДА и живот и здарве всички други след нея пак да са ХОНДА ами то на сивика двигателя е 1.6 ама колко коня най-малкия е 125 средния 160 и най-големия 185 за какво говорим другото което е че този закон е малко вероятно да го приемат за младите шофьори с придружители и ограничени двигатели защото ако го приемат синовете и дъщерите на нашите оправници в парламента няма да могът да карат лъскави бмв-та и мерцедеси едвали нещо ще се промени в нашата държава.Поздрави на всички :cool:

Редактирано от Георги

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,Ще споделиш ли колко време ти беше курса и дали твоя инструктор благоволи да те закара на някой запустял полигон, за да ти обясни как се паркира?Интересно ми е, защото моя изпит беше от три части - теория, полигон и градско. Взимаше се много трудно, особено на полигона, ако нямаш практика. Помня как по време на курса (и преди него) ходих до полигона допълнително извън часовете и правих всички упражнения, които бяха задължителни за изпита.Отмениха полигона. Баталясаха курсовете и резултатите са налице. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако учебните коли не бяха толкова модерни,щофьорите щяха да са по добри,гледам вече и автомати има за учебни(докъде стигна простотията в БГ)Спомням си далечната 97-ма когато карах курсовете,се вредих на Форд Ескорт 86-та.Беше екстра пред Ладата :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, Oto KlugeАми колега той курса ми все още не е приключил но много скоро ще приключи.1-во като се качих на колата инструктура ми обясни кое какво е (не че не знаех но нали това му е работата) и директно тръгнахме на извънградско каране и така направихме общо 3 извънградски и след тях направо в града и аз си водя на ум колко часа имам изкарани и като направих 6-я час а той беше да карам в уличките из жилищните комплекси и из разни глухи изходни (ако мога така да ги нарека) улички и като ми свърши часа за него ден той ми каза къде имам грешки и че на следващото каране ще се изчистват тези грешки и също така ми каза че това каране трябва да е чак 16-18 час и аз следователно си карам и правя това което ми казва защото имам супер голям мерак да карам и да не говорим какъв съм маняк на тема Хонда :) . Та за полигон едвали ще ме вкара на някакъв за да упражнявам паркиране но честно казано не е само моя инструктур така а ВСИЧКИТЕ миналата седмица момче от моя клас взема книжка при някакъв друг инструктур и ми каза че имал общо около 18 часа направени а другите му ги написал ей така дори и извънградско не е карал.Така че моето виждане за нещата е че всичко е отбиване на номера и да ти вземат парите тoва е нашата държава. ;)

Редактирано от Георги

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако учебните коли не бяха толкова модерни,щофьорите щяха да са по добри,гледам вече и автомати има за учебни(докъде стигна простотията в БГ)Спомням си далечната 97-ма когато карах курсовете,се вредих на Форд Ескорт 86-та.Беше екстра пред Ладата :)

Защо да е простотия, колега? Има просто една постановка - взимаш изпита на автоматик и в книжката ти е записано като допълнително условие (клауза), че автомобил с друга скоростна кутия не може да караш. Така стои и въпросът с инвалидите. Не виждам каква такава простотия видя в автоматика, който специално за градско каране е по-добрия вариант. И за извънградско дори в определени условия. Е, освен ако не си запален рейсър ;) Че автоматикът е скъпичко удоволствие за ремонти.Към колегата Георги - Гоше, явно инструкторите в по-голямата си част са такива. Проучи къде има полигони в твоя град и потренирай малко с добър шофьор. До ден днешен помня как ме е учил баща ми да правя маневри. Номерът е правилно да ти се обясни, а не правилно да налучкваш. Пожелавам ти успешно завършване на курса и много безаварийни с любимата марка. Редактирано от Oto Kluge

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, Oto Kluge ами на колата която карам не е автоматик но честно казано като си карам Кадета на баща ми е много по удобно от колкото на чисто новата кола особено със спирачката много нежно трябва да се натиска иначе малко по сериозно и блокирва.А за полигона полигон има в училищите в което уча и то доста голям та като дойде инструктура за 1-я ми час си помислих че ще ме вкара на полигона както се вика нова кола да и видя чалъмите ;) пък то давай газ извънградско.Пък за теорията от както съм почнал курса от края на ноември някъде го почнах точно 2 пъти ме е повикал инструктура и то да решавам листовки и даже миналия петък направих нещо като пробен вътрешен изпит който съм решил без грешка и ми каза че още около 2 пъти ще отида и ме пуска на теория и след това на курмуване и живот и здраве чаканата книжка ще съм я вземал. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо да е простотия, колега? Има просто една постановка - взимаш изпита на автоматик и в книжката ти е записано като допълнително условие (клауза), че автомобил с друга скоростна кутия не може да караш.

По твойта логика, аз не мога да карам кола, щото съм изкарал курса на ЗиЛ, Газка, Трактор и в казармата Мтлбе, Бтр и танк, :) и трябва да амбрирам двойно за да превключвам, а се стегни и престани да пишеш само за да трупаш мнения.Спри с твойте простотии, щото го правиш нарочно, да предизвикваш и дразниш другите.П.С. Не ми отговаряй за мен ти не съществуваш!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По цял свят е едно и също - вместо да се намери решение на проблема, се измислят ЗАКОНИ! :rolleyes:

 

Се едно ако наложат закон за мощността на двигателя и ограничител на скоростта, Пенчо няма да си развие болта, и щото ако го хванат тати няма да плати щедта сума, а пък на една маса си пие ракията с шефа на районното... примерно! :D

 

Проблема е, че не всеки става за шофьор, а да не говорим за броя на нехайни и даже накдърни инструктори.

Една моя приятелка си взе изпита срещу заплащането и все още не знае за какво служи съединителя, :D един приятел плати 30 лв. и бутилка уиски, и ако не беше лудия му късмет, до сега да е загинал, щото много обича да изпреварва на 5та тирове, по неосветен път и то на завой :huh: , а да не говорим за мотористите ............ щото обикновенно направо в моргата ги карат :rolleyes:...

 

Тунинга, доста нашумя и може би е причината за това поведение на много млади шофьори. За някой е просто ГЪЗАРИЯ, затъмнени стъкла, надпис (Дишай ми прахта), летите джанти, да си пробие ауспуха, и вече е БЕЗСМЪРТЕН. И ето - книжката в ръцете, акъла в джоба и "оти се напиняш да ме изпревариш" ... Но тук отиваме на тема идиоти и катастрофи.

Всеки може да се научи да кара, но колко знаят КАК се кара. Шофирането не е само да се научиш къде да отпуснеш съединитела, дали спирачката кове, или газта е по-твърда ... изисква се много концентрация и адекватно поведение на пътя. Изисква се опит, който се трупа с години.

 

Пък това с придружител е много общо казано, и кво :D - той ще те спре да се блъснеш??? Да бе, най-много и той да го отнесе ... какво може да направи той, и да ти мрънка и да ти крещи , ти си зад волана, той абсолютно нищо не може да направи, нито да ти дръпне ръчната, нито да ти хване волана, камо ли да крещи ... щото а си креснал, а си го разконцентрирал и после - ама извинявай не те видях ...

 

 

Решение на проблема, може би ще има, когато се намали значително корупцията и се отнемат лицензите на много инструктори.

А и според мен месец практика е малко, прекалено малко, още по-малко много инструктори се ограничават в районите, щото не им се виси в задръстване по центъра или не искат да хабят бензин, за да ходят да другия край на София... за извънградското няма смисъл да говорим .. после щото ги е шубе карат с 60 на магистралата, и освен, че са се набутали в средна лента ами и не могат да държат права линия и се ту вляво, ту в дясно (личен опит) :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...