Jump to content
ivan100ev

Пароструйка за и Против

Recommended Posts

Здравеите,на всички трезво мислещи. Бая години вече работя вьв сервизите в София.Конкретно се занимавам сьс Тенекиджийско-Бояджийска работа.Днес се опитвах да обедя един клиент че използването на пароструика е равносилно на убийство за БОЯТА и най-вече за ЛАКА. Моментното сьсточние на пьтищаща е такова че предрасполага кьм изстрелване на всякакви "СНАРЯДИ''като /пяськ,камани,дьрвя и т.н.т.н.... Когато отидеш на авто-мивка господина понеже му е по лесно те пдкарва с няколко 10-ки барове и кадето е нарушена целоста на боята се отваря пробоина а затварянето на такива рани се лекув за скромната сума вьв София м/у150-250лв.. Така че скромния ми сьвет е не ползваите паро и водоструйки а добрия стар метод /маркуч и гьба/ БЛАГОДАРЯ ЗА ВНИМАНИЕТО . пазете ХОНДИТЕ чисти и ЗДРАВИ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен с теб колега , мойта за 2 години вече е като петниста хиена :P, ама кво да се прави ..като не обичам да е мръсна .Ще я пребоядисвам пролетта ...и няма да стъпя на такава автомивка има некои дето направо режат боята и свалят лака пред очите ми се е случвало :) това безконтактно да си ги немаме вече

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да си представя на силно замърсена кола някой да я намокри с маркуча и да я метне с гъбата, директно ставаме на кълбо.За това винаги водоструйка от безопастно разстояние.Колата ми е пребоядисвана цялата преди 8 месеца и проблеми нямам,но съм против безконтактното :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

във един от новите епизоди на Fifth Gear от този сезон сравняваха 3 типа автомивки - автоматични с четки, ръчно миене тип ОМВ, и нормална автомивкаПреди това ваксаха капака с някаква мега скъпа вакса, и след автомивката гледат с лупа пораженията.Най-малко поражения, 5/10 имаше от автомивката с четките. Но и колата беше най-зле измита (и подсушена)Малко повече поражения имаше от ръчната автомивка, защото там сапунисаха колата не с гъби а с четка.По принцип най-добре е нормалната, 'ръчна' автомивка, но се оказа, че силиконовата лента, с която свалят водата, преди да избършат колата, надира ужасно силно, пораженията се виждаха и без лупапо принцип съм съгласен, че не е най-добрата идея да се атакува фронтално и от близко боята със струя от 10 бара, но не мисля, че пораженията по боята са от автомивката. Нормален лак, поставен по нормален начин, без да се пести от материали или обработка, издържа на доста по-сериозни малтретирания

Редактирано от Magnum

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

миналото лято отивам аз на автомивка с пароструйка да си измия колата, измива я човека и аз се приближавам да платя и като видях колата щях да припадна-парчета от лака по предния капак ги няма, зверски одраскана задна броня и всякакви драскотини по колата. мали направо ми причерне пред очите-и те ми спорят че си била така. накрая искаха да ме обещетят с полиране уж да се оправят щетите, ама то това така управя ли се. повече в автомивка не съм стъпил-вкъщи с маркуча и те така. по-добре мръсна да стои отколкото да си съсипвам колата аз със тия пароструйки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравеите,на всички трезво мислещи...........

 

 

Съгласен съм с теб колега ама май ежедневието ни стана доста напрегнато и забързано, а водоструйките са лесен,евтин и бърз начин за миене..

Пък и в края на краищата нали трябва да ни се поизхабят колите за да си купим нови или да ги пребоядисаме :D

Хубав ден :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип е хубаво с парострийката да се мие от определено разстояние, за да изпаднат камъчетата и калта по колата, и след това вече е възможно с гъба, с безконтактно, или каквото и да било...Защото ако директно намокриш колата с мъркуч и тръгнеш да търкаш с гъбата по нея, ще надереш още повече боята на колата. Според мен...С безконтактното е много важно на коя фирма е продукта и съотношението на разреждане, защото ако не е разреден препарата, той е прекалено силен и може да повреди лака на боята и никелираните и пластмасови лайсни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да си представя на силно замърсена кола някой да я намокри с маркуча и да я метне с гъбата, директно ставаме на кълбо.За това винаги водоструйка от безопастно разстояние.Колата ми е пребоядисвана цялата преди 8 месеца и проблеми нямам,но съм против безконтактното ;)

Колега само да ви попитам колко пари ви излезе пребоядисването, защото и на моята вече са й се появили малки ражди и лака й се е поразпаднал на места. Благодаря предварително :rolleyes::D;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...аз съм старомоден с кофа и гъба си мия колата откакто съм я взел макар,че е поулющена боята но поне да не я съсипвам повече :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от моя скромен 7 годишен опит с автомивките мога да кажа че най добре става така.1:Минаваме колата с водоструйка от безопасно разтояние само на Джантите и праговете може да се наблегне по от близо.И то само ако е много замърсена ако е прашна с маркуч .Не се забравя също и подкалниците .2:Колата се минава с Гъба или "Ръкавица" ръкавицата е точно ръкавица но с пух отгоре :lol: и добра пяна .3:Изплаква се с маркуч дори по бързо се изплаква с него отколкото с водоструйката.4:Подсушаването е много важно никакви гумени "пера " най добре се подсушава с Гюдерия качествена .Това е ако колата е нова.А за безчетковото или Безконтактно там е работата че щем не щем пароструйката бие от близо за да има ефект безчетковото дори от няколко сантиметра инъче от далеч нищо не става.А ето аз как си мия колата.Минавам я с водоструйка после с четка но с хубъв косъм и накрая пак с водоструйка я изплаквам .Подсушавам я само с Перо силиконово .За 14 годишна кола е перфектно :PИ ето няколко съвета ;1:Никога не си мийте двигателя ако не тече масло .2;Ако таблото е в сравнително добро състояние не го мажете с разни силикони а само го забърсвайте с влажна кърпа; Ето и някои добри марки MA-FRA италиянски професионални препарати пълна гама 99% от автомивките работят с тази маркаTurtle Wax или кустенурката това са пасти не професионални ни добри.А едни от най добрите професионални пасти са 3M.и препарата за стъкло който бих ви препоръчал е FROSH една жабка мисля че е немски има го в Била и по големите магазини .Чисти перфектно ,Вестника чисти добре стъклата но на по финните места надира.Най добре използвайте кухненска кърпа и дори стклото по скоро пластмаската на уредите на километража може да изчистите с кухненска кърпа без да се надраска .

Редактирано от automotive

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз съм против пароструйките,водоструйките колкото и пати да им казвам да пръскат от по-голямо разстояние и с по малко налягане те качили правят обратното пострада ми предния капак лака се олющи малко и от тогава минах на старомодния начин гъба веро и маркуч ,може да е по бавно ама си я мия качествено без поражения

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега само да ви попитам колко пари ви излезе пребоядисването, защото и на моята вече са й се появили малки ражди и лака й се е поразпаднал на места. Благодаря предварително На колегата Atliman ще кажа че в една кола с 4 врати има 13 детаила+прагове, огледала, и дек. лайсни ако са в цвят още 2 да речеме стават 15 по 200 средно = не пожелавам на никой от вас да стига до тоя резултат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз наскоро открих благината от автоматичните четки - всеки път я мие за едно и също време и всеки път еднакво (сравнително добре), за 6 лв просто идеално. До тогава бях на самообслужващата на OMV - никога не можах да я измия като хората :rolleyes: . А за обикновените - просто не ми се чака цял час.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колите на поголямата част от вас са на над-10 - 15 годинилогично е да се паявят дефекти в цялоста на боята :D .....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съгласен с колегата аутомотив защото също имам опит с миенето на коли :drunk:. С пароструйката е готино да се сваля калта и праха, но задължително от далеч. Само ще ви кажа че с водоструйката от 10-15 см. съм си порязвал крака... вие си правете изводи какво причинява струята на лака :cool: .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Водоструйка само с малко налягане пред нас на двора, правили са ми бели на сравнително нова кола с такива със зверско налягане само и само да не слагат много препарат и да търкат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки път кат чета заглавието на тема и все чета ''проститутки за и против"sorry за оффа ама не се здържах

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато имам време и климата позволява си мия колата сам!Не съм го правил отдавна но съвсем скоро пак се захващам.Та как процидирам. Маркуч с накрайник за да има все пак някакво налягане.Разбира се далеч по-малко от това на водостуйката.Измивам колата няколко пъти само с него.После си забърквам шампоан Сонакс и мия само с гъба.След всеки детайл измивам гъбата!Винаги започвам от горе надолу, като мия броните и праговете последни с особенно внимание и с оглед на това, че там се е стекла цялата мизерия колкото и малко да се вижда.Обилно поливам с вода, пак от горе надолу.Подсушавам само с качествена гидюрия като я изплаквам на ВСЯКО попиване!Ползвам паста Сонакс от която съм МНОГО доволен, веднага след като колата е напълно изсъхнала.Винаги на сянка с кръгови движения с умерен натиск.Чакам да засъхне перфектно и после започвам бърсането по обратния ред на детайлите като ползвам или специализирани кърпи (пак на Сонакс) или 100% памучен и чист парцал!

Редактирано от Krelion

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според мен пароструиката прецаква боята - на моята кола вече на няколко места се е обелила боята и си мисля че няма от какво друго да е

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки път кат чета заглавието на тема и все чета ''проститутки за и против"sorry за оффа ама не се здържах

не си само ти и аз така поне 700 пати го прочетох по този начин :D извинявам се и аз :DА по темата мисля че, продаваха едни маркучи накрая с нещо като пистолет но налягането е колкото излезе от чешмата мокриш бършеш минажаш пак да сабориш калта подсушаваш взимаш едно полиращо парца;че накрая и всичко е ок :DМоята боя също я прецакаха така още първия пат и оплатненията на прозорците тези долните над дръжките точно чак им избеля черното !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...