Jump to content
Guest tazzz

Supercharger

Recommended Posts

Guest tazzz

this is a jackson racing supercharger was on my 98 civic had a d16y7 and was fast has about 10000 miles on it ran strong if you got questions just ask

Дай да го питаме човека, искам и аз да си сложа :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest speedy gonzales

здравей те.можи да надникните тук http://www.superhonda.com/forum/f10/guide-...charging-88566/мисля че е описано какво трябва за да се здобиеш с това чудо под капака. :D и дано скоро имаме парвата хонда в БГ с Supercharger.Успех.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Turbo Pros ( + ) Only one, where max boost / max power is required in full race, track application, where other considerations can be rejected, e.g. cost to build and develop, life expectancy etc.Turbo Cons ( - )Much higher boost pressure is needed in a turbo for the same bhp due to pressurized air being much hotter, due to conduction from red hot exhaust manifold.Much more complex management needed in a turbo, to control fueling and ignition due instantaneous rise of boost pressure.Higher pressures and temperatures encouraging detonation, turbo is the big engine destroyer.More intercooling needed to cool inlet air.Much higher under bonnet temperature making everything hotter and so reducing power.High under bonnet temperature reducing life of things like wiring looms and hoses.Much higher incidents of fire due to red hot turbo and manifold.Compromise exhaust manifold and system function due to restriction of turbo not letting the gas flow freely.Extra shock loadings on transmission because of sudden increase in power.Supercharger Pros ( + )Basically all the things the turbo is bad at the supercharger is good at.Supercharger Cons ( - )No dump valve to make a nice noise

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм... гледам в Интернет тези неща струват от порядъка на 2000 - 3000 $. Това да не би да е нещо повредено??

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

540$ си е без пари,ама дали е здрав чарджера и да не е някаква измама.Новите вървят от 3500$ нагоре. :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

540$ си е без пари,ама дали е здрав чарджера и да не е някаква измама.Новите вървят от 3500$ нагоре. :P

Без пари си е ама той може да е здрав до едно време и като каже тряясс и ...става интересно...нямам си даже идея дали подлежи на рециклиране и да важи не съм чувал да го правят в БГ....малко си е нож с две остриета ...ама ще е интересно да се види кво може да се постигне с него

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ефекта е нищо интересно пак и некара много

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest darius

ефекта е нищо интересно пак и некара много

"Нищо интересно" какво означава?Колко изкарва новото?Ако знаеш сподели,че ми е интересно :P .Знам, че може да качиш при 0.5бара около 60к.с.отгоре!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest charlie

Първо погледни накъде нормално се развърта рут суперчарджера. На хондите двигателите се въртят "нормално", а другите коли са наопаки (или обратното би казал някой с Голфка :P) Това значи че трябва да го обръщаш с вал по оста на двигателя, а от там още загуба на предавката. Иначе цената си е толкова по е-бай и би трябвало да стане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

е:P нищо интересно ;) ако искаш над 0.5 бара пак буталца се сменят тои работи на принцип на турбо вкарва въздух под налягане..обаче се задвижва от ремак.:worthy: паразит които вдига мощност това е то.:Pа да и надува от по ниски обороти няма толкова голяма дупка (като турбо)неодстатаците не ги знам .маи не беше много ефективен в високи обороти... :):P :Pтози на снимката е един от наи-добрите..и може би наи масовите които се монтират..

Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest bat_gogo

така е, надува постоянно, повече обороти - повече ндува, но във високи обороти товари доста двигателя, и се явява доста голям консуматор, затова не е особено ефективен във високите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

........ и в гамата на Мерцедес,защо ли? Дали е случайно,че и SLR е с такова нагнетяване?

Суперчарджъра мисля че е далеч по малко капризен от турбото, или поне така съм чел. Слагаш и почти не иска поддръжка.

Да, не е капризен,но е по скъпо удоволствие,а и от ниските имаш яко мощност и въртящ момент.

Всички знаем,че турбото се развърта след 4000об/м.Има ли смисъл,като след това скачаш на 5500 и си във витек режим.

Според мен успеха на витека се дължи на простия механизъм и ефект като на турбо.

Нали знаете за мотора 2.0GTI със 115к.с. "е това е турбо"! ;) Да не говорим за следващия с 150к.с.

 

Мерцедес винаги са залагали на голямата сигурност и не искат колите да им се развалят лесно.

Сами сте виждали по улиците 20г.Мерджани излъскани и добре вървящи,особенно дизели. :)

Редактирано от darius

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

......, но във високи обороти товари доста двигателя, и се явява доста голям консуматор,....

Как го товари,с какво?Повече обороти,повече надуване,а и има вграден буст.
Вързан е за коляновия вал,както и другите агрегати,т.е дава мощност в пъти по-голяма отколкото консумира.Знаеш ли какво е КПД-то на турбото и на чарджера?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

K20Aто което се монтира на Ариел Атом за Европа в най-мощния си вариант 300 коня също е със суперчарджър.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

K20Aто което се монтира на Ариел Атом за Европа в най-мощния си вариант 300 коня също е със суперчарджър.

Гледах го ТУК !Щом Хонда са сложили чарджър,значи има смисъл.Всички знаем за издръжливоста на Хонда двг!Представяте ли си да почнат проблеми с турбо и то на Хонда,ще ги разпнат в УСА.Турбото се върти с над 50 000 оборота,трябва му охлаждане,както на маслото,така и на въздуха.Износва се по-бързо и създава невероятни проблеми,като е присадено,знаят го много колеги,коитоса слагали турбо.А и както написах по-горе,на мен лично ми трябва пауър в ниските до 5500об/м,после VTEC и не се усещаш как стигаш 8600об/м.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Тоя чарджър се слага от фирмата Ариел, но все пак предполагам че има някаква съгласованост със Хонда. Колкото до щатите, там Ариела не се предлага със Хонда К20А а със 2.0л ЕкоТек двигател на Дженерал Мотърс, взет от Кобалт ЕсЕс отново със чарджър(някъде го дават с турбо, другаде с чарджър), отново със 300коня. Мисля даже, че е точно този, които Дариус е показал на клипчето за чарджъра. Обяснението за това защо Ариела не е с Хонда двигател в щатите е, че двигателя на ГМ бил много по-уравновесен от Хонда агрегата. WTF ;)

Редактирано от ZaRRicK

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

"Турбо ефекта" на VTEC двигателите се дължи не само на самия VTEC, а също и на всмукателните колектори, които се монтират на двигателите B16, B18, H22, H23 и др. Тези колектори са т.нар. Variable length intake manifold (наричани още Dual Stage). Ето какво пише за тях в wikipedia:

Variable Length Intake Manifold (VLIM) is an automobile engine manifold technology. As the name implies, VLIM can vary the length of the intake tract in order to optimize power and torque, as well as provide better fuel efficiency.

 

Lower intake manifold on a 1999 Mazda Miata engine, showing components of a variable length intake system.

 

There are two main effects of variable intake geometry:

Swirl - Variable geometry can create a beneficial air swirl pattern in the combustion chamber. The swirls help distribute the fuel and form a homogeneous air-fuel mixture which ignites without engine knocking. At low rpm, the speed of the airflow is increased by directing the air through a longer path with limited capacity (i.e., cross-sectional area), but the shorter and larger path opens when the load increases so that a greater amount of air can enter the chamber. In DOHC designs, the air paths are often connected to separate intake valves so the shorter path can be excluded by de-activating the intake valve itself.

Pressurization - A tuned intake path can have a light pressurizing effect similar to a low-pressure supercharger due to Helmholtz resonance. However, this effect occurs only over a narrow engine speed band. A variable intake can create two or more pressurized "hot spots", increasing engine output. When the intake air speed is higher, the dynamic pressure pushing the air (and/or mixture) inside the engine is increased. The dynamic pressure is proportional to the square of the inlet air speed, so by making the passage narrower or longer the speed/dynamic pressure is increased.

Link ->> http://en.wikipedia.org/wiki/Intake_manifold#Intake_manifold <<-Link

 

ПП: Аз вече имам такъв всмукател от H23 и предстои да сменя оригиналния на моя F20A4. Има дори и някои модове за този всмукател и колегите с Прелюд 2.3 може да го пробват за да кажат има ли ефект. Ефекта от този мод е, както пише в линка в предното изречение, че тази система сработва по-рано (на около 3700 оборота) отколкото е стандартно (на около 4800 оборота)

Редактирано от Alexandro

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
http://www.supercharger.com/CustomerServic...t=95civicex.gifтова е дино графиката на този компресор постига се около 40% повече мощност, но ще е хубаво някой да ти барне ECU-топп. забравих да напиша, че компресорите колкото повече ги натискаш в лютеницата, толкова повече се нагряват, а от там и въздуха който минава през тях, и мощността им пада при по-сериозен тормоз ...но от това което прочетох преди малко, това е перфектната сделка за градски условия. Помага много за динамиката на автомобила при ниски обороти на високи предавки ... ако караш нон стоп в лютеницата, оглеждай се за някой офлюхф и подсилен двигател :rolleyes: Редактирано от CryoGen

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това имах и аз в предвид, много ясно че с компресор двигателя че е по мощен, от колкото без и при високи обороти, но в сравнение с турбото е по неефективен в високите

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми по бърза сметка маш двигател които сток е 120 коня надуваш го на 0.5 и става 180 - 30 коня загуби от чарджъра 150 е залужава ли си цялата тая изцепка за 30 коня аз мисля че е погледнете навсякаде че стоковите коли с компресор атмосверния варян е с 30 до 50 коня по слаб от компресорния ..... е тая проста сметка си направихме с charlie и азтва ондата е турбо не с компресор

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest darius

ми по бърза сметка маш двигател които сток е 120 коня надуваш го на 0.5 и става 180 - 30 коня загуби от чарджъра 150 е залужава ли си цялата тая изцепка за 30 коня аз мисля че е погледнете навсякаде че стоковите коли с компресор атмосверния варян е с 30 до 50 коня по слаб от компресорния ..... е тая проста сметка си направихме с charlie и азтва ондата е турбо не с компресор

Знам ви аз,вие с Чарли сте турбо маняци и само за охлюви мислите :worthy: !И се бъзикате с хората по светофаритес надписи 1.4l. :) След 0.5бара обаче идва и другия разход,независимо дали си турбо или компресор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми по бърза сметка маш двигател които сток е 120 коня надуваш го на 0.5 и става 180 - 30 коня загуби от чарджъра 150 е залужава ли си цялата тая изцепка за 30 коня аз мисля че е погледнете навсякаде че стоковите коли с компресор атмосверния варян е с 30 до 50 коня по слаб от компресорния ..... е тая проста сметка си направихме с charlie и азтва ондата е турбо не с компресор

според това дино, за civic SI 1999 които мисля, че е със B16 160HP, на графиката се вижда, че на колелата е 138HP нормално, и със суперчарджър-а става 190HP. Което си е +50HP и малко :worthy:За една ежедневна кола, мисля, че не е лошо решение? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

зависи от налагането над 0.7 пак се сменя всичко според мен компресор под 1-1,5 бара си е загуба

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има компресори със сменяеми шайби,както и със съединители което е голямо предимство!По-малка шайба - повече обороти - по-голямо налягане.Имам приятел с компресор със съединител и си го пуска с копче :unsure: Гасиш колата,натискаш бутона, палиш и излиташ :lol::lol::P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Оле, сериозно ме притесниха някои постове :ph34r: Аз определено незнам всичко, но това, което ще напиша е вярно! :ph34r: Като гледах няколко изказвания, че за турбо се сменяли сички карантии, а за чарджъра не трябвало или сметка от рода на +60 коня, - 30 = 30... не си заслужава. Съвсем накратко някои плюсове и минуси, който иска да чете повече по форумите и да използва елементарна логика, преди да прави изводи! :ph34r: - с каквото ида се хванете е най-добре да си го правите сами, за да можете да го поддържате- с каквото и да надувате, всеки двигател има лимит на натоварване и след определено налягане има нужда от по-здрави бутала, биели, бутални болтове... и мн.др. Двигател на Хонда, според статистики държи до +60-70% мощност без проблем с оригинални части. (около 0,6-0,7бара) - всяко увеличение на мощността е пряко свързано с разхода, с турбо имате ЛАГ ако искате мощност, но ако карате без газ, турбината си кротува, и разхода си е като на атмосферка. Суперчарджъра ако го карате без газ, пак се върти и така пак си имате много коне, без да ги ползвате, само че с разход, пропорционален на мощността (+40-50% да кажем)- може да си направите колата изстребител от 2000 до 6000об. с малка турбина - големите турбини се развъртат във високите (за сметка на ниските), малките турбини - в ниските (за сметка на високите). Примери:-> СААБ са с 2л. двигател с 230к.с. на разположение от 2500об. до 6000об с почти ПРАВА на въртящия момент - МАЛКА ТУРБИНА :cool:-> Фиат Пунто - 1,4л със малка турбина - от 3000 до 6000об имате 135к.с. с минимален лаг - ПАК МАЛКО ТУРБО- ЗАКОН от ФИЗИКАТА - всичко което се сгъстява се нагрява, а когато се разширява се охлажда... така че с какв

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравей те.можи да надникните тук http://www.superhonda.com/forum/f10/guide-...charging-88566/мисля че е описано какво трябва за да се здобиеш с това чудо под капака. :ph34r: и дано скоро имаме парвата хонда в БГ с Supercharger.Успех.

Е първата Хонда Supercharger в БГ е вече факт, джитка си по софииските улици с едни 200 коня под капака за умопомрачение на всички дето викат "Е ТЕ ТАКОВА ЖИВОТНО НЕМА"

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да допълня, че обслужването на механичния компресор се изчерпва със смяна на семеринги (и евентуално лагери). Ако се обслужва редовно е ВЕЧЕН! Всеки знае колко са капризни на мазане ( налягане на маслото ) турбокомпресорите заради режима на течно триене на оста им. Сега се сещам, че IHI поставяни на Субару-тата са с търкалящ лагер защото са поставени вертикално, но това е друга бира :ph34r: Евала на колегата за изчерпателния пост :ph34r:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравяте един голям плюс на компресора. Не трябва да се лишите от климатика.... Са големите рацери ше каат че треа жертва ама аз колата си я карам секи ден и не ми се иска като тръгна с жената некаде по обед и да смърдя на кон после....Вярно е че има Хонди на които може да имате и клима и турбо но на нашите сивици (80% от форума) просто няма място

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

но от това което прочетох преди малко, това е перфектната сделка за градски условия. Помага много за динамиката на автомобила при ниски обороти на високи предавки ...

Това е схемата!Липсата на пауър в ниските..... :ph34r:+клима и без кулери,бустове,кулери за масло и т.н... Редактирано от darius

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Magelan във Варна има S2000+чарджер Вортек на 1,4 бара поне от година и половина,за голяма изненада оба4е бе6е победен(в една от няколкото гонки) от некъв 4ерен матов Сивик..........Сори за офа

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest KU4E_DUX

ХАХАХАХ на кои ли е матовия сивик бързо да си вдигне раката :) .Всики го знаем :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

- винаги разхода е свързан с оборотите на колата

само за това не съм съгласен.

ако преди чарджъра потегляш с 400-500Нм на колелата при спокойно потегляне и ъгъл на дросела да кажем 20градуса отворена (съвсем примерно)

То заедно със чарджъра и същия маниер на каране, ще си отворил дросела по-малко от преди и ще имаш същия въртящ момент на колелата. А същия момент означава същия разход. Просто с дросела ограничаваш потока през чарджъра.

 

Според мен бъркаш в един ключов детаил. При Х обороти, чарджъра създава У скок на налягане а не У налягане. Ако тръгваш еднакво интензивно със и без чарджър, то абсолютното налягане във всмукателните портове не се е променило, променило се е отношението между

абсолютното налягане в портовете спрямо абсолютното налягане зад дросела, което не влияе на разхода.

 

Мисля че трябва да добавя само, че ДА, разходът ще се вдигне малко заради мощността който се губи в чарджъра, а не защото в даден момент имаш излишък от мощност заради чарджъра.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сажалявам, че спамя темата но искам да видя дали правилно съм разбрал принципа на работа на supersharger-а, така той е механичен компресор и се задвижва от коляновия вал, чрез ремък и по принцип е ефективен във високите или греша :thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здр ето какво успях да намеря аз надявам се да сам бил полезен ;) :компресора пак помпа въздух, но налягането зависи само от оборотите на двигателя (не и от товара му). компресорите най-общо са 2 вида- центрофугни и винтови (roots). центрофугните се използват при високооборотни мотори и прават налягане само при по-високи обороти- при това покачването на налягането е плавно- заедно със оборотите. центрофугния компресор ще го познаеш по това че седи пред двигателя или отпред вдясно или ляво и прилича на голям алтернатор със тръби. те са общо взето тихи и свирят само при високи обороти. устроиството им е просто- перка (като студената на турбото), но от другата страна вместо малка перка има колело със жлеб през които е прекаран един от ремъците на двигателя.Другия тип е винтов. винтовия прави налягане със 2 огромни винта със едра резба които са зацепени един за друг. ще го познаеш по това че една голяма кутия седи на двигателя отгоре.. драгстерите които сте виждали със изрязани капаци за да се побере това отгоре и стърчи 2-3 педи.. това е. те се характеризират със това че правят налягане от много ниски обороти. затова и са приложими при големи двигатели които не обичат да се въртят бързо. характеризират се със Х/У числа- примерно 7/32 - това значи че за всеки 7 оборота на коляновия вал, компресора прави 32 оборота. така че като прочетете някъде "7/32 blower".. това е.. разбира се има разни съотношения...Прието е че центрофугните са за коне а винтовите - за въртящ момент. разбира се това е много генерализирано, но идеята е че едните прават налягане при високи обороти (коне), другите при ниски (въртящ момент).Налягането се определя от това колко бързо се върти коляновия вал, типа на компресора и диаметъра на ролката през която е прекаран ремъка на двигателя. от там и един от популярните начини да вдигаш налягането на компресорите е със инсталиране на по-малка ролка която се върти по-бързо. супер просто и ефикасно/ евтино. начи компресорите са мания? нямат лаг (нали винаги се въртят), не се занимават със горещи газове че да се нагряват, не запушват изходящите тръби.. всичко е перфектно? ... тзТе също имат своите термални проблеми. всичко във компресора е голямо и се върти бавно. от там загряването е голямо. ползват се радиатори (интеркоолер) точно както при турбото. те също имат blowoff valves. друг проблем е сцеплението на ремъка- при по-големи налягания компресора е значителен товар на двигателя и ремъка може да почне да скача или да приплъзва. затова при такива апликации се използват широки (по 5-10см.) ремъци със ребра (огромните ремъци дето ги виждате да се въртят отпред на драгстерите са точно това също така очевадно е че компресорите крадат коне от двигателя точно както климатика...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

характеризират се със Х/У числа- примерно 7/32 - това значи че за всеки 7 оборота на коляновия вал, компресора прави 32 оборота. така че като прочетете някъде "7/32 blower".. това е.. разбира се има разни съотношения...

Грешка, сам си противоречиш след като можеш да сменяш ролките какво значение има това :lol: . А и не е ли по-важно колко бута комрпесора :lol: Това 732 не е предавателно число, а дебит които компресора изтласква за един оборот в куб. инча. Сиреч това са 11.99 литра за един оборот. Щото иначе как ще определиш това http://cgi.ebay.com/ebaymotors/B-M-174-Sup...sspagenameZWDVWКато за 1 оборот на мотора чарджъра прави 74 ли???? :lol: :lol: :lol:http://www.hawkinsspeedshop.com/categories...roduct-145.htmlА са толкова големи щото американците имат с какво да ги въртят.Да не забравяме че TOP FUEL драгстерите са с SUPERCHARGER-и и то винтови и въпреки, че чарджъра гълта от мотора до 2000-2500 конски сили там те си остават най-бързите автомобили с двигатели с вътрешно горене.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сиреч това са 11.99 литра за един оборот. Щото иначе как ще определиш това

един оборот на кое??? на Земята около Слънцето ли ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest darius

забравил си да напишеш че суперчарджъра винаги е съпротивление и загуба на поне 20 кв . ( все едно си постоянно на климатик с някоко компресора !!!

Колко мога да очаквам от мойта Vti-ка,ако и бодна суперчарджър на 0.5бара?Сметни ми го със загубите и сток мотор!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest street_force

забравил си да напишеш че суперчарджъра винаги е съпротивление и загуба на поне 20 кв . ( все едно си постоянно на климатик с някоко компресора :blabla:

Колко мога да очаквам от мойта Vti-ка,ако и бодна суперчарджър на 0.5бара?Сметни ми го със загубите и сток мотор!
вти ката колко коня е сток

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вти ката колко коня е сток

Ей сега се бъзикаш вече,но ще отговоря 160к.с.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вти ката колко коня е сток

Ей сега се бъзикаш вече,но ще отговоря 160к.с.
ми смятаи 160 + 50% = 80 - 30 = 50 кс .... тва е сметка е така

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...