Jump to content
Guest Stef

Крушки-фарове

Recommended Posts

Има ги в Метро (поне миналата зима ги имаше), но ще е по-лесно да си ги купиш от някой Шел. В този в Люлин на бул. Добринова скала със сигурност има.Аз лично обаче нещо не съм доволен от тях. Едната крушка ми изгоря за половин година, а като я смених с нова видях че старата светеше много по-слабо от новата. Освен това в този маркетингов трик "+50%" има нещо съмнително. От къде ще дойдат тия 50% при същата мощност? Възножно е да се получават от по-силната насоченост напред, но това значи, че светят по-слабо настрани, а това също си е необходимо при ниски скорости и в завои, а и за да те виждат по-добре тези дето са пред теб но в съседните ленти.После си ги смених с H4 на General Electric, 2 пъти по-евтини и без разлика в ефекта. Също си регулирах и фаровете (сам), което даде по-голям резултат от смяната на крушките.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest hEka

а я кажете как да си ги регулирам сам че нещо на къси или единия свети много далеко или другия много близко не знам кое е по-вярно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да попитам някой дали се е сблъсквал с подобен проблем - аз лично нищо не виждам като карам, ако е тъмно и мокро (особено). /Сега някой ще кажат да отида на очен лекар сигурно :lol: :lol: / . И ще си направя 100 ватова инсталация за да мога да си сложа такива крушки, защото вариантът с 60 вата крушки с голяма осветеност не е добър, поради доста високата им цена /поправете ме ако греша/. Сини 100 вата биха светели доста по-добре от оригиналните предполагам, но при мъгла мисля, че е голям проблем, че са сини ? А обикновени 100 вата дали ще дадат прилична разлика от оригиналните ? Не искам да се дискутира настройката на фаровете. Този въпрос мисля че съм го решил и достатъчно експерименти съм си правил - няма резултат.Благодаря ви предварително за отзивчивостта :rolleyes:

пич 100ватови се пускат през релета зада нети се запали инсталасиятя и да не ти гори непрекъснато предпазителя прави се по следния нячин : купуваш си 2 броя 12волтови релета на колкото може по голям ампераж иначе 100в делено на 14волта е 7ампера консумация но аз те саветвам да си вземеш повечко апери та.....как става работата значи откачаш кабелите на твоите фарове и закачаш там намотката на релето така с клуча на фаровете ще управляваш релето а през контокто му пускаш напрежение с отделен кабел направо от акумолатора ако нети е ясно нещо ще ме намериш на petrakov@abv.bg :shy:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Не на 90/100W -вите лампи, който не му стига светлината на 55/60W ксенона падна достатъчно за за 2x35W получаваш прилична светлина, но да светиш с 200W е разсипия и забранено в EU.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера си смених крушките с OSRAM +50% и си направих сам реглаж на единия фар. Много по-добре е. Цената е 25+ лв. в мото експерт за комплект (със сигурност могат да се намерят и по-евтино). Само да добявя че докато ги сменях бях сложил едната по една от двете крушки и разлика (поне видима) през деня в излъчването нямаше. Така че според мен е по-важно реглаж. Но това е не-екпертно мнение.

Редактирано от sjekov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не на 90/100W -вите лампи, който не му стига светлината на 55/60W ксенона падна достатъчно за за 2x35W получаваш прилична светлина, но да светиш с 200W е разсипия и забранено в EU.

:D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Civic 16v

Карам сивик купе 94г.със 100 ватови крушки съм,специално съм питал в тунининг манията и шефа ми каза че теа сивици (за 5ген. говоря) нямат никакав проблем да са с 100вата всичко идва от релето просто на сивиците релетата са по силни(иначе трябва да смениш релето понеже ще ти изгори).За самия фар няма опасност да се деформира от температурата от личен опит го знам над 6 месеца сам с такива и само на фарове карам.А за очилата вече дали ти трябват или не ходи по добре на лекар:–)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, той ще ти каже че има проблем... фактът че има колеги които след година каране с такива крушки фаровете са деградирали до степен да се хвърлят за какво говори? 100Вт отделят доста повече топлина... а като сила на осветеност са си все така далече от ксеноните. Да не говорим че за самите проводници на фаровете 100Вт са им на границата на допустимото според мен - доста са тънки жиците.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не аз ти казвам че няма проблем.А оня ми каза че инсалацията е по силна и си така.Друго е да караш една година само нощем и друго е половин година постоянно и то на дълги особенно през деня :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз ти казвам че проблем имаКато си купих моята 5г, беше карана около 1000км със "сини" 100Вт крушки. Релето на фаровете беше почнало да топи пластмасата!Щом искаш да рискуваш ел.инсталацията на кола на 12+ години, която видимо проводниците са си направо тънки без особен резерв, старели са толкова години, фаровете също са старели - питай колеги, които след смяна на 1 фар, после сменят и другия за симетрия, защото поради стареенето на отражателя, новия свети много по-силно и съответно дразнещо...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Не слагайте по-силни лампи от 60W, въпреки че ви убеждават че няма проблеми!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм на мнение,че повече от 60 W лампи НЕ трябва да се монтират. Типичен пример- Honda Accord Coupe-1995 г. със 100 W лампи и деформация на фасонката и част от рефлектора. 60 W работят на около 200 градуса темп. А какво д аочакваме от 100 W !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си колега. На познат рефлекторите му се опекоха от 100 ватови крушки и сега не стават за нищо. Много по удачно е да се сложи ксенон след като вече има много достъпни китчета.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаме служебни Ситроен Берлинго, Форд Транзит и определено след като видях как добре осветен е пътя нощно време, останах меко казано недоволен от мощността на фаровете на моята Хонда. Няколко пъти опитах да карам със 100 вата крушки - резултатът - сменях ги през 2-3 седмици. Затова сега карам с 55 вата, но модел "Брилиънс" на Халфордс (собствена марка на магазините "Халфордс") и трябва да ти кажа се ми се отвориха очите. На книга, чрез някаква технология, крушките дават до 90% повече светлина, сравнено с обикновена 55 вата крушка. Едва ли е точно 90%, но е достатъчно, за да усетиш разликата и да не се замисляш колко са ти ш..... фаровете...За в бъдеще, пак от тях ще взема, нищо, че струват над 4 пъти повече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, а аз днес обикалях магазините на Симеон и питах за крушки Osram Silverstar, показаха ми, но струваха 24.50 за брой. Това нормално ли е? В момента толкова ли струват, или просто съм попаднал на скъпо място и ако е така, къде продават такива на по-ниска цена?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Silverstar струват 18-24 евро, зависи къде ги купуваш в Ирландия. Така че, това е нормална цена за България

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Silverstar +50% струват около 12 лв... Silverstar +90% мисля че са около 20-тина лева.Аз заложих на Phillips H4 +80% на обща стпйност 54 лв за 2 крушки и съм много доволен въпреки че фаровете ми не са регулирани...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз преди седмица сложих Osram Cool Blue +90% и съм страшно доволен.На мокро пак е малко кофти, но иначе направо прогледнах :censored:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако сложиш 100 W няма ли да ти се стопят фасонгите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Silverstar +50% струват около 12 лв... Silverstar +90% мисля че са около 20-тина лева.Аз заложих на Phillips H4 +80% на обща стпйност 54 лв за 2 крушки и съм много доволен въпреки че фаровете ми не са регулирани...

:P Аз за първи път чувам за Silverstar +90 % ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ m.g. колега може ли да ми кажеш къде се продават на тази цена, защото аз ги видях на 24.50лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наскоро ми изгоря едната крушка... сложих Н4 55-60 W Philips +30% light Цената е 16 лв. за двете. Мога да кажа че са перфектни и то не само от гледна точка на цената ;)Та тази смяна на крушки за пореден път управда мнението ми, че не само ватовете са важни ;)

Редактирано от jamo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност дадох 24.50 лв. за една крушка Osram Silverstar +50 % но не съжалявам и грам - сложих ги, регулираха ми фаровете и сега - "О, чудо - вече не съм сляп" Osram Silverstar е истината!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди месец си сложих Osram Night Breaker за 15 лв. бройката и останах доволен. Преди това бях пак с Osram за 4-5 години. Надявам се и тези да служат вярно толкова време. Светлината е добра, стига да са настроени фаровете.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък искам да питам каде в София мога да си направя реглаж на фаровете не мн скъпо ( Сега си сложих едно на Egle.... накакви си Platinium 100w->130w ) Ама според мен има минимална разлика с другите 55в на Accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги имам проблем с крушките.Не съм чел предните постове понеже в момента се регистрирах и моля да ме извините за което.Смених си крушките с Осрам 100/90 немога да намеря информация никаква за тях в интернет....та преди да мина на тези крушки сяка крушка която сложа гореше на 5-6 ден и нз точно от какво.Ключа ми замина /това става преди тези крушки осрам/ неможех да пускам касите и паркинг светлините.Направих си ги на прекасвач самоделка,но ключа на далгите ми работеше тоест включвам касите и далгите ги реголирам от оригиналния ключ.....след като си взех тези 100w на осрам след 3 седмици ползване ми дойде оригиналния ключ за касите и паркинг светлините,но далгите ми изчезнаха след като превключа далги касите огасват и става мрак това си е нормално .. проверих да не са изгорели далгите не са сичко точно.... проблема е в ключа... както и да е прежалих далгите след 1 месец дойдоха :D странно нз каква е причината.Оня ден изчезнаха само далгите касите всичко си е ок.Другия проблем е гнездото което влиза в 3-те крачета на крушката топи са като масло ..... незнам дали е от силните крушки,но и със оригиналните 50/65 W беше същотот....та сега за крушките незнам какав сорт са,но на самата кутия имаше удивителен и пишеше only for off-road и че са забранени за европейски патища и сащ и главно видях промяната на каси осветявах като на далгки а на далги просто цепех мрака и др което ми направи впечетление е,че светят на земята като на дага а останалите който ползвах сееха някаде ...Новобранец съм :punk: повечето работи може да ви са сторят абсурдни или елементарни моля отново за извинение :P и да поясня живея в Ирландия и нямам достап до сервизи режат през кръста изхода ми е направи си сам Благодаря много :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тия мощни крушки на кЪсите и дЪлгите, може да са ебали мамата на куплунзите ... :P и все пак ти трябва жичкаджия да ти просвири веригите, крушките горят за седмица ако нещо не е наред с инталацията! Или ако ги пипнеш и се омаслят - но тогава горят същия ден :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги имам проблем с крушките.Не съм чел предните постове понеже в момента се регистрирах и моля да ме извините за което.Смених си крушките с Осрам 100/90 немога да намеря информация никаква за тях в интернет....та преди да мина на тези крушки сяка крушка която сложа гореше на 5-6 ден и нз точно от какво.Ключа ми замина /това става преди тези крушки осрам/ неможех да пускам касите и паркинг светлините.Направих си ги на прекасвач самоделка,но ключа на далгите ми работеше тоест включвам касите и далгите ги реголирам от оригиналния ключ.....след като си взех тези 100w на осрам след 3 седмици ползване ми дойде оригиналния ключ за касите и паркинг светлините,но далгите ми изчезнаха след като превключа далги касите огасват и става мрак това си е нормално .. проверих да не са изгорели далгите не са сичко точно.... проблема е в ключа... както и да е прежалих далгите след 1 месец дойдоха :D странно нз каква е причината.Оня ден изчезнаха само далгите касите всичко си е ок.Другия проблем е гнездото което влиза в 3-те крачета на крушката топи са като масло ..... незнам дали е от силните крушки,но и със оригиналните 50/65 W беше същотот....та сега за крушките незнам какав сорт са,но на самата кутия имаше удивителен и пишеше only for off-road и че са забранени за европейски патища и сащ и главно видях промяната на каси осветявах като на далгки а на далги просто цепех мрака и др което ми направи впечетление е,че светят на земята като на дага а останалите който ползвах сееха някаде ...Новобранец съм :P повечето работи може да ви са сторят абсурдни или елементарни моля отново за извинение :P и да поясня живея в Ирландия и нямам достап до сервизи режат през кръста изхода ми е направи си сам Благодаря много :)

Прочети темата де ееееее.Толкова ли те марзи. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочети темата де ееееее.Толкова ли те марзи. ;)

ще я прочета вечерта след работа :P и ако има нещо ще питам пак :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)


Аз пък ще се оплача от НайтБрейкър-а,


когато е супер тъмно например за междуградско и няма други светлини както е в градското
са супер обаче иначе са егати келавите крушлета а да не говорим че ако и е мокро все
едно сте без фарове, мой съвет е взимайте ги ако малко карате градско иначе ще си ги
биете в главата, може би защото са прекалено студени (бели),

купих си ги от официалния представител в София, ето го адреса:



Публикувано изображение

Редактирано от slus4o©

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

проблем нямам с тоците от някаде др е проблема всичко е 6+ но се пак проблема си ми остава с този ключ и куплонгите топяха се с 50в и ся се топят с 100в разлика невиждам освен на пътя...Повечето идиоти тука карат с всички светлини който имат по колата... и нощем при разминаване губиш патя ако не си с по силни крушки,затова се принудих да сложа тези на осрам 100в но не видях някой да казва др освен +50 за осрамаТези дето аз ползвам 1 че са забранени/видях че някой писа за тях/ но и са с някакав ув филтар ... стаклата са ми заминали смисал матни отгорната страна а за да ги почистя трабва да разхерметизирам пласмасата и стаклото понеже гледам са капсоловани пак ми казаха 1 пат направя ли го трябва да хвърля фара .... та сложих ги на 1 приятел от работата на колата му тези осрам крушки разликата беше потресаваща при мене беше ден само на каси за далгите просто да неговорим а при него съвсем др на касите светеха кати при мен далги за далгите му не ми са говори....за фолиото което е отзад забравих му името издаржа поне за сега нямам забележка.Понеже това което пиша си е заневярване мога да добавя снимка за тези който изявят желание :) От фаровете на Нондата съм доволен,но от пътя тука не 1 че нямаш сцепление на патя ами и като е мокро и да си сложиш фар отпред пак няма да те спаси ..... временно си бях сложил на маската допалнителни фарчета/в момента са махнати/ понеже искам да ги прекарам през реле но схемата на вразване ми куца нещо....Сорка че са изтарсвам така и започвам да пиша за проблемите си а те не са 2-3 :P но просто тука няма кой да се пита или да ти даде съвет /става дума за Ирландия/Благодаря предварително!!!И този пат я прочетох цялата Осрам са the best

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Silverstar +90% Е РЕШЕНИЕТО.

На цена 13.60 лева броя от представителството на Осрам в СОФИЯ - предните издържаха 6 месеца , преди да им изгорят късите - светили са и денем и нощем. С намален живот са - според производителя с 50% . Но светят наистина добре , ако не е мокро ....Запитах за 90/100W , 100/120W или 120/130 W H4 - отговора бе - не се произвеждат. В наличност най-силните са 55/60W +90 светлина.За колегата SH3M37A - стъклата на фаровете се махат чрез нагряване със пистолет за топъл въздух - след това се залепват обратно / по български със ацетатен силикон или гумено лепило хелметекс най-често / .Към халогената крушка отиват 3 проводника - маса , която е обща за ДВЕТЕ НАЖЕЖАЕМИ СПИРАЛИ , + за къси и + за дълги. За различни модели халогенни лампи е възможно!!! самите пера на крушката да са с "разменени" места спрямо куплунга на автомобила - минуса се подава на единият край къси-дълги /където обикновенно се подава +/, а плюса - на другият край къси-дълги , като връзката е през общият край на крушката. А масата / връзка към шасито/ просто липсва и затова светят , но слабо.За това се замерва с мултицет и ако е необходимо се пренарежда куплунга. При лош контакт на пластините на куплунга те се нагряват и омекват - освен , че имат нагар , който създава допълнително контактно съпротивление - :D то топли , без да свети :) Ако ще слагаш релета - по-добрият вариант е да са 4 - за всяка нажежаема спирала по едно - поне 10 - 15 Амперови - по лесно се намират, по-висока надежност и по-добра цена - тоест на крушка по два броя. Клеймите на релетата и проводниците до акумулатора и шасито /минуса/ задължително се калайдисват и спояват , за да няма контактно съпротивление - сечение на новият проводник 4 или 6 квадратни мм. Редактирано от kokodaf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@kokodaf Благодаря колега,като го направя ще пиша пак :( и да добавя разгледах по обстойно куплонгите и видях,че клемите вътре яко са се запекли.... смятам да ги сменя , но и твоя вариянт с релетата не изкючвам и той ще стане в близкото бадеще.Благодаря още веднъж колега :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

някой би ли ми обяснил целта на тези релета?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз сам сащия колега .. спокоино.. сложих filips 100W и да ти кажа може да са по скъпи но определено светят по добре.. нямам и проблем с инсталацията.. така че..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

някой би ли ми обяснил целта на тези релета?

Ще се пробвам :P В къщи всеки има електрически ключ , с който си пали лампата ..../може и да е сензорен :) /Натискаш копчето - и светва ... Но какво се случва всъщност - нищо особенно - протича ток по затворена верига , като светлината обикновенно се излъчва от крушка с нажежаема спирала - обикновенно е волфрам и се нагрява до висока температура.Действието е многократно , като при включване и най-вече при изключване се появява електро дъга , която разрушава контактните пластини на ключа при комутиране /тоест превключване/ по няколко начина :- висока моментна температура ;- окисляване на контактите ;- електро - химично въздействие - променя повърхностната стуктура на контактните пъпки ;- механично износване ;В резултат на това се появява контактно съпротивление с порядък 0.03 до десетки омове , което представлява загуба на напрежение и от там на ток през конкретната електрическа връзка. Протичащият ток отделя топлина по закона на Джаул -Ленц , като е в зависимост от квадрата на тока и преходното / контактно/ съпротивление и на практика си е чиста загуба на подадената електроенергия от акумулатор и алтернатор.Загуба на енергия имаме и от самите проводници /те също са с някакво съпротивление и съответно топлят/,както и от стареенето на изолацията на проводника /основно от повишената температура - става ронлива и с повече утечки/.Чрез релето , монтирано в близост до фара /крушката/ постигаме няколко неща :- пускаме допълнителен кабел /с подходящо сечение/ от + на акумулатора през предпазител до клеймите на релето - товарим него с големият ток / от закона за постоянен ток - ток = мощност разделена на напрежение/ на фаровете ;- по малко преходно съпротивление на самото реле - по малки загуби от излишно загряване ;- по висока степен на надежност на брой/цикли включено/изключено - и механична и електрическа ;- минимално електрическо натоварване на част от ел.инсталацията на автомобила - връзките/клеймите на стандартните предпазители за фарове в таблото , превключвател къси/дълги и междинни куплунги ; - по-къс път на тока и от там по-малки загуби на мощност до крушката - свети колкото и е възможно; - запазване на акумулатора - при паднал акумулатор /напрежение под 8 волта/ повечето релета не включват или се самоизключват и не се изтощава до нула при забравени фарове ; :P Сори - доста дълъг пост стана .... :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой да знае къде мога да отида не реглаж на фаровете,понеже Акорда ми е с десен волан и левия ми фар слвети по-горе от колкото десния-това си е нормално,нали колата е от Англия.Та дали може да се направи обратното,леви да свети долу а десния по-горе,и куде..?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

четох четох и накрая-неразбрах нищо.за hatchback,joker,или както го наричат спасение няма

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

рзбрах само че ако си земеш по яки крушки ти се топи сичко-от опит 90/100-купете си яко сини(за хечбега),joker,има ги в метро мисля че бяха 50/ 65 нещо подобно оба4е наистина светят(синьо )

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...