Jump to content
HondaExplorer

Снимки на свещи-мнения, анализи, препоръки

Recommended Posts

Здравейте колеги, не открих систематизирана тема със снимки на работили свещи, подобно на темата с капковите проби за проследяване на маслата. Мисля, че е добре да има такава, тъй като освен по състоянието на маслото можем да съдим доста по тях и за състоянието на двитателя, процесът на горене, както и за качеството на самите свещи. Ако има вече такава тема може да се трие смело тази или да се мести, идеята е да има полза роду. 

Та така, днес след изминати 20000км. си правих реглажа на клапаните и ми се стори странна визията на всички свещи. Краткия шаблон:

 

1)      Автомобил – Honda Civic, D16V1, ръчни скорости, 2005г.;

2)      Свещи- DENSO KJ16crl11

3)      Междуелекродно разстояние- 1мм

4)      Общ пробег на автомобила – 226 800  км;

5)      Пробег на свещите в момента на снимката –20000 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско – 80/20;

7)      Средни обороти- тук заменям средната скорост с оборотите в които се кара преобладаващо, при мен това е около 2800 об.мин

8)      Сезон на експлоатация –  от 12 2024 до 10 2025 включително

9)      Моточасове – не ги смятам

10)    Тип гориво– LPG

15)    Други - свещите са Made in China, абсолютно никакви проблеми във всички работни диапазони, нормален разход.

 

Въпросът е защо имам такова оцветяване само от едната страна на изолатора а от другата не?

 

 

 

IMG_20251019_140456605 (2).jpg

IMG_20251019_140516270.jpg

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо е впръсквано там. Вероятно откъм страната на всмукателните клапани. Предполагам само...

Добавка за бензин ползвал ли си и каква? И имаш ли разход на масло?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ползвам добавки, няма грам разход на масло. Сега се замислям, да не би това да е заради икономичния v-tec, реално колата работи на 12 клапана и като включи витека отварят останалите 4 всмукателни. Само че аз в режим v-tec почти не я карам. Тоест такава да е геометрията на горивната камера, че керемидената част да е по близо до постоянно работещия всмукателен клапан. 

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това си е железен сулфат, поради високото съдържание на сяра в газта, в комбинация с по-високата температура на горене, нищо необичайно.

Виж топлинното число на свещта и ако е ниско, сложи свещи с по-високо такова.

Не знам защо въобще ползваш такива свещи, а не иридиеви.

Редактирано от Rakeem
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Железният сулфат е бледо зелен на цвят. Наричан е още "зелен камък". aaef5a2bd86df1077847db0dfb479f1b.thumb.jpg.0d254211690fa24a9bd0dcdf8bcdfdaf.jpg

 

Това на свещите е друго. Заприлича ми на отлагания като от фероцен, та затова попитах дали ползва накакви добавки за бензин.

Може и да е нещо от газта, но какво е?

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сулфид, грешка на 'езика'. 

Не ме обърквай, точно сулфат е!

Ferric sulfate Fe₂(SO₄)₃

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на включилите се, на мен също не ми прилича на зелено отлагане или поне не преобладава то. По скоро е нещо като ръждиво покритие, а на изолатора е като изпечено. Каква е идеята за по студени свещи, визира се че тези идват прекалено топли за газ и това е един вид прегоряло? При по-студените свещи няма ли да се повиши рискът от лошо самоочистване и увеличаване на налепите, а също и влошена работа в градски условия особено зимата? И основният въпрос- защо само от едната страна е това явление?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е зелено това, за което говоря, а с ръждив цвят.

Просто не виждам какво друго може да причини такова оцветяване, освен някаква реакция със сярата в газта, тъй като други добавки няма.

Моите свещи на над 100к., карани само на бензин, си бяха с бяла керамика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?h=0&f=220&t=2033751

 

https://www.reddit.com/r/MechanicAdvice/comments/cop1ne/i_know_how_to_generally_read_a_spark_plug_but_ive/#lightbox

 

 

Ето защо предположих, че може да де фероцен Fe(C5H5)2 (Ferrocene).

Използва се в добавки за бензин (не във всички). Свойството му е да повишава октановото число.

Оставя точно такива отлагания.

 

Не знам дали може да се прилага в LPG, но често мошениците го бухат в калпав бензин, за да не "чука аванса" и да си продадат боклучивото гориво. 

Проводим е и когато се натрупа, нарушава изолацията на свеща и води до прекъсвания в запалването. Натрупва се и в горивната камера, клапаните и изпускателната система. Уврежда и ламбда сондите.

 

Така, че внимавайте от къде зареждате.

  • Благодаря 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Препоръките на производителите са едно, обаче на яве, нещата са малко по-различни. На премиум свещите, разни платини, иридиеви и тем подобни им дават 50 000 мили, 70 000 мили та до 100 000 мили. Ето оригинални 6 броя, карани 120 000км. Все още не знам колко е препоръката за смяна, но тия километри са им изключително много. Реално, нямаше разлика в работата на мотора преди/след, обаче бобините не се знае, знае ли се..

GAP при старите - 1.3/1.4
GAP на новите - 0.7/0.8

Колата няма газ и не е имала. Мотор M272 - 272hp

 IMG_7538.thumb.jpg.6c7773f8662f99c4112e11ca3105131e.jpgIMG_7540.thumb.jpg.6fba96dcab73f5c1120567a472776d70.jpgIMG_7547.thumb.jpg.2e5487534679d05fdbf5f1d0e4e0af2d.jpgIMG_7552.thumb.jpg.5fa647122f727028cf1b8b38e0f48af5.jpg


За мен, повече от 35 - 40к км е спорно колко ще са с добри показатели едни свещи, били те оригинални или не. 

Редактирано от Mkilla
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

107600620_279251299993251_3693044727996741086_n.thumb.jpg.d08143016a75df3dca2e09b5645f4be7.jpg

Това са старите свещи и новите които съм сложил тогава колата беше на 125 000 а дали са били сменявани преди това не знам но едва ли. Колата газ няма и не мисля някога и да има но нищо не се знае, масло не гори и мотора не се малтретира.

За първи път виждам свещ да се опече така както на колегата само от едната страна предполагам, че е от не качествени инжектори или лоша газова които не пръскат като мъгла а пикаят, аз бих сменил инжекторите задължително а може и цялата газова ако е боклук без значение какво ми казва газиджията.

107845321_841784289678780_7082113294108841554_n.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност намерих още един такъв казус в нета. Изразени са съмнения за повече калций и манган в маслото от един от коментиращите, но всъщност всички съмнения водят до това което и @dandilov казва а именно въпросния Ferrocene. Обаче how the hell може да е от това при мен при положение, че за 20000км съм изгорил не повече от един резервоар бензин и то от брандирана бензиностанция която следва да е под контрол. @Митко ЙотовКакво значи "пикаещ газов инжектор" след като не говорим за течна, а за газова фаза при LPG и уредбата си работи добре? Обобщението за мен е че въпросното оцветяване е Fe2O3 или железен окис, който е с точно такъв ръждив цвят и е в резултат от изгаряне на железния сулфат при което се отделя серен диоксид и серен триоксид под формата на газове.  

 

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама колата ти не е с директно впръскване на нито 1 от 2-те горива, та да обсъждаме "пикае" ли някоя дюза и от къде точно. ;)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Митко Йотов Това при теб е точно фероцен. Я от някоя добавка, която си ползвал, я от калпава бензиностанция.

 

Също така някой, някъде, по "франчайза" може да е пробутал 95 като му е хакнал фероцен, за да го докара до 98 или 100 октана. После го е продал за високооктанов бензин. 

То реално си става високооктанов, но за сметка на отлаганията.

Евтините бензинджийници използват всякакви приоми.

 

Съвремените, качествени добавки за повишаване на октановото число не съдържат фероцен и не правят такива отлагания.

В oil-club.de има доста мнения за накои от горивните добавки, на пазара, които съдържат фероцен и цапат двигателите по този начин.

 

 

Редактирано от dandilov
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зареждам само на Ромпетрол 100 октана и добавки не съм слагал никога.

Сега като се върна назад във времето се сещам за една реплика на мой познат който работи в Ромпетрол като дистрибутур, че стоте октана идват от Лукойл а 95те от Румъния та ако е вярно това което пишеш значи, че руснака мами където и да се намира на земята.

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросът е защо имам такова оцветяване само от едната страна на изолатора а от другата не?

Оцветяването се дължи на турболенцията. Тя обдухва свеща винаги от определена посока. Задава се конструктивно за

определен двигател (вид горивна камера, геометрия на смукателни канали и др.)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 19.10.2025 г. at 19:27, HondaExplorer написа:

Не ползвам добавки, няма грам разход на масло. Сега се замислям, да не би това да е заради икономичния v-tec, реално колата работи на 12 клапана и като включи витека отварят останалите 4 всмукателни. Само че аз в режим v-tec почти не я карам. Тоест такава да е геометрията на горивната камера, че керемидената част да е по близо до постоянно работещия всмукателен клапан. 

Според мен точно тук е заровено кучето, уж навсякъде където се описва тази система обясняват че при отворен само един клапан се получава по-добро завихряне и е възможна работа с по-бедна смес. Това което съм чел и разбрал че другия клапан също се отваря, но много малко. Та може би в горивната камера се получават зони с неравномерно загряване, респективно охлаждане от прясната горивна смес, което води до точно този ефект върху свещите.

Редактирано от CCord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...