Jump to content
Johnny_V3

Honda CR-V 4 автомат - обороти и скорости

Recommended Posts

Здравейте.

 

Вече повече от година карам бензинова Honda CR-V (2012г.) с 5-степенна автоматична скоростна кутия и искам да споделя нещо интересно, което определено прави впечатление.

 

Често пътувам извън града и по магистралата заковавам на темпомата 140км/ч.

При тази скорост оборотомера показва незначителните 2550 об/мин.

(или 2600 об/мин. (не мога да определя точно по стрелката, но е леко над отметката 2.5.)

 

Малко мои изводи:

Понеже автомобила не е в обороти, то всеки лек баир (или по-силен насрещен вятър) намаляват скоростта. Това води до понижаване на скоростта и от своя страна понижаване на предавката (до 4-та, а при повече зор до 3-та) за да догони скоростта, зададена на темпомата.

140 km/h е отлична скорост, но, като че ли, е само за равни пътища в безветрено време.

 

Съвет, който ще пробвам:

Малко по-напомпани гуми (2.4 бара) и 120km/h на темпомата.

 

Вие как си карате автоматичните Хонди извън града?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

При 3 ген същата кутия  логиката на темпомата  е същата,както я описваш на магистрала и зададени 140км .

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Недостатъчна мощност при голямото челно съпротивление на купето на тази скорост.

Покачване на налягането в гумите не помага. Над 120 вятърът е голяма сила и спирачка.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, Johnny_V3 написа:

Вие как си карате автоматичните Хонди извън града?

 

На круиз контрол и ръчен режим на автоматика.

Така си карам всички автоматични МПС-та, до които имам достъп, не само Хонда.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mоже.

Ръчният режим на хондовият автомат е "честен" - не сваля предавка до последно, както и не качва, дори в "лютеницата".

Може най-много да отключи loc-up-a, а после при липса на мощност, просто пада скоростта, но за дълго изкачване не е добре да се мъчи мотора.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 15 часа, Johnny_V3 написа:

Здравейте.

Малко мои изводи.

140 km/h е отлична скорост, но, като че ли, е само за равни пътища в безветрено време.

 

Ако си чел Мануала на колата там пише темпомата да се ползва преди всичко на равен терен и да се избягва пресечен такъв и такъв с трафик. Пиша по спомен.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Митко Йотов :) Значи без да съм го чел съм го предположил.

Магистралата все пак се смята за равен терен.

 

@Krasi-mir, @ceco_accord Ама моята Хонда няма ръчен режим, за съжаление... Най-много да активирам D3 и това е всичко, каквото мога да направя.

 

Иначе - разход при 140 км/ч по магистралата ми е 7.4-7.5 л/100км.

Поносимо.

 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Екстра е разхода.

S Няма ли кутията, а пера на волана?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма... Всичко има, ама точно това го няма...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Johnny_V3 написа:

... Най-много да активирам D3 ...

 

Така де. Тя и моята няма, просто си цъкам  O/D OFF, и си държи обороти, и скорост. Разхода не ми е приоритет. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Митко Йотов написа:

Екстра е разхода.

S Няма ли кутията, а пера на волана?

По мой спомен когато съм карал на S предавките се сменят до 4. А да караш на 4 със 140...:)

Иначе пресен пример от вчера .Карах на ACC по Тракия, но се появи изкачване около Чирпан и понеже колата почна да изнемогва с перата свалих на 4, но при първа възможност колата включи отново на 5 когато доби кураж :)

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е да имаш пера... Ама нямам.

ЕСО бутона донякъде намалява тези превключвания (държи до последно), ама...

На 3-та оборотите (при 140 км/ч) са около 4500, а на 4-та - около 3000 и малко.

 

Веднъж, когато беше задръстена магистралата, тръгнахме от София за Бургас по стария път.

След близо 5+ часа пътуване (90-100км/ч) разхода беше само 5.8л./100км.

Явно това е оптимума, ама като искаш да стигнеш по светло... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Недей много да съжаляваш. Имам колата вече 6 години и мога да кажа следното, че перата са като панорамния покрив - относително безполезни.

Относно разхода -забележително. Аз под 6,5 на дистанция > 100 км не съм постигал каквото и да правя. Само да я бутам не съм опитвал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам перца и не помня даже кога последно съм ги ползвал.

Човек иска нещо, докато го получи.

Чак после (след моментното щастие), осъзнава дали му трябва. ;) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 39 минути, ceco_accord написа:

И аз имам перца и не помня даже кога последно съм ги ползвал.

Човек иска нещо, докато го получи.

Чак после (след моментното щастие), осъзнава дали му трябва. ;) 

На планински път с много завои са доволно адекватни. Естествено има малко условия като задължителното е автомата да е zf.

Редактирано от Catalyst

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е задължително. ;) Хондовият също се справя чудесно.

Но, да, там са полезни при спускане, но по надолнище е достатъчно кутията да има М режим, макар и само от лоста.

Вече по виражите и при изкачване си е кеф да кликаш, особено ако има мощност в излишък, и не искаш да реве моторът.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не би при 4та ген ние с бензин и хондовския автомат да нямаме ръчен режим ,а колегите с дизела да имат? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направило ми е впечатление,че автомата на Ходната на 5та предавка търси винаги са включи локъпа, където може. Така с 2500 оборота колата си върви на равно с 120-130. 

При най- малкото допълнително съпротивление - баир, вятър.. се изключва локъпа и двигателя започва да ръмжи на 3000 оборота, но все още сме на 5та предавка. След това пак го заключва и се усеща че оборотите падат все едно е следваща предаяка, но не е. Отначало си мислих че постоянно сменя 5-4-5-4 като карам на темпомат на магистралата, но реално си стои на 5та повечето време. Ако дойде голям баир тогава си отива на 4, но там са мад 3000 об с тази скорост.

Все пак няма никаква сила и трябват обороти, че да се мърда с 140..

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

София - Бургас - 122 км/ч по темпомат. 7.0л./100км.

Мисля, че е ОК.

Другото, което прави впечатление, че при 140км/ч има 2 негативни ефекта.

Единият е (разбира се) разхода, който се качва доста.

А другия е, че автомобила започва да се мята от всяка лека струйка страничен вятър (което при 120км/ч не се усеща).

Изпреварваш камион и като стигнеш кабината му (дето баш се цепи въздуха) - мятка те натам-насам.

Иначе - кеф голям! :)

Редактирано от Johnny_V3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разминавайки се с ТИР / автобус, първо те отблъсква струята от челно заобикалящшя поток, която образува подналягане странично на кобината, което пък те засмуква.

Високите коли страдат повече от това лашкане в 2-те посоки, което е логично. По-високата скорост усилва ефекта, понеже намалява времетраенето му.

А ако си не с джип / ван, а с велосипед е още по осезаемо (на границата на опасно), понеже пак имаш високо челно съпротивление, но и много по-малка инертна маса и контактно петно с пътя. А колоездачът се движи с 25-30 км/ч. ;)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам едно въпросче.

 

Карах си днес по магистралата със 120 км/ч и се зачудих какво ли ще стане, ако "без да искам" натисна D3 на скоростния лост (автомобила е автомат).

Не съм го натискал, ама може някой да го натисне без да иска...

Мога само да предположа, че нищо няма да се случи, докато си със 120 и нагоре...

Някой знае ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Минаваш на 3-а. Оборотите на мотора ще скочат нагоре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...