Jump to content
jt26

Въпроси за автоматик

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Привет и дано не разводня излишно.

Гледах cr-v 2004 2.0 бензин, автомат. В движение му светеше SRS някаква лапма. Какво е това - не сложен колан или някакъв проблем?

 

Второ - на скоростния лост има означения:

P - паркинг.

N - кога се използва?

D - драйв, трябва ли на светофар да превключвам на Р?

2 - какво означава и кога се използва?

1 - какво означава и кога се използва?

 

Последно - 4х4 постоянно ли е зацепено или само се включва при необходимост?

 

Благодаря!

Редактирано от jt26

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

SRS - има проблем, но без компютърна диагностика не може да се каже, какъв точно. За несложен колан си има червена лампичка със човече с колан.

Първото, най-елементарно нещо, което може да направиш е да провериш буксата на кабелите под шофьорската седалка. Ако е разкачена, ще свети лампата.

Обаче, не съм сигурен за тази букса дали е така, но по принцип, когато "пипаш" нещо по SRS трябва акумулатора да е откачен. Ако не е, като закачиш буксата може да се задейства я обтегача на колана, я някоя въздушна възглавница, я ...

 

N - никога. Аз лично, а и повечето други карачи на автоматик, го ползваме само при паркиране под наклон.

Спираш, държиш крачната натисната. Местиш лоста на N. Дърпаш ръчната. Пускаш крачната. Гасиш двг. Местиш лоста на Р.

 

D - не, не трябва.

 

2 - тръгва директно на 2-ра предавка и върви само на 2-ра, докато не преместиш лоста.

 

1 - тръгва и върви само на 1-ва, докато не преместиш лоста.

 

Няма проблем да местиш лоста от 1 до D и обратно в движение. Не е необходимо колата да е спряла. Естествено, трябва да се съобразяваш със скоростта на колата. Не може, т.е. не трябва при движение със 80 км/ч на D да "забодеш" 1-ва.

 

4х4 не е постоянно  зацепено. Включва се при превъртане на някое от предните колела.

Редактирано от Krasi-mir
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за точните отговори! Забелязах, че на лоста за предавките има някакво бутонче - то пък що за щуротия?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бутона е за O/D светва лампа на таблото ограничава скоростите до 3 та,използва се кагото си извън пътя.

1 ва също се използва за изкачане по голям наклон,или теглене.

2 ра също де използва при потегляне бавно  да не правъртата колелата ,кал сняг.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се, че на час по лъжичка. Ново питане - колата е паркира под наклон с предницата надолу. Двигателят запален. Превключвам от P на D, пускам спирачката и тя тръгва като по инерция. Това нормално ли е?

Ако е с предницата на горе по баира и пусна спирачката стои на място. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последно колата твоя ли е взе ли я.

Това наклона е Ок да е така.

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Умувам я още, че паричките не са малко. А някои приказки на продавача се поразминават с негови предходни, а уж е на реални километри :tooth: И тъй като, евентуално, ще ми е първи автомат, бензин, 4х4 и въобще не знам какво и как да гледам. Четох като побъркан тука, на доста въпроси си отговорих. Тези, които не успях ги зададох по-горе. Карах я два пъти - надолу, наравно, нагоре. Някои от нещата за тест на скоростната кутия не са ми много ясни дали добре съм ги изпълнил. Доста тихо и неусетливо се сменят предавките. Не искам колата за магистрала, не че няма да се наложи някога, но уж не съм състезател. Разглеждам колата с идея за смяна на ситроена.

Та използвам тук да добия информация евенуално как и колко да натискам в пазарлъка :blush1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, jt26 написа:

 Доста тихо и неусетливо се сменят предавките.

Това е най-важното за автомата, при тест в работна температура.

На студено може и да лашва, но да не се усеща чак като ритане.

Като я вземеш и в течение на експлоатацията, ще я разучиш най-добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 3.06.2025 г. at 21:16, Krasi-mir написа:

 

 

N - никога. Аз лично, а и повечето други карачи на автоматик, го ползваме само при паркиране под наклон.

 

Според упътването ако стоиш няколко минути на място е добре да вкл на N. Включително и ако чакаш на някой дълъг светофар примерно 2 мин.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам, не съм чел упътване. Самоук съм.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Ти си профи.

N е за начинаещи. ;)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На неутрала спира циркулацията на маслото през радиатора. Тоест, спира охлаждането му. Вие си решавайте от тук нататък.

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука си в огромна грешка и говориш огромни небивалици. Нищо не спира помпата от тва да върти масло. Разликата между P и N e един метален чоп. Пробвай да откачиш маркучите на охлаждането на N, да видиш дали спира циркулацията, ако не вярваш. 

Редактирано от sashua
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и да съм в грешка. Не съм пробвал да откачвам маркуча при работещ двигател. А и не съм много запознат с автоматичните кутии. :) 

Казвали са ми, че не трябва да се кара по инерция на N точно, защото не циркулира маслото и не са охлажда.

Ако не е така, да взема ли да си ръчкам на свободна в нанадолнището ли, к'во ли? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с N по инерция е друг филм.

Някой, някъде (тук, или в офроуда) го беше обяснил много добре, ама не си спомням, нито къде, нито точното обяснение.

Май имаше нещо свързано с разликата в оборотите на входящия и изходящия валове в момента на на включване от N на D, ама не помня.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Явно всички сме чели тази тема ,за N и инерцията.

Това което аз си спомням и @Krasi-mir обяснил е че при тази разлика ,при връщане от N на D се получава нещо като  шок за автоматичната кутия поради факта че тя не е в обороти.

Неслучайно N свети в червено,аз съм чел  че се исползва в случай когато е в авария колата и трябва да се изтели ,но не да се дърпа като в Бг до съседния град.

N не съм използвал в други случаи освен при паркиране.

Редактирано от CARPERA
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 46 минути, CARPERA написа:

автоматичната кутия поради факта че тя не е в обороти

По-скоро обратното - кутията е в обороти, а двг не е, грубо казано. Все пак и на входящия вал има някакви обороти, но колко е разликата от тези на изходящия не знам.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е, но в този случай е добре да се изравнят, чрез газта. Все едно вкл на 5-а с ръчна кутия и без съединител.

Да, хидрото заглажда удара, но си е добре да го няма. При 100 км/ч ДВГ с АТ работи на 2000 об/мин. Разбира се, няма логика да се движи колата по инерция умишлено с лоста на N, защото трансмисията си има алгоритъм и сама осигурява този неутрален режим - при определени условия. Който кара АТ го е забелязал.

На N колата се мести на ръка, ако моторът не работи и се дърпа с ниска скорост, само ако той работи, именно поради охраждане чрез циркулация от помпата, а и хидравлика на волана си требе.

Но авторът питаше просто за N при кратък престой - нама драма там, просто са 2 излишни превключвания в повече в автомата, не че няма да ги понесе - ресурсът му е в милиони.

Примерът с 2-3 мин на светофар: Ако е равно/хоризонтално и колата не тръгва, вместо да се натиска спирачката за това време, може да се мине на N, или  P. В този случай за кутията, мотора и кракът е идно и също. Под наклон - функционално за водача няма смисъл от неутрална, защото пак кракът е на спирачката. Да, на Д трансмисията малко товари мотора, ако кутията не е темперирана, но и това си е разчетено.

Към автора - карай и експериментирай, за да и разучиш работата. Няма твърда връзка между лоста и изпълнителните механизми. Тя работи по свой алгоритъм, а от лостът само се командва. Тоест - ако не бива, няма да изпълни командата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички отзовали се и се извинявам за провокирания спор кое как се прави. 

Откзах се от закупуване на колата по няколко причини. Въпреки това се надявам темата да е полезна и на други.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук сме за да си помагаме, кой с каквото може.

Дано скоро намериш ТВОЯТА си кола. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...