Jump to content
jt26

Въпроси за автоматик

Recommended Posts

Привет и дано не разводня излишно.

Гледах cr-v 2004 2.0 бензин, автомат. В движение му светеше SRS някаква лапма. Какво е това - не сложен колан или някакъв проблем?

 

Второ - на скоростния лост има означения:

P - паркинг.

N - кога се използва?

D - драйв, трябва ли на светофар да превключвам на Р?

2 - какво означава и кога се използва?

1 - какво означава и кога се използва?

 

Последно - 4х4 постоянно ли е зацепено или само се включва при необходимост?

 

Благодаря!

Редактирано от jt26

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

SRS - има проблем, но без компютърна диагностика не може да се каже, какъв точно. За несложен колан си има червена лампичка със човече с колан.

Първото, най-елементарно нещо, което може да направиш е да провериш буксата на кабелите под шофьорската седалка. Ако е разкачена, ще свети лампата.

Обаче, не съм сигурен за тази букса дали е така, но по принцип, когато "пипаш" нещо по SRS трябва акумулатора да е откачен. Ако не е, като закачиш буксата може да се задейства я обтегача на колана, я някоя въздушна възглавница, я ...

 

N - никога. Аз лично, а и повечето други карачи на автоматик, го ползваме само при паркиране под наклон.

Спираш, държиш крачната натисната. Местиш лоста на N. Дърпаш ръчната. Пускаш крачната. Гасиш двг. Местиш лоста на Р.

 

D - не, не трябва.

 

2 - тръгва директно на 2-ра предавка и върви само на 2-ра, докато не преместиш лоста.

 

1 - тръгва и върви само на 1-ва, докато не преместиш лоста.

 

Няма проблем да местиш лоста от 1 до D и обратно в движение. Не е необходимо колата да е спряла. Естествено, трябва да се съобразяваш със скоростта на колата. Не може, т.е. не трябва при движение със 80 км/ч на D да "забодеш" 1-ва.

 

4х4 не е постоянно  зацепено. Включва се при превъртане на някое от предните колела.

Редактирано от Krasi-mir
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за точните отговори! Забелязах, че на лоста за предавките има някакво бутонче - то пък що за щуротия?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бутона е за O/D светва лампа на таблото ограничава скоростите до 3 та,използва се кагото си извън пътя.

1 ва също се използва за изкачане по голям наклон,или теглене.

2 ра също де използва при потегляне бавно  да не правъртата колелата ,кал сняг.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се, че на час по лъжичка. Ново питане - колата е паркира под наклон с предницата надолу. Двигателят запален. Превключвам от P на D, пускам спирачката и тя тръгва като по инерция. Това нормално ли е?

Ако е с предницата на горе по баира и пусна спирачката стои на място. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последно колата твоя ли е взе ли я.

Това наклона е Ок да е така.

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Умувам я още, че паричките не са малко. А някои приказки на продавача се поразминават с негови предходни, а уж е на реални километри :tooth: И тъй като, евентуално, ще ми е първи автомат, бензин, 4х4 и въобще не знам какво и как да гледам. Четох като побъркан тука, на доста въпроси си отговорих. Тези, които не успях ги зададох по-горе. Карах я два пъти - надолу, наравно, нагоре. Някои от нещата за тест на скоростната кутия не са ми много ясни дали добре съм ги изпълнил. Доста тихо и неусетливо се сменят предавките. Не искам колата за магистрала, не че няма да се наложи някога, но уж не съм състезател. Разглеждам колата с идея за смяна на ситроена.

Та използвам тук да добия информация евенуално как и колко да натискам в пазарлъка :blush1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, jt26 написа:

 Доста тихо и неусетливо се сменят предавките.

Това е най-важното за автомата, при тест в работна температура.

На студено може и да лашва, но да не се усеща чак като ритане.

Като я вземеш и в течение на експлоатацията, ще я разучиш най-добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 3.06.2025 г. at 21:16, Krasi-mir написа:

 

 

N - никога. Аз лично, а и повечето други карачи на автоматик, го ползваме само при паркиране под наклон.

 

Според упътването ако стоиш няколко минути на място е добре да вкл на N. Включително и ако чакаш на някой дълъг светофар примерно 2 мин.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам, не съм чел упътване. Самоук съм.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Ти си профи.

N е за начинаещи. ;)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На неутрала спира циркулацията на маслото през радиатора. Тоест, спира охлаждането му. Вие си решавайте от тук нататък.

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука си в огромна грешка и говориш огромни небивалици. Нищо не спира помпата от тва да върти масло. Разликата между P и N e един метален чоп. Пробвай да откачиш маркучите на охлаждането на N, да видиш дали спира циркулацията, ако не вярваш. 

Редактирано от sashua

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   1 потребител

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...