jt26 54 #1 Публикувано вторник в 10:53 (Редактирано) Привет и дано не разводня излишно. Гледах cr-v 2004 2.0 бензин, автомат. В движение му светеше SRS някаква лапма. Какво е това - не сложен колан или някакъв проблем? Второ - на скоростния лост има означения: P - паркинг. N - кога се използва? D - драйв, трябва ли на светофар да превключвам на Р? 2 - какво означава и кога се използва? 1 - какво означава и кога се използва? Последно - 4х4 постоянно ли е зацепено или само се включва при необходимост? Благодаря! Редактирано вторник в 10:58 от jt26 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1615 #2 Отговорено вторник в 18:16 (Редактирано) SRS - има проблем, но без компютърна диагностика не може да се каже, какъв точно. За несложен колан си има червена лампичка със човече с колан. Първото, най-елементарно нещо, което може да направиш е да провериш буксата на кабелите под шофьорската седалка. Ако е разкачена, ще свети лампата. Обаче, не съм сигурен за тази букса дали е така, но по принцип, когато "пипаш" нещо по SRS трябва акумулатора да е откачен. Ако не е, като закачиш буксата може да се задейства я обтегача на колана, я някоя въздушна възглавница, я ... N - никога. Аз лично, а и повечето други карачи на автоматик, го ползваме само при паркиране под наклон. Спираш, държиш крачната натисната. Местиш лоста на N. Дърпаш ръчната. Пускаш крачната. Гасиш двг. Местиш лоста на Р. D - не, не трябва. 2 - тръгва директно на 2-ра предавка и върви само на 2-ра, докато не преместиш лоста. 1 - тръгва и върви само на 1-ва, докато не преместиш лоста. Няма проблем да местиш лоста от 1 до D и обратно в движение. Не е необходимо колата да е спряла. Естествено, трябва да се съобразяваш със скоростта на колата. Не може, т.е. не трябва при движение със 80 км/ч на D да "забодеш" 1-ва. 4х4 не е постоянно зацепено. Включва се при превъртане на някое от предните колела. Редактирано вторник в 18:25 от Krasi-mir 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jt26 54 #3 Отговорено четвъртък в 06:20 Благодаря за точните отговори! Забелязах, че на лоста за предавките има някакво бутонче - то пък що за щуротия? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1584 #4 Отговорено четвъртък в 06:32 Бутона е за O/D светва лампа на таблото ограничава скоростите до 3 та,използва се кагото си извън пътя. 1 ва също се използва за изкачане по голям наклон,или теглене. 2 ра също де използва при потегляне бавно да не правъртата колелата ,кал сняг. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jt26 54 #5 Отговорено вчера в 07:01 Извинявам се, че на час по лъжичка. Ново питане - колата е паркира под наклон с предницата надолу. Двигателят запален. Превключвам от P на D, пускам спирачката и тя тръгва като по инерция. Това нормално ли е? Ако е с предницата на горе по баира и пусна спирачката стои на място. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1584 #6 Отговорено вчера в 08:25 Последно колата твоя ли е взе ли я. Това наклона е Ок да е така. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jt26 54 #7 Отговорено вчера в 11:12 Умувам я още, че паричките не са малко. А някои приказки на продавача се поразминават с негови предходни, а уж е на реални километри И тъй като, евентуално, ще ми е първи автомат, бензин, 4х4 и въобще не знам какво и как да гледам. Четох като побъркан тука, на доста въпроси си отговорих. Тези, които не успях ги зададох по-горе. Карах я два пъти - надолу, наравно, нагоре. Някои от нещата за тест на скоростната кутия не са ми много ясни дали добре съм ги изпълнил. Доста тихо и неусетливо се сменят предавките. Не искам колата за магистрала, не че няма да се наложи някога, но уж не съм състезател. Разглеждам колата с идея за смяна на ситроена. Та използвам тук да добия информация евенуално как и колко да натискам в пазарлъка Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6629 #8 Отговорено вчера в 11:25 преди 10 минути, jt26 написа: Доста тихо и неусетливо се сменят предавките. Това е най-важното за автомата, при тест в работна температура. На студено може и да лашва, но да не се усеща чак като ритане. Като я вземеш и в течение на експлоатацията, ще я разучиш най-добре. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AzSum 186 #9 Отговорено преди 7 часа На 3.06.2025 г. at 21:16, Krasi-mir написа: N - никога. Аз лично, а и повечето други карачи на автоматик, го ползваме само при паркиране под наклон. Според упътването ако стоиш няколко минути на място е добре да вкл на N. Включително и ако чакаш на някой дълъг светофар примерно 2 мин. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1615 #10 Отговорено преди 3 часа Съжалявам, не съм чел упътване. Самоук съм. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6629 #11 Отговорено преди 1 час Off Topic Ти си профи. N е за начинаещи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 3022 #12 Отговорено преди 1 час На неутрала спира циркулацията на маслото през радиатора. Тоест, спира охлаждането му. Вие си решавайте от тук нататък. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sashua 130 #13 Отговорено преди 16 минути (Редактирано) Тука си в огромна грешка и говориш огромни небивалици. Нищо не спира помпата от тва да върти масло. Разликата между P и N e един метален чоп. Пробвай да откачиш маркучите на охлаждането на N, да видиш дали спира циркулацията, ако не вярваш. Редактирано преди 14 минути от sashua Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове