JapCar 334 #1 Публикувано 10 Май В инструкцията за експлоатация пише за тая система: Следи оборотите на гумата, когато се движите със скорост над 25 км/ч. Когато има промяна в оборотите на гумата, системата открива намаляване в налягането. Демек, спадналата гума се върти по-бързо заради намаления диаметър... В инструкцията, тази система е със звездичка, т.е. не се монтира на всички коли. Не съм сигурен дали я имам, но ми е светвала индикацията (разрез на гума с удивителен), което може да значи, че имам... Смятам, че системата е доста примитивна/несъвършена, заради два случая: - Игличката на една от зимните ми гуми е изпускала и забелязах чак, когато беше спаднала почти докрай и колата забавяше повече от нормално по инерция. Индикацията не светна, а е трябвало. - При смяна на летни/зимни гуми и обратно, след някой ден тази индикация светна. Вярно, едните са 17", другите са 16", но според калкулатора, разликата в диаметрите е няколко милиметра, което е съизмеримо с нова/износена гума... От менюто правя инициализация и изгасва... Стигам до извода, че системата при инициализиране от менюто, записва инфо за оборотите, следи ги и при разлика, светва... Да, но изглежда системата е много инертна, дълго събира/сравнява данните и след доста време дава индикация...Така си обяснявам поведението за двата случая. (в по-новите модели, на вентилите на гумите има датчици и показва коя гума е спаднала) Някой има ли опит с тези неща? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6626 #2 Отговорено 10 Май Това че гумата е по-мека, не намалява периметърът на протектора и. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Plamen-CRV 693 #3 Отговорено 11 Май На служебната кола - Рено Клио има такава система. След смяна на гуми винаги свтва и трябва да се направи ресет на системата. Светвала ми е и без причина. Сприм, огледам гумите и ресетвам. Не вярвам на тази система. Акурата е с датчици и 2 пъти ме инормира коректно за проблем в налягането на гума. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Българин 1 #4 Отговорено 12 Май На 10.05.2025 г. at 23:36, JapCar написа: Да, но изглежда системата е много инертна, дълго събира/сравнява данните и след доста време дава индикация... Привет, При мен светна веднага при смяна на зимни с летни гуми, още докато стигне до близката бензиностанция, за да донапомпам новия комплект. Това при поможение, че гумите и джантите са с еднакъв размер и всички гуми бяха под 2 атмосфери /не си спомням стойностите, може някоя да е била и 1,5 атмосфера/. Мисля, че системата работи адекватно. Има и друг момент. Карал съм 100-на км. с оригинална патерица за задна. Оказа се, че е мека и я напомпах на 2,4, после разбрах, че трябва да е на 3. Нямам спомен да е индикирала проблем нито при пукането на гумата, нито при карането с недостатъчно напомпаната патерица. п.п. В тази връзка проверявайте си резервната гума дали е напомпана достатъчно поне 2 пъти в годината ако не си носите компресорче. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
venkostanev 17 #5 Отговорено 12 Май Точно така . Не трябва патерицата да е под 3 атмосфери Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
galin_k 185 #6 Отговорено 13 Май При мен след смяна зимни с летни (при абслолютно същите размери) светна веднага на околовръстното. При проверка гумите бяха надути малко повече от нормалното. Ресетнах системата и при каране в града няма проблеми, обаче като се кача на магистралата последните два пъти ми светва лампата и го отчитам на положителна промяна в налягането, а не обратното. След ресет и каране в града, пак няма никакви грижи.... Изводът е, че системата работи и за двете положителни и отрицателни стойности. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6626 #7 Отговорено 13 Май 0.2 - 0.3 атмосфери се качва налягането при извънградски скорости, ако не са напомпени с азот, де. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове