Jump to content

Recommended Posts

В инструкцията за експлоатация пише за тая система:

Следи оборотите на гумата, когато се движите със скорост над 25 км/ч.
Когато има промяна в оборотите на гумата, системата открива намаляване в налягането.

Демек, спадналата гума се върти по-бързо заради намаления диаметър...

В инструкцията, тази система е със звездичка, т.е. не се монтира на всички коли. Не съм сигурен дали я имам, но ми е светвала индикацията (разрез на гума с удивителен), което може да значи, че имам...

Смятам, че системата е доста примитивна/несъвършена, заради два случая:

- Игличката на една от зимните ми гуми е изпускала и забелязах чак, когато беше спаднала почти докрай и колата забавяше повече от нормално по инерция.

Индикацията не светна, а е трябвало.

- При смяна на летни/зимни гуми и обратно, след някой ден тази индикация светна. Вярно, едните са 17", другите са 16", но според калкулатора, разликата в диаметрите е няколко милиметра, което е съизмеримо с нова/износена гума... 

От менюто правя инициализация и изгасва...

 

Стигам до извода, че системата при инициализиране от менюто, записва инфо за оборотите, следи ги и при разлика, светва...

Да, но изглежда системата е много инертна, дълго събира/сравнява данните и след доста време дава индикация...Така си обяснявам поведението за двата случая.

(в по-новите модели, на вентилите на гумите има датчици и показва коя гума е спаднала)

 

Някой има ли опит с тези неща?

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това че гумата е по-мека, не намалява периметърът на протектора и.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На служебната кола - Рено Клио има такава система. След смяна на гуми винаги свтва и трябва да се направи ресет на системата. Светвала ми е и без причина. Сприм, огледам гумите и ресетвам. Не вярвам на тази система. 

Акурата е с датчици и 2 пъти ме инормира коректно за проблем в налягането на гума.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 10.05.2025 г. at 23:36, JapCar написа:

Да, но изглежда системата е много инертна, дълго събира/сравнява данните и след доста време дава индикация...

 

Привет,

При мен светна веднага при смяна на зимни с летни гуми, още докато стигне до близката бензиностанция, за да донапомпам новия комплект.

Това при поможение, че гумите и джантите са с еднакъв размер и всички гуми бяха под 2 атмосфери /не си спомням стойностите, може някоя да е била и 1,5 атмосфера/.

Мисля, че системата работи адекватно.

Има и друг момент. Карал съм 100-на км. с оригинална патерица за задна. Оказа се, че е мека и я напомпах на 2,4, после разбрах, че трябва да е на 3.

Нямам спомен да е индикирала проблем нито при пукането на гумата, нито при карането с недостатъчно напомпаната патерица.

 

п.п. В тази връзка проверявайте си резервната гума дали е напомпана достатъчно поне 2 пъти в годината ако не си носите компресорче.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така . Не трябва патерицата да е под 3 атмосфери

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...