Jump to content
milenjs

Префлашване на ЕКУ-то

Recommended Posts

Здрвейте, да попитам дали някой е правил такава процедура на R20A2. Чета из руските форуми че модифицират записа, има варианти за оптимизация на горивната карта за 10-на коня в средните обороти, изключват следенето на втората ламбда сонда за да не светва 0420 за катализатора ако е проблемен а също така може да се изключи и EGR клапана. В един руски форум предлагат тази услуга - пускаш твоя запис и за 5000-7000 рубли ти го модифицират по твоите изисквания. Ползват PCMflash и  Scanmatik 2 интерфейс?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм правил такова нещо и не съм чувал, но може и да има майстор за такива "процедури".
Ама да попитам, заслужава ли си заради едни 10 магаренца отгоре?
Аз съм на принципа "ако работи, не го пипай".

honda-cr-v-2-0-i-vtec_medium.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно е че работи добре двигателя но все си мисля че нещо е сбъркано в този двигател. На определени обеороти работи добре и дърпа, на ниски обаче не го търси. Отделно разхода не е това което трябва да бъде според мен.

Едни 10-на коня + по добра реакция на педала на газта ще много по-добре. Отделно руснаците казват че имало и намение в консумацията на гориво. Не зная дали цялата история е ала-бала но може и да е така - щом могат да изключат ламбда сондата, ЕГР клапана, имобилайзера може и да има какво да се пипне по горивната карта. Дори да е за сметка на някоя Евро Х категория. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@milenjs

Първо провери виригата колко е ратегната,преди да добавяш тези 10 к.с, с които според мен нищо няма да усетиш.

Задръстен катализатор,ЕГР,замърсен дросел,разтегната верига всичко това води да загуба на  к.с.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От този двигател няма как да искаш да върви в ниските обороти.След 4000 оборота почва да се случва нещо.Като искаш да върви си взимаш дизел да има нютони или турбо бензин или v6-v8.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей това се чудя, защо не върви, конструктивно ли е заложено така или това са му възможностите. Сравнявам го например с 4G63 на Mitsubishi, пак е един вал 133 коня. При еднакви условия /тегло на автомобила/ дърпа осезаемо по-добре. Просто натискаш педала и усеаш как дърпа. При R20A2 не е така, натискаш и всичко става едно плавно-плавно. Едва при скорости около 140 се държи малко по-добре. Отделно разхода е с 1.5-2.0 литра отгоре /на газ/.

Дизела не го коментираме, там е друга бира. 

Ще потърся едно ЕКУ за да си правя проби с него, ще кача модифицирания запис от моето ЕКУ на него, ако се  оплеска нещо да не стоя без кола дълго време

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имай предвид, че трябва да намериш същото ЕКУ, за да си качиш "модифицирания" запис. После да оправиш и имобилайзера с новото ЕКУ. С какво ще пишеш по ЕКУ-то? Дори и да намериш сканматик, или пцм флаш, то трябват и съответните лицензи, които не са евтини. И в крайна сметка ефекта ще е повече в главата ти.  

Каквото и да правиш, тоя мотор няма как да тръгне, като хората.  Колкото и да го отричат повечето собственици на ЦРВ с тоя мотор, то е тотално спряло и динамиката е плачевна. Ако беше с К24 има къде къде повече поле за повишаване на динамиката.

 

Мисълта ми е, че не си струва да се занимаваш, защото ефекта от всичко ще е едни пари назад и насреща едно нищо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@milenjs Да се има предвид, че този двигател е фабрично разработен да постига максимален въртящ момент при 4200 об/мин. Колкото и да му дигаш конете разликата няма да е много осезаема. Не мисля че си заслужава времето и нервите.

honda-cr-v-2-0-i-vtec_medium.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Scanmatic + PCM Flash съм ги заръчал вече, като изчета моето ЕКУ руснака ще исключи имобилайзера в модифицирания запис. Това което се чудя е какво да барнат по записа освен горивната карта. 

1. Ограничение на макс. скорост - това да, макар че едва ли ще ми трябва.

2. Макс. обороти, това също може да се изключи.

3. Имобилайзер, може и да остане.

4. ЕГР клапан - това не ми е ясно какъв че е ефекта и трябва ли да се изключва ако няка проблеми с него.

5. Датчика за налягането на Vitec-a, хич не ми е ясно с какво ще помогне.

6. На това най-много се чудя - Евро 2. Спира се четенето на 2-та ламбда. Аз имам проблем с катализатора, понякога ми светва 0420. Все си мисля че двигателя не се развърта като хората заради екологията. Гледам повечето руснаци изключват 2-рта ламда, след качването на модифицирания запис повечето отзиви са че авомобила почва да върви както му се полага. А дали е така...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм да пробваш. Мотора си е супер а ЕКУТО го спъва.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, изглежда си се навил, тъй че...да споделиш после впечатления.

honda-cr-v-2-0-i-vtec_medium.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И разбира се - Дино тест - преди / след.

Иначе нищо не прАим, а впечатленията ще са субективни.

Принципно ефект има и от нов въздушен филтър + студеният въздух зимъска. ;)

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен каквото и да е префлашване на ЕКУто  на 15 годишните ни коли,с цел да изчедиш нещо от този мотор ще доведе до неговато  по-бърза кончина.

Но очакваме както каза колегата Дино тест за да има реални изводи,иначе като усиля музиката CRVто  хвърчи,въпрос на лично усещане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, вярно е че личното осещане е нещо доста относително. Но както каза и колегата @ceco_accord ефекта от нови части консумативи си го има. Например аз вчера смених всички филтри на колата + нови свещи и определено мога да усетя разлика в работата на мотора и най-вече в набирането. Отдавам го на новите свещи, понеже старите бяха много обгорели и с неправилна междина. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@HondaAgent

Добави почистване дросел,ЕГР и пътищата му,както и катализатор.

Тогава е още по осезаема разликата в работата на мотора.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И може да се окаже че няма нужда от префлашване. ;)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой път си ги плещите е така, колкото да се намирате на работа. Какво влияние има ЕГР-а, както и чистотата на пътищата му, щото като я натиснеш тая кола той е затворен. Мръсния дросел и той има същото значение. За да не върви тоя мотор от филтри, то те трябва да са гипсирани.

На тоя мотор няма ВТЦ и два вала с нам си колко профила, че барем да му дойде сила в средните обороти.  Тук там я дойдат 2-3 коня и 5 нютона и толкова. Самия дизайн му е такъв, че нищо няма смисъл при него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да внеса малко светлина по темата с R20. В момента си доизглаждам моята, като колегата както е описал в ниските колкото дърпа, толкова и не е нещо особенно. Има лаг в реакцията на двигателя спрямо рекуеста, другото е, че колата не се усеща линейна спрямо оборотите и когато отворих картите вече видях, че просто фабрично така е направена и до голяма степен си изгладих нещата. Като разход, има разлика, падна, като има още на къде да се расте в тази посока. Дросела също не го отваря до край,да се има предвид. Но избягвайте да наливате готови файлове или правени такива от разстояние, понеже има неща, които ако се пипнат двигателя няма да изкара дълго. Другото е, че егр на празен ход ме работи, отваря се прогресивно с товара в една много тясна граница, която клони към смешна/излишна, на фул тротъл също е затворен. Витека както вярвам повечето знаете работи над 1800 оборота (до 3500) при мнооооого лек товар, леко да натиснете педала на газта и спира моментално, не се усеща изобщо, кога спира и кога тръгва, ако усещате нещо, вяроятно колата има друг проблем.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И една лека добавка, внимавайте, като флашвате с китайски инструменти и кракнати софтуери за същото. По чужбина репортват за много убити компютри поради грешно калкулирана чексума от софтуера за флашване, понеже е стара версия а новата съответно е само оригинална, лицензирана. Също и самите "флашери" не са толкова стабилни откъм четене/запис, като при запис има повече уморени компютри. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ти ли си качваш записите? Имаш ли оригинален Scanmatic? Аз се въздържам засега да кача модифициран запис точно заради това че нямам оригинален Scanmatic а на китайските клонинги много нямам вяра.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То щото оригиналния Сканматик не е китаец? Също не мога да разбера какво точно уникално прави тоз Сканматик, че да не може да се използва един Такстрикс примерно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 4/7/2025 at 1:10 PM, Mr.SOHC said:

 Витека както вярвам повечето знаете работи над 1800 оборота (до 3500) при мнооооого лек товар, леко да натиснете педала на газта и спира моментално, не се усеща изобщо, кога спира и кога тръгва, ако усещате нещо, вяроятно колата има друг проблем.

Интересно аз мислех  че системата дава мощност в високите обороти,а ти казваш че е до 3500 оборота.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При нас VTEC-a не дава мощност, по-скоро я намаля. Работи както каза колегата между 1800 и 3500 оборота. И до 130 км/ч. И от трета нагоре. И за да я вкараш в този режим трябва съвсем леко да натискаш педала на газта. А си натиснал малко повече и изключва. На празен ход не работи. Иначе съм пробвал да карам 100-на километра във витек режим, наистина даде нисък разход по табло, около 6/100.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 19 часа, milenjs написа:

При нас VTEC-a не дава мощност, по-скоро я намаля. Работи както каза колегата между 1800 и 3500 оборота. И до 130 км/ч. И от трета нагоре. И за да я вкараш в този режим трябва съвсем леко да натискаш педала на газта. А си натиснал малко повече и изключва. На празен ход не работи. Иначе съм пробвал да карам 100-на километра във витек режим, наистина даде нисък разход по табло, около 6/100.

Vtec системата в R20A променя два цикъла на работа  на двигатела ,единия е цикъла на Аткинсън ,а другия е цикъла на Ото , когато е включена работи в цикъла на Аткинсън ,когато изключи преминава в цикъла на Ото ,променя се газорапределението...колегата е прав тя не увеличава мощноста..тя прави икономия и намалява натоварването но мотора...това е най просто казано...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак пък Аткинсън, по-вероятно е да е на Милър, ама кой съм аз, че да споря. В крайна сметка разходите за сканматици и незнайни руски или български герои, пардон тунери, са неоправдани. По- добре дарете парите, отколкото да ги хвърляте на улицата, мъчейки се да възродите тоя мъртвороден мотор.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки си има мнение и виждане, лично аз не смятам, че на мотора му има нещо отрицателно откъм динамика. Колата съм я мерил и тежи 1700кг с мен и с малко гориво. За това, което е, е повече от добре. Лично аз си коригирам неща, които ме дразнят, като това на леко подадена газ по спускане колата да продължава да не намалява, при потегляне да е по-плавна и динамична, ограничителя на 190, да си отваря дросела до край, защото фабрично това нещо не се случва и редица други дреболии и не толкова. Относно вдигането на мощността на пълна газ, разликата не е никак малка, но към момента не ми е оставало толкова време да я довърша и да я измеря преди и след. Фабрично са направени зле, с големи дупки по картите и много резки преходи в режимите. Същата ситуация е с акордите 7 генерация с К24 двигателя, там фабрично нещата също не са добре. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами като я довършиш я измери да я видим тази "не малка разлика". Внимавайте също с дупките и руските софтуери за промяна на това и онова, защото в действителност е малко по-различно от това, което виждате по bitedit-a и останалите му клонинги.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 8.04.2025 г. at 17:23, milenjs написа:

Колега, ти ли си качваш записите? Имаш ли оригинален Scanmatic? Аз се въздържам засега да кача модифициран запис точно заради това че нямам оригинален Scanmatic а на китайските клонинги много нямам вяра.

 

Използвам си от години оригинален Тактрикс и си пиша/чета с ммцфлаш, но не съм крайно очарован от съпорта, липсват им по-редки компютри откъм виртуално четене, но като цяло бива (за Мицубиши съпорта им е по-добър).

 

В битедита няма достатъчно карти за да стане както искам. Отделно и не винаги са дефинирани правилно. Иначе разликата няма да е малка (откъм усещане), все пак на уот държи 0.96 ламбда и аванса ако не го върне сензора е 21 градуса след средните обороти. Но, докато не я закача да я слушам и следя няма как да я направя така "на око". Никога не бих заредил нещо готово на моя или друга кола, предпочитам да тръгна от сток база (колегите да внимават). 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...