Legend91 141 #1 Публикувано 4 Декември, 2024 Като поработи малко двигателя и загрее, оборотите на празен ход се качват на около 1100 и светва чека на двигателя. Някой да има представа защо прави така? Катализатор може би? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legend91 141 #2 Отговорено 23 Декември, 2024 Днес отново светна. Изгасих двигателя, запалих го отново и угасна. И на два пъти така, като с лампата се качват и оборотите на празен ход. Какво може да е? Знаете ли къде се намира OBD буксата? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
I_Yordanov 162 #3 Отговорено 23 Декември, 2024 Аз бих заподозрял МАП сензор. Ако не подава коректни данни към компютъра е възможно да мени обороти. Но това лесно ще се разбере с диагностика. При теб май е ОБД 1?? Може да провериш над краката в дясно от волана за: Ако си с такава букса - двупининовия конектор може да се окъсява и да "показва" кода за грешка, чрез мигания на таблото. За три пиновия има преходници към ОБД 2. Последното само са ми казвали, не съм купувал, но предполагам няма да е трудно за намиране. Ако си с ОБД 2, там вече лесно. Едно клипче за ОБД 1, има и линкове към описание на кодове за грешки: 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legend91 141 #4 Отговорено 25 Декември, 2024 (Редактирано) В един сервиз не успяха да намерят конектора, вероятно ще да е OBD 1 🤔 Колата е Accord coupe V6 от 2000 г. Иначе МАП сензора съм го чистил. Значи буксата няма да е "празна" ще бъде с включени конектори в нея, така ли? (За да заблуждава "непросветените" 😂) Редактирано 25 Декември, 2024 от Legend91 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legend91 141 #5 Отговорено 26 Декември, 2024 (Редактирано) Точно с тази букса е, за OBD1 От известно време имам зарядно за акумулатор, от "хубавите", Bosch, с микропроцесорен контрол и го закачам доста често към клемите на акумулатора БЕЗ да го разкачам, примерно ако съм карал колата за кратко време. Дали пък то не е направило беля? Не е от онези свръхмощните, мисля че беше към 4 ампера. Редактирано 26 Декември, 2024 от Legend91 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
I_Yordanov 162 #6 Отговорено 26 Декември, 2024 Остава да разбереш кода за грешката. Честита Коледа btw... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1583 #7 Отговорено 26 Декември, 2024 (Редактирано) На 25.12.2024 г. at 10:23, Legend91 написа: ... Значи буксата няма да е "празна" ще бъде с включени конектори в нея, така ли? ... Не значи така. Няма нищо (заводски) включено и в двете букси. Това синьото, което виждаш на първата снимка на @I_Yordanov е просто "държач", в който са пъхнати двете букси, за да не се мандахерцат в таблото. Освен в синьо съм го виждал и в зелено, и в кафяво. Иначе да, на десноволанните Accord, Civic и CR-V буксите са под жабката, която е пред лявата седалка. При теб би трябвало пак да са пред лявата седалка, но ти имаш волан там. Все пак, ако не са там, провери пред дясната седалка, т.е. под твоята жабка. Редактирано 26 Декември, 2024 от Krasi-mir 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Niakoi 43 #8 Отговорено 27 Декември, 2024 На 25.12.2024 г. at 12:23, Legend91 написа: Иначе МАП сензора съм го чистил. Какво му чистиш на МАП-а? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legend91 141 #9 Отговорено 29 Декември, 2024 Пръскал съм го със специален спрей за МАП сензор Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legend91 141 #10 Отговорено 29 Декември, 2024 (Редактирано) Кодът е 6. Температура на охладителната течност 😳 А тя не е прегрявала, напротив, първия път когато светна беше едва 5 мин след стартиране на двигателя. И като угася и стартирам наново на горещ мотор - изчезва 😳 Сега, антифриза падна от средата на казанчето до минимума спрямо нивото от лятото, но аз това го отдавам на външната температура - свил се е Редактирано 29 Декември, 2024 от Legend91 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legend91 141 #11 Отговорено 29 Декември, 2024 Разкачих акумулатора, да видим дали грешката ще изчезне Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 257 #12 Отговорено 30 Декември, 2024 (Редактирано) Здравей колега, почти съм сигурен, че имаш OBD 2 порт, щом си 2000г. което не пречи да имаш и двупиновата, поне при мен е така. Моята е долу под специално капаче на мокета, но при теб би ли проверил зад пепелника като го свалиш с натискане на ламаринката след като го отвориш. При мен е вдигало грешка 0480( temperature circuit high voltage) нещо беше, която е свързана с температурен сензор, но не изчезва ако не я изчистя. След изчистване не се появява дълго време и го отдавам на временно отклонение на параметрите на сензор който е поостарял. Огледай и размърдай кабелите около тези датчици, под делкото. Редактирано 30 Декември, 2024 от HondaExplorer 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legend91 141 #13 Отговорено 31 Декември, 2024 Моята е американски модел, с 3.0 двигателя. Гледах в YouTube че може да е зад пепелника, но той е по-различен, не знам дали с дърпане ще се извади или трябва да разглабям цялата конзола (което не е кой знае какво) Нали няма опасност обаче температурата действително да е висока след като на таблото стрелката си работи нормално??? Че имам да ходя чак до Русе с нея .... Весело изкарване на Новата Година от мен! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bogomildimov 63 #14 Отговорено 31 Декември, 2024 (Редактирано) Пиша с уговорката, че не съм запонат с двигателя! Провери си температурния сензор на входящия въздух (предполагам имаш такъв) при К20А6 мотора е на въздуховода преди дросела. Ако не дава хубав контакт може да дава грешни данни за входящата температура и от там да ти бърка сместа и да прави повечето магарии, които описваш! Все пак е добре да се закачи да се прочете! Весело посрещане на Нова Година! Редактирано 31 Декември, 2024 от bogomildimov 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legend91 141 #15 Отговорено сряда в 16:54 On 12/31/2024 at 5:17 PM, bogomildimov said: и от там да ти бърка сместа и да прави повечето магарии, Интересно защо ако сензора за охладителната течност ще дава грешката защо се вдигат оборотите?!?!? Не би ли трябвало по-скоро да се включи вентилатора? Ще видя да купя спрей за почистване на контакти и ще ги напръскам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
aleksandur 287 #16 Отговорено сряда в 17:16 Оборотите се вдигат заради ЕКУ-то,което минава в сервизен режим.Това може да е поради дефектен сензор, липса на сензорен сигнал или показания на сензора, които са извън спецификацията. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legend91 141 #17 Отговорено преди 23 часа (Редактирано) Ще я разтикам, ако се появи отново, ще сменя сензора. Няма да поръчвам оригинален, 200 лв е, има ли значение? Редактирано преди 23 часа от Legend91 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legend91 141 #18 Отговорено преди 20 часа Оказа се, че този сензор е така заровен под тръбички и то метални и под всмукателния колектор, че няма начин да си провра ръката да го разкача без основно разглабяне. Но пък разкарах колата из града, лампата не светна, дано се държи прилично от сега нататък. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове