Jump to content
xfls

Не пали нито на бензин, нито на газ

Recommended Posts

До преди 2 дни не съм имал никакви проблми със запалването. Последно колата е карана преди 3 дни в слаб дъжд. Акумулатора е на един месец. Като постои 10-15 минути се чува, че успява да запали 1-2 оборота и до там. При следващи опити стартера върти, но няма абсолютно никакви признаци, че има шанс да запали. Дръжи се по един и същ начин на бензин и при аварийно запалване директно на газ. При тест с изваден кабел от свещ и мушната резерна свещ на кабела допряна до двигателя се вижда искра. Проверих за грешки в компютъра на колата, но няма никакви. 

 

Смних капачка, палец, бобина и кабели към свещите, защото имах резервни. Направих този тест и пробната лампа мига като на видеото т.е. очаквам, че няма проблем с комутатора.

 

Някой имал ли е такъв проблем?

Редактирано от xfls

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Quote

При тест с изваден кабел от свещ и мушната резерна свещ на кабела допряна до двигателя се вижда искра.

Точно този тест прави толкова бели че,хора това е тест за москвичи защо правите такива простотии писано е много за този въпрос.

НЕ СЕ ВАДИ СВЕЩ  и да се гледа искра,точно тогава изгарят комутатори и бобини.

Според теб няма мощ акумулатора да завърти стартера или какво.

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стартера върти, но не пали, както съм написал и в първия коментар. 

 

Не твърдя, че разбирам, но по клипчетата в интернет има уреди, които работят на същия принцип на това, което направих аз при теста. Би ли разяснил защо би се повредила бобината или комутатора при въпросния тест, след като единвената разлика е, че свещта е извън двигателя?

Редактирано от xfls

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери т.н. "Shock" бутон. Да не би да си го бутнал докато си чистил колата с прахосмукачка, например.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази сутрин запали веднага за 2 секунди и изгасна. При слдващи опити резултата беше същия като в първия коментар.

 

Намерих и натиснах въпросния shock бутон, но няма промяна след това. Погледнах и PGM-FI за напукани спойки, но няма такива. 

 

 

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вместо да раздаваш отрицателни мнения,и очакваш ние от тук да оправим колата,отиди при някой който разбира да провери бобината и комутатора.

Свещити са ок не си писал и са проверени, 4 нови обикновени не са цифра може да се подменят.

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той ти е сложил минус защото не си прав. Комутатора изгаря САМО при запален двигател ако извадиш някой кабел. За свещите си абсолютно прав.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поредния напълно безполезен коментар. Не получих отговор на съвсем нормалния ми въпрос как би се повредил комутатора или бобината при теста, който съм описал. Не успях да намеря информация, че подобен тесет не е подходящ за 25 годишна кола. Бобината е сменена, както съм написал в първия коментар. Няма какво да я тества някой, който разбира.. Измерих съпротивлението на двете намотки на старата след описания тест и бяха в очакваните диапазони (0.6-0.8 ohm и 13200 - 19800 ohm). Реших да опитам да я сменя, защото имаше промяна на цвета на корпуса на едно място.

 

Ще задам следващ въпрос - как 4 свещи се провреждат изведнъж, за да има логика да ги сменям при този проблем?

 

Не очаквам да ми оправите колата тук. Форумте от този тип са за взаимопомощ. Не коментираш, ако не можеш да помогнеш. Търсиш майстор, ако не получиш помощ от колегите. Ако получиш нуждана помощ си благодарен.

Редактирано от xfls
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първото нещо, което научих от този форум, когато си купих първото CR-V 1 (преди около 15г) беше точно това - да не паля двг с извадена свещ, или кабел.

Не съм се интересувал от научна гледна точка, защо да не го правя, просто го спазвам.

Спазвам го, защото първо го направих, изгорих бобина и комутатор, и тогава се разрових, открих форума, и осъзнах грешката си.

Имах абсолютно същите симптоми, като при теб.

Оказа се спукана капачка плюс липсваща пружинка между бобината и капачката.

Бобина и комутатор - фира.

Беше ми по евтино да си купя цяло "делко", вместо всичко по отделно. Проблемът изчезна.

 

Следващото ми CR-V 1. Същите симптоми.

Силно окислена пружинка между бобината и капачката, плюс два прегорели кабела за свещи.

Бобина и комутатор - фира.

 

Следващото - "Хондата" на съпругата ми - Rover 416 sli, auto, с двг D16Y3. Същите симптоми.

Прегорял кабел на свещ.

Бобина и комутатор - фира.

 

Съвет:

След всичко, което си сменил, остава да смениш И комутатора.

(Не ме питай, защо "гори", все още не знам ;)).

Проверяваш дали има пружинка между бобината и капачката. Ако да - проверяваш състоянието й.

Купуваш нови свещи, правилните за модела. (Не ме питай защо).

Проверяваш отново всички компоненти по запалителната система (по правилния начин).

Монтираш всичко.

Палиш.

Ако няма проблем - караш си и си свиркаш ... благодарен (не на мен, на форума) ;)

Ако проблемът е все още жив - отиваш на майстор.

 

Тааааааа, тетака.

Редактирано от Krasi-mir
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, ето това тук много ми хареса и вероятно с малки корекции ще звучи още по-добре. 

Преди 15 часа, xfls написа:

 Не коментираш, ако не можеш да помогнеш. Търсиш майстор, ако не получиш помощ от колегите. Ако получиш нуждана помощ си благодарен.

 

Мисля си, че голяма част от колегите биха имали желание да коментират дори само от съпричастност без значение дали могат да предложат решение. Не бива да се убива ентусиазма, понякога в коментарите се раждат нови полезни казуси. Според мен следва да сме благодарни дори и да не получим точната помощ, понеже вече трудно се намират като цяло хора, които да откликват. Според мен до тук логиката ти е вярна, както и тестовете. Не мисля, че тестът с външна свещ която е сигурно опряна в маса е високо рисков, тъй като не се отличава особено от режима на работа на свещта освен, че условията в които тече искрата са по различни( по-ниско външно налягане и липса на запалима смес) , но така или иначе искра си протича. Според мен може да се търси и проблем с газовото, което да спира и двете горива поради някаква причина. Може би една диагностика при газаджия ще е полезна.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@HondaExplorer, @Krasi-mir, благодаря за съветите. Към момента мисля първо да проверя дали има импулси към бензиновите инжектори. Ако липсват/спират би обеснило защо не работи и на двата вида гориво. Вчера се опитах, но на 0 градуса не успях да отщипя буксата на най-удобния без да рискувам да я счупя. Ако има импусли ще опитам с комутатора. Пружина между бобината и капачката има. Пружината от старата бобина изглеждаше като нова. Колкото то газовата, до момента съм проверил, че няма грешки в компютъра ѝ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 18 часа, xfls написа:

 

 

Ще задам следващ въпрос - как 4 свещи се провреждат изведнъж, за да има логика да ги сменям при този проблем

 

Да споделя и аз пресен пример , по същия начин колата не искаше да запали нито на бензин нито на газ , бензин идва до дюзите искра на свеща при изваден кабел имаше, грешката ми беше че не пробвах със свещ от самата кола ,а просто такава която имах свалена в наличност, бях набедил, че по някаква причина не отварят дюзите,по съвет на приятел който е механик смених свещите, макар че бях сигурен че нещата няма да се оправят / свещите на колата бяха сравнително нови/ и о чудо колата запали от раз, старите свещи бяха мокри от бензина от първоначалното задавяне на колата и това е бил пролема явно, защото колата вече  две седмици си върви и пали без проблем

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай да стартираш с натиснат педал на газта. Газовата каква е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата седмица опитвах да запаля без натиснат педал, с натиснат от самото палене и с припомпване докато върти стартера. Газовата е с компютъра Tamona.

 

След като не се бях занимавал изобщо 1 седмица, днес запали от първия път и при няколко повторни за тест в рамките на 20мин. Даде един път P0131 (O2 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 1, Sensor 1)). Не съм я тествал в движение. Работи еднакво и на на газ, и на бензин, но с доста богата смес на място. Добавям снимка на тримовете и графика на стойносите на първата ламбда сонда при работа на бензин и загрял двигател. 

 

 

Screenshot_2024-12-09-12-56-28-78_b9c66f921be6b9ee18febc2ed6906538.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази вечер минах 15-20км градско без абсолютно никакви проблеми. Тримовете влязоха в нормални стойности и няма грешки. Реално абсолюно нищо не е сменяно по колата от първия ми пост. Имам две теории: влязла е вода в някоя букса от последното каране в дъжд или проблема е бил от някоя от сменените части, но двигателя е бил толкова задавен преди това, че не е успял да запали с вече отстранен проблем.

Редактирано от xfls

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...