Jump to content
nobody

При завиване на пълен десен и ляв се чува едно тупкане.

Recommended Posts

От три седмици имам този проблем. Става въпрос за Хонда CR-V 3, 2.2 дизел, 140 коня. Проблема е само като навия пълен десен или ляв. Чува се едно тупкане. Окачването е наред. Маслата всичките са сменени с оригинални на Хонда. Тампоните на двигателя са здрави. Ако някой се е сблъсквал този проблем моля моля за помощ. Благодаря предварително! 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Откъде го чуваш тупкането,задния диференциал колко сложихте.

Това ли беше маслото

diferencialno-maslo-HONDA-DPS-F-Dual-Pump-Fluid-II-1L-1000x1000.thumb.jpg.f6ef3ec35acf68a5c4dee97752e0596e.jpg

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 17.11.2024 г. at 21:40, CARPERA написа:

Откъде го чуваш тупкането,задния диференциал колко сложихте.

Това ли беше маслото

diferencialno-maslo-HONDA-DPS-F-Dual-Pump-Fluid-II-1L-1000x1000.thumb.jpg.f6ef3ec35acf68a5c4dee97752e0596e.jpg

Чува се отпред, да маслото е това. Литър в диференциала. Тупкането е само на пълен десен и ляв. Ако навия оборот и половина го няма, но навия ли пълен и двете посоки го има.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Маслото е по норма, свалих кардана и тупкането го няма. Сега се чудя дали е от него, деференциала или аре на задна полуоска. Но след свалянето на кардана и качването се усеща, че е отзад към диференциала. Видях се в чудо, дали е кардан или диференциал.

Редактирано от nobody

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това тупкане ако на място въртиш волана, го има това тупкане (но се усеща отпред и на самия волан. 

Като си свалил кардана и не чуваш нищо, може да е от дифа. 

Затова смени му маслото още един път. 

П. П. При смяна, дифа събира от 1 до 1.2 литра - според зависи.

1.4 литра събира когато е чисто нов и за сефте му се налива масло. 

При мен събра точно 1 литър при смяната му. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото го смених миналата сряда за втори път, първата смяна беше през месец юни тази година. На място, като навивам тупкане няма, само в движение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как да проверя и да съм сигурен, че е точно диференциала или карета на кардана.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Значи, това тупкане/щракане при пълен десен или ляв завой, е един от признаците за нещо нередно в задния диф. Как да го провериш и да си сигурен , няма кой да ти каже, но това са признаците при тези модели на Хонда, които използват тази система за 4х4 .

Тук във форума,  в раздела за 1-ва или 2-ра генерация СРВ, имаше тема за една процедура по "полиране на дисковете на задния диф", която оправя нещата - ако не е твърде късно.

 Намери я, прочети я, направи я и може да се наредят нещата.

 

п.п. Е може да е и от карета на кардана , но по-малко вероятно. 

Редактирано от Emicha
П. П.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, nobody написа:

Как да проверя и да съм сигурен, че е точно диференциала или карета на кардана.

 

Сваляш кардана и ще си проличи при каране.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Първо - не знам, какви точно са усещането и звука при проблем с 4х4 на Хонда.

Някои говорят за "виене", други за "тропане/щракане", трети за вибрации в цялото купе, четвърти за всичко заедно ....  в тази тема се говори за "тупкане"...

 

Второто ми CR-V 1 JDM го купих с проблем. При потегляне с навит волан се тресеше цялата кола. По него време (около 2011-та г.) бях вече чел много за DPS, имах се за знаещ, и бях много, прекалено много активен във форума. Реших, че това е прословутия проблем със задния диф на CR-V.

Да, ама не!

Оказа се счупена чашка на предното каре на кардана. Свалих кардана и не го качих повече. А днес, а утре и ... три години си карах колата без кардан.

 

Значи

Преди 13 часа, Emicha написа:

Като си свалил кардана и не чуваш нищо, може да е от дифа.

Ама може и да НЕ е. ;)

 

Към днешна дата вече карам 5-тото си CR-V. Не съм имал проблем с DPS-а.

 

Затова казвам, че не знам, какви точно са симптомите за проблем с DPS-а на Хонда.

 

После

Преди 12 часа, Emicha написа:

... Тук във форума,  в раздела за 1-ва или 2-ра генерация СРВ, имаше тема за една процедура по "полиране на дисковете на задния диф" ...

Не е една, много са. Кажи-речи във всички съм писал.

Хвърлих едно око. Объркващо е, дори за мен. Няма смисъл тук питащия да се рови във всички стари теми. Почти навсякъде в темите се мъдри препратка към това:

 

https://offroad-bulgaria.com/forum/основни-форуми/автомобили-4x4/дискусии-по-марки/honda/104558-халдекс-или-виско-муфа?t=104513#post2033734

 

Пост #14.

Човекът, въпреки че не е хондаджия, си направи труда да обясни т.нар. "Полиране на дискове на задния диф" на Хонда.

 

Таааааа

Преди 13 часа, nobody написа:

Как да проверя и да съм сигурен, че е точно диференциала или карета на кардана.

По процедурата "Око да види, ръка да пипне".

Гледаш, пипаш, мърдаш, натискаш, въртиш ...

Ако нямаш условия и познания, отиваш при някой, който има.

Когато се убедиш, че кардана е здрав, правиш "Полиране" и тогава сменяваш маслото.

Редактирано от Krasi-mir
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Off Topic

Есето, което написах в горния пост ме накара да съчиня още едно.

 

Интернет диагностиката и съветите за отстраняване на проблеми са нож с две остриета.

Понякога помагат, понякога не (даже вредят).

В една друга тема споделих (не мое) мнение:

"Откакто спрях да чета форуми, вече нямам проблеми с колата"!

 

Диагностиката и ремонтите зависят от теоретичните технически познания, и от практическите техничарски умения, както на питащия, така, и на отговарящите.

 

Човешките възприятия са различни. Един усеща тропане, друг виене .... При проверка на място може да се окаже съвсем друго.

 

Затова, понякога (бих казал много често), правилният отговор на зов за помощ е - Закарай колата на майстор. Иначе, вероятността питащия да попадне в едно безкрайно "проба-грешка" е голяма.

 

Тааааа, тетака.

 

 

Редактирано от Krasi-mir
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, Krasi-mir написа:

...Значи

Ама може и да НЕ е. ;)......

 

 

Значи...

Ама може и ДА е ! :P

 

Значи , така и така е свалял кардана, могло е да го закара на проверка, за да го елиминира като заподозрян...

Значи, тук всеки се стреми да помогне с нещо, особено ако е патил...

Значи, има и такива които само си пишат , ама те се познават и нормалните четящи им подминават написаните глупости...

Значи, може да е от всичко, ама така от разстояние само се гадае и е хубаво да се залага на елементарните и евтините решения. Вече ако няма ефект, се търси специалист който да диагностицира точно проблема и да го отстрани...

 

П.П.

Значи, да разбирам ли, че ти му предлагаш да си свали кардана и да си кара така за да не му тупка, щрака , тресе или каквото там си го усеща...:cool:

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Emicha написа:

Значи, да разбирам ли, че ти му предлагаш да си свали кардана и да си кара така за да не му тупка, щрака , тресе или каквото там си го усеща...:cool:

 

Ми не, не разбирай.

Просто споделих, моите патила на тема "нещо тропа". :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен се чува пък едно тупкане когато давам назад и натисна малко по-рязко спирачката, дали има нещо общо с проблема?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic
Преди 6 часа, Krasi-mir написа:

 

Ми не, не разбирай.

Просто споделих, моите патила на тема "нещо тропа". :P

 

Ми сигурен съм, ама все пак да попитам :)...

 

Мани майтапа, ама може да е от всичко: диф, кардан,  полуоска , диск - та дори и от демпферния маховик...

Па може и от генерацията нещо да тупка...

Или пък нещо забравено в легена на багажника...

 

Ама иначе си прав - гледане, пипане, натискане, въртене...и ще се открие по-лесно, отколкото гадаене на боб.. 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При свален кардан няма никакво тупкане, колата си върви нормално. На място при завиване на пълен ляв също, няма нищо. Това се чува само в движение при завиване на пълен ляв и десен. Закарах я в сервиза на Омбре (София). Покараха я и казаха че наистина се чува от към диференциала. Аз бях сменил маслото отново и ми казаха да покарам 100 км. Ако не се оправи да им се обадя и да я закарам. Съмняват се за карета на кардана. Защото до сега на този модел не е имало проблем с диференциала.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, оказа се диференциал.

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...